1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 60547 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Stass
Lägg ner skitsnacket nu, tack!
Spelarna är läskunniga och blir säkert inte peppade av några hobbyexperter som sänker dem i detta forum!
Kommentera

Jesse Ventura är det inte bättre du stannar i lund o kollar hockey där. du är på samma nivå som hockey-laget där. undrar varför man har statistik? De som ligger i toppen brukar ju vara dom sämste spelarna eller???????????????
Kommentera

Sv: Haha!!
Votruba har väl inte gjort annat, än att spela in nya killar i laget. Unga som gamla och från första nersläpp i höstas.
Det borde man för helvete ha insett, om man följt laget!
Kommentera

Jesse: Jag håller med dig på Wennström biten... Jag blev så förbannad när han fick stå mot Leksand borta. Han hade ju för fan inte stått en match på ett år! Ok, han såg hyfsat stabil ut en låt Iwarsson stå nu när vi går mot Play Off!!!

+++ till Martin Ericsson
++ till Tomas Andersson
+ till Pelle Svensson

Tack för mig!
Kommentera

Sv: Hansson!!!!!
Kolla in våran Stoffe.......Ett mål och en assist.... Han ser till så att inte Rögle blir sist......Han är vi stolt över......Osby kramar till honom.... // KP och Micke
Kommentera

Sv: Hansson!!!!!
Gött att Rögle vakanat igen! Heja Stoffe att du är på "G". Nu kniper ni kvalplatsen.
Kommentera

Lille Jesse,att du får går till stationen efter matcherna beror på att du inte har några kamrater.Att du inte har några kamrater i ishallen beror på att du inte riktigt begriper vad som förrsigår därute.Vi kan försöka förklara för dej någon gång lille vän !
Kommentera

Powerplay
Kul att se powerplay formationen fungerade någorlunda. Jag var själv lite förvånad över hur de var sammansatta men de verkade fungerar iallafall o det är det viktigaste. Nu kunde man skapa ett tryck i anfallszon + skapa en del farligheter. Kanske vi med dessa formationer lyckas snygga till vår usla PP-statistik något.

En annan kul grej med de senaste hemmamatcherna är att man som Ängelholmare inte behöver oroa sig över att bli överröstade när man sjunger "Ängelholm, det är vi som sjunger mest!":)
Stor eloge till det fåtal som försökte göra Helsingborgs röst hörd idag :)

Jag måste oxå ta tillbaka mitt inlägg tidigare om att säsongen är slut. Hade sett fel på match schemat o trodde att det var 2 bortamatcher kvar. Nu ser läget mkt ljusare ut. Framförallt eftersom Björklöven verkar ha tappat allt + att de har ett tuffare match program framför sig.
Kommentera

Jag vill inte se Stass i RBK igen....han hade inte tillfört ett skit....Som sagt, jag vill minnas honom som den spelare han var under början och mitten av 90-talet och inte som den han hade varit nu. Att STATISTIK är en av dom tre lögnerna bevisar ju tydligt Stass statistik från sista säsongen i RBK....Den ser nämligen helt ok ut men han var absolut inte bra....speciellt inte i viktiga och svåra matcher....Nej, nostalgi-trippar har man inte råd med i elithockey.

Förresten, är det bara jag som INTE tycker att Wennström är så otroligt bra?? Jag tyckte att han kändes darrig även idag trots några kalasräddningar. Jag hade faktiskt satsat på Iwarsson om jag varit Votruba de sista två matcherna.
Kommentera

Alla hade vi velat se Stass glida in i Ängelholms ishall igen.Han hade garanterat INTE gjort bort sig i dagens Rögle.
Kommentera

Hansson!!!!!
Va fan håller Hansson på med, åker runt och gör inte ett skit...
Han ska ju för helvete vara kapten och använda sin rutin.
Votruba, var inte rädd för att bänka han mot löven..

Mina +

+++ Martin Eriksson, han var grymt bra i dag, slitstark som satan..
++ "Stoffe", har kommit ur sin formsvacka och verkar på g nu...
+ Wolle, En riktigt bra insats i dag, många riktigt vassa räddningar

VINN NU MOT LÖVEN NÄSTA ONSDAG FÖR FAAAN!!!!!
Kommentera

Stass
Hoppas att alla tippa som Stass. Han tippar lika bra som han spelar. Elvenes rules.
Kommentera

Matchbilder från Rbk Saik
Jag har lagt upp bilder från kvällens match nu MVH Belix
Kommentera

Att spela in unga talanger i laget så här dags är inte bara orättvist mot dom nya utan så förbannat dumdristigt att jag smäller av. Votruba har för helvete haft en hel säsong på sig att spela in killar i laget.Han kan ju inte börja i elfte timmen ?

Ps.Vem var det som sa att Stass var dålig sista säsongen i Rbk ?
Undrar hur bra Du hade varit om Du hade fått reda på bakvägen att Du och din bror skulle få kicken ?
Kommentera

Antagligen är anledningen till att de inte spelar Satoh, den att man vet att han kommer att Rögle efter säsongen. Då är det väl bättre att släppa fram de spelare som kommer att vara kvar.
Sen tycker jag det är helt rätt att Tomas o Martin får chansen. Den lilla tid som Tomas var inne mot Bofors hemma tyckte jag han förvaltade strålande. Det kanske ger en liten kick i laget med att få in unga o hungriga förmågor.

Vi ses i ladan pågar
Kommentera

ahh blev lite arg när jag såg laguppställningen i morse..

varför inte låta Satoh få chansen???..

han är ju den bäste skytten i J20 och den 9 bästa J20 skytten i Sverige!

Upp med Satoh säger ja bara!
Kommentera

Jesse Ventura. Kolla din brevlåda eller skicka ett brev till mig om du ska med upp o se matchen mot Skellefteå ikväll.
Kommentera

Haha!!
Ni ligger ju för fan i botten av allsvenskan o ni gnatar om att ni kommer komma upp i Elitserien o spöa ut MIF!!

Haha d e så gött att se er där nere!!..

Men lycka till i alla fall!!..d kan ni ju behöva=)!.
Kommentera

Sv: Inte Nöjd
En annan skillnad gentemot när Nygren var coach är att övriga lag faktiskt har blivit mkt bättre. Södra allsvenskan har helt klart förbättrats o gjorts mer jämn.
Kommentera

Macke Kan det vara så att Nygren förfogade över ett kanon lag?.
Såvitt jag vet så kan inte Votruba mer än att slänga in laget. Sen om spelarna passar fel, missar målet kan ju för f*n inte ledarna hjälpa. Nä skärp dej och sluta gnäll som fan.

Play Off miss vore ett misslyckande kan jag hålla med om. Men jag kan lova dig att alla gör vad som krävs för att fixa det. Jag tycker iaf det är upp till spelarna att fixa det.

Det är ju trotts allt inte ledarna som missar massor av målchanser varje match.
Kommentera

Klart att Rögle vinner i kväll, det är kämpa på planen och läktaren som gäller.
Kommentera

Trojas bekymmer
Läs på länktipset om Trojas fortsatta bekymmer. www.aftonbladet.se, klicka vidare bland sportnyheterna för er som inte får in länken
Kommentera

Inte Nöjd
Jadu Junior:Ja tycker inte Rögle spelar så offensivt som ja tycker man ska... Visst bättre än nyström men värre än så finns ju ej....
Det är ju inte i närheten av t.ex Nygrens filosofi.Sedan kan ja inte förstå hur f-n man kan sätta Ericsson som forward o hansson som back som senast!!!! Är ju KALLE-ANKA Nivå på det draget!!!!!!Sedan svarar ju tydligen PL för pp-spelet o det är ju riktigt jävla dåligt....
Med dom spelare Rögle har klarar man ju inte av att ha nån spelfördelare typ.Pilut,Nielsen m.fl utan då MÅSTE man utnyttja strandberg mer o gärna 2 man på mål........!!! Det ska väl inte va svårt tycker jag...... O missar man playoff kan man ju inte va nöjd med varken spelare eller ledare... Det är min bestämda uppfattning MEN DET SKA STÖTTAS IMORGON ÄN 'ÄR DET EJ KÖRT
COME ON RÖGLE
Kommentera

Sv: STÄLL UPP!!!
Macke Vilka ledare har gjort fel och vad?
Kommentera

STÄLL UPP!!!
Har varit o är fortfarande väldigt kritisk till laget samt ledarna,men imorgon är det 100% stöd som gäller.....Hoppas att alla tar ett tag o tar sig dit imorrn.Sedan måste ja hålla med om att Elvenesarna ÄR KULT! O är övertygad om att dom kan tillföra laget något!!Finns många forwards som i mitt tycke inte håller o att få in SJÄLEN I Rögle kan ju inte va negativt! Kolla bara på statistiken!
Visst dom lär ju få jobba ner sig på förs. men ja tycker helt klart att man ska höra sig för ang. dom. O fram med Hansson nu för he-vete!!!
COME ON RÖGLE!! VIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINN !!!!!!
Kommentera

Rögle vi ger oss aldrig!!!!
Jag vet att många tänker att nu é det kört, men det finns en teoretisk chans att rögle klarar play-off, så till alla som gett upp hoppet: Kom till hallen och skapa en fest utan dess like, sjung med och hjälp Rögle till seger, mirakel har hänt förut...

aia, vi ger oss aldrig....
aia, vi ger oss aldrig....
Kommentera

Sv: ?????
Roger kommer sannolikt inte att spela back i matchen i morgon. Snart kommer det att gå att läsa mer under "Nyheter"...

The Punisher - kollat det
Kommentera

MÅSTE VINNA!
MÅSTE VINNA PÅ ONSDAG; ANNARS BÖRJAR DEt BLI RIKTIGT KRISIGT!

KOM IGEN; HA HJÄRTA!!
Kommentera

?????
Vi rasar i tabellen....Den mest erfarne forwarden spelar back och en förstaårsseniorback tar hans plats i anfallet......har jag missat nåt eller????
Kommentera

Sv: Uselt!!!!!
Åker neråt redan under natten för att ladda upp inför matchen nere vid de rätta breddgraderna. Annars hade det varit trevligt... gärna en annan gång.
Kommentera

Välkommen hem till Sverige, rögle-san!
Åker du Nissanstigen eller E4 ner till Ä-holm?
Kunde kanske bli samåkning fr.o.m. Ljungby?
Kommentera

Att det redan nu diskuteras som om säsongen är slut är fel. Tre matcher och nio poäng återstår. Två av dessa spelas hemma. Goda möjligheter till att det ramlar in lite poäng, alltså.
Att det skrivs mycket är ett bevis på att intresset är stort och det är bra. Hoppas vi alla verkligen kommer att hjälpa Rögle i de sista matcherna.
Upp med Roger i anfallet, och så hjälps vi åt att lyfta fram Rögle till seger på onsdag!!
Rögle - vi ger oss aldrig!!!
Kommentera

Uselt och uselt.. Det verkar som att ni redan har gett upp hoppet?! Har jag fel? Bara för att det har gått lite trögt på slutet behöver det inte betyda slutet på säongen... Ge de lite tid.. Vi kommer tillbaka, men ingen vet riktigt när..

Uppåt,uppåt. Vi går dit k.... pekar!
Kommentera

Sv: Elvenes
Elvenesarnas sista säsong i Rögle BK, poängligan vanns av Högga 2 Rahm 3 Stass 4 Tord 5 Elvis 6 Myggan. Stass näst mest mål efter Högga. var dom så dåliga som vissa Hockey-experter påstår eller?????????? Elvis var den centern som gjorde flest poäng det året!!!!!! läs dagens HD/NST. En gång målskytt alltid målskytt.
Kommentera

Lövens ekonomi
Hur bär de sig åt i Björklöven??? De lyckas ju hamna i ekonomisk kris varje säsong de senaste 5 åren!!!

Kanske inte så smart att chartra flygplan inför bortamatcherna mot Söderlagen...

...eller att låta medelmåttiga spelare bli heltidsanställda proffs, det lär ju kosta mer än det smakar.
Kommentera

Det ser ut som om du har exakt samma åsikt som jag.......det är ju så att st-re--er finns i alla klubbar och oftast är folket runt omkring ganska missnöjda med de som sitter där.
För att synas och höras som supporter så är det bara att skriva brev och önskningar, och önska att klagomål mm tas upp på ett möte så kanske, kanske, kanske, det kommer fram.
När det gäller Elvenes har du 100 % rätt.....tycker jag i alla fall.

Har man ett lag så ska man följa det, - i med och motgång.....det borde vara straffbart att gå hem innan matchen är slut vid underläge och det borde vara straffbart att bara heja vid medgång.
Kommentera

Jag försökte vara lite diskret, man vet aldrig vilka som läser här!! men det var just det ordet jag syftade på.

kom igen vissa hjärtat nu och kom på onsdag, så slipper ni kallas medgångare.

för mig finns det inget med och motgång, jag lever bäst på läktaren, fast det går uselt så e det chans att det går skit bra nästa match, så visa spelarna att förtroende fortfarande finns där och åk till ladan och stötta fram våra hjältar.

trots allt ljusningen med idrott e att ibland går det inte som man vill. men det e bara att "bryta ihop och komma igen" kom och visa vad vi kan.

Rögle det kvittar vad som sker vi ska alltid följa er.
Kommentera

Jesse: Självklart ska man vara besviken. Det är det som är en del av tjusningen av att vara supporter. Ibland går det bra o ibland går det dåligt, men vi o framförallt laget siktar alltid på att det alltid ska gå bra, men tyvärr så är världen grym. Det som jag menade md mitt inlägg det är att man inte ska såga laget efter denna, mer eller mindre, kollektiva kollaps som har skett de senaste 2 VECKORNA. Jag tycker Votruba har gjort ett jävla bra jobb med tanke på de förutsättningar som fanns. Iwarsson har varit ett rejält utrops tecken. Killen värvas hit som reserv målis men blir snabbt en av de bästa målvakterna (enligt statistiken) utanför ES. Att ekonomin går bra är det absolut bästa som kunde ske. Jag vet inte om alla har följt vad som har hänt i hockey o fotbolls Sverige nu på senare tid, men denna nya elitlicens som kommer att införas innebär att ett lag kan vara outstanding sportsligt sett men ändå degraderas på grund av dålig ekonomi. Sen så behövs det att Rögle börjar fixa ett bra eget kapital annars kan vi nog drömma om elitserien ett antal år till. Nordstrand o co har gjort ett fruktansvärt bra jobb med detta. Utan de personerna så hade vi inte suttit här o skrivit eftersom Rögle då antagligen inte hade existerat. Många tänker säkert att Kristianstad matchen var det som räddade Rögle, men det var bara vändningen. Någon var tvungen att städa upp allt skit igen o vända skutan.
Sen minns jag mkt väl att det sades att Rögle skulle upp inom ett PAR år några säsonger sen. Men allvarligt, efter den missräkningen som skedde ifjol så tog vi ett antal kliv bakåt istället för framåt. Med detta lag (som till stora delar är intakt inför nästa säsong) så känns det verkligen som Rögle återigen börjat att på allvar satsa på eliten. Det funkar inte att slänga ut spelare efter varje säsong eller sparka tränare. Det tar tid att skapa ett lag. När vi nu går in i nästa säsong så har vi redan detta lag. Man behöver inte lägga all tid på att bygga upp ett, utan direkt gå på o finslipa detaljer o förbättra spelet.

Fan man börjar få in det här med att knappa på tangent bordet nu :)
Kommentera

pinsamt.,
Ber om ursäkt för missarna när det gällde moramatcherna.Men folk som vissa här som tycker att Rögle har gjort det bra 'är väl samma geni som i sista matchen mot ssk under fjolåret tyckte att folk på sittplats skulle ställa sig upp efter att man slått ett ssk helt utan motivation!!!!! Man måste väl kunna ställa krav!! Eller har alla glömt att för 3 år sen sa Nordstrand att man skulle upp iår???
Verkar alla ha glömt..... Sedan att det är nyt spelsystem osv....Ja man hade ju bara cirka 30 omg. att spela in det i grundserien.....
Kom in i matchen ....Jag tänker såklart inte bua under matchen men om det blir en ny pinsam förlust är det kört o då kommer ja ha svårt för att va tyst.....Men sjävklart är det full stöttning som gäller under matchen.... O ni som kritiserade mitt inlägg tycker det är helt normalt att köra ercisson som forward när man har Hansson som back??? hallå ja.......
Kommentera

mitt förra mess var riktat åt "Mygel"....glömde att skriva det.
Kommentera

Håller till stora delar med dig i ditt mess men jag tycker ändå att man har rätt att vara besviken. En målsättning (som för övrigt enligt klubben är att tillhöra sveriges 16 bästa lag) måste ju kunna höjas allt eftersom säsongen fortskrider och jag måste säga att det trots allt (i alla fall enligt mig) är en missräkning om RBK missar playoff-spelet helt och hållet....

Klart att RBK inte kan göra spektakulära värvningar a la LHC (Jan Mertzig får tex 8 mille för 4 år) och jag tycker definitivt att Jens Iwarsson håller högre klass än Wolle men det är ändå lite olyckligt att RBK de senaste åren haft svårt att få fram en riktig fantom till burväktare. För i hockey gör dom nästan halva laget, med Roffe Wanhainen som det bästa exemplet på detta när han mer eller mindre ensam tog ett högst mediokert SSK till eliten förra året...Också olyckligt att Jens vacklar som mest när det är som minst lämpligt att vackla. Lite svenska os-truppen-vibbar på det hela.

Det där med "otur/oflyt" köper jag inte alls. Jag hävdar fortfarande att fenomenet "otur" inte ens existerar. En puck i stolpen går exempelvis i stolpen av en logisk anledning och inte av en slump och samma princip gäller för alla andra händelser på rinken också.

Sen så var ju segern hemma mot Löven motsvarande "turlig" då om man trots allt skall använda det ordet. Den tillkom ju pga en mkt tveksam domarinsats de sista 2 minuterna. Men det har vi tydligen glömt.

Jaja, skit samma. Jag skall trots allt till Ladan på onsdag. Hoppet är ju som bekant det sista som överger drömmande rögle-fanatiker.
Kommentera

MackeRBKFAN, nu får du väl ändå lugna ner dig. Välkommen hit igen när du är på bättre humör.
Kommentera

Ja fan!!! Se till o fixa hit ett bra lag nu. Sparka Votruba o fixa hit Pat Quinn. Sen kan de plocka hit Sakic, Cujo, Näslund osv, så vi får några bra spelare!!!!!! Skicka Ivar o fixa hit Cujo som första målis och "nicka" Salo som andra målis. Vi e ju ett topplag så det har vi fan rätt att kräva!!! Ekonomi??? Vem fan behöver det i dagens idrott???
Sen måste vi hitta på några jävligt bra hat o bu ramsor så att vi kan psyka ner vårt egna lag när det går dåligt!!!!!!
(obs ironi)

Måste vara svårt med minnet hos visa. Det har gått dåligt de senaste två veckorna, utöver det så har säsongen varit över FÖRVÄNTAN. Vem fan (realistisk person) trodde att det skulle gå så bra som det har gjort när nästan hela fjolårs truppen försvann. Votruba startade med ett helt gäng individuella spelare där inte många hade spelat med varandra tidigare, en målis som alla trodde skulle vara reserv målis o sen försvinna ner i lingonserierna igen, ett gäng "föredettingar" + ett i övrigt icke så namnkunnigt lag. Till detta skall oxå läggas den enorma press Votruba o PL måste haft efter föregående säsong; "Totalt förändra spelsystemet" var ju orderna. Nä fan jag tycker att herrarna har skött sig utmärkt och att detta lag ser väldigt bar ut att bygga framtiden på. SA är en väldigt kort serie sett till dagens seriesystem i övrigt. Med 3 poängs systemet så svänger det väldigt fort, vilket det har gjort nu under denna tunga match period.
Man måste vara lite realistisk. Bara för att det har gått dåligt under en kort period så behöver man inte skrota hela laget. Sen skall vi inte heller glömma att Rögle har förlorat merparten av sina poäng i SA på uddamålet, jag menar att detta är mer oflyt än att det beror på ett dåligt lag. Sen vet väl alla som har spelat i ett lag att sådana saker kan sätta i skallen o bara förvärra läget.
Nä nu tackar vi killarna o ger dem ett rejält stödd på onsdag.
Vi ska upp igen!!!!
Kommentera

Vill bara skriva rätt fakta angående Mackes arga meddelande:

4 år sedan: Play off 2 (av 3) mot Mora
3 år sedan: Play off 2 (av 3) mot Mora
2 år sedan: Play off 1 (av 2) mot Skellefteå.
Kommentera

Upp med SATOH
Upp med en av landets bästa juniorskyttar till nästa match - Hiroshi Satoh!!

Han kan eller kanske rent av borde kunna få igång målskytet??
Kommentera

Uselt!!!!!
Ja så är det på väg mot ett nytt fiasko..... Borde ju va van.....
4 år sen:Playoff 1 Mora
3 år sen:Playoff 1 Mora
2 år sen:Playoff 1 Skellef.
1 år sen:SIST I SA!
Fy fan va pinsamt!!!!!!! Är så jävla hatisk för tillfället... Känns som Votruba m.fl borde avgå om man missar PO så känns det......
Hur i he-vete kan man spela Martin Ericsson forward nöär man har Hansson på backen???????? Riktigt pinsamt..... Borde ge en förklaring till det bäste herr Votruba....Även om ja har svårt att hitta nån..Hansson ska spela forward o inget annat....Och sedan att vissa inte tycker det är kasst att förlora mot Bofors hemma är ju horribelt...!!!! såvitt ja vet kom RBK 2a i södra..... O att då förlora hemma motr Bofors är jävligt dåligt... Nej detta är för dåligt så är det bara......Men det går ju bra ekonomiskt..... WOW vilken tröst.....Sprutar det inte adrenalin ur öronen på Ons. så ska dom fan få höra det...... Ska ju kunna kräva mer än det pinsamma spel Rbk presterar på+ slutet.. O skicka tillbaka Iwar till Kumla!Vilket såll han är.. Har aldrig förstått hypen på han inna heller för den delen.... In med Wolle han är ialla fall bättre men RBk skulle behöva en Matchvinnarmålvakt va ju åratal sist....
Detta är va ja anser men lik f.rbanat ska vi lyfta dom på Onsdag o ge dom ett stort stöd för ingen vill väl säs. ska ta slut så pinsamt tidigt som vanligt???
COME ON RÖGLE!!!
Kommentera

Sv: För fan
Lite glöttig diskussion (alla er som tog åt er) angående OE:s uttalande!!! Man får väl skriva att folk ska komma till matchen!!
Kommentera

"(transporterna mellan ladan o stationen Ä-holm är en bortglömd del hos lokaltrafiken i byn)."

Mygel, du kan iofs också göra som jag. Dvs GÅ från stationen till ladan och sen SPRINGA (för att inte få en timme i ett stendött ängelholm) från ladan till stationen efter matchen....Hur roligt detta färdsätt sen är kan ju dock diskuteras....=)
Kommentera

Nej, nu har Rögle inte tagit en sketen poäng på TVÅ OCH EN HALV vecka! Nu lyfter vi taket på Onsadag och hjälper fram RBK till ännu en ny seger!!

Kämpa nu Rögle för det här ska vi vinna.....
Kommentera

Oj, här blev det visst livat när man försökte få folk att stötta Rögle på onsdag i säsongens viktigaste match.

Jag menar naturligtvis inget illa i mitt lilla upprop. Vissa har kanske långt att resa för att kunna se sitt kära lag (exempelvis Patrik och Svenne och Lundfansen) och de är naturligtvis förlåtna. Jag ville bara uppmana alla som inte har transportsvårigheter att ta sig till hallen för att lyfta killarna mot Play Off.

Jag ber alltså härmed om ursäkt om någon tagit illa vid sig.

Medgångssupporter är man om man har möjlighet att gå på matchen men istället stannar hemma och väntar på bättre tider!
Kommentera

« · 60547 · »