1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

585942 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2078182 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
kulltorp: så var det men frågan är om det inte var fler som hatade Perra än som hatade Corso?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: I Daniel Corsos fall så fanns en viktig parameter som påverkade oerhört mycket. Perra hatade Daniel och ville ha bort honom ur laget.
Perra är av den gamla stammen och har svårt för spelare som sticker ut, som Daniel gjorde.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: Båda två är karaktärsproblem. Timrå IK har valt hur man ska hantera det här fallet, antingen är man för eller emot. Kan tycka att vi kan släppa det här och gå vidare nu.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: aha så det ena är ett karaktärsproblem men inte det andra, menar du?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Ja, vi får hoppas att det här blir vändningen för Viktor L.

www.timraik.se/artikel/biaxakeo0-43ei1/viktor-lodin-jag-ber-om-ursakt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: Daniel Corso hade samarbetsproblem med ishockeylaget, ishockey är sekundärt i det här fallet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Hur hjälpte det människan Daniel Corso när han fick sparken? Varför skickade man inte honom på en anger management-kurs?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: Hur hjälper det människan Viktor Lodin? Bryr du dig inte om honom?
Fan vad vackert om han en dag som NHL spelare står och tackar Timrå som ställde upp för honom när det behövdes som mest.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: två reflektioner kring den här soppan.

1, Ska vi gissa att vi inte kommer att se så många spekulationer om eventuella länsrivalers alkoholvanor framledes?

2, Om det är att ta ”ansvar” genom att sätta spelaren i något löjligt åtgärdsprogram/utbildningsåtgärd, är det inte mer ansvarsfullt att helt enkelt sparka en spelare som inte lever upp till klubbens drogpolicy?

Usel förebild för ungdomar som strävar efter att bli elitspelare. Tycker man tveklöst borde riva kontraktet rakt av.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Det är ju för att idrotten har ett eget regelverk med vad man får och inte får använda. Det är ju internationellt. Cannabis är lagligt i vissa länder men det betyder ju inte att idrottare får använda det.

Wadas regelverk är ju glasklart med vilka substanser som är förbjudna. Bara att ta eventuellt straff.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Peja: Jo, det är jag helt med på. Men det är redan förbjudet genom lagen, så varför dubbel bestraffning för cannabis, som ändå inte är prestationshöjande? Det är min poäng.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Man ser början på den redan nu :-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja, där finns anlag för gubbmage kan jag säga ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2020-2021
rabon: Thor Immo, ser jag som en bra ersättare till Lodin!
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Peja: Hur f..n går det med ngn målvaktstränare då??
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Nej, det är inte prestationshöjande, men det är ju ett förbjudet preparat och det vet alla hockeyspelare om. Avstängningen lär inte bli lika lång som om han hade tagit anabola steroider.
Kommentera

Sv: Silly Season 2020-2021
Om vi nu säger att Lodin blir avstängd, vem vill vi se ta platsen?
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Skulle vilja se en ishockeyspelare ”dopa” sig med cannabis. Kramkalas, intressant taktiksnack med tränaren på bänken och pizza i omklädningsrummet istället för täcka skott med tänderna och open ice tacklingar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Det som är tråkigt för Lodin är att både cannabis och kokain finns på WADAs lista och fortfarande ger upp till 4 års avstängning.

Det är tydligen ändringar på gång som börjar gälla nästa år som ändrar straffet för festknarkande till 3 månaders avstängning...

Med det sagt vet jag inte vad som gäller när man fastnar i en poliskontroll och inte en dopingkontroll..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik:

Ursäkta men då missförstod jag dig. Trodde att du syftade på att det var dopingpreparat han torskade för och inte narkotika och att det då hamna i ett annat läge, dvs att det skulle vara mindre kontroversiellt, eftersom många ser doping som mildare än narkotika även fast det är samma skit för kroppen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: Tycker nog att mittenpartiet ser lite omfångsrikare ut
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Charlie2: Tänker du kanske på Robin Rahm?
Blev avstängd 2 år efter att han testats positivt för Anabola preparat.
Han kom dock tillbaka till hockeyn men med hans rykte bakom sig så var han inte jättepopulär, synd för det var en grymt bra målvakt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Från det ena till det andra.... Berglund la nyss ut denna bild på twitter. Ser Dahlén större ut?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Charlie2: Minns att Robin Rahm fick 2 år för stanozolol, drostanolon, klenbuterol och testosteron.
Tydliga dopingpreparat, men han åkte fast under en dopingkontroll efter match.
Lodins festknarkande på försäsongen ger förmodligen inte lika stora ringar på vattnet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Han får troligen 1 till 3 månaders avstängning... max.
Men det är ju bara vad jag tror.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Var det inte en Brynäs målis som åkte dit för doping eller liknade för ett gäng år sedan? Kommer någon ihåg vad straffet vart för honom? Namnet har tyvärr fallit bort :/
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Sen kan man säkert diskutera hur mycket kokain verkligen påverkar ens prestation, det är väl mest för stunden om ens påtagligt större vad jag läst mig till?
men den är fortfarande klassad som just prestationshöjande. Det borde Lodin haft koll på. Även om han är ung så kommer han ju få ta konsekvensen av sitt handlande. Ta den hårda läxan och växa upp till en starkare människa.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Ja alltså handlar det indirekt om doping... Likt Johaug som åkte fast för doping för att tagit en salva som hon själv inte hade koll på var dopingklassat(enligt henne själv)
Nog för att Kokain är olagligt så anses det ju också som ett prestationshöjande preparat och faller in under doping.

Klart detta blir ett helt annat läge? Han riskerar flera års avstängning, kommer inte stå i kontrakt med oss när avstängningen är över. Vi måste förmodligen ut och leta ersättare. Väg skillnaden mot att ha tagit en drog som inte är prestationshöjande..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Bara för sakens skull så vill jag säga att Lodin inte har tagit dopingpreparat. I artikeln står också att t ex camnabis eller kokain kan leda till avstängning. Där kokain ger minimum ett år, max fyra år.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik:

Vadå doping? Läs igen, tycker det låter som han har tagit narkotika som sedan faller under doping i regelverket. Så förutom straffet lagen kan dömma ut riskerar han avstängning enligt dopingregelverket.

Vad menar du med att detta är ett helt annat läge? Tycker inget har förändrats.

Exempel. Han har varit ute och festat och tagit en lina kokain eller liknande och åkt fast, nu riskerar han dubbla straff, både det lagen drömmer ut samt det antidoping regelverket kan utdömma (narkotika går under detta).
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Tyder ju på att drogen förmodligen var en uppåtdrog. Om han hade tagit morfin så är inte det direkt prestationshöjande. Förvisso smärtlindrande, men inte grund för flerårig avstängning?

Ryssen Jevgenij Kuznetsov som brukade kokain blev ju avstängd för doping.

Minns inte vem som skrev att Lodin varit med på flertalet instagramhändelser med personens vänner. Men det är ju en signal om att personen är lite av en festprisse.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Hade på känn att det handlade om doping. Stod ju att han tagit otillåten preparat i pressmeddelandet, plus att han brytit mot drog och doping policyn. Då är detta ett helt annat läge..
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
JanneH: Å där blev Vancouver utslaget. Kanske EP kan lira med oss till NHL drar igång igen då, och täcka upp för Lodin medans han rehabbar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Jag ser att några tjatar och gottar sig i det här vilket gör många hos er upprörda. Och att ni anser att han är värd en 2:a chans ( Vilket jag tycker alla har bör få) Jag personlig tycker att man kan släppa det här nu. Hoppas fler modoiter följer efter de. Vi kan ju inte vara lika dålig som många i den här boken var när det gällde Bartosak och hans spritdrickande och atacken mot sin flickvän.Någon sa här inne att han trodde att Nubben hade koll på det här och valde att chansa med detta löfte.villket jag hylla då Nubben om så var fallet och är han stor som medmänniska att han ger killen en chans.

Nu tänker jag klistra in vad ni tyckte om Modos rekrytering av Bartosak. jag sä säger ni. fast det inte var alla med några stycken hade samma åsikt vill jag minnas och kallade han en massa saker. Så vi får väl rycka upp oss som människor allihopa!
Sedan har man rätt att tycka, men som Puffe så fint sa det, man behöver inte säga det ibland.Håll tillgodo med den här gammla analysen om modorekrytering.
och vad man tycker och skall göra i sådana här fall:

Ja, vi kan bara spekulera. Bartosaks track record när det kommer till aktiviteter utanför isen är dock rakt igenom risigt och det ser inte bra ut att ni har två målvakter (antar att Hanses blir kvar) som har såväl domar som anklagelser mot sig som i en mindre tillåtande miljö mycket väl kunnat skjuta deras karriärer i fullständig sank. Men nu är det tydligen sport här, och då isolerar vi saker till olika sfärer.

Jag skulle inte definiera Bartosak som en "chansning", det är en högoktanig värvning med besk eftersmak bara och jag hoppas att Timrå IK som klubb ställer lite högre krav på sina rekryteringar än vad ni visar prov på. För mig personligen väger det tungt, framförallt inom en sport som hockey med all sin sunkiga historik.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: nej men trevligt att nån faktiskt vill snacka hockey härinne
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zambonin: Amen!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herregud, Lodin historien får personer här inne att låta som om han har mördat någon, hade det inte varit för att han spelar för timrå ik och troligtvis har barn som ser upp till han så kunde jag inte bry mig mindre om vad han stoppar i sin egen kropp, nu är han dock elitidrottare och förebild för ungdomar, då har man ett ansvar. Däremot, killen är 21 år gammal. Man pratar om rehabilitering och allt möjligt. Vi har inte en aning om han kanske blev lite för full och tappade omdömet, om han brukade för första gången eller om han har ett missbruk. Men han är 21 år, allvarligt, hur klok var ni när ni var 21? Men dagens drogliberalism så är det nog ännu lättare att ha dåligt omdöme. Allt jag hoppas är att han för stöd och hjälp att hantera det hela av Timrå, vad än bakgrunden skulle visa sig vara. Killen har inte skadat någon annan än sig själv.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hur ser försäsongsschemat ut för Timrå? Nån som vet?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Håller med, jag brukar bara scrolla förbi. Tror att det funkar bäst!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Om man sårar någon, måste man vara ärlig då? Om jag tycker någon är ful så behöver jag inte säga det. Bara ett exempel.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Ja.. han sitter ju inte och mordhotar och önskar livet ur folk som en viss Modano.

Jag är bara trött på hans verbala attacker på Clay som pågått i över ett år nu tror jag.
Clay må gå emot strömmen här inne, men jag tycker inte man behöver attackera på det sättet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: man kan ha åsikter om kulltorp, men han känns åtminstone ärlig!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Och du börjar inte känna efter en sisådär ETT ÅR, att det är en dålig väg att gå? med personliga påhopp och trakasserier för att få iväg ett "troll"? speciellt från en som själv jobbar med människor som du själv säger.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: kulltorp: Aha, det är du som jagar spöken o troll i det okända. Om du jobbar med människor (vem gör inte det) borde du inse att det finns en människa bakom varje inlägg, oavsett vad man tycker om inlägget. Ok att fördöma ett inlägg, men inte personen(skulle vara Hitler då)

. Men dina 2 sista rader
'Jag vet att skynket ramlar av till slut...
Tack alla som idag hjälpt till med det.'

tyder på att du kanske inte är den bäste människokännaren ändå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Spock: Jag har väl varit ganska rak på sak. Det kan ju hända att jag gått över gränsen ibland tyvärr..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Om du rannsakar dig själv, så bör du finna att du fått kritik för hur du har framfört dina synpunkter.

Det är en stor skillnad ifrån att du har framfört dem.

Principen är ju den samma med Modano, det är handväskor och kärringar och så vidare.
Hade Modano framfört sina åsikter på ett mer sakligt vis så hade det inte blivit så mycket kritik mot personen i fråga.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Ja tyvärr, men så är det. Vi är lite blåögda till mans.
Eftersom jag jobbar.med människor och sociala medier så såg jag trollet från start.
Har fått en hel del smisk för att jag sagt det, men det kan jag ta.
Jag vet att skynket ramlar av till slut...
Tack alla som idag hjälpt till med det.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Han har lurat alla! Igen!
Kommentera

« · 2078182 · »