1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

585942 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2077862 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
kulltorp: jag hoppas att du har rätt! Ryktet borde ha föregått honom!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Om det stämmer , Din gissning att Nubben är medveten om riskfaktorn kring den här spelaren,Så är det en stor eloge till Nubben!
Det är en ledare som öppnar dörren åt en som får en chans att komma på fötter igen.
Tommy Sandlin gjorde det på 80 talet åt festprissen/ talangen Stefan Ketola. Som misskötte sig i ett antal klubbar, Men Tomma gav han chansen. Tyvärr så tog han inte den heller. Var ofta ute på krogen i Gävle under brinnande säsong.
Hoppas på ett bättre resultat denna gång!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag kan tänka mig att detta scenario finns runt spelaren i fråga.
Jag tror inte detta är första gången spelaren provar droger.
Jag tror Nubben är fullt medveten om att spelaren har/har haft problem med detta, men man har "råd" att ta hand om en "problemspelare" i ett lag. Det är inte ovanligt..

Spelaren kommer nu i ett vägskäl när han kan välja att rehabilitera sig, komma tillbaka starkare, och få fart på en lovande karriär.
Eller så tar han inte hjälpen, men då bränner han sin hockeykarriär kanske för all framtid..vem vet.

Spelaren är ingen bärande spelare i Timrås trupp, tar han inte hjälp så kan Timrå avskeda honom. Tar han emot hjälpen så kan det ge en stor effekt och utveckling på en bra talang.

Det kanske tom är så att Nubben kalkylerat med att detta skulle kunna hända, och att det är bra både för spelaren och föreningen i slutändan, om det går som man tror...

Oavsett så dras det till sin spets, och jag tror att det är bra för framförallt spelaren i fråga, som får hjälp.

Bara mina tankar..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San: Haha den får du + poäng på
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Identitet, varumärke och regionsymbios
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Haha krya på dig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Samfund? Antingen är du norrman eller så menar du att Livets ord eller Jehova ska komma till undsättning.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nu känns det konstigt att prata om timrås första, andra och tredjelina...kanske bättre att vi säger formation...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
nectis: ?I en stuga bodde Petter, med sin katt och fyra getter.
Uti skogen i en sten, bodde trollet Ludenben.
Ludenben var alltid arg, alltid hungrig som en varg....?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Bra. Då tror jag du är överens med de flesta övriga härinne vad gäller i stort sett allt i frågan. Faschinerande hur du ändå lyckas formulera inlägg där det framstår som att du ställer dig på ena sidan och alla andra på den andra. Igen.
Det är fan en konst i sig
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Är du ”imot” knark så jag tamefan för knark.

Märks såväl att du är 60-talist eller äldre. Noll insikt vad droger gör med människor och varför människor söker sig till droger.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Varför skall dom det ?
Jag kan väl inte skriva upp alla tänkbara ! Och självklara !
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Så vänner, familj och arbetsgivare ska vända honom ryggen. Är det det du säger?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RunarUp: Jag står aldrig upp för en knarkare ,jag har inget medlidande med han .han vet vad han gjorde och skall stå sitt kast .
Och få den vård som han erdjuds av olika samfund , psykologer, sjukvård , och vad samhället i övrigt kan erbjuda.
Sån är jag och det står jag för .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: "Vilgel" förresten? Aldrig hört ordet, vad betyder det? 🤔
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Du är emot knark. Jamen jaha, det är noterat.
Alla vi som tycker att det här är en kille som behöver stöd och hjälp (vilket inte är detsamma som att han inte ska "stå sitt kast". Klart han ska det), tror du att vi är f ö r knark?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Du är ett märkligt väsen.
Tror inte det är många här som är för knark. Men det är väl inte så mycket begärt att ge honom en andra chans, såvida han inte sålt knark på skolgårdar.

Som jag förstår det gäller det ett ringa narkotikabrott, vilket brukar innebära mängder enbart för eget bruk.
Så helt plötsligt saknar hockeysnacks mest ömtåade skribent all empati.
Hur gick det till?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Som samhället tar han om alla andra knarkande killar och tjejer och äldre vilgel hjärnor .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2:
Majoriteten är för att han ska få hjälp med att få livet in på rätt bana igen.
Vad är ditt alternativ?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Killen har använt droger !!
Och sedan sitter vi här och tycker synd om honom ..känns det inte lite patetiskt .
Han visste väl vad han gjorde .
Han får stå sitt kast som allå andra vilgel hjärnor , bara för han är in idrottsman så har han inga genvägar
Jag är imot knark i olika former och knarkandet .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Om man ska se något positivt i händelsen så ska det vara att detta uppdagades idag och inte i slutet av serien då saker ska avgöras.

Det är mycket hockey kvar!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: hjälp grabben bara tycker jag. Timrå IK
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza:
Ibland är du jävligt klok
Modoröv
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Jag har i alla fall glömt detta imorrn. Man ska inte förstora upp saker i onödan idag då det finns folk som gör värre saker. Låt historien bara dö och släpp ut killen på isen. Vi ska inte föda 08-media med rubriker. Då får Ros, CMore och gänget betala bättre i så fall.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Ja, be om ursäkt är nog en bra grej. Annars lär alla i laget bli misstänkta.

Sen lugnar det nog ner sej
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Be om ursäkt offentligt kanske när det är dags, lite dagsböter för eget bruk, sen skiter folk i det fullständigt, det blir lugnt. Ingen kommer ens tänka på det en bit in på säsongen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
nectis: Ligg lågt. Det ska inte bli nåt mediadrev. Klubben fixar det internt. Få killen tillbaka till isen bara. Sen har alla glömt det.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
nectis: Drevet har börjat i media så lungt blir det inte.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Kommer säkert komma ut så småningom i någon intervju. Just nu tycker jag han ska få den tid han behöver att bearbeta detta med sin familj, nära och kära. Det är nog ganska tungt att behöva berätta något sånt här för sina föräldrar. Besvikna, arga och ledsna. Många frågor, har det pågått länge? Mår han dåligt? Eller bara ung och dum?

Tycker iaf inte han ska behöva stressa fram någon intervju, det kommer säkert så fort han känner sig redo. Efter att han förklarat för familj, vänner och arbetsgivare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Nämen... hålla med 2 modoiter på en kväll? Köp en trisslott, puffe!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Håller med om Timrå-killen, men Husse, Lilja o Talle förtjänar inte respekt. Speciellt Husse, mes på isen, men spöa sin fru hemma var han god till.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Jag håller med dig. Jag gör ju det ibland 😉
En liten PK o allt är glömt efter nån el några veckor.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Alla har glömt detta om en vecka. Tomas Ros glömmer allt han skrivit efter en flarra rött hemma hos Tjomme...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Tufft med några år, om det var en engångs-grej. Tror att om man går ut offentligt(så inga lagkamrater blir beskyllda) så lägger det sej snart
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Om inte annat så slipper hela laget bli misstänkta. Kommer nog att bli bra
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Modano: Ja går man öppet ut, står för sitt misstag och ber om förlåtelse så förlåter vi och går vidare. Det ger respekt iallafall hos mig. 👍 Har det gjorts nån olaglig handling så får han ju även stå sitt kast så sett.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Hur länge ett eventuellt missbruk funnits är omöjligt att säga. Kanske aldrig blivit erbjuden något förrän i helgen, det vet varken du eller jag.

Detta är såklart jobbigt för spelaren, men om han repar sig och gör det bra på isen så kommer det vara så gott som bortglömt om några år.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: ”Är killen ny hos oss och ung så har missbruket funnits en längre tid ”

Eller så var det första gången, vi vet inte.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Modano: Mkt bra sagt!!! Bara att sluta spekulera!! Killen får skämmes ett tag o med stöd av kompisar reser han sig o ger fa..n i dumheterna sen vänder vi blad o knallar vidare mot SHL!! 😎😎
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Är killen ny hos oss och ung så har missbruket funnits en längre tid , han har dolt det bra så att säga .
Kan man dölja det i ett Svenskt hockeylag visst , men är nog lättare i andra länders låga ligor (bara ett antagande )
Tråkigt ..killen har gjort en tavla och den blir svår såld framöver .
Med rätt personer runtomkring sig blir det nog bra , men tid tar det och hoppas den finns för han .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Modano: är man ung kan man göra make over har det varit en uv har repet fallit men sätt upp regler krogförbud
mm Nubben kanske känner igen sig..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bara göra som Petter Nortug och trädda fram om vad som hänt så det blir slut på allt yrande. Bara för Timrå IK att ta en presskonferanss med spelaren och han får förklara sig. Punkt Slut
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Silly: o de vet du?
sluta spekulera 🖕
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JonteD: Ja hjälp och stöd om det handlar om ett beroende men det är ju långt ifrån säkert att det är det det handlar om. Har han brutit mot regler och lagar bara för att ha lite skoj så ska han ju bara ha skäll
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Silly: Du har 100% helt rätt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JonteD: Det hoppas jag med!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Silly: Ursäkta men hur kan du vara det???? Ingen har ju sagt något!! Väldigt tråkigt o fel att peka finger redan nu 😈 Man hoppas att grabben ifråga får hjälp o stöd från föreningen o lagkamrater!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Silly: Känns så ja.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Charlie2: Är nästan 100 % säker på Viktor Lodin
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kommer nog fram vem det är så småningom, kan tänka mig dyker upp en ursäkt på hemsidan.
Kommentera

« · 2077862 · »