Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 1909744 · » Till forumet

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja 3-5 är i underkant. Vi borde ha avgjort det här tidigare, vi är det klart bättre laget sett efter 60 minuter. Klasskillnad!

Tyvärr är det ett till självmål

Tyvärr är det en snedträff som går i mål. Missflyt och orättvist, kunde ha stått 1-9

7603:

Boooom! En tung vänsterkrok av Möller och den gnetfinske pygmén är nere för räkning igen.

Stanna nere!

1-4!!! YES VA ENKELT DET ÄR!

Rytter:
Du ska få ett tips.
Sluta se AIKs matcher och sluta läs här inne så mår du bättre.

7804:
Ja gärna en tredje som mot Timrå men spela av är också ok.

Det ser lite uppgivet ut i Qatar tycker jag. Det är för att de känner att de är klart sämre. Hockeypygmen har åkt på några smäller mot tungviktarn och känner ”helvittes det här kan jag inte vinna”.

Bara att göra slut på lidandet och mata på lite, trycka in en 3-4 kassar i tredje.

Utan domarn har Qatar ingenting.

Ok pucken är lös och Adam går för ett hattrick, åker på en nacksving, och Adam åker ut? Ok, tack

Uj uj uj! Guld-Jimme, Skellefteå, grisar på returen och Adam Pettersson Skellefteå gör mål. Härligt!

1-3

Sen satan i gatan vad bra Wingerli, Djuse och Berglund är just nu. Tokdominanta i byte efter byte

7603:

Vilket härligt mål! Två mål!

Adam Pettersson Skellefteå
Linus Lindström Skellefteå

Dynastiernas är i förarsätet, rättvist!

7603:

Ok, hög nivå på ditt svar. Antar att detta renderar i en varning eller avstängning.

"Regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot är extra uppmärksammat."

7603:

Man ser ändå skillnaden på kvaliten mellan lagen när man studerar målen. Ett är i PP efter en felaktig utv då fet är ett flipperskott dom studsar på backens ben och in. På det andra går pucken som på ett snöre i ett flygande anfall och så är det direktskott i öppet mål.

Qatar kvoterade visst in en no namn junior som 13e. Så det finns faktiskt en utespelare på isen från Qatar kommun!

Zappaholic:

Det tråkiga är ju att det inte ens är en gardering, utan det är på den nivån Barbros analysförmåga ligger. Om SAIK förlorar så är det alltid för att man inte kom upp i nivå. Minns snacket i första finalserien mot växjö om att man inte fick i nästa växel, när alla som följer hockey såg att Växjö var skickligare på att neutralisera spelet och var det bättre laget i serien. Men det är lite av grejen man kan aldrig ge motståndarna de cred dom förtjänar men att håna motståndare när man vinner det går bra.

7603:

En ganska jämn match ändå mot Qatar. Qatar spelar på toppen av sin förmåga mot ett dynastiernas som är mångdubbelt gånger så skickliga. 1-1 mot Qatar får väl ändå ses som ganska rättvist efter en period som gick i högt tempo.

Gnetfinnarna kämpar på men tror och hoppas att deras energinivå domnar av nu efter en furiös period. Det konstruktiva står ändå dynastiernas för, och man får hoppas att det blir mer en mer konstruktiv kamp.

7603: Snacka om att gardera sig med hängslen och livrem, Barbro😂

7804:

Hur var det med den viktiga regeln om namn på klubbar?

Angående matchen känns Luleå inte som någon värdemätare.
Nu har de dessutom Olausson, Cehlin och Lundeström borta.
Torsk ikväll och det är allt annat än AIKs rätta nivå.

7804:
Hur tänker Boden? otroligt.

Simon Robertsson Berts pajk gjorde fyra mål igår i 6-4 vinsten i J18 mot Luleås J20-spetsade lag.
Man blir varm av hela familjen Robertsson.
Tänk vad mycket gott de gjort för Skellefteå AIK.

Imorrn är det dags ta sig an det knepiga Luleå HF.
Visst tror jag på 3p men det blir sällan lätta matcher mot Luleå.
Kamp och desperation räcker långt i "derbyn" och det krävs ett litet haveri det ska tippa över ordentligt.
Lär bli jämnt målmässigt.
AIK har varit bra men inte riktigt uppe i varv än.
Luleå har tagit hyfsat med poäng men kanske finns det sprickor i fasaden.
Jag tror vi vinner hur som men går de ner sig några % ser jag gärna AIK är där och slaktar skoningslöst.
Fantasin är vi får några mål och bara fortsätter mata på, inte spelar av en period eller två.

7804:
Ja egentligen kan man inte klaga på vår verksamhet men är det något man saknat är det en riktig kross.
Tycker läget är bra även nu men som sagt när det är som mörkast för Luleå inför våra möten då brukar de sprattla till.
Tänk om det blev en överkörning så att man ser Luleå HF liksom ber om nåd -det räcker nu!

ivandrago
Blev faktiskt förvånad när inget hände efter första pausen.
Vi såg sega ut helt enkelt och det behöver ju inte vara mentalt utan de kanske kört hårt dagen innan eller rent av matchdagen.
Då fanns det inte så mycket mer att plocka ut ur laget.

7603:
Hur kan dynastitränare tillåta halvfart? Skulle Virre tillåtit krutet-makaronen + Larry o köra halvfart ;)

7603:

Ja så här dagarna innan den stora gnetfinnekrossen fick jag höra en lustig och felaktig reklamtrudelutt på Spotify. Tror det var NordicBet?

Vad kallas Qatars hemmaarena i folkmun?
Svar: Delfinen

Det var ju fel! I folkmun kallas den för Kööp Arena!

Det mesta känns positivt i dagsläget även om Pudas blir borta 3-4 veckor enligt norran.
Bra fart på träningen och mörkande kring formationer antyder AIK laddar inför torsdag.
Tommy S tror jag är det bästa som hänt på år och dag. Rutinerad och smart är det mesta som svajade ifjol nu uppstyrt. Laget verkar trivas och harmonin lyser när de vet båset har koll.

Luleå HF skickar andra signaler. Får för mig de börjat starkt men det räcker inte. Är så fallet kanske de börjar misströsta och titta snett på varandra.
Dyngstryk mot Skellefteå AIK skulle sitta fint och kanske inleder ett haveri.
Nåja Luleå brukar trivas när de är mot repen, lägger ner ambitionerna och kör basic.

Uppsnappat från Luleåforumet och lite hoppfull blir man:
"Bara tre matcher spelade. Man vill nog ha sett 10-15 innan man stämplar årets lag.
Men jag tycker det blinkar rött kring många spelare.
Förvaret är under all kritik hittills. Lassi ser inte alls lika lugn och trygg ut som tidigare, och Rubin fick en svår debut.
Bland backarna står nästan ingen att känna igen. Tror att Gustafssons totala avsaknad av tajming påverkar övriga också. Ta genast bort honom från PP, det går för långsamt.
Framåt...var är Kovacs mentalt? Man trodde på ett lyft med en ordentlig försäsong men killen måste ställt till med mest elände av alla SHL-forwards hittills. Vill han bara spela med Cehlin och Cehlin snart är ute ur leken så kanske man får hitta en ny klubb åt Kovacs?
Harju och Ola ser om möjligt ännu långsammare ut än tidigare, ingen av dem kommer göra mer än 5-6 poäng i spel fem mot fem i år.
Nu tror jag att Bulan & co kommer få ordning på försvarsspelet, att Rubin tar förstaspaden och får Luleå in Lundeström så får man också snurr på Larsson/Einar.
Men laget ser trubbigt ut och saknar fart så mycket frågetecken så här långt."

Erik Gustafsson har jag funderat mycket kring.
Hyllad till skyarna av experter och fans men är han inte ganska begränsad ändå?
Inte dålig absolut inte men någon artist är han inte.

-halvfart tar jag tillbaka det var överdrivet. Jämfört med slutspel kanske det stämmer men inte med serielunken då var det inte så illa.
Luleå HF på torsdag då hoppas jag vi vänder trenden med sämre matcher.
Tycker vi var på hugget mot Rögle men tryggheten har nästan slagit över och blivit -det ordnar sig.
Luleå ska inte underskattas, Bulan lär hetsa igång.
Deras sämre kvalitet på varje position kompenseras med årets match-inställning.

Läser bland andra fans vilken stöld det var med två poäng till oss.
Först så ska Timrå ha all heder. Det ser lovande ut och fortsätter de kämpa som ett lag hoppas och tror jag det ordnar upp sig första året. Sedan med Modo tillbaka snart har vi bättre norrlandstyngd.

Men jag vill ändå hävda vi gjorde bland de sömnigaste matcherna jag sett på år och dag. Redan första bytena kom misstag och slöheten varade i minst två perioder.
Vi gick på halvfart är en beskrivning jag står för.
När vi ökade kom också målen.
Timrå var inte dåliga men ibland när man ser AIKs högre nivåer blir man lycklig. Hur är det möjligt vi kan prestera på så hög nivå?
Träningarna och tränarna måste vara en stor del av svaret, toppklass.
Hela klubben är nog toppklass.
Alla som bor i Skellefteå kommun är nog toppklass.
Några andra förklaringar finns inte.

7804:
På måndag måste du ju salta i såren och förklara för kollegorna hur bra Mora är och att många lag kommer tappa poäng sista sekunderna.

7827:

Men om man vänder på det. Om man levt för att det ska gå dåligt för dynastiernas de senaste 10 åren, då hade man befunnit sig på ett mörkt ställe.

”Dynastiernas” benämningen kommer lite därifrån om du inte fattat det ännu?

7827:

Jo, men tänk dig själv om du spelade mot Per Ledin. Till slut har bägaren runnit över och då tar man en femma.

Jag lovade en vecka...

7827:
Poäng till Timrå känns nästan bra konstigt nog.
Aaltonen började få fart i tredje, lovar gott.
Alltså AIKs kapacitet i år när vi går igång på alla cylindrar gärna på torsdag luktar final minst.

7804: Vi har allt att vinna på att fortsätta på den inslagna banan... 👍🍻

7827:

Jag lovade att jag skulle förbättra språkbruket och innehållet i en vecka, men tror bara inte att det kommer att förbättras på deras sorgliga förlorarsida. Håller alltid det jag lovar.

Hur gick det för LULEÅ då?

Ja det blev noll poäng.
Ja det var noll spelare från den egna kommunen.
-4 på kapten Harju och Kovacs

7804: Ja, iochmed att frugans lag, Modo, är i HA, så är mitt andralag i shl Timrå... önskar all välgång. Min fru håller inte med mig haha, hon har inte samma varma känslor för timrå...
Nu väntar Luleå borta på torsdag. Oavsett hur det går så räknar jag med att jag måste moderera bort inlägg här, hmm...

7804: Absolut, det hade inte varit orättvist med 3 poäng till Timrå, men i slutet av en sån här match när alla är trötta är det oftast laget med mest spets som väger tyngst, vi ses i NHK den 22a november! ska bli kul att se!

Synct:

Sportsligt inlägg, men om sanningen ska fram så kunde lika gärna Wingerli fått en utv som Larsson fick där. Hade ni fortsatt sätta press och spela som första 40 hade ni vunnit matchen för vi spelade ej på topp. Domarna tar ofta utv efter momenten i matchen och ni blev väl avvaktande andra halvan, dels för ni leder men även för att ni blir trötta. Ni orkar inte riktigt följa matchplanen men ni är ett klart bättre lag än jag räknat med. Ser jättebra ut för er!

bisterfinnen: Tycker du överdriver lite... kan det vara lite sarkasm som kommer fram här kanske 😂😂

Och mora vann... kul.
Växjö förlorade igen men de startade svagt förra säsongen oxå

7827: Jag tycker ni var helt överlägsna som vanligt. Kattens lek med råttan och tillslut satte
ni in nådastöten och genomborrade tjurens hjärta. Strålande och elegant, som väntat när man får njuta av DYNASTIERNAS DYNASTIFÖRENING show!!

Synct: Well, nära ni tog mer poäng än så. Starkt jobbat

7804: Grattis, vågen vägde över till slut, hade varit nöjd med 1p borta mot SAIK inför denna match, en helt okej lördagskväll.

7804: Jag tycker Timrå var bra, men sett över 60 minuter så var vi bättre. Matchen blev ganska exakt so jag trodde, förutom att jag trodde inte på att Timrå skulle leda med två mål så länge. Mkt glad vi vann och även glad över att Timrå spelar så bra.

Där sitter den, pang i krysset!

Inget bländande spel men det är ändå dynastiernas som vinner. Dynastiernas är därmed fortsatt obesegrade, får se om det håller över 52 omgångar? Då får vi nog ta i mer från början.

Timrå gör en riktigt bra match och är imponerad av dem faktiskt. De har inget att skämmas över för det var dynastiernas på andra sidan isen.

7804: Grattis till en övertygande seger för DYNASTIERNAS DYNASTIFÖRENING !!11!!

7603:

Oavgjort och så tar vi tvåan!

Tycker Timrå är något bättre faktiskt, men de har några ej SHL mässiga spelare såsom den där Drugge - jeeeezuz

7603: spännande nu. Ska ni klara av Timrå

7804:
Det här duger inte.
Inget uppvaknande efter första pausen får mig att tvivla på poäng ikväll.

7804: Briljant var ordet 😂🙄

« · 1909744 · »