1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

VULKANEN GLÖDER...

« · 367290 · » Till forumet

Sv: VULKANEN GLÖDER...
sillen: Hur fan kan produkten bli bättre, produkten har haft en fint stöd i hallen hela året, inte fan har den blivit bättre, snarare tvärom, sämre och sämre hela tiden.....
Kommentera

Mindreader: Men produkten kan bli bättre om man hjälper till att visa den uppskattning, det är faktiskt många som bryr sig men tyvärr lite för få
Kommentera

sillen: Det tycker jag är bra faktiskt.
Kommentera

sillen: jag förstår folk som skiter i det, den stora massan har inte samma hjärta som dom som sitter här och skriver......Pinsamt näää inte alls, bara verklighet, e man inte nöjd med en produkt så köper man det inte fler ggr ju....
Kommentera

Pinsamt att det bara är 53st som har anmält sig det är dax att ta tag i era liv nu medgångare
Kommentera

lej: Även jag följer denna debatt med stort intresse, härifrån den norska sidan. Eftersom jag har mitt huvudsakliga boende i Lillehammer, är det ganska naturligt att jag försöker släcka min "hockeytörst" genom att då och då gå på Lillehammer IK:s matcher i den norska elitserien. Lika naturligt är det att jag (medvetet eller omedvetet) drar paralleller mellan situationen i Sverige och Norge då jag följer debatten i detta forum. Lennart, jag delar din uppfattning vad gäller prissättning - det kan omöjligt vara hållbart på lång sikt att göra en "Janne Carlsson". Möjligen som någon slags "punktinsats" då och då, kanske vid en extremt viktig och avgörande match, och då först efter en offensiv marknadsföring.

Inträdespriset på Lillehammer IK:s matcher i "Norsk Eliteserie" ligger på 100 NOK. Eftersom den norska och svenska kronkursen nu närmar sig varann kan vi göra det enkelt för oss och säga att 1 NOK=1 SEK. Personligen tycker jag det är oerhört billigt, dels för att det handlar om matcher i landets högsta serie och dels för att om man sätter inträdespriset i paritet med en norsk normallön, så är 100 norska spänn inte mer än vad det kostar att ta en fika på stan. Lillehammer IK spelar dessutom sina matcher i den gamla Olympiska hockeyanläggningen - fantastisk fin och med bra sikt oavsett var man sitter. Normalt drar LIK 1100-1200 åskådare, varför fyller man inte hallen då? Tjaa, det finns naturligtvis flera svar på detta, det är ju en komplex frågeställning. En klart avgörande faktor är naturligtvis att man i Norge inte har samma hockeytradition som i Sverige. Betänk att det bara i Stockholm finns fler ishallar än i hela Norge! Tillgången på inhemska spelare är alltså begränsad, eftersom bristen på ishallar påverkar utbildningen av ishockeyspelare negativt. Detta leder till att man värvar "halvsunkiga" utlänningar, medan de bästa norska spelarna hamnar i Sverige - deras enda chans att utvecklas. Det här vet du ju redan om, eftersom Tom Hammerstad finns i RBK.

Att Norge saknar hockeytraditioner betyder inte att intresset saknas. Tvärtom. Det finns ett ganska stort hockeyintresse, speciellt i dessa trakter, men publiken vill se kvalitet. Norsk elitserie håller inte den kvalitet som får folk att fiska upp en hundralapp till inträdet. Lagen på denna sidan kölen - med undantag av Vålerenga och Storhamar - skulle med svårighet klara sig kvar i den allsvenska grundserien i Sverige. Normännen vill alltså ha kvalitet och är inte beredda att betala 100 spänn för att få se något som liknar svensk Division-1 hockey. Däremot vet jag ett antal norska hockeyentusiaster som gladeligen kör 30 mil enkel resa till Karlstad för att gå på Färjestads hemmamatcher. Alltså: i detta sammanhanget har själva biljettpriset väldigt liten betydelse.

Konklusion: RBK:s ordinarie biljettpris är fullt rimligt. Vad man kanske skulle kunna göra är att sänka biljettpriset med 50% för skolungdom, studenter, pensionärer och värnpliktiga - mot uppvisande av giltiga legitimationer förståss. Dessa grupper är ekonomiskt svaga - det har redan andra skribenter i detta forum redogjort för. Jag tror inte att folk i NV-Skåne (åtminstone inte i denna aspekten) är särskilt mycket annorlunda än folk i Norge. Folk i Ängelholm med omnejd vill ha kvalitet och de har med åren blivit ganska kräsna. Vinner inte RBK, så tycker folk att 100 spänn i inträde är för mycket, medan folk i allmänhet struntar i inträdeskostnaden så länge laget vinner och har framgång.
Kommentera

Dängroth D Ä: Det undrar jag med
Kommentera

Junior: Att Rögle ska hitta en back när två omgångar återstor kommer inte ske efetrsom Rögle bara har tills den 31 januari på sig. Efetr det datumet får inga nya spelare inskaffas, inte ens Thomas får plockas hem från Jonstorp.
Kommentera

Ursäkta om jag är tjatig om mina tankar men måste skriva av mig lite.

Jag är så otroligt irriterad på var någon ny back blir av, och många med mig. Tar inte J.P.P sitt jobb på allvar?
Hela hösten känns det som Rögle tänkt "Detta fixar vi, vi behöver ingen ny spelare" När det började brinna i knutarna så fixade man in Näsvall, helt jävla försent.
Samma visa igen? När det är 2omgång kvar av Fortsättningsserien och det ser hopplöst ut ska man då fixa en back?

Hur man än vrider och vänder på det så är det VI i publiken som gör att Rögle går runt. Jag tycker det är ett skämt att det ska ta 7-8 månader för att hitta en back. Det är fan tjänstefel.

Det kanske ska krävas att Karmhag,Blanck,Byström,Ericsson,Josefsson blir skadade.

Jag tycker precis som alla andra att det inte finns något roligare än att se en junior visa hjärta och fint spel. Men samtidigt tycker jag att killen ska göra sig förtjänt av sin plats. Inte bara få spela för att man inte hittar någon annan.

Jaja vi ses. Och KÄMPA RÖGLE!!
Kommentera

Patrik: Inte för att detta har den minsta relevans just idag, men vad i Herrans namn gör Hugh Hefner i din TV-soffa??
Kommentera

Ebbe: Kanon du är uppskriven och antalet är uppdaterat.
Kommentera

Patrik: ....nu e det minst 53 anmälda..;) Anmälde mig precis!
Kommentera

aiastellan: Det har du rätt i, men det är nog rätt många som är i 20-årsåldern som flyttar till kommunen. Har gått ut gymnasiet i grannkommunerna tex.
Kommentera

chipsalgen: Det är på högstadieskolorna grunden och viljan till att fatta tycke byggs. Jag har en stark idé där som jag ska framföra till dig lej.
Kommentera

lej: Jag förstår att det är måga faktorer som bestämmer lösningen.
Jag kan bara dra mina slutsatser OCH erfarenheter. Föreningen måste ju gå runt. Mina "vibbar" och intryck utav folk i stora allmänhet "ute på stan" är att det verkar vara lite för mycket med 100 KR.
Idag ser många människor pengar i hundralappar. 20 kr sedlar är lite "mindre viktigt". Det ögat ser det bestämmer ofta handlingarna.
MEN de sportsliga framgångarna ÄR EN FÖRUTSÄTTNING givetvis.
Det svåra med en förening som baseras på att vara ideell det är att ta betalt. Man tar betalt för vad som bjuds, alltså spelet och klassen på spelet. JAG GÖR VAD JAG KAN för att locka folket till ishallen. kämpandes mot den mindre lockande fortsättningserien...
Vad ska en förening göra i ett sådant här läge ???
Ska man ta betalt för kvalitén "på plagget" eller ta betalt för märket ???
Jag älskar ju märket, vad gör det andra folket som tvekar ?

Publiken har alltid varit RBK:s största tillgång...NU MÅSTE VI ALLA styrelse,sponsorer tillsammans med publiken bibehålla den goda stämningen/känslan så att människor fortsätter att stödja även när motgången är som störst. VAD får vi för det ? Tänker många.
ALLA ni som läser detta vet vad Rögle BK har och betyder för mig.
Jag vill bara mitt RBK väl...
Glöm inte att fortsätta stötta nu när det är som det är. Som jag sagt innan:-Det är NU det märks om man älskar eller inte. Fortsätter vi att älska och stötta löser ju allt sig i form av publicitet i massmedia.
DET leder till mer folk !!!
Kommentera

lej: Har vi en ordförande som är arbetsnarkoman eller så är det kanske gårdagens match som gör honom sömnlös... Hur som helst, håller till viss del med. Det är hockeyn som är det viktiga och en rak Superallsvenska är det enda rätta. Sen kan man diskutera priserna... De kunde kanske varit någon tia lägre, men det tror jag de flesta kan avvara. Däremot tror på att höja åldern för ungdom. Kanske till 22, plus att studenter kunde fått lite rabatt. Har hänt att jag själv inte kunnat gå pga dålig ekenomi. Viktigt att fånga in de yngre och försöka få dem att bli trogna supportrar. Plus att de nog har större tendens att engagera sig i klacken. Bättre stämning, mer folk...

Bara lite tankar!
Kommentera

Patrik: Det är med stort intresse jag har följt diskussionen om priserna, och jag kan väl tillföra lite synpunkter. En gång om året sker en enkät bland dom allsvenska lagen om diverse frågor t.ex. biljettpriserna och vi var varken billigast eller dyrast utan låg i mitten av skalan förra året. Många räkneexempel här går ut på att allt som kommer in är rena pengar till föreningen men så är ju inte fallet det finns ju även kostnader för föreningen t.ex. vakter som vi är tvingade att ha (kostar c:a 8,000 per match) domarkostnader, råvaror till kioskerna, löner till vaktmästare o.s.v.
Kommer ni ihåg att för några år sedan sänkte SAS under Janne Carlsson priserna radikalt för att fylla planen, och visst till en början fylldes planen men det blev för dålig totalekonomi så man var tvungen att återgå till marknadsmässiga priser.
Jag är inte säker på att vi fått mer folk om vi sänkt priserna. men däremot om spelet varit bättre och serien intressantare, det är därför vi slåss för en rak superallsvenska, då höjs intresset eftersom varje match betyder något.Sen tror jag att kringarrangemang på matcherna har betydelse men man skall komma ihåg att det är ju hockeyn som är viktigast.
Det är en levande fråga och vi följer den noga, därför är det viktigt för mig att ta del av er debatt, tack för ert engagemang.
Hälsningar
lasse
Kommentera

Ganska kul att jag fick igång er bra med mitt prisinlägg.

Men det är en nog så viktig fråga. Jag delar också åsikten att ett lägre pris gynnar i längden. Även om det kanske inte innebär en vinst på biljetterna så ökar också försäljningen på tilltugg och annat. Det blir också mer liv på läktaren vilket i sin tur lockar mer folk som köper ännu mer korv. Laget taggas och presterar bättre vilket i sin tur drar mer folk som köper ännu mera korv. Då blir korvtillverkaren glad och får mer pengar och kan göra godare korvar, vilket innebär fler sålda korvar och kanske mer publik när ryktet om den goda korven sprider sig.

Ni kan börja med popcorn också. De är skitbilliga i inköp och man kan sälja dem jättedyrt :-)
Kommentera

aleksander_: Om du klicka på länken ovan så ser du att det är 52 st.

Kommentera

Patrik: Hur många är anmälda till Vaxjö???
Kommentera

aiastellan: Ooh ja kompis!
Kommentera

Patrik: Öppnat den röde ?
Kommentera

Tänk här sitter man i TV-soffan och deppar tillsammans med Hugh Hefner och hans kaniner. Så finns det en hel bunke med Röglevänner på Hockeysnack som är online!!!
Det är kärlek det!
Jag älskar er allesammans!!!
Kommentera

aiastellan: Pengar, vad är pengar??? Inyte får man ta skiten med sej i graven, nä klart att Rögle ska ha arvet.
Det finns ett lag i hjärtat mitt!!!!
Kommentera

OE: Inte till en början men det hade nog ökat successivt pga det goda det fört med sig i form av att folk tyckt att det var lite "humanare". Jag vet att du förstår resonemanget.
Den största ursäkten är ofta pengar.
Kommentera

OE:
Kanske inte 20% fler. Åtminstone inte varje match, Men oavsett om det hade kommit 1, 2, 3 eller 18% fler så kommer en del av dom att betala 20 spänn i parkeringsavgift, en del kommer att köpa läsk, kaffe, popcorn, sittdyna, programblad et.c. som annars inte hade blivit sålt.
Sist men inte minst så innebär fler människor bättre tryck och mer publicitet. En snöboll som kan bli större.

Det hade kanske varit värt att testa? Inte just nu kanske, men ett bra läge kanske skulle vara playoffmatcherna, OM Rögle tar sig dit?
Kommentera

aiastellan: men har inte rögle varigt dyrat
s med inträdet i många år vist man kan sänka pricet
men va får vi för spelare då
Kommentera

På tal om biljettpriser: Skulle det komma 20% fler personer på matcherna om det sänktes med 20% ner till 80 spänn? Det tror jag inte.
Kommentera

nollan: Diskussionen går ut på att jag tror att det kommit mer folk om biljettpriserna hade varit lite lägre. Förstår du ?
Handlade du något på Brännborns det intresserar nog många här.
Kommentera

P: Det finns en ramsa som vi glömt bort !
Mel: Trubaduren.
(En skriker) -Laget ifrån Ängelholm ! (ALLA)-Det är laget som vi tycker om ! RBK ! i grönt o vitt ! VI ger oss aldrig !!!

Mycket skön !
Kommentera

aiastellan: ja så var det för ca 10års sen minns du när det var d
rag i ishallen
Kommentera

nollan: "Medgångs" eller "det är inne" att gå på hockey.
Här kommer en diskussion mellan två personer på stan:
-Tjena Stellan !
-Tjena själv din sla..a ! Annars ?
-Jo för f-n bara bra. Jag såg att Rögle vann igår.
-Jo det va gott. Hyfsat drag också ! Nästan som "förr"...
-F-n vad gott ! Var där nå´t folk ?
-Ja jag menar 2376 mot Mörrum är helt OK.
-Du då får man "nästan" gå dit ju !
-Hör av dig !

Så funkar det, till stor del iallafall.
Kommentera

Jag kan i denna debatten också tillföra ytterligare värdelös information: I går betalade jag en parkering för 20 kr, handlade en biljett a 100 kr (har inte NST så jag får inte 20 kr i rabatt som många andra får), det första jag gör när jag kommer in, innan matchen, är att köpa en keps i souvenirbutiken a 149 kr. Summa inkomst för Rögle denna kväll som jag har bidragit till = 269 kr. Prata om att inte få valuta för pengarna!!!!!
Kommentera

aiastellan: Förstor precis hur de menar och gillar det.
Man ska läsa mitt andra inlägg om detta med en gnutta ironi.

Men på tal om publik, Vår match i fortsättningserien lockade mer publik än vad båda Hammarby och Oskarshamn gjorde..
Kommentera

Gunilla: det har inte med priset att göra rögle är ett med gångs lag det har det alltid varigt
Kommentera

aiastellan:

Håller helt med dig om att priserna kunde sänkas. De människor som ändå kommer nu måste ju vara eliten bland publiken? Eller? De riktiga fansen är de som har högst smärttröskel... Hoppas bara att denna smärttröskel, inte bara mot priserna, sänks ytterligare, för då kan det eka i hallen som det gör under träningsmatcherna. Man kan höra varenda skridskoskär och varenda kommentar från domarna till spelarna, suck!
Kommentera

Ebbe: Låt oss säga så här killar: Du sticker på match med en hundring i fickan. Du parkerar bilen (20 kr och det går till RBK) köper sedan en biljett som kostar ?
Hur man än vänder och vrider på det tjänar Rögle på det. Inte minst ryktet och pratet. Vi säger att du cyklar dit. Betalar biljetten om den hade kostat 80 kr hade du med 99% säkerhet lagt det på kaffe,läsk.
Var går pengarna ? Till RBK
Det hela handlar om att folk ska känna sig bekväma,välkomna,"hemma" och att det ska bli "inne" att gå hockey igen. Mer folk lockar och gör så att det blir inne att gå på hockey igen.
Reklamens skola: 80kr ser MYCKET billigare ut än 100kr...
Det är bättre att sälja mycket med lägre pris än att sälja mindre med ett pris som varken gagnar föreningen eller FOLKET OCH UTAN FOLK INGEN HOCKEY osv...Alla tjänar på det.

Denna debatt är mycket viktigare än somliga tror.Ekonomin är tyvärr det som styr vår älskade sportens värld.
Kommentera

Psykologiskt är det mycket bättre att annonsera med lägre inträdesavgift och sen ta hutlöst betalt för all "gemüse" runtomkring.
Jag skulle tro att nettot blir högre också?
Kommentera

Snoken: Inget illa menat men Rögle kanske skulle sänka biljettpriset men chockhöja priset på kaffe och läsk? Vem vet...
Kommentera

Ebbe: En äkta supporter har med sig en egen termos :-D

Hehe, jag menade inte att kritisera i mitt inlägg om biljettpriset. Tyckte bara det passade som ett bra inlägg i debatten. Korv och läsk är ju för övrigt inte obligatoriskt.
Kommentera

Snoken: Men samtidigt snoken har ni i Växjö rövar priser på korv och läsk. 15 kr för en kok korv med kallt bröd och 20 kr för halv liters läsk. Så jag tror nog det går jämt ut med att gå och kolla på hockey i Ängelholm eller Växjö.
Kommentera

OE: Min bäste Ol.. Varför ska RBK ta 100 kr när andra lag inte tar mer än ex 80 kr ? Det hade säkert kommit mer folk på matcherna och det hade ju vägt upp de ekonomiska aspekterna.Jag säger bara vad mina öron hört för ursäkter att inte komma.
Säger det igen folk drar folk...Argumenten att sänka biljettpriserna är några stycken.

JAG hänvisar nu till en underbar låt: "Söndagsmatch med min vän Sillen"
-Nu betalar vi ju inte parkeringsavgiften !
-Skit i det. Det går ju till Rögle iallafall...
-JA ! Vi får köpa en kaffe och en fralla !!!

Kaffe och en "fralla" Pris: 20 kr Och folket trivs... fel ?
Kommentera

OE: Det man får se för 100 kr nu är ju sämre än Div 2.
Kommentera

Snoken: Sänks biljettpriserna kan jag lova dig att du får se Division 1 hockey inom kort. 100 spänn för Allsvenskan är helt ok och ett måste om man ska kunna fortsätta värva spelare.
Kommentera

P: Hehe, nä ännu skiter björnen i skogen och helvetet brinner för fullt.

aiastellan: Ja, det känns lite fel. Rögle är väl enda laget i SHA som tar 100 kr.
Kommentera

P: Ursäkta tomrummet i mitt inlägg ! EJ meningen.
J-a mellanslag !!!
Kommentera

Snoken: Jag håller med dig om att inträdet är på tok för dyrt.
100 kr ståplats är dyrare än de flesta Elitseriearenorna.
DÄR är RBK fel ute...
Det finns många ideér för att locka folk till arenorna.
Billigare intr. MER FOLK osv.Vad är roligast ?
Fulla arenor fast med mindre inträde ger ändå i
slutändan MER pengar och mer VILJA på spelarna.
Jag skriver detta pga jag känner många som stannar
hemma pga 100 kr...
Kommentera

Snoken: Ja, bara en sån sak. Har du gått över till den rätta sidan, Slangen? =)
Kommentera

P: Dessutom är inträdet 20 spänn billigare än i Ängelholm!
Kommentera

Kom igen nu, alla yngre och/eller nyfrälsta RBK-supportrar! Vi kan ju inte BARA vara gamla rävar på Växjöresan. För att traditionen ska kunna föras vidare måste vi ju ha med lite nytt folk. En knapp femtiolapp kan ju inte precis avskräcka eller?
Kommentera

« · 367290 · »