1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

585934 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2078028 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Clay.2: För allas trevnad... logga ut på obestämd tid.
Det är det enda jag kommer att säga efter den här dagen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Finns det ingen botten i detta??
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Jag älskar dig och du inte mig .. hmm
Jag trycker inte om dig och du hatar mig ska det nog vara .
Love and Peace.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: alla människor har sina svagheter Clay, en del super, en del knarkar..lyxknarkar..röker..jag själv snusar..en av mina svagheter.! En del kan inte sätta ihop meningar i rätt ordning.! En del är helt enkelt bara ointelligenta!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Det är inte polisen som bestämmer om vilket eventuellt straff som ska utdelas.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Masse! Mr 100%, själv var man ju på plats på Råsunda den där magiska kvällen i slutet av 80-talet mot Västtyskland 🤗
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tycho: ...troll?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Helt fantastiskt hur en person kan reta upp folk och sen framstå sig själv som ett offer.
Ärligen har jag svårt vad du får ut av att vara här, antingen är du mental masochist eller så är målet att reta upp alla andra.
Oavsett vilket så har jag svårt att känna att du tillför forumet någonting konstruktivt. Så jag får helt enkelt skapa ett mentalt filter på dina inlägg och svar till dem.
#fokusera #filtrera
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
John Cena: Det straff som du efterlyser jag "skall " veta , vilket det blir är inte min 'tee kopp' om du förstår .
Dom sköter dom som sköter det . Polisen bör det vara .
Jag klagar inte , utan skriver vad jag tycker .
Ytterligare straff än ..vad får han ..jag vet inte .!!
några dagars dags böter ?
hmmm.
Skulle inte Timrå ik hjälpa honom ..kanon
Love and Peace
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Amen brother! Vi får vara arg på honom för att han förstört förtroende och bilden av sig själv framförallt som förebild för barn och unga i klubben.

När vi har varit arg färdigt så förlåter vi, stöttar, hejar och hoppas att han lärt sig.

Om det stannar vid detta är jag helt övertygad om att det stärker sammanhållningen i laget, föreningen och känslan på byn.

Vi är ingen stor klubb. Vi är inte Frölunda eller Färjestad, men vi har nåt som ingen annan har, en jävla sammanhållning. Det är samma gubbar och gummor på hallen nu som när jag var 7 år gammal, de är bara äldre. De 7 åringar som är där nu kommer se mig där när jag är gammal. Det är vår klubb. Det är för viktigt för oss för att vi ska spricka av en sån här grej.

Vi har åkt ut, gått upp, åkt ut, gått upp. Vi har lidit alla helvetes kval. Vi har varit minuter från konkurs och kommit tillbaka.

Vi är som träningsvärk, det gör ont ett tag men sen blir vi lite starkare än vad vi var förut.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Allen ha vi ett å annat problemen i livet.
Ja minns " Hjälten " Mazze....
Hann gick ut å öppet förklaren sina alkkoproblemet!
Minns nä ha spela uppvisningsmatch å hinka innan å dansen på plan!
Jag skratt så ja dog...
Men sen kom svare ..
Ge Lodinen chansen...
STÖTT RABBEN era uslingar..
Allen kann vi halken snett Iblann nä int haspen ligg på!!!
TIMRÅ TIMRÅ IK i vått och torrt ALLTID !!
Uppladdat:

450x300-original_1.jpgoriginal_1.jpg

Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Nu blir till och med jag rätt less på dig. Du säger du har "ingen förståelse för dom som knarkar", men samtidigt snackar du om straff, "stå sitt kast", "han vet vad han gjorde" etc. Det framstår för mig bara som otroligt okunnigt att ha så starka åsikter om något du själv erkänner att du har noll erfarenhet av och noll intresse av att förstå.
Har du något argument för vilket sorts ytterligare straff han borde få och hur det kommer hjälpa honom och "säljaren, tillverkaren, samhället"? Eller är du bara här inne och ska klaga för att klaga som du oftast gör? Om du planerar att skriva ett till svar där du bara upprepar "jag gillar inte knark" så behöver du inte svara.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Vågar påstå att du har 100% medhåll härinne för din inställning till droger och kriminalitet. Det är dina svart/vita argument kring hanteringen av problemet folk vänder sig mot.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Förutsätter att alla här inne på hs har messat Victor Lodin på Insta och stöttar honom...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Nej, det är förstått att du inte har någon förståelse för knark överhuvudtaget, det är ju det folk här inne påpekar, men bra att du sa dem orden själv. Inte ofta man ser såna här solklara Spegel-Schack Matts. Peace.

Måste tillägga. För att erkänna att man inte har någon förståelse varför folk knarkar, då är det väl för i helvete lika bra att hålla käften om ämnet knark i ett diskussionsforum? kan ju bara bli fel.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag har svarat vad jag tycker om droger .
Backa bakåt på sidan och läs .där har du mina åsikter .
Jag gillar inte knark , knarkar inte , känner inte någon som knarkat ,har ingen förståelse för dom som knarkar ..straffet för dom finns redan av dom som ställde det .. Vad blev det ? och gjorde lagen för party-knarkande individer..
Du vet vad knarket har för inverkan på individen , säljaren , tillverkaren .samhället ..om du vet det så behöver vi inte älta detta igen ..Mike

Knark och kriminalitet är ett aber i min värld .
Hoppas att du /ni har blivit nöjd nu ..Mike och alla andra
Love and Peace .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: A.k.a Troll
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Ja det är ju så det fungerar. Spyr ur sig lite galla men är inte särskilt intresserad av att svara upp för åsikterna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Ja nu blev det lite jobbigt här... Men låt oss andra fokusera på hockey så får du kasta dig över allt annat skit du kan leta fram och dra i smutsen, så blir du nöjd..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ibisterfinnen: Jag tror han har infiltrerat en
drogkartell i Timrå IK med mål att stå som Gudfader i ett egenstartat knarksyndikat med säte i Sörberge
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Mike jäklar vad du börjar bli tjatig vad jag har gjort och skriver ..
Har du inget annat att syssla med Tex: snacka hockey som du är bra på .
Ta upp något som är intressantare än mig ..jag vill inte svara mer !
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Jag diskuterar ämnet. Jag läser vad du tycker, sen förklarar jag för dig hur jag tänker om det hela, jag försöker även förklara för dig att dagens ungdomar inte ser på droger samma sätt som på din tid, det anser jag mig ha rätt bra koll på då jag är född på 90-talet. Men nu är jag färdig, tänker inte dra igång något med dig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Modo-Hasse är från Kramfors, det kanske inte är så konstigt att Viktor drar i sig pulver.

Skämt å sido (för grovt, för tidigt?) så får man väl hoppas på att grabben skärper sig efter att ha blivit ertappad med handen i kakburken. Oavsett klubbtillhörighet så är det bara tragiskt när unga lovande spelare ska behöva dra i sig skit. Inte bara spelare. Han har ett långt arbete med sig själv framför sig efter denna händelse.

Clay: När någon använder droger så är det långt ifrån bara för att ha lite extra skoj en festkväll. Ofta har man problem, utöver själva missbruket och det är därför man måste fånga upp personerna så tidigt som möjligt.
Att göra som du vill är det absolut sämsta tänkbara.

Vad skulle du göra om dina egna barn började missbruka? Jag hoppas inte du resonerar på samma vis då - som du gör här.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: I vintras gick du bananas mot mig och föreföll närmast personligt kränkt när jag visade en bild på en välkänd klackledare som betett sig oerhört illa under ett derby vilket flera kunde vittna om. Och inte bara vid ett tillfälle utan upprepade ggr, även under bortaresor. Han var det jävligt synd om minsann, ditt snyftande visste inga gränser. Jag förstår skillnaden mellan proffissionell spelare och supporter samt mellan dåligt beteende och en brottslig handling. Men jag tycker ändå din dubbelmoral är slående
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Som jag skrev i ett inlägg ..Han har gjort en tavla och det blir svårt att sälja den.
Varför är det så intressant att veta vad Jag tycker ?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Det här med att uttrycka sig i skrift är sannerligen inte din främsta gren. Jag är säker på att det är helt annorlunda att prata med dig öga mot öga. Vad menar du med ditt senaste inlägg? Är du seriös eller bara sarkastisk?
Funderar även ff på ditt ord "vilgel" som du använder flera gånger. Har aldrig hört ordet förut, vad betyder det?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Måste bara tillägga, du tycker han får en gratismacka för att han är hockeyspelare. Att behöva få en bild på sitt ansikte i expressen/aftonbladet för att man använt droger, speciellt inom hans yrke, det är nog det värsta straffet man kan få. Så det gynnar verkligen inte han att vara en offentlig ishockeyspelare.

Med det sagt, det är nog ingen som tycker han kommer för billigt undan, han får inga genvägar som du beskrev det.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Bara för att man har testat knark/festknarkat några gånger, betyder det inte att man behöver behandling och är en nergången pundare. Det märks att du är äldre.

Jag är ganska säker på att behöva gå ut offentligt och skämma ut sin klubb i media är en nog stark väckarklocka. Och en prick i registret på det.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Om vård och behandling ,och stöd är ett straffa så skall han ha det .. haha
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Precis, han har inte dödat någon. Han kommer få dagsböter, skämmas rejält då det är ute i media nu. Hur tycker du han ska straffas?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Fan, du var snabbare! Tycker det ska bli en offentlig ursäkt på den formuleringen, med hänvisning om att vi minsann inte är BIK eller filmare som bjorkloven.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San: Ahaa.......du tänker såå 🧐
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag tolkar det som att i nuläget så används droger och det är smutsigt spel men Timrå jobbar mot droger och mot rent spel.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: hahahaha
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK1928: Stämmer inte på illegala droger.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla:
Däremot förstår jag inte vad föreningen har emot rent spel. Eftersom det tydligen motarbetas 🤔😁

"jag kommer att deltaga i föreningens arbete mot droger och rent spel."
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bra med snabbt besked och öppet brev...nya tag...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Det blir bra det här..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rallarn:
Ja nu tvingas han bryta något som kanske är eller skulle kunna bli ett mönster annars.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Kanske låter konstigt men det kanske var det bästa för honom att polisen sög in honom nu i ung ålder och att han förhoppningsvis får ett uppvaknande. Vem vet hur de hade kunnat sluta annars.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Så där ska det hanteras. Nu kan journalister leta andra klicknyheter.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Tvivlar inte på att Viktor kommer att klara det här galant.

Stor skam, såklart, vi vanliga dödliga har förmånen att inte behöva gå ut med något av den här karaktären offentligt i riksmedia. Min teori är att Viktor har festknarkat några gånger under senaste 1-2 åren och kommit undan med det, saknar konsekvenstänket och åkte fast i helgen, tror inte att det finns något omfattande missbruk.

Han kommer förmodligen få bra hjälp av föreningen, behöva lämna urinprov med regelbundna mellanrum och försonas genom att medverka i Teamsters under säsongen där han pratar om sitt misstag och avråder unga att bruka droger.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Nu ska Viktor Lodin
gå ut med ett öppet brev och förklara sig enligt ST.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad:

Absolut, det är ett snedsteg. Det är inte första spelaren eller sista spelaren som kommer klanta till det. Jag tror också att detta är första snedsteg, det kan vara första gången/gångerna han provat.

Jag är helt inne på att dessa ska få stöd och hjälp istället för att vända dem ryggen och kasta ut dem, tycker det är straff nog att få löpa gatlopp publikt, samt den utredning som polisen gör. Straffet bör inte vara sparken från klubben eller liknande.

Vi hade ju ett exempel med Bartosak förra året som hade en jobbig bakgrund, men jag tycker det ändå är rätt att försöka hjälpa personen på fötter igen, och vi fick en målvakt som verkligen uppskattade det klubben och staden gjorde för honom i detta läge, dock så hade han ju inte en pågående problematik utan hade genomgått behandling.

Men att tro att man medvetet värvar en spelare med pågående drogproblematik eller alkoholproblem tycker jag är naivt. Troligen vill man se att personen har gjort vissa saker för att ta sig ur detta innan man chansar och detta är känt, annars är det som att ha en tickande bomb i truppen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Personligen ser jag nog detta som ett uttryck av omognad och brist på konsekenstänk, något vi nästan aktivt valt att exponera oss för då vi under årens lopp bedrivit verksamheten med väldigt unga spelartrupper. Därför är det nog jävligt bra på sikt att detta kom upp till ytan nu och spelaren i fråga får en rejäl chans väldigt tidigt i karriären att ta flera väsentliga kliv på mognadstrappan. Skulle det röra sig om den spelare vars namn florerat så finns det ju en NHL-klubb med i leken som offrat ett minst sagt kostsamt draftval på honom också.

Vi vet som sagt inte, men det är nog väldigt bra att han torskade. Oavsett om det finns en "riktig" problematik eller om han bara är i behov av en rejäl uppsträckning. Med tanke på hans ålder och sysselsättning lutar jag nog betydligt åt att tro att det hela främst handlar om ungdomligt oförstånd. Det finns definitivt fler än honom som nu lär tänka till lite extra kring hur man bedriver en elitkarriär och förvaltar den oerhörda chans det ändå är att få spela hockey som huvudsaklig sysselsättning.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter:
Hur mycket jag än gillar Kulltorps resonemang måste jag nog ändå hålla med dig här. Givetvis värvas ingen spelare som är i ett pågående missbruk om man är medveten om det. Inte heller en spelare med rykte om sig att vara "problembarn"
Nä det här var nog inget klubben förväntade sig. Däremot tror jag som andra här; det handlar antagligen om ett ringa brott, eget festbruk. Dumt och en varningssignal men med rätt stöd goda prognoser
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Det finns väl f.ö. ingen normal person idag som inte förstår att det finns problem i samhället. Psykisk ohälsa, alkohol, drogen mm mm.

I min värld behövs det fler som hjälper de som mår dåligt i samhället, inte fler som fördömer och hatar. Det är sånt tänk som skapar mörkare samhällen, våld och utanförskap.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Det är väl fritt att spekulera kan jag tycka. Dina synpunkter på detta är ju smidda ur/från en negativ synvinkel. Så därför ser jag inte varför ditt resonemang är mer relevant än mitt.

För det första så är det inget negativt att visa att man kan ta sig ur drogmissbruk. Drogmissbruk bland yngre har ökat rejält de senaste åren. Synen på droger har liberaliserats.
Samma vad gäller sponsorer, varför skulle inte detta kunna ge otroligt positiva effekter att man som förening hjälper en människa tillbaka från ett beroende.

Man väljer att se glaset halvtomt, eller halvfullt.....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp:

Och ni kallar oss modoiter enögda?

"Jag tror Nubben är fullt medveten om att spelaren har/har haft problem med detta, men man har "råd" att ta hand om en "problemspelare" i ett lag."

"Det kanske tom är så att Nubben kalkylerat med att detta skulle kunna hända, och att det är bra både för spelaren och föreningen i slutändan, om det går som man tror..."

Tror du på detta själv? Självklart hade man inte värvat en spelare med en känd drogproblematik just pga vad detta kan betyda för gruppen, risken att spelaren får med sig fler runt honom, påverkan på juniorer, inte funkar i gruppen osv. Tror du sponsorerna är lika nöjda med Nubbens kalkylerande att detta skulle kunna hända och komma ut publikt?

Jag misstänker att denna spelare lyckats dölja det bra och att det var okänt, kan dessutom vara något han nyligen halkat dit på och detta är första gången/gångerna han testar.
Kommentera

« · 2078028 · »