1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586157 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2077507 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Men så är det väl i alla forum kan jag tro.
Hoppas ingen tog illa upp. Man måste väl få ha åsikter, som det brukar heta.
Vi älskar ju alla Timrå, som vi säger.
Ingen vill väl OSS Timråsupportrar illa..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: ibland känns detta forum som när man går på Samfällighetens årsmöte. Åsså sitter en eller två personer där och ställer frågor och har synpunkter som ingen i övriga församlingen förstår ett dyft av.
Där den ena underblåser den andra.
Man undrar om de är där bara för att jävlas och förstöra. Eller om de verkligen är så dumma som de ger sken av.
Känner du igen det?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nä, vad säger ni folk? Isprojektor är väl något som vi borde ta tillbaka?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
bisterfinnen: Japp, den kedjan jagade livet ur er många gånger. Björn Svensson - Oscar Sundh - Anton Axelsson.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hockey_21: Du är alltså inne på förslag 2. Jag tror Conny kan passa som expertkommentator på nattorientering i Modo Channel, känns som han alltid famlat i mörkret.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Hundarna hittar vi längre söderut i länet
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hank: Har hört att MoDo-Channel kommer ta över rättigheterna för ligan redan denna säsong.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
dunderklumpen: Endast att Arja Hannus är med.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Bara det inte tas bort förrän dom läst ditt sista inlägg... 👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hank: Har du nån laguppställning på nattorienterings lagen?.:)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timråforum: Känns som vi kan byta fokus mot mer intressanta diskussionsämnen. Förslag 1: Kommer Timrå gå upp denna säsong och varför? Förslag 2: Kommer cmore få sända nattorientering helt själv, eller tar Modo Channel över denna rättighet? Förslag 3: Kommer Icing Ove få samåka med Sture för att få se Färjestad borta närmsta tiden?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: puffe: Silly: Älskar att ni gubbs gick igång så hårt på det här! Underbart. Fortsätt gärna försöka analysera.

Jag skrev det helt enkelt bara för att se hur lätt det är att få folk att söka konflikt där ingen konflikt finns. Vissa hugger på allt. Nån moderator får gärna ta bort hela den här konversationen. I’ve made my point.

Nu ska jag sätta mig ner med alla huliganer som slänger sig med begrepp som ”tjyvtjockt” ”tjyvahund” ”åt fanders” och liknande.....

För övrigt anser jag att modo är ena rackarns tjyvahundar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Kan det vara sådana som slår sönder bortalagets buss tro🤔
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: I en ålder mer än dig och har aldrig hört det fördet !! kanske har jag hållit mig i rätt grupp .å inte i huligan gruppen .
Vill du be om ursäkt på något sätt ..man märker det på dina ord .
Säger igen Tjuvhundar ..ordet betyder ? = Bovens hund, Hundarna som stjäl , måste finnas en lågisk förklaring till ordet .
Någon annan som vet /hört detta av oss Timrå supportrar ?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Aldrig hört uttrycket o Kulltorp ogillar att man skriver om MoDo här. Vet ej om han är moderator, men vågar inte gå emot han
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Clay.2: Men pojkar. Ni vet väl vad tjuvahundar är? Ni borde väl ha åldern inne för att ha slängt er med det uttrycket emellanåt till och med. Då vet ni vad jag menar.

Modo=tjuvahundar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Nu förstår jag inte igen ! vad menar du med Tjuvarhundarna är det ett eget uttryck för något som du inte gillar ..
tex : , en person , en otrevlig kompis ,en tjej som gjort slut med dig som ung ?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Igen, skriv det en gång till o du får minst en like till. Men kan du utveckla ditt resonemang?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Tjuvahundarna!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Förstår inte riktigt ?? får man inte svara eller prata med andra än Timrå supportrar på vår sida ?
Vem har satt dom reglerna ..?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Passa dej, Kulltorp gillar inte att ni skriver om MoDo i detta forum
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Modo är tjuvahundar!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Inte för att jag riktigt förstår ditt svar, men klart du får diskutera vad du vill. Känns bara som att vi diskuterar Timrå i detta forum, och vill du diskutera Modo så finns deras forum. Du kanske får bättre svar på dina modofrågor där tänkte jag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Trodde att man kunde prata med alla om allt på vårat forum utan bli tillättavisad
, nästa gång skall jag inte ställa den frågan till någon annan på detta forum .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Jo.. det ligger mycket i vad du säger! Det är nog väldigt lätt att det rusar iväg. Skynda långsamt är ett bra uttryck!👍

Hade i tidagare fall varit mer orolig,
Med en del andra sportchefer.
Men jag får intrycket av att Glader är en jävligt lungn person ( Precis som Nubben)och har järnkoll och en hel del smartness i vad han gör.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Dessa frågor kanske du ska ta i modoforumet
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Silly: Ibland förstår jag MoDo man trixar och jixar och för det mesta blir det bra ..!
Men blir det inte för mycket med det där med lånen nu och kommande lån som man säger sig kunna ta framöver , känns det inte som man vill för mycket för att det skall lyckas fullt ut .
Ambitionen är bra och pengarna räcker nog men ska man inte ta det lite lungaare för tids nog kommer man till målet tillslut .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Apwallson har ju aldrig lyckats bygga något själv tidigare. Han kommer floppa i år igen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Känns som att Nubben och jag varit överens om detta från start.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Det hade kittlat om det åtminstone funnits något tips som försökt ruska om i tipshögen. Eller ÄR det så fullständigt givet att Löven ska leka hem detta, i år igen? Med ny tränare och ny förstekeeper I en förmodat betydligt starkare liga än under fjolåret. Att de blir laget att slå känns självklart, men det känns lite som att många tips utgår ifrån att titta på fjolårstabellen och det faktum att de fått behålla större delar av det laget som mäktade med fjolårets sinnessjuka siffror. Utifrån det räknar man då ut att det bör bli exakt samma nu, utan att se till den stora bilden och framförallt hur omgivande lag förstärkt. Inte minst vi.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
PERSSON tippar Hockeyallsvenskan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: jag håller med, finns ekonomin så låt klubbarna ta in lån för det gör ju ligan intressantare. När de sedan förmodligen lämnar sina klubbar mitt i säsongen så behöver de lagen spela ihop nya kedjor vilket kan ställa till det. Något som borde gynna oss när vi kör på vårt samspelta lag som vi redan har idag. Att vi bollade med modo redan i match ett beror nog till stor del på att vi har kvar mycket av laget sedan förra säsongen och kemin finns där redan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Okej, Så lånen handlar enbart om att höja statusen på ligan?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: Jag ser faktiskt inte att NHL lån är ett problem på samma sätt som SHL lånen var. NHL spelarna höjer statusen på ligan på ett helt annat sätt än lån av någon okänd som inte får speltid i SHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Perreman: Han har ju en poäng i att det finns en gräns för lån från SHL, så varför ingen sådan nu? Ter sig mycket märkligt faktiskt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Perreman: Skönt med ett rakt svar av han .
Kommer det finnas ekonomi under slutet av säsongen så är det som vanligt att man kan ta in förstärkning , lär vara turbulent även då hos för lag i alla hockeyligor runt om eller i lag som drar sig ur av olika anledningar .
En intressant säsong blir det i allafall av många hänseenden.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: Ja vi får se vad det landar i med Covid i år. Det finns såklart en fördel med att låna in duktiga spelare tidigt på säsongen, men då gäller det att lagbygget håller ihop och presterar resten av året också. Vi får väl hoppas ifrån vår sida att så inte blir fallet med tanke på Nubbens position i det hela.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: exakt. Det var raka besked redan från början där vad gäller målsättning.

Och helt rätt att sitta lugnt. Låna in spelare som bara kör början på säsongen känns helt meningslöst. Blir det spel i allsvenskan men hela säsongen ställs in i AHL/NHL blir det så klart en annan femma. Men då är det ingen direkt brist på spelare heller.

Lite förvånad att modo tar in lån. Med en i princip helt ny trupp + tränare hade jag nog föredragit tålamod, spela ihop truppen och förhoppningsvis vara bäst i slutet på säsongen. Risk för turbulens om båda lånen drar innan jul.

Men men. Vad som är smart respektive dumt visar sig. Nu hoppas vi på att det blir någon hockey ö h t.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Jag kan tycka att man fått den bilden tidigare också, dock utan att minnas ordagrant vad han sagt. I de där livesändningarna klubben kört har han i alla fall nämnt att ”vi har egentligen bara en målsättning den här säsongen och det är att vi ska gå upp”, fritt citerat.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: "Vi har en klar och tydlig målsättning och det är inte att leda Allsvenskan i oktober eller november, utan det är att gå upp i SHL."

Har ni hört Nubben säga rakt ut att målet är SHL tidigare? Visst alla fattar ju att det är målet om man tittar på lagbygget hans men detta är första gången han tar bladet från munnen och säger det rakt ut va?
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: 7 lag alltså som plockat in spelare "from over there". Det är halva ligan det. Det blir en märklig säsong i år, på flera sätt.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Silly: Tampa är bra, men inte så bra att de vinner tre i rad.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Du har nog rätt!
Det ger nog inte ens pengarna tillbaka, det är nog lågt odds på det😏
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Nej, nubben och c.o ger inte upp SHL-planerna för att några lag tar in korttidslån.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Ta det lugnt. Vi har ett kanonlag, som vi har för hela säsongen. Låt SSK, Modo, Almtuna och några lag till låna några bra spelare några veckor, de kommer inte direkt vinna serien pga några korttidslån.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
När börjar Nubben och Timrå IK fundera i termer av ytterliggare förstärkningar av truppen. Börjar bli lite väl många förstärkningar i många HAlag nu...Eller ger man upp SHLplanerna redan?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Silly: Sätt en hundring på det vetja! Då kommer du nog att tjäna..... noll spänn tyvärr.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: 🤔hmm.. Helt ärligt.
Kanske lika bra att den står kvar i övik.
Tampa kommer att ta det här nu i typ 3 år frammåt
Kommentera

« · 2077507 · »