Knylan: Läst den och hade.den i åtanke. Det jag tycker är lite sjukt och anmärkningsvärt är väl att helt plötsligt i oroliga tider skall föreningen och Nubben spänna bågen och öppna börsen. Även trots att ryktet om Sam inte skulle stämma som sagt. Sponsorer ansluter också mitt i allt.
Sputnik: Ska något sådant anmärkningsvärt hända så är det väl trots allt i dessa anmärkningsvärda tider. I intervjun med Hockeynews så säger han att familjen trivs svinbra i Sverige. Ska man då försöka hitta något incitament till att han HÖGST eventuellt är aktuell för oss så är det väl kanske att han är sugen på en stor utmaning som samtidigt har goda utsikter för att bli en rolig säsong som kan krönas med att få vinna något. Bland SHLs topplag kanske han inte är så aktuell, och bland klubbarna i LHCs tabellskikt så kanske det inte är lika spännande. Framförallt inte om det visar sig att vi trots allt kan rocka loss en ordentlig lön. Hur i helvete vi nu har fått loss sådana pengar, men det är som sagt ruggigt märkliga tider just nu. Det finns nog väldigt många spelare som är glada bara de kan hitta ett jobb som trots allt fungerar på alla plan.
Kul rykte! Orimligt, men det går att hitta halmstrån om man bara vill.
Sputnik: Skall väl vara det osäkra läget i världen med och att lönerna kommer sänkas i alla ligor. Då kanske det imte lockar att dra till Schweiz längre etc. Men ser ändå inte att vi skulle kunna matcha ett bud från ett SHL lag tex.
Randy Marsh: Njae det ryktet lägger jag inte mycket vikt vid. Skall va om sponsorer är villiga att bidra nu när Nubben äntligen spänner bågen och snackar SHL. Men känns ändå långsökt att en spelare i hans ålder och läge i karriären väljer gå ner i HA.
Randy Marsh: Skulle bli förvånad om han hamnade i allsvenskan, speciellt hos oss. En stor right-back med ett grymt direktskott, finns säkert lag i andra ligor som är villig att betala bra mycket mer än vad vi kan. Men det är ett bra silly-namn! en riktigt jävla glädjebomb vore det!
Sputnik: Satte kvällskaffet i halsen när jag läste ditt inlägg "...Dog väl typ en miljon människor i Hong kong...", men så förstod jag att du syftade på sjukdomen ;-)
För att få ekonomi i spel utan livepublik måste det väl till någon slags biljettköp för att se matchen i TV. Tror några varit inne på det tidigare här på HS.
Timrå Isstadion: Hur ska det gå till att få en sånn biljett .. blir nästa fråga ? Kanske som det brukar vara..lapp på låda / först till kvarn . Den natten sover man INTE , sova över släppet är lika med dödens.
mikenomad: en kort intensiv säsong med publik är väl det bästa man kan hoppas på nu, enkel eller dubbel-serie efter nyår i bästa fall. Men även om det blir spel utan pubilk hela säsongen bör någon form av serie genomföras i vår så det blir lite rotation i seriesystemen igen. Märkliga tider vi lever i, minsann
mikenomad: Det kan tänkas upplägg med spridd publik som t ex danska ligan i fotboll infört. Men det skulle inte innebära särskilt många i Timrå. 500-1000 kanske.
RasmusVS: Ja jag kan ju säga som så, det kommer inte tillåtas någon publik det här året. Det är åtminstone jag övertygad om. Och då har vi en liga, HA, där majoriteten av föreningarna hellre skjuter upp säsongen än spelar publiklöst.
Så Linkovich och hockey_21, tror ni ff att oddsen för seriespel inför fullsatta läktare är goda i höst?
puffe: Tror nog Asiaten och Hong kong pandemin va ganska förädiska med. Dog väl typ en miljon människor i Hong kong och 1-4 miljoner i Asiaten. Spanska sjukan tog 20 till 40 miljoner liv. Tvivlar på att Corona kommer kräva lika många liv. Däremot lär det kunna komma ännu starkare pandemier framför oss som Kina håller på med tveksam djurhandel, sen att de håller på att forska på lab med att blanda massa olika virus som kan läcka ut är ju också lite läbbigt. Till slut kommer det väl ut nått monstervirus som inte liknar nått vi sett.
Sputnik: Covid-19 känns så förlegat, Covid-20 borde vara det som gäller snart, lär inte försvinna i ett huj, tyvärr. Fast muteringar kan ju också innebära risker, detta virus verkar ju vara mer oförutsägbart än de flesta andra virus vi fått från Asien
hockey_21: Brukar pågå i månader kanske inte alltid stämmer. Minns ej vilken av dem men nån av Hong kong och Asiaten höll på i drygt 2 år. Det jag däremot tror om jag får spekulera likt alla andra är att Corona kommer säkert fortgå men bli svagare och svagare när den muterar sig efter tidens gång. Vad jag läst så har läkare i Italien sagt att det inte alls är lika starkt och dödligt där längre när man man blir smittad av viruset. Om det har med att det är sommar eller ej får framtiden utvisa.
Öndulat: Japp och grejen med Tegnell är väl att han inte bara killgissar. Tänker nog att hans antaganden väger lite tyngre än Linkovich och hockey_21:s...
mikenomad: Tycket det är väldigt sunt att anta att det här pågår iaf året ut. Ta dag för dag och ha inga långsiktiga planer, det är det enda vi kan göra just nu.
Suger för företag såklart men är bara gilla läget, vi har iaf inte lockdowns som resten av världen. Något åtminstone jag är väldigt tacksam för.
hockey_21: Jaja vi ser väl. Själv tror jag begränsning av folksamlingar kommer bestå länge till. Vet att Tegnell vid nåt tillfälle nämnt året ut, hittar dock inte uttalandet
mikenomad: det är väl riskgrupperna som isolerat sig som börjar får det nu. Därav märks det mer på sjukvården. Jag tycker inte det är naivt att tro att en större del redan haft smittan. Men gör det du 😬👍
mikenomad: Andra influensapandemier brukar pågå i några månader, även om vi har lite smitta kvar i samhället så kan vi fortfarande öppna upp för större evenemang.
Linkovich: Region norrbotten går upp i förstärkningsläge och antalet fall ökar lite varstans, bl.a här i Sundsvall. "Typ alla har haft covid redan" Naivt? Ganska ordentligt va... Men jadu, optimism är bra. Behövs sannerligen i dessa tider 😊
Tikkare: Majoriteten av föreningarna i HA har ju dessutom sagt att de föredrar en flyttad serie före publiklöst. I SHL har man redan bestämt att köra även utan publik om så blir. De har ju helt andra TV-pengar att casha in
mikenomad: jag tror som du, en utopi att det kommer bli nån HA, eller SHL för den delen. Om det blir spel kommer det va så surt tråkigt att se matcher utan publik och inramning. Hur var det nu då? Max 50 personer😗 Det kan funka😏
mikenomad: Har fått höra från personer som är verksamma i diverse klubbar att det meningslöst att spela utan publik eftersom att det kommer att sabba ekonomin för typ alla klubbar (såklart) och det blir dyrare att spela utan publik än inte alls. Någon sa att Färjestad är typ den enda klubben som skulle klara sig utan publik pga deras väldigt starka och balanserade ekonomi.
Kan säkert stämma, jag är för oinsatt i det för att kunna säga bu eller bä. Däremot kan jag med säkerhet säga att jag behöver se Timrå spela live, helst i går. Denna abstinens är inte nådig.
Pucken: Hoppas pengrna kommer till bra användning till hösten nu. Om det blir nått spel vill säga. Läser att det härjar Corona bland flertal spelare i NHL. Så den säsomgen är ju bara att ställa in. Fast det har ju alla fattat förutom NHL pamparna som bara ser dollartecken i ögongloben.😬
mikenomad: Han skriver faktiskt på kvällsposten som är Expressen ägd men har sitt ”säte” i Malmö.
Så som jag fattat det är det del i hans uppdrag att bevaka Malmö IF. Sen kommer han med rixintressanta inlägg som gör att han också länkas från Expressen
Madhawk är bra när det kommer till sillyskriverier men att Expressen låter honom hållas och publicerar hans Malmöonanerande är märkligt. Hur kan de och han tro att det ligger i nåt riksintresse att ta del av djupintervjuer med medelmåttor från det laget?
...så fick jag det här sms:et nu: "Stort tack för ditt bidrag till #BackaNubben. Timrå IK vill önska dig en glad midsommar. Till hösten inleder vi resan tillbaka mot SHL!"
mattias - 74: kul att du tror på skånska KIK ... tror de kanske kan undvika kval men inte mer... Rbk hade verkligen behövt Kristianstad som en stabil allsvensk klubb men då behöver de stabil stomme och fler säsonger i allsvenskan
JanneH: Jag tror det mer beror på skadorna. När skadorna på backarna kommer som vanligt så måste forwards hjälpa till mer i defensiven och blir då mer trötta än vanligt och har inte orken 100 % att vara så där livsfarliga offensivt som de ... | #Läs mer ·
haha jag delar bara med mig av vad jag har hört :)