1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586084 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2077268 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Silly: Helt ärlig fråga nu. Hinner bucklan ut och åka innan nästa säsong?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Absolut .. Fler lag runt om i Världen får njuta av talangerna som växer på träd där.
Jag tror att Stanley Cup Bucklan kommer till Övik i år IGEN👍😁
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Det är en seger för hela världen ju fler som tar sig bort från Övik
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Låna hem? Huvudsaken är väl att Tratten & Finkel tog sig hem från Ö-vik.
Uppladdat:

450x300-tratten.jpgtratten.jpg

Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Att låna hem spelare kommer att komma mer och har redan börjat som vi sett , en rolig injektion i vår liga och SHL .
Vilka kan komma hit undrar man eller har Nubben stängt totalt för detta ?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Det visar sig hur det blir. Ta det lugnt under tiden.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK1928: Ja det är årets man får
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Farbrorn ifrån myndigheten spår en ny våg med många nedstängninar på olika sätt i samhället .
Hörde att Finska ligan skall göra något , en del lag kanske stänger ner denna säsong.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: Ja verkligen, jag har ju redan den gamla och nu har jag då köpt medlemskap så hoppas verkligen den nya kommer på brevlådan..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK1928: Borde vara det. Känns konstigt att få förra årets.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Till nått helt annat.. Någon som vet om det är årets replica man får om man köper medlemskortet guld?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Konkret och i allra högsta grad relevant i dessa covid-tider.

13 personer runt BIK Karlskoga som har testats positivt med covid-19-smittan.

Laget mötte i fredags VIK-hockey i en träningsmatch som nu också agerar med att stänga ner delar av verksamheten efter att ha upptäckt symptom i truppen.

Det här kommer att bli en säsong från helvetet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Det man tror på, det finns, åtminstone i tron.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Inte ens hockysnack finns för det är en illusion av någon som tror på den .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Woody: Det går högre upp än så.
NHL finns inte heller utan är enbart en illusion skapad av världsordningen i samarbete med Anunaki för att få total kontroll över solenergin.

Detta i kombination med 5G och Hirschens plötsliga ”erbjudande” om anställning i KHL är tydliga tecken om att bollen nu verkligen är i rullning.

Vakna!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Jag har hört från säker källa att Hockeyallsvenskan egentligen inte finns. Allt har snickrats ihop i Photoshop och nu när bläcket har blivit så dyrt måste de hitta på Corona för att bluffen inte ska avslöjas.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Ja sa ju di kunn lägg på prise...
1000 kr biljettenprice...fri dryck å mat!!
500 ggr 1000....
500 000 match.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Eftersom jag inte jobbar något mer såeär vår situation olika , en sak är nog lika man tänker efter mer nu än förr och det måste man ..
Man kan säga så här ..nu tänker dom på hockeyns överlevnad när dom sätter publiksiffran , vi kommer sedan .
Vi tar vårt eget ansvar var än vi är .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Jag kände mig trygg i januari och jag kommer att känna mig trygg igen, absolut. Idag ska jag dock inte gå på hockey så den frågan tar jag ställning till när det blir aktuellt.

Jag träffar kanske inte 3000 pers i mitt jobb men nog stöter jag på 500 individer varje dag. Till jobbet måste jag gå oavsett om jag känner mig trygg eller inte. Hockeyn kan jag välja.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Kommer du känna dig trygg med 2000 - 3000 i våra hall ?
500 blir inga problem sittandes .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Jag förstår inte riktigt vad du menar nu. Men det kommer givetvis vara restriktioner om/när publik släpps på. Hur dessa ska se ut vet nog ingen, men jag tror inte du måste gå och fingra på någon annans programblad om du nu inte prompt vill. Under de ganska många år som jag gått på hockey har jag nog aldrig råkat ut för en ofrivillig programbladsincident även om det varit trångt ibland.

Jag tror nog att FHM får råda i det här läget. Att spekulera om ditt och datt hjälper ju inte då varken du eller jag har något som helst att säga till om i frågan. 500 pers från 1a oktober är förslaget nu. Då får vi utgå från det. Sedan är det upp till Torines och övriga att lösa hur det praktiskt ska gå till.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Man skall ha tur om man inte blir smittad eller vara jäkligt frisk och tålig .
För vem vill sätta sig med 2000-3000 (5000) andra i en hall i 3 timmar.
Toa besöken och fika kön i vår hall känns inte optimala när snuvan/ hostan/förkylningen kommer , som man tror /är något annat ...kanske .
Tänk när du känner Timrås pogramblad i kön av någon annan när man står i kön ,känns som en mardröm eller dröm när det blir sant att allt är sådära bra bara .
1 Månad kvar ???
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Sent svar. Man kommer självklart aldrig veta om någon blir smittad på en hockeymatch eller på väg dit eller på jobbet. Jag tror att de flesta av oss löneslavar tyvärr inte lever i en grotta och bara rör oss mellan soffan och isladan.

Folk kommer bli smittade. Innan det finns ett ordentligt vaccin får man nog räkna med att få det om man nu inte har råd/möjlighet att totalt isolera sig. Jag har det inte...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Truth : Jo, men om ex.vis han står för kostnaden, vilket symbolvärde för Timrå om han kommer o spelar ett antal matcher.

Tyvärr kommer det alltid att finnas klubbar som 'dopar ' sej, så lite flärd till vår serie är v'l vackert. Då kanske Cmore dessutom ger oss mer än några skärvor
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Han ska vara i NHL - det är hans hem nu. Han är mer än välkommen att avsluta hos oss. Jag vill ha en ren liga där klubbarna får växa organiskt såväl ekonomiskt som sportsligt. Ingen ekonomisk dopning eller liknande bör få förekomma.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Truth : Ok, varför inte?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Precis. Såg en 'dokumentär' för ett tag sen. fotbolls-VM 1958 i Sverige var bara ett hittepå. Har aldrig spelats, fanns en massa bevis för det, liksom att människan inte varit på månen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Det skulle jag verkligen inte vilja
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Truth : Näe, , trivsammare om man har koppling till klubben såklart, Timrå-spelare ska givetvis förgylla Timrå i så fall. Men om läget är som det är nu, behöver man ju inte avrunda karriären än, men visst vore det snyggt om Elias Pettersson ville spela ett tag med Er? Tror att den eventuelle spelaren som får mindre speltid köper det ändå
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Man kan aldrig lita på Ryssar å Amerikaner , jag har för mig att en del av dom som for iväg aldrig kom hem och kunde berätta vad som hände där uppe ,
dom som kom hem kanske lurade oss , dom kanske inte ens for dit dom skulle , kanske det var en fejk på tv'n.
Vem vet .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Jag tycker du är lite gullig. Milt funderande över ditt och datt. Förstår inte alla upprörda känslor. Kan det bli du, kan det bli så? Vem vet? Kanske eller så inte. Den som har en lever får se.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Det är egentligen ett annat fenomen. Jag kan också tycka att det är fint att man vill avrunda karriären i sin moderklubb. Många av de som skriver på korttidskontrakt i HA har dock ingen koppling till just den klubben. Det blir lite cirkus och ploj över allt. Ingen slump att jag fortfarande drömmer mardrömmar om Lockoutsäsongen i SHL för ett antal år sedan. Allt på låtsas, allt till låns så även själen. Aki Petteri Berg i Timrå osv. Fy f-n.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Truth : Jo du här finns många konstiga ,filurer clowner , mm.å trolljägare å sakliga å medhängare å enögda ,,ää där slutar man listan kan bli lång.
Tur att man är en äkta Timrå supporter sedan barnben å född i Timrå .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Ja, detta är det konstigaste året, sedan man sa att folk skulle gå på månen. Gjorde dom det, eller är det bara en konspiration?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Truth : Håller med till viss del, men jag ser det som att man får lite betalt för vad man odlat. Bara som exempel, när Foppa (med flera) spelat i MoDo har dom spelat gratis, bara ett tack för att dom får spela och att kunna ge tillbaka något till sin klubb. Visst blir det konstigt, men fanns et nån rättvisa skulle MoDo o Timrå vara i SHL nu.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Tycker att det handlar om att lagen inte tävlar på lika villkor när NHL-spelare tillfälligt ställer upp och spelar billigt. På samma sätt ogillar jag när en för stor del av lönebudgeten finansieras externt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Låt SHL-lagen sitta där o sura. SHL-maffian lever i en skyddad värld med sina TV-pengar . Kul om Allsvenskan får mer stjärnstatus nu. Sedan Kulltorp, det är väl upp till varje klubb om man förköper sej eller ej. Inget tvång att riskera sin licens
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: hahaha hur ska man kunna svara på det? Tror fan det är DJ Hemps trollkonto detta
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Visst har ni lånat jäkligt bra spelare , visst är dom billigare än att köpa en bra dyr spelare och sedan kan man lämna tillbaka dom om dom är dålig .
Måste vara smart i dessa tider att göra så .
Tycker att vi också skulle ha lånat in en kanonbra spelare under dessa tider när man inte vet hur den här säsongen slutar .
Den kanske inte ens börjar , då står man där med ett helt lag och betalar lön för dom och dom bara tränar och inte spelar ens i en serie,
Vilket konstigt scenario det kan bli .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp:

Fast du har lite fel här. Det behöver inte alls bli dyrt kolla Asplund till VIK som exempel, sett till klassen han besitter är det gratis.

Låt lånen vara fria och varje klubb avgöra vad som är bäst för dem i långa loppet både sportsligt och ekonomiskt. Ligan behöver inte agera förmyndare, om någon klubb vill satsa på att deras ledande spelare drar mitt i säsongen är det upp till dem, en srjärnvärvning kan ju bryta benet i november också.

Ska man sätta en regel på max 2 över 30 i varje klubb också, för det är ju fruktansvärt om de tar en plats av en junior?

Återigen jag såg dig inte klaga när Dahlén lånades ut till er förra året och kunde kallas tillbaka till SJ fram till transferstoppet i november, inte heller hörde jag dig klaga att någon annan fick stå tillbaka.

Nej låt klubbarna sköta sig själva och ta ansvar för hur de bygger sina lag och vilken strategi de väljer.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Allt är ändå bara business. Har man hemvändare så njuter man bara.

Du låter som Leif Boork eller Tommy Boustedt nu
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag tycker inte alls om alla dessa lån. Klubbar lockas till att värva dyra spelare som till största delen kommer lämna innan säsongen är slut.
Tillfälliga lösningar som bara lämnar sura efterbörder när de lämnar.
Andra spelare får stå tillbaka, och allsvenska säljer ut sig för en kortare period.
Jag tycker att man naturligtvis borde ha begränsat detta till tex 1 spelare per klubb.
Modofansen sitter ju och runkar bulle på detta nu då de vänder kappan efter vinden som vanligt, men ingen kan väl tycka att detta blir bra med en massa tillfälliga spelare som fylls på.
Jag kan förstå att sportcheferna går igång på detta, men det ju tillfällig doping bara.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Mikenomad menade nog(ursäkta Mike om jag missuppfattar det) inte att träningsmatcher ger poäng(flitpoäng kanske).

Kanske mer att en vinst i början på allsvenskan ger lika många poäng som en seger i slutet av serien. Även om segrar i slutet kan vara viktigare ändå
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Det är nog ingen som inte tror att någon i hockeypubliken inte kan bli smittad av corona på en match .
Hur många skall kunna gå på en hockey match i Timrå utan att bli smittad .?
500 ? eller fler 2000 kanske ?
Om någon blir smittad hur blir det då , tar man då in färre .
Nyfiken på ett objektivt svar å inge fjant .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Alldeles rätt , för det här väl inte blivit någon ändring nu vad jag vet .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timråhej: Borgman?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lungan: Kan hålla med dig angående alla NHL lån. Fördelen är väl att det inte räcker med att komma etta i tabellen utan att det faktiskt är ett slutspel.

Någon som har något namn som känns troligt att kunna få på lån? De som hade kunnat vara aktuella är ju tyvärr i SHL. Tänker på Wedin och Kinnvall framför allt. Och Brattström är väl kvar i Finland.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: enbart i SCA-cupen o liknande försäsongsturneringar. Förr fanns det väl även mellandagsturneringar där poäng delades ut
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Poäng på vanliga träningsmatcher när infördes det ?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Japp, men tror inte riktigt dom rår på oss ändå, och de flesta lag har väl mött varandra då så det jämnar ut sig.
Kommentera

« · 2077268 · »