1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

4750 inlägg · 375 ämnen

Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

« · 1070180 · » Till forumet


Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
73Sjöbba:

Jag tar inte i, jag skriver bara samma sak som jag skrivit förut, och som jag står för.

Har som sagt en hel del erfarenhet av andra forum där denna funktion inte alls fungerat...
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Gidde: men det betyder ju inte att den inte kan fungera här.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Gidde:

Förresten!!!
Jag har faktiskt implementerat en typ av "edit"-funktion på ett forum.
Där kan man inte ÄNDRA, men göra ett tillägg till det inlägg man gjort. Detta inlägg får automatiskt en tidsstämpel och därefter kommer tillägget.

Det kanske vore en lösning??

Typ så här:


2008-10-03 23:54 - Gidde:
Nej, jag stavade ju fel på ordet xxxx, och tänkte heller inte på att lägga till y & z
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Gidde: Hur som haver, ofta ser jag i efterhand att jag borde ha uttryckt mig annorlunda, ofta efter påpekande eftersom min starka sida är inte meningsuppbyggnader.

Vad har jag för stark sida?

Hur som helst, så jag kan inte påminna mig om att den funktionen har missbrukats på andra forum jag har hängt på.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
ante08:

Sant, men jag kan säga att i vissa böcker finns det verkligen de som inte sköter sig vidare bra, och säkert skulle ta chansen om det fanns en möjlighet att ändra ursprungstexten.


Men det återstår att bevisa, det är bara mina misstankar... ;-)
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Gidde: ja det kanske vore en lösning. Men det där redigera grejset funkar ju jätte bra på Svenska Fans forum. Då fattar jag inte varför det inte skulle funka här också.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
73Sjöbba:

Ja, vi har två alternativ:

Övertalar Marcus att implementera denna funktion, och då blir alla nöjda ELLER så skiter det sig som en del av oss domedagsprofeter tror.


Om du gör jobbet att övertala Marcus så hålelr vi andra tummarna att utfallet blir bra! :)

Jag vill också gärna ha en edit-funktion, jag bara påtalar problemet som förmodligen kommer att uppstå...
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Gidde: Det kan jag köpa att vissa kanske kommer att ändra ursprungstexten.

Kanske en tilläggsfunktion med tidsstämpel vore något, precis som du skriver.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Gidde:

Hehe, som man ser på min stavning i förra inlägget så skulle jag verkligen behöva en edit-funktion!!


LOL
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

ante08:

Pröva gärna och läsa igenom texten innan du trycker iväg den, och rapportera sedan hur det fungerade.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Gidde: men klara dom på Svenska fans det. Tycker jag också vi borde klara det här också.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Gidde: Läs igenom texten innan du postar, tack! (8^(/)
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
73Sjöbba:

Japp, den varianten funkar faktiskt skitbra.
Alla kan se att man gjort en ändring, och även när. Det gör att alla andra inlägg som skrivits mellan den tiden faktiskt kan härledas till ursprunget, om nu ändringen gjort att kommentarer blir "underliga"

Dessutom var det enkelt att implementera i det forum som jag fixade till det i...

Kanske en idé att framföra till Marcus?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
73Sjöbba: men då verkar ju här alla vara övrens här om en edit knapp då vem kontaktar Markus? då.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Gidde:
Ja, precis som på Flashback!

.

Felpost.
Editerat av Metal Guru 2008.10.04 00:02

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
ante08:
Marcus sitter just nu och läser det här, så han kan ju knacka sig själv på axeln.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
ante08:

Överens är vi väl kanske inte, men jag kom med ett förslag som kanske skulle funka.

Och jag misstänker att Marcus läser i den här boken ;-)
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Metal Guru: okey då kör vi med din ide då. Den verkar ju funka skit bra måste jag säg.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Metal Guru: Tror du att han har den här sidan bland sina favvoböcker då???+?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Gidde:Jag är - som alltid - skeptisk.

Om det införs kräver jag att editering måste påbörjas inom typ 15 sekunder, och avslutas inom 60. Eller nåt sånt.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
ante08:
Så bra. Vad var skillnaden mot att läsa igenom texten före [SKICKA] gentemot att läsa igenom den efter?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
73Sjöbba: tror att han har den här sidan lätt som hans favorit böcker.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
ante08: Haha!

Funktionen "edit knapps" för och nackdelar har debatterats grundligt flera gånger tidigare bland moderatorer och forumledare. Varje gång med samma åsikt och resultat. Ingen redigeringsfunktion som ändrar redan postade inlägg.

Anledningen är just det Metal Guru och Gidde varit inne på. Skicka inte ett meddelande som du inte är säker på att du kan stå för.

Ett och annat stavfel eller felaktigt ditsatt komma eller punkt. Inga problem. lev med det, det är ingen katastrof.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Metal Guru: ja men man kollar ju texten lite mer efter man har skickat den innan man postar den iallfall.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
ante08:
Va lite crazy, och kolla texten lite mer innan du skickat den för omväxlings skull, och du får se att behovet av [EDIT]-knapp minskar drastiskt. :o)
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Metal Guru: ska försöka iallfall. En liten lat hund tycker jag ska finnas på sidan iallfall.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
ante08: Farten, tempot på inlägg på HS är otroligt hög när debatterna hettar till.

Ponera detta realistiska scenario.

Du blir ivrig och struntar i att uttrycka dig noggrant och så postar du inlägget snabbt för att inte tappa momentum i en debatt. (Fan, man vill ju vara med när det händer.) Så ser du att du uttryckt dig lite fel. Din mening blev inte som du tänkt dig. Visst skulle det vara skönt att kunna ändra? Så du gör det. det tar en minut. När du komemr tillbaks in i gästbokens debatt så ser du att det postats tio inlägg som grundar sig på ditt inlägg, som nu har en annan innebörd än som de som läste det trodde från början.

Min fråga blir alltså.

Skall samtliga debatterande börja editera sina svar till dig och de som svarat på det ändra de svaren osv? Det hela blir ju absurt.

Fler kommer ju att ändra sina inlägg än de som går vidare i debatten.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
ante08:
ok, här är en:

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
NuMo: men riktiga män stå väl för vad dom säger eller.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
ante08: Det är ju inga problem att förklara att man råkade skriva fel om någon går i svaromål.

Ett annat utmärkt sätt att ändra ett inlägg är att kopiera texten man nyss skrivit, göra sin ändring och posta igen och sen skicka en bubbla till moderatorn att ta bort det första inlägget. Om man tycker att det är värt besväret, vilket det är ibland.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
NuMo: Jag vet inte.
Personligen så försöker jag att få till mina inlägg korrekta med StOr bokstav och punkt osv. Därför blir jag skvatt galen på mig själv när jag gör något fel, typ skallar hål i betongväggen. :)
Dom flesta gångerna förstår dom flesta vad man menar trots sina bristande kunskaper inom det svenska språket. Editeringen skulle nog vara mest för mitt egna välbefinnande.

Juckar till: Pearl Jam - Alive <02:07/05:42>
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
NuMo: men jag står fortfarnde fast med min åsikt. Att införa en edit knapp eller en edigera knapp. För dom flesta bloggar och sånt här ju det också.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
ante08: Du är fri till din åsikt.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
En edit-funktion kommer inte på HS. Välj istället att läsa igenom det man skriver. Och om det blir missade bokstäver, so what? Det är enklare att förstå än om man väljer att editera ett inlägg sex svar senare, vilket skapar en helt förvirrande konversation.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Poffa: Jo, vi har redan förstått det.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Forumöversikt ser lite knepigt ut just nu.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
T T: För mig ser det bra ut nu. Kan du beskriva hur det såg/ser konstigt ut.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Poffa: Jag ser bara inläggen, det är tomt till vänster och höger. Längst ner på sidan dyker det som saknas upp i en salig blandning.

Ungefär så.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Poffa:Södertäljes sida ser också knepig ut .
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
T T: Have you tried turning it off and on again?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Stigsson: Sundsvalls biblioteks lånedatorer tillåter inte sådana utsvävningar.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
T T: Vilken webläsare använder du? I FF och i Safari ser det bra ut för mig. Både Forumöversikt och Södertäljes sida.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Alisandali: Japp, samma fenomen.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Poffa:Jag kör med IE7 .
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Poffa: Nu är översikten ok.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
T T: ...fast ändå inte. Problemet flyttade till sidan 2.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
T T:
Är det för någon mera än mig som det som blinkar till två svara streck när man byter gästbok?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Portello: Apropå byta gästbok så skulle jag vilja komma direkt till forumen utan att passera den ointressanta Förstasidan.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Södertäljesidan var tom för mig tidigare, och är tom också nu  - förutom brödtextkolumnen.

Felet finns i IE7, men inte i FF.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Fortfarande samma fel på Södertälje-sidan.

Kolumn 1 och 4 har hamnat under kolumn 2 (typ tre meter ner i källaren, sett från var min skärm befinner sig), medan kolumn 3 snyggt lagt sig i kolumn 1, jämsides med kolumn 4.

Om man inte scrollar ned till husgrunden finner man ingen länk att ta sig från Södertälje. Är det en medveten drive för att samla fler och fler människor i det forumet? :0P

Kommentera

« · 1070180 · »