Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

SHL 2015/2016

« · 1703592 · » Till forumet

Sv: SHL 2015/2016
Glömde nämna att det var så bra med Hanses ikväll! Han slapp en start med tidiga mål.
Förutom Luleåmatcherna då vi spelade underbart så var detta den bäst spelade matchen.

Det känns inte bra då "experter" tippar framgång och ära... Jinx...

Yoda Marklund:

Trevlig fantasi lista inte direkt mycket som stämmer i den, men intressant och se hur NHL världen ser ut i dina ögon.

Sofos:
Haha så sant;)

Yoda Marklund: Och när Jimmys fuskmål helt rätt blev bortdömt gick slipsläktaren med civilpoliser i spetsen bananas och humpade ner allehanda föremål mot luleåpubliken på ståplats. Värdegrund?
Nä där såg hela hockeysverige apans rätta ansikte och inte ens säkerhetsansvariges pudel och ursäkt till luleåklacken kan tvätta bort skamfläcken. Inte konstigt folk i schtaaan stannar hemma och fulstreamar och dreamboxar istället. Bara 3000 gratisbiljetter får folk till hallen men inte ens det får dig dit...

Yoda Marklund:
Härlig redogörelse över utvecklingen kring våra exporter som tar för sig alltmer i NHL. För varje år tar de ett steg.
Sunken och Petter Granberg tror jag också det bara är en tidsfråga innan de slår sig in.

Öht om man skulle göra statistik med kurvor och linjer och jämföra norrlandsklubbarna gällande utveckling,antal exporter m.m hade det nog blivit mycket tydligt det mesta pekar neråt för grannarna och AIKs alla linjer brant uppåt.

Kan tänka många AIKfans sitter och fantiserar om NHL-resor nu men naturligtvis så är det som för en själv begränsat med tid/ pengar som sätter hinder.

Måste vara sataniskt eller ironi eller vad man ska kalla det, för en som Jakob Porser,som varken har brist på tid eller pengar men förmodligen tvingas vänta till pensionsålder innan någon Qatarkille får chansen I NHL.
Fast han kanske varit över redan och sett Nilsson öppna båsdörren ett par matcher i Edmonton,centrala metropolen.

Yoda Marklund:
Tack.
På tal om egna produkter,skadeläget och avstängningar bland forwards är ju allvarligt.
Sitter och funderar på om det inte öppnat upp sig ordentligt för ett par J20 killar till få chansen.
Gick in på Swehockey och kikade på statistik över 11-0 krossen mot Modo och det verkar finnas många intressanta där.
Tycker faktiskt det borde vara läge släppa upp några nu. AIK brukar väl hellre låta en utlånad som Elias Edström få lugn och ro och köra på där de är.
Ritola,Jimmie,Pontus,Norman saknas väl i veckan.

Man måste ju försöka få något positivt ur frånvaroläget och få saker tycker jag är mer intressant än när AIK släpper fram killar man tyvärr kan se för sällan när man inte bor i stan.

Yoda Marklund: Jag tycker det var rätt att man dömde mål i Linköpingsmatchen. Jag skulle ha blivit upprörd om situationen var den motsatta och det blev bortdömt.

Nu är jag mera orolig kring straffet för Jimmie. Om man dömer 7 (5+2) matcher för Norman (en icke återfallsförbrytare), en tveksam situation som högst borde blivit 2+1 i straff, så måste det ju bli minst 10 matcher för Jimmie. Men, nej, nu glömde jag bort att konsekventa bedömningar inte är något som disciplinnämnden sysslar med, utan man snurrar tombolahjulet. Snart får man byta ut kullagret i navet, det skär ihop när som helst

Detta vad ju en NSD nyhet men jag har inte "PLUS" på den tidningen, så jag länkar till AB.
Tja, vad ska man säga. Det finns säkert mera än var artikeln säger. Nu tror jag inte att Luleå Hockey är ondskans högborg, men jag tror att de har orutin och kanske inte bäst lämpade personer i ledande ställning, men det vet jag inget om faktiskt. Förmodligen är det mest missförstånd mellan parterna, men om det är som hon säger så borde det ju finnas nåt kontrakt eller skrivet om vad hon skulle få eller ha rätt till? Men tyvärr så tror jag inte det.
Man kan ju tycka att nån Minekraftkrona borde ha blivit över....

Läser även i Norrans kommentarsfält att givetvis så kritiseras AIK för att man inte har ett damlag till att börja med. Det blir lite: "Men ni då! Ni har ju inte ens ett damlag!" Som om det är ett försvar när man själv har misskött sig?
Jag tror faktiskt att AIK har bättre ledare och organisation för att starta ett damlag. Men sportsligt vete tusan hur det skulle gå och om vi nu har lite problem med publiktillströmningen så inte blir det lättare för ett damlag. Nu är ju inte jag helt PK, men jag står för att jag struntar högaktningsfullt i damhockey. På samma sätt som jag struntar herrfotboll också. Helt ointressant.

Oj, reaktionen kom snabbt. Lite "Oj, fan, gick hon till pressen? Nu måste vi agera."

6 matcher plus böter för Jimmie. Förväntat. Återstår att se resten av säsongen hur konsekventa nämnden är i sina bedömningar.

Inget straff för Halsafel för tacklingen på Terry. Också förväntat. Där gör man en korrekt analys av situationen. I motsvarande situation om nån AIKare tacklat så hade jag förväntat mig friande dom då också.

Men, jag har inte glömt felbedömningarna för Norman och tacklingen på A Lindholm.... Det var käpprätt åt...

Jag håller med Wennerholm, straff för filmningar ska tas direkt på isen och inte hålla på och kollas i efterhand. Det blir ohållbart.

Yoda Marklund: Ni själva, kanske? :-)

Yoda Marklund: Du menar att på tusen år har Luleå passerat kvartsfinal två gånger?

....

Tror hela svenska folket håller tummarna för MIF mot Qatar ikväll,jag gör då det.

Även om klubbarna påminner en hel del om varandra.

Både är mycket unga föreningar som etablerades på 80-t.

Bägge har varsin mediakåt penningstinn sola-sig i-glansen donator.
Percy vs Jakob.

Malmö och Qatar,egentligen två vita fläckar på hockeykartan.
Det borde inte kunna spelas elitishockey i någon av städerna men som två exotiska zoo har de var sitt lag.
Bort med båda.

Yoda Marklund:
Blev tvungen göra annat men av kommentarerna att döma imponerar inte Qatar.

Ska kanske kolla tredje perioden,där verkar det finnas mycket att gotta sig åt.

Kan det vara så att Qatar är så illa omtyckt och Osten har så dåligt rykte att bara KHK lyckats locka sämre spelare?

Jag tror dessutom de blir sämre och sämre med tanke på alla bufflar tar slut och få ej infödda,ja även dom förresten,nästan alltid vantrivs på orten.

Nu är jag helt ärlig. Det här med Qatars trupp.

Förutom Micfliker,Rajala,Sweatt och någon till kanske har de ju killar som få skulle vilja ha.
Ta Sylvegård,Wallmark,Granström,Foppa,Fabbe,Petrell,Hedman,Mastomäki,Ekarv,Lagace,Oskarsson,Savilattinen,Schira,Jaros,Sandström,Melart.

Jag är helt säker på ingen annan klubb vill ha någon av dessa.
Osten har dessutom förmodligen överbetalat och till råga på allt lurat i fansen han värvat bra.

Forts. Mastomäki,Ekarv,Oskarsson
Jaros,Schira,Sandström,Savilattiennen,,Melart,

Forts. Ser tredje perioden och satan vad kass han är Cehlarik,kommer aldrig bli något.
Lagace en Granströmkopia.
Själin?
Micfliker ska ha en diving när Thuresson åker ut med en minut kvar.
Matchen är som Yoda säger oerhört dålig. Malmö och Qatar ser ut som två bottenlag.

Bäst av allt till sist. Lassinannti visar sitt rätta jag och kastar in puckar. Kan aldrig förlåta killen efter JVM då han på egen hand höll på sänka ett svenskt landslag.

Farbror Barbro: "Malmö och Qatar,egentligen två vita fläckar på hockeykartan.
Det borde inte kunna spelas elitishockey i någon av städerna men som två exotiska zoo har de var sitt lag"

Du håller på SKELLEFTEÅ! Herregud tror du att Skellefteå är nån jävla dröm stad för folk eller?

Monno:
Vet inte om du spelar dum men jag menar inte själva miljöerna utan vita fläckar ur plantskoleperspektiv.

Farbror Barbro: Men Växjö, Örebro, Karlskrona, Linköping m.fl. är under av hockeyskolning?
Ähh skärp dig nu. Det är ju så tragiskt att ditt Luleå hat är så stort, men ändå kollar du säkert fler Luleåmatcher än vad du kollar Skellefteå matcher.

Norrans antagande:
Förväntad uppställning mot Rögle:
Målvakt: Hanses (Svensson)
1: Urbom, Burström – Petterström, Forssell, Lundberg
2: Lindgren, Pettersson – Pesonen, Zackrisson, Calof
3: Aho, Heed – Pettersson, Holmström, Broadhurst
4: Olsson, Lindholm, Wingerli
7:e b: Lundberg
13 f: Stenlund-Ädelgran

Jimmie, Norman, Ritola, Anton Lindholm och Anton Öhman ej med. En hyffsad femma borta från spel minst sagt.
Om nu Hanses spelar så får man hoppas hans form från Linköping matchen håller i sig. Dags också att Axel, Zacke, Calof och Pesonen börjar prestera lite mer i målprotokollet. Calof har varit helt ok, men jag hade hoppats på mer. De andra har underpresterat tycker jag, speciellt Axel.
Ska bli intressant se vad junisarna kommer att prestera. Man brukar bli positivt överraskad. Premiär för Isak Stenlund Ädelgran.
Seger för AIK med ett, två mål tror jag på. Vi är en bit bort från 6-2, 7-2 segrar.

Yoda Marklund: Roligt att du gläds med Brynäs, tråkigt bara att Mannberg även måste stå över MoDo-matchen. Han är ju motorn i tredjekedjan med PAW och POW!

Yoda Marklund: 8-10st från närområdet vet jag väl inte om jag hittar... Som gått genom J20 är väl dock möjligt. =)

Monno: Eftersom vinalkisen betraktar Kiruna som närområde till sitt AIK är hans definition för närområde en radie på 60 mil...

DansbandsWolf:

Vore bättre om du återvände till Qatarsidan och försökte få ordning på killen som inte tänker klart. Vilka droger han använder är oklart men att han tar något tror jag ingen tvivlar på.

Du kan ju börja försöka få han förstå att yta och befolkning inte är samma sak.
Enligt han borde kommuner som är stora till ytan ha betydligt fler talanger än de med mycket befolkning...

En annan tankevurpa Bagdad Bob skrev om nyss är att Linköping minsann fortfarande är en köpeklubb för att Hlinka hade extremt hög lön för några år sedan...

Sofos. Bra du nämner Axel,håller med. Det sägs han kanske lagt på sig mycket muskler men så blek och så många misstag han gjort blir man orolig det är annat.

0-1 ! Så orättvist! Men åt vårt håll för en gång skull!

Dubbelorättvisa! Tjoho!!!

Ja vi är effektiva! Det är vi inte bortskämda med denna säsong. Rögle var klart bättre i spel.

Calof och Pesonen infriar förväntningarna ikväll!! Heed gör mål men spelet i egen zon är inte bra från hans sida. Andra perioden var AIK bättre än Rögle i spel. Uppförsbacke för skåningarna nu.

Terry Broadway!

Yoda Marklund: Lite kul att du hävdar att du och Barbro inte är samma person men då jag skriver med Barbro svarar Sven....

Nu när det hänger lite vettigare SAIK anhängare här som Sofos så kan du väl börja hänga på flashback istället? Det vore uppskattat. :-)

Han blanda ihop Holloway med Broadhurst,

Yoda Marklund:
Skulle nog inte betrakta Järfälla, Örebro och Gislaved som närområde till Linköping. Det gör ingen Linköpingbo iaf. Örebro ligger snarare inom FBKs närområde, Gislaved tillhör nog FHC och Järfälla.... DIF

Yoda Marklund: "Du kanske vet bättre än mig själv vem jag är?"

Uppenbarligen.

Yoda Marklund:
Jo köpelag hit och köpelag dit spelar ingen större roll för mig. Så visst håller med dig, har aldrig förstått poängen med att bråka med andra i onödan. De flesta lag har 5-8 spelare från närområdet på en 20 trupp. Om de varit uppe i SHL en längre period

ivandrago: Jag håller med. Debatten om köpelag blir fort hätsk. Visst är det positivt om man har s.k. egna produkter i laget, men att diskutera avstånd till orter, befolkningsmängd, när grabben kom till klubben osv för att avgöra om nån är en köpt spelare eller egen produkt blir ofta hårklyverier som inte ger nåt.

Yoda Marklund: Det gäller att hålla isär sina olika nick😂😂😂

Per Ledin stannar säsongen ut i Salzburg.

Tänk vad skönt slippa se slusken i SHL.

Kan tänka mig det är Fagervall som satt stopp för ett nytt kontrakt i Qatar och det ska han ha stor heder av.

Yoda Marklund:
Även inom regionen är ett högst tveksamt uttryck när det kommer till Linköping/Örebro, Linköping/Stockholm....

Alltså, vill förtydliga. Att jobba med ungdomsverksamhet och juniorverksamhet som AIK gör i syfte att få fram egna produkter är skitbra och de gör ett bra jobb. Andra klubbar gör också ett bra jobb, som tex Frölunda, men andra är sämre eller nästan obefintlig. Så, egna produkter, skitbra och berömvärt! De klubbar som "köper" ihop laget: ok, kör på det, tills ni kan/vill bygga upp en ungdomsverksamhet, det är ingen skam. Alla lag köper ju en andel spelare, so what om det 3, 5, 10 eller 15 st. Det finns ju utmaningar i att få ihop ett LAG då också, om nu många kommer från "hela världen".

Yoda Marklund:
Ledins familj som aldrig varit lyckligare bor visst kvar i Qatar och de är nog gladast av alla och ser förmodligen gärna en förlängning av kontraktet på 20-30 år.

Yoda Marklund:
Du kan inte jämföra avstånden i norr med avstånden i söder när du definierar region/närområde, det var det jag hade synpunkter på..

Var kallar jag LHC köpelag? Eller nåt annat lag för den delen....

Yoda Marklund:

Klapp - klapp vackra kombinationer mm gillar väl alla :).. men nu diskutera du och jag inte det..
Var har jag kallat LHC köpelag?

Och sen hävdar jag att du kan inte jämföra avstånden i norr med avstånden i söder när du definierar region/närområde, det skiljer ju lite i demografi eller hur?

Yoda Marklund:
Det är lugnt:) tycker heller inte LHC är ett köpelag. Men har väl egentligen inga synpunkter på hur klubbar väljer att använda sina lönebudgetar på mellan 50-70 miljoner

Problemet är väl att sämre lag måste försvara sig på nåt sätt, är det andra laget bättre så hamnar man ofrånkomligen framför eget mål.

Yoda Marklund: Här inne är det sig likt..
Va kul att Janne fick lite islossning och att Svensson fick hålla nollan, missade tyvärr matchen
Välkommen till HS Sofos.

« · 1703592 · »