1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588490 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2067487 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Nja Kristianstad måste nog få in några rutinerade pjäser om det ska bli en högre placering. Sedan har man det tuffa 2:a året framför sig oxå.
Kommentera

mattias - 74: Tror dock inte AIK kommer hamna där efter att alla lag fyllt sina trupper helt. Räknar med att VIK & Mora klättar en bit i tabellen och de får slåss om plats 5-8.
Kommentera

mattias - 74: Är efter hur trupperna ser ut just nu, och att de har ganska mkt spets i Weigel, Holm, Karlsson och Fernholm. Dock ser det tunt ut på målvaktssidan.
Kommentera

Gorkyman:
Vad får dig att tippa AIK så högt upp? Jag tror dom får slåss mycket längre ner i tabellen.

Kristianstad tror jag hamnar nånstans 7-8, ett riktigt bra och intressant lag. såg många matcher med dom i div 1.
Kommentera

mattias - 74:

Mitt midsommartips

1: Löven
2: Timrå
3: Modo
4: AIK
5: BIK
6: SSK
7: VIK
8: Mora
9: Västervik
10: Almtuna
11: Tingsryd
12: Hästen
13: Kristianstad
14: KHK / Väsby
Kommentera

Glad midsommar
Kommentera

Timrågogogo: 😆 ..mm.
Glad Midsommar❤️
Kommentera

hockey_21: www.hockeysnack.com/modo-hockey/permalink/2064657

Är alla dessa modo-produkter t.ex? Du tvivlar nog också..Modoiter som kallar W.Nylander för egen produkt..Asså snälla!

Jag ställer en till fråga, hur långt är ett snöre? Svara på det du.
Kommentera

Timrågogogo: Själva klubben verkar inte kunna dra dit bra spelare överhuvudtaget. Nästan varje gång så är det någon yttre anledning till varför de hamnar där.

All heder åt Foppa, men man märker att han drar i spakarna lite här och där, och alla bara följer och följer, år efter år. Ingen kontinuitet eller kärlek alls i den där klubben.
Kommentera

hockey_21: vem har kallat Dahlén för egen produkt? Och vart går gränsen för att kalla någon för egen produkt?
Kommentera

söder över: Glad Midsommar på er alla Timråvänner och övriga hockeynördar. Nu blir det dricka grolle i dagarna två.
Tjohooo..skooal tamefan!🍹🍻🎂🌭
Kommentera

Glad midsommar på er allihopa!

Ses i ladan när covid satt sig ned i båtfan!
Kommentera

Slagskottet: Instämmer
Kommentera

Hahl Bundy 2.0: Ja, det är ju kul när man läser om eventuella rykten osv men då måste man bläddra en del för allt käbbel.
Kommentera

Slagskottet: Ja inte kommer jag att hänga här iaf. HS har verkligen spårat ur fullständigt.
Blir nog ett break... kan man behöva.
Värre än nånsin...
Kommentera

Kommer alla hänga här lika mycket imorgon eller ska ni ta något ledigt?

hockey_21: Han är född i Sollefteå, hockeygym mm i Modo så skulle sagt Modoit men utvecklad till proffs i Timrå.
Kommentera

hockey_21: Är Styf en egen produkt? Ja eller nej?
Kommentera

Timrågogogo: "fyllas på med legoknektar" = Typ som när man ser något väldigt pinsamt på någon realityserie och drar över sig skämskudden.. hur många legoknektar har Timrå vs modo? //Störstvackrastbäst ja MoDo
Kommentera

Timrågogogo: Ni värvar en grabb som är uppvuxen i Östersund från hv och kallar honom en egen produkt
Kommentera

Synct: Sen hade jag en tränare som sa att ni som ligger på gränsen är dom viktigaste för laget, kommer varje dag, tränar hårt och stöttar laget. Och jag tror Lindholm är en sån kille!
Kommentera

Synct: Mig hatade dom för att de gjorde ont när man kom in i våran zon!! De knastrande oftast i brödkorgen på deras forwards! Trevlig midsommar till er alla timråiter!!!!😇😇
Kommentera

Nucky: Grattis till resultatet. Ni är lika duktiga som Sundsvall hockey. Ni verkar ha svårt att locka svenska bra spelare till dövik och de få ni lyckats fått dit kostar en rejäl slant eller så har de haft foppatoffel som idol men så kan man ju också värva som sportchef. Eller värva egen produkt från Österrike för att visa att man ska satsa hemvävt när det börjat fyllas på med liiiiite för många legoknektar 😀
Kommentera

Glad midsommar på er alla 😎
Kommentera

Synct: då borde ju BIK vinna SM guld då snart...
Kommentera

Tom Topp: Om motståndarna hatar en, då är man oftast bra på något!
Kommentera

Spock: alla har en roll i ett lag. Själv var jag inte bra på nåt, men djävligt vältränad. Motståndarna hatade mig, och mina medspelare fick flasha ifred! Nog så viktigt! 😁
Kommentera

Tom Topp: Till och med de finaste värdena? Om jag minns rätt, har inte plus längre.

Tänker att det kan vara bra om de längst ner i kedjehierarkin ändå har bäst fysvärden. Om olika personer är bäst på olika saker kanske det kan få fler att bli lite extra motiverade.

Till skillnad från om det bara är förstakedjan som är bäst på allt och de andra ser sig som utfyllnad.
Kommentera

kulltorp: Gör som jag, ta en time out och andas lite. Det är ändå sjukt tråkiga hockeytider nu. Men klipp inte bandet helt. Vad gäller din antagonist härinne så är ju inte heller han och jag såta vänner precis. Hans uppfattning om mig som person är inte direkt rosaskimrande men jag har släppt det.

Jag har för länge sedan insett att jag varken kan eller behöver vinna nån argumentation där och råder dig att komma till samma insikt. För egen del tror jag inte alls att Clay har några som helst baktankar eller onda avsikter. Han är bara väldigt lätt att missförstå och diskussioner med honom i skrift är hart när ogenomförbara. Kan mkt väl tänka mig att sånt skulle gå mycket bättre irl där.

För min del bottnar våra duster i att jag hade åsikter i vintras om klackledaren på Västra stå som jag luftade här tillsammans med bild på nämnda person. Där och då skar det sig mellan mig och Clay, hans dom om mig som person då var inte nådig. Nu är det där överspelat och jag försöker undvika att gå i polemik med honom fortsättningsvis.

Kan avslutningsvis skriva att skulle han eller någon annan frestas att återuppta ovan nämnda sakfråga kommer jag ej att bemöta det
Kommentera

Håkkybåkky: Precis min tanke! Har han fått något nytt "knäck"?
Kommentera

Synct: Dom påstår också att Lindholm har fina värden!
Kommentera

Spock: En ny Kolan kanske ;)
Kommentera

Håkkybåkky: Scrollar man igenom hans instagram lite snabbt så märks det också, han slarvar inte i gymmet. Det gör ont att möta sånt i sarghörnen!
Kommentera

Håkkybåkky: Det får vi hoppas! Annars blir det ju 91 kilo chipsmonster och det vill vi ju inte ha.
Kommentera

kulltorp: Ähh, varför lämna? Gör som jag, scrolla! Och bit ihop om det blir alltför tokigt.
Kommentera

Såååååååå, för att bryta av nuvarande trista diskussioner och försöka prata lite mer hockeyrelaterat:

Vem tror ni har bäst testvärden i Timrå? Gretzky Rheinhardt (180cm, 91kg) känns ju som lite av ett fysmonster

Någon som sitter på rolig insider info ang detta?
Kommentera

Clay.2: Jag säger grattis igen! Du blir kvar jag.lämnar. Eftersom jag vet att du ljuger så behöver du inte bemöda mig med dina lögner.
Sanningen kommer nog fram en dag, men då är jag inte kvar här.
Ta hand om er allihopa. Håll avstånd...
Kommentera

Spock: MoDo hade ju en Lennart Norberg(inte den riktiga såklart...) och han var visst från Heffners. Minns det bara för att han hade nummer 21 i MoDo
Kommentera

puffe: Mer konkret hette stadsdelen Heffners-Ortviken. Nu kallas den före detta Heffnerskajen för Norra kajen istället.

Namnet Heffners kommer från sågverksägarens efternamn.
Kommentera

puffe: ur Wikipedia..."Per Fredrik Heffner, född 1788 i Ronneby, död 1873, var en svensk affärsman och grundare av Heffners sågverk. Han var en pionjär inom trävarubranschen då han valde att förutom sågverk även äga skog eller avverkningsrätter för att säkra råvarutillgången.

Per Fredrik Heffner gjorde affärsmannapraktik i England. 1819 lämnade han England och etablerade sig i Sundsvall. Han tog över Joseph Krancks trävaruaffärer. Förutom att äga sågar beslut[förtydliga] han strategiskt att även vara skogsägare. I bolaget Heffner & Co samlades skog, sågar och handel. 1827 och 1859 tvingades han sälja sina skogsinnehav för att rädda sin verksamhet. 1868 byggde Heffner en stor ångsåg och 1887 ombildades verksamheten till Heffners AB. Verksamheten växte och blev en betydande näring i Sundsvall och samhället Skönsberg bildades. Vid sågen byggdes kontor, bostäder samt Heffners herrgård upp. Sonen Fredrik August Åslund tog tillsammans med Magnus Arhusiander över faderns trävaruverksamhet."
Kommentera

Spock: Oj, jäkligt skumt namn . Ortviken låter mer som en by/samhälle/stadsdel. Heffners, låter nästan som ett dansband, fast HeffnerZ då förstås
Kommentera

puffe: Det är en stadsdel i Sundsvall.
Kommentera

Synct: Jag lägger mig platt och konstaterar bara att trollet vann.
Grattis, han har lurat alla!
Tack för din feedback Synct!
Tror inte detta forum är för mig längre, söker mig vidare i livet. :-)
Kommentera

Som sagt.... när det inte snackas hockey här inne så går det åt helvete.

Kul att läsa om Liljewall.
Kommentera

kulltorp: Hatet på mig ifrån dig fortsätter , det är det här jag skrev om !
Du jag är infödd Timråbo föddes innan du slagit upp dina ljusblå har gått på hockey i Timrå sedan början på 60 talet ..snacka inte om att jag inte är Timrå supporter Förstått !!!!
Detta jäkla larv du håller på med gör dig barnsligt !
Jag skriver mina inlägg utan att tänka på dig .
Skapa kaos och oreda för att du inte gillar det jag skriver det är din enskilda åsikt .
och du tror att jag skall foga mig efter dig ..Sorry !
Du är inte allt här på hockeysnack och hitta ett annat nytt offer !
Kommentera

kulltorp: Jag och Clay är inte goda vänner, vi har tjafsat en heeeel del, och jag gillar inte heller hur han kan formulera sig negativt och retsamt. Men kom igen, att han angriper Timrå IK och är nån slags mörk kraft här inne, nej.

Sen att komma in som tredje part och kalla någon för psykopat, och säga att dom inte har några vänner, ingen familj bl.a.

Jag har sagt saker och haft heta diskussioner med Clay, jag har sagt saker jag ångrat och varit dryg. Men tycker det är illa att du sitter och försvarar rena trakasserier, för det är det du håller på med så fort Clay andas här inne. Jag har försökt ignorera om jag tycker det gör överstyr, eller svara med lite mer respekt, vilket jag inte alltid gjort.

Det jag vill ha sagt är, du skyddar inte Timrå IK igenom att trakassera Clay, han är ingen mörk kraft eller förstör för Timrå IK, hur mycket man än stör sig på vad han skriver.

Jag är även förvånad att du endast är bannad i MODOS forum, för det här med Clay har gått rejält överstyr från din sida.
Kommentera

Nån som har koll på Heffners? Vad namnet kommer ifrån alltså?
Kommentera

alexnilsson: Härligt! Äntligen lite hockeyläsning.
Kommentera

kulltorp: Jag kan inte se hur han trollar bara för att han ibland är lite negativ. Inte heller hur han försöker skapa kaos. Man måste ju ha rätten att ifrågasätta vissa av föreningens beslut, eller tränarnas beslut, utan att kallas troll och bli hatad på internet?

Jag tycker bara att han på sitt sätt försöker lägga fram sina åsikter och argument sakligt, men blir pissad på av samma person varje gång helt utan vidare och bortom all rimlig proportion. Det är så jävla tråkigt att läsa.
Kommentera

Ni minns kanske hans SHL-debut, som skedde i Timrå. Nu vill han göra mål i rätt mål i NHK arena – och återvända till SHL. Snackade med Christopher Liljewall: hockeynews.se/articles/14814/
Kommentera

Jensen_12: Vara elak och föminska är subjektivt.
Men om du hellre tycker att trollen ska få härja på forumet laglöst, så tycker jag det är sorgligt.
Jag anser att jag bemöter och markerar, när ngn angriper den förening jag brinner för.
Personer som bara vill skapa oreda och kaos kanske får ta lite skit.

Men som många andra som varit på detta forum länge, så har det förändras. Inte till det bättre i mitt tycke.
Trollen får tyvärr härja fritt. Det kan man inte anklaga Modos moderater för.

Det är jag eller trollen anser jag, tyvärr vinner trollen igen, hej.
Kommentera

« · 2067487 · »