1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586157 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2077020 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja självklart är det inte träningsmatcher, men det blir ju lite tuffare motstånd, och då utvecklas våra spelare lite extra, och kommer spela i lite högre tempo. När sedan lånen åker hem blir skillnaden större mellan lånelagen och icke lånelag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Tre poäng är av lika mycket värde i omgång ett som i omgång 49.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Träningsmotstånd? Hur tänkte du där? Ska det inte spelas om poäng i inledningen av säsongen?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lungan: Blir jobbigt för dem när lånen drar till NHL, då står dom där och frågar sig hur i hela... ska vi fixa detta nu då, medans vi fått lite extra tufft träningsmotstånd, och är ännu bättre.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lungan: Ja vi kunn ju låna in Kiprusoff, Zetterberg å Modin ifrån NHL!!!😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jag börjar smått ogilla dessa NHL-lån som kommer vara till December, såvida inte Elias Pettersson, börjar säsongen i Timrå.

Känns som att Timrå bör agera kring denna fråga många lag nu som fått in en del spännande namn.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Hahahaha...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Jahapp, då blev IKO kvar i shl en säsong till..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Det var nog ingen som trodde att hockeyspelare inte kunde bli smittade.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: ALLA som trodde att Coronan inte biter på hockyspelare i HA trodde fel ..
Bik Karlskoga har fått sina första fall !!
Har dom smittat något annat lag ?
Man säger " hej och hå" hur kommer det att gå .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Det stod i media för någon dag sedan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad:
Jag hörde ngt om att polisen inte kommer godkänna den nya 500pers gränsen, pga att de inte kommer kunna kontrollera att det upprätthålls. Kan det stämma, ngn som hört ngt om det?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Såg det. Antar att sista ordet om seriestart inte är sagt än...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Nu har Bofors fått tuberkelen i truppen också...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Månda..En månad te avspark...
Dä rinn lätt!!😎
TIMRÅ IK i vått och torrt ALLTID!!!
Uppladdat:

450x300-dahlen-bb.jpgdahlen-bb.jpg

Kommentera

Sv: Apropå nånting...
In å lyssna på timråpodden! :)
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Allt fler modoiter som dras till framgång! Svärmar ju nästan här på Timrås HS.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Costanza: Fan vad jag hade hyllat ett sånt firande efter en 0-4 vinst på försäsongen. Sätta mentaliteten från start.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Timrågogogo: Dagen efter lagfest?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
dempa: Ha inte för höga krav, men på 3 matcher kan jag nästan utlova minst en rejäl en.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Matsg: ja känns som SCA kan bli rolig i år. ser fram emot det! och en målchans hade varit trevligt :D
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Matsg: Det lär den bli. Även om det fortfarande är träningsmatcher lär det bli viktigt att visa huvudkonkurrenterna om en SHL-biljett att man vill vara med.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
puffe: Ja, jag glömde honom. Svårt att hålla reda på alla stjärnor i Modo. Kan bli en stekhet SCA cup i år!
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Matsg: Tror även Corrado kan bli aktuell för SCA-cupen. Han skulle ju ansluta i god tid åtminstone
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Timrågogogo: SCA cupen blir en bra första värdemätare för oss (även om träningsmatcher är just träningsmatcher.) Modo kommer rejält revanschladdade och med ordinarie lag (Peters, Gagnon och Dahlroth). Sedan har vi ju lagmaskinen Löven. Storfavoriter att gå upp i SHL i år efter att ha förstärkt laget ytterliggare framförallt på backsidan. Det är 18 år sedan Löven senast spelade i högsta serien! så dom är otroligt mentalt peppade. Ser verkligen fram emot de här matcherna!
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Clay.2: Hej och hå... finns en risk att till Allsvenskan vi kan gå.... hoppas dock det steget tas av Oskars eller mif och att TIK tar steget upp till SHL och bjuds på en färgglad aperitif ... 😁
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Timrågogogo: Inflikar här då ..hur dåliga var då Skellefteå och mästarna Luleå idessa träningsmatcher mot MoDo.?
Hur bra är Timrå då kan man fråga sig , en rysning får man !!
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Rallarn: ja efter 4-0 senast så var det knappt någon i timrålägret som jublade vid slutsignalen. Huss flinade lite men mer var det inte. Sundsvall hockey och kovland har ju värvat bra så kanske vi kan kör lite träningsmatcher mot dem framöver för att få lite mer motstånd.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Rallarn: Tycker ni borde glädja er mer, vad vinner ni annars? Dessutom har ni lite pengar.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Costanza: Nja, vinst mot Modo är inget man höjer ögonbrynen för. Lika vanligt som att solen går upp för att sedan gå ned.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Rallarn: Fyrverkerier, Timråhjältar och tut-tut på stan!
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Costanza: Ingen bragd, skulle kalla det busenkel avstädning.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Timrågogogo: Var du ute och tutade med bilen efter bragden?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
bisterfinnen: Efter förnedringen i fredags så förstår jag att många modoiter tar fram tidningsurklippet från 2007. Träningsmatch eller ej så får det inte se ut så där från ett modo på den här nivån och jag förstår att ni letar efter nhl/ahl-förstärkningar. Hur är ni tränade kan vara en bra fråga då många såg ut som Leif i Leif o Billy på isen. Ska ni vara världens snabbaste lag så får ni nog värva ett par snabbskrinnare från nhl först. När Boyce åker lätt genom ert lag till målchans, hur ska ni förklara det? Dålig motivation, nertränade?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
puffe: Enögdhet är ju egentligen en komplimang, annars kan man ju heja på alla lag samtidigt och då är inte steget långt till att ha handklappor på läktaren.

Sedan när enögdheten kommer ut i skriftlig form så är den ju mycket lättare att se och även svara på. Det är ju ett stående skämt även i denna gästbok att det finns vissa modoiter som alltid gnäller på domaren när det går dåligt. Nu säger jag inte att ingen annan gör det men nog ligger det lite i den generaliseringen. Det betyder ju inte att alla modoiter gör det, men alla får för det.

Vi har säkert olika bild av ”mönstersupportern” alla här inne också. Jag gillar t.ex. att slänga lite käft för jag tycker det hör till. Vissa tar uppenbarligen illa vid sig av det. Vissa gillar kanske till och med handklappor.... det får man göra, men man får också stå ut med att vissa inte gör det och uttrycker det.

Uppenbarligen finns det även supportrar till båda våra lag (kanske var mest vi ifjol) som tycker att lite slagsmål hör till. Det tar jag såklart avstånd ifrån men i vissa sammanhang är jag i minoritet och får stå upp för det.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Timrågogogo: Igår? Nu är nu. 😜Nu är det dessutom minst i förrigår det hände. En eon.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
puffe: Det finns ..Enögda , Sakliga , och medhängare , var vissa befinner sig det förstår man rätt snart .
Hockey är en del av vår värld , men inte den enda .
Tråkigt att Hockeyn har tagit över totalt för vissa , för nu är vi i en surrealistisk värld , Helsingborg 2 smittade ..!
Vilka andra kommer snart med samma svar ?Hockeyn ..JA
500 på läktarn lönsamt ,nja kostar inte pesonalen något , är dom lönlös , vad blir vinsten ?
50 % av oss kan nog säga Sorry till live hockey ... 70 % ??
33 dagar v kvar till kanske nytt beslut .
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Johannes Hedberg: Om vi ska fortsätta generalisera, för det är ju det du o de flesta gör på hockeysnack. Brynäsare gnäller alltid mest, varför. jo , de värvade mycket av sin storhetstid från Norrbotten och nu får dom klara sej lite mer själva..blablabla . Bara för att några MoDoiter är cykloper, bara för att vissa Brynäsare gnäller, bara för att ett fåtal Timråiter är genuint otrevliga, så betyder det inte att man kan sätta en stämpel på alla. Ibland känns det som att vissa inte läser vad som skrivs, utan bara ser, aha, han håller på det laget, då jävlar stoppar vi in han i det facket.


99 procent av alla supportrar är nog enögda, finns bara olika grader av hur man hanterar det.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
dempa:

Det finns supportrar från alla klubbar som är enögda, såklart. Men i Modos fall tror jag förklaringen ligger i att dagens modofans växt upp med Foppa, Näslund, Sedinarna etc, och på så vis frodats av en hockeykultur och plantskola av talanger som dominerar i SHL. Foppa och Sedinarna har varit så dominerande i såväl SHL som NHL och landslaget och är så förknippade med Modo, att det utrotar ödmjukheten och förmågan att nyansera.

Men den bilden ställer ju så himla dåligt överens med dagens Modo. Och det är där krocken sker.

Men med det sagt ser jag hellre Modo i SHL än Oskarshamn, Växjö och LHC som varken har historia eller rör upp känslor. Riktiga plastlag.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Johannes Hedberg: Håller med om att modofansen ofta är ruskigt enögda. Men vari ligger denna enögdhet? För mycket hjärta? Eller liksom SMÅLAND för mkt sprit? 😄
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Timrågogogo: haha ja, det hade dem. Såklart var domaren en stor anledning till att de förlorade. Men största anledningen var ändå enligt dem att Brynäs hade sån jävla tur. För Modo var bättre. I 15 raka matcher 😂.

Det blev liksom en följetong i Brynäsboken varje gång Modo förlorade så konstaterade vi att Modo måste ha haft otur igen.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
dempa: Såg inte heller matchen, men tack vare Knylan kunde jag se highlightsen. Så det var via dem jag kunde konstatera klasskillnaden på sändningen.

Brukar ju gå bra för Timrå i Fjällräven ;-)
Svårt att spå om säsongen på en träningsmatch dock. Lämnar en brasklapp om att vissa försäsongsmatcher dock kan skicka tydliga signaler. Tror dock inte denna var en sådan.

Men Sundsvall Hockey vs MODO i SCA-cupen 2015 däremot, det var en tydlig varning om vad som sedan skulle komma att hända.

lungan: Jag tycker nog inte att varje lag själv ska sköta sändningen, Pantern, Kristianstad och dylikt hade nog aldrig lyckats skrapa ihop en sändning av värde. Men om ligan själv styrde upp det med hjälp av MODOS kunskaper så vore det något. Samtidigt vill jag gärna ha sändningar i digital-tv... Så CMORE får helt enkelt skärpa sig eller ge rättigheterna till något hungrigare bolag.

puffe:Nu ger du ju exempel på deras påkostade sändningar. Jag är allra mest kritisk mot sändningarna där kommentatorn är på annan ort, bildupptagning sker med en kamera och det inte ens sker intervjuer efter match. Orimligt att kräva över 400 kronor i månaden för det.
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Någon här inne som försökt mailat förslag till tiken? Har mailat den där David men han svarar inte.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Clay.2: Tack för all positiv feedback. Du verkar ju vara en hyvens kille ändå.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
RasmusVS: Kan bara säga att Jonte har ökat sin muskelmassa in i h..vte han är mycket kralligare än sist jag träffade honom!! Han har kört stenhårt i sommar!😎😇
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Det måste komma en egen artikel med Reinhart, är man bättre än en hybrid av Foppa och Gretzky tillsammans Så måste man stå över en sådan simpel lista... 😂😂
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Spock: Ja, att man prioriterar intervjuer med båda lagen i stället för att låta 'spelarkorrar' jönsa omkring och att man har vettiga inslag i periodpauserna gör ju att cmore inte tar det seriöst. Men samarbetar man med TV4-koncernen blir det väl lätt tramsigt.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
kulltorp: Kulltorp Hockeysnacks kung på syrliga kommentarer och har en förståelse som är underbar ..trångsyntheten tar över när det inte går på hans linje .
Man tacker ..
Du vet att det är vänskapsmatcher nu ..jag vet det
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
RasmusVS: När jag träffat på han ser han också lite större ut. Det är inte Elias Petterson före och efter-nivå men det märks en skillnad.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
mightyquinn: Den som har sett Dahlén nu under barmarksträningen ser att han ökat mycket i muskelmassa jämfört med slutet av förra säsongen.
Låst ämne

« · 2077020 · »