Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Silly season

« · 742724 · » Till forumet

Sv: Silly season
Knegare: absolut..Skulle inte vilja se er åka ur heller..Mer norrlandslag i elitserien!

Knegare: Men de har ni inte tyvärr..Risken är stor att ni få kvala!!!

4EVER: :))))

El Maco: Eller så var de X:et-fans...

gebo47: Jagr och Nyllet ryktas också vara på G. Rangers förstakedja till Skellefteå! Jag såg ett par gökar i Skellefteåtröja i MSG förra vintern, det kanske var scouter?

gebo47:
Det rykten är jag övertygad du kan glömma ganska snabbt killen skrev i somras ett nytt kontrakt med Rangers värt $3,1 mille för 1 säsong

Det går rykten om att Martin Straka ( New York Rangers ) är på väg till Skellefteå , hoppas det är sanna rykten .

Dream Team: Äh. Den ursäkten är god nog.

Skarin: En kraftig missuppfattning från min sida du. Men å andra sidan så bor jag ju där jag bor numer, och de matcher jag ser på plats går väl att räkna på handens fem fingrar, tyvärr. Men det är ingen ursäkt alls. Jag ska ha bättre koll på läget än så. Ja, Mandy skulle höja vilket lag han än spelade i. En helt fantastiskt laglojal spelare.

Dream Team: Ja, du har nog gjort det. Det var inte särskilt ofta han var uppsatt som center, knappt någon om jag inte minns helt fel.
Men som sagt, han fick ta hand om en hel del tekningar =). Mandy höll sig på sin kant, och mer därtill ;)

Åkerman: ok =)

Skarin: Kan jag ha missuppfattat det så pass mycket? Var det så att han var den spelaren i sin kedja som tog de flesta tekningarna, medan det var en annan som faktiskt agerade center, när det handlade om själva spelet?

Dream Team: Måste bara få gå in och rätta dig litegrann här. Mandy spelade inte center förra säsongen mer än någon gång lite då och då. Det han däremot gjorde, precis som du skriver, var att teka en hel del. Och han förlorade inte överdrivet många tekningar direkt ;)

Åkerman: Manderville spelade center under hela den förra säsongen och tillhörde på den positionen an av de allra bästa tekarna i hela serien. Det är ett slöseri att ha honom på en kant, allra helst då han i första hand inte är den spelare som kanske producerar så mycket på egen hand utan mer skapar väg för andra.

Uddan: Nej, har inte hört något om det. Jag snackar bara om spelartyper. Vi har kvar att värva en producerande ytterforward.

Åkerman: Jo men dom snackat om å ta dit Manderville? Har du hört nåt om de..?

Uddan: Ja, precis. Det är väl inget nytt.
Det är ju just därför man inte kan förvänta sig Manderville istället för Kristoffersson. Det ska värvas en producerande ytter också. I den kategorin hade Manderville passat.

Och här kommer en liten länk som handlar om Chippens favoritspelare... ;)

Åkerman: Och kristoffersson är juh jädrans mkt sämre än Manderville..

Uddan: Ja, precis.

Åkerman: Kan juh inte jämföra Kristoffersson med Manderville.
Två helt olika spelare!

Chippen: Du verkar gilla Timråspelare. Bor du i Sundsvall kanske?
Självklart kan man inte tycka att alla värvningar är bra. Själv är jag ännu bara helhjärtat nöjd med Lintner, Jimmie och Kris. De andra hoppas jag på, men de har endel att bevisa fortfarande.

Visst är Manderville en bra spelare, men jag har faktiskt högre krav på den sista yttern. En stjärna ska in och värvningen av Kristoffersson var ju bara en bonus.

Åkerman: Klart han är en spelartyp vi behöver...men inte den spelare vi behöver. Och nej, jhag tror inte att han ska gå in och göra poäng...gör han det så kommer jag att be om ursäkt till allt och alla och erkänna att jag hade fel om honom.

Visst blev han till en publikfavorit, men inte en personlig favorit. Tyvärr så kan jag inte tycka att alla spelare som spelar i AIK är bra och att alla värvningar är bra. Detta är en jag gärna hade kunnat vara utan. Vet att det är en utopi, men jag hade hellre sett Manderville ist för Kris.

Chippen: Behöver du en kram?

*cyberkjamiz*

Chippen: Eftersom du svarade på när Udden skrev "Jag hoppas att han floppar", med "äntligen någon som är på min sida" så utgick jag från att även du hoppas att han floppar.

Sedan har du flera gånger nu talat om hans eventuella poängskörd som den stora anledningen till att du inte vill ha honom. Då måste man ju utgå från att du tror att han är värvad som en spelare med prioritet att göra många poäng.

Onödig värvning kan du naturligtvis få tycka, men det var ju helt klart spelartypen som vi saknade mest i laget. En spelare som kan smälla på, röja runt och skapa ytor. Då tycker jag att Kris är ett riktigt bra alternativ och han kommer att bli en gjuten publikfavorit i ladan i höst, precis som han blev under hans förra gästspel. Det är inte heller speciellt mycket svårare att åka omkring att vara störig i elitserien än i allsvenskan.

Metal Guru: Näe, så fan heller...han är betydligt sämre än Bogg.

Chippen:
Trösta dig med att han säkert är redigt bättre än Håkan Bogg.

Åkerman: Jag har inte sagt att jag hoppas han floppar...för en sopa kan inte bli sämre. Han kommer väl att göra det han kan, förväntar mig inget mera. Att sedan alla är så glada och lyckliga över att det kommit en spelare som har hjärta för AIK. Vilket jävla larv. Han har inte mera hjärta för AIK än vad en åsna har. Han vill tjäna sitt leverbröd och går till den klubb som vill ha honom.

Det enda hjärta han visar är sitt hjärta för hockey, genom det jobb han gör och det är inte samma sak som hjärta för klubben.

Jag förväntar mig inte att Kris ska bli en poängmaskin. Han ska jobba på i 4:e line och spela några byten per match. Men som sagt var...jag tycker det är en onödig värvning och jag tycker att han är en kass spelare som inte har nått i ES att göra.

Chippen: Så du hoppas att han floppar? Bra inställning.

Självklart gör han inte mer än 5-10p, men det går ju inte att mäta olika spelartyper med poäng. Exempelvis gjorde Fredde Lindgren jävligt lite poäng ifjol men är ändå en av våra bästa backar.
Men det verkar som att du inte alls kan förstå ett sådant resonemang.

Chippen: ja i denna fråga så! =)

Uddan: Tack..äntligen en som iaf är med mig :-)

Chippen: Håller tummarna att han floppar eller inte gör mer än 5-10 poäng! =)

Uddan: Haha...:-)

Chippen: Låter juh bra de.. Få hoppas att han ej gör så mycket poäng för vår del som släppte han!

Uddan: Den som tror att Kristofferflopp gör mera än 10 poäng är galen. Lugna ner och lugna ner...vägrar att acceptera värvnngen tills han gjort minst 20 poäng.

Chippen: hehe du har inte lugnat ner dig än om de där köpet!? =)

Cyklob: Tror du på det du skriver själv?

Uddan: Förvisso...fast hoppet är ju det sista som överger en sägs det...

Chippen: Får väl hoppas att vi har ett så pass bra lag att vi kan göra som Timrå gjorde för nåra säsonger sen...dom flesta experterna hade tippat dom som botten gäng men höll sej bland top4 tror jag hela den säsongen...åtminstonde stort sett hela.

Chippen: Kristoffersson är en mycket bra utfyllnads spelare. Lär säkert bidra med en del poäng med.

Åkerman: Hade gärna sett någon annan än Kristoffersson då. Någon som är bra mycket bättre än Larsson, för i mina ögon är faktiskt inte Kris det.
Men men...klart som fa det kommer skador, och att han då kommer få spela, men jag ser det som föga troligt att han ens kommer få träna med A-truppen när det blir 10 forwards.

Chippen: Kristoffersson hade elitanbud från andra klubbar då.

Ang. Larsson så kommer det skador och vi kommer att behöva en bred trupp. 10 ytterforwards är ett minimum för elitserien och det kommer vi att ha nu (inräknat forwarden som ska värvas). Hade det inte varit Kristoffersson hade det varit någon annan.

Chippen: haha jo ja menar de =)

Åkerman: Ja, visst låter det bra för fortsättningen, det kan jag hålla med om. Fast iofs, inte så förvånande att han säger det heller. Det verkar ju inte som om det har haglat in anbud för honom med tanke på att han tänkte spela med Östersund, eller vad fan det nu var. Så varför inte göra sig vän med den enda klubb som ville låna honom?

Jag vidhåller fortfarande att jag är besviken på värvningen, plus att jag gärna hade sett att Larsson hade fått ta den platsen Kris nu kommer att ha. Våga satsa på juniorer ist för att värva spelare till en 4:e line

Dream Team: Ja ungefär.

Chippen: "En powerforward för mig smäller på, banar väg för sina medspelare, samtidigt som han producerar egna poäng"
Mao en spelare utan svagheter...

Kristoffersson vet sin roll och kommer att följa den. En ytter till kommer ju att värvas som ska ha rollen poängmakare i de offensiva linorna.

När det gäller Kristoffersson och hjärta behöver du inte bli mörkrädd. Vi vet ju att han trivdes här senast, samt att han gick ut i media efter förra säsongen och sade att AIK var hans förstaval oavsett buden han hade från andra klubbar. Klart att det är för kort tid för att snacka om hjärta men det är ju klockrena förutsättningar i alla fall.

Chippen: Typ Jonathan Hedström, då?

Åkerman: Ja, det e klart att det är två skilda saker att spela med hjärtat och ha hjärta för en klubb. Dock så blir jag mörkrädd då en del anser att fått hjärta för AIK och därmed självskriver han i AIK och tycker att det är tokbra att vi fått en spelare med hjärta för AIK.

Powerforward vette fan om jag skulle vilja kalla honom. Ska jag vara snäll så kan jag väl kalla honom tåg utan broms. En powerforward för mig smäller på, banar väg för sina medspelare, samtidigt som han producerar egna poäng.

Chippen: Spela med hjärta och ha hjärta är två olika saker. Kristoffersson spelar med stort hjärta.
Vi har elitseriens minsta forwards och vad vi verkligen behöver är en powerforward som ska röja. Kristoffersson är ju helgjuten bland spelare som Antos, Virtanen, Tähtinen och Ramstedt.

Uddan: Tja, jag e fotfarande i ett vakuum. Fattar inte vad viska med honom till. Det talas om att han ska ha hjärta för AIK. *suck* Få se, han gjorde 8 matcher. På den tiden måste han ha utvecklat en fruktansvärd grym känsla för AIK. Vem skulle inte göra det på den megalånga tiden?

« · 742724 · »