1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

585936 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2078545 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Det finns ju inget förbud för att restauranger inte får ha öppet.

Min vardag ser exakt lika ut som innan pandemin, förutom att jag inte kan gå på hockey.

Att kunna jobba på distans och isolera sig är en lyx för rika och pensionärer...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Ja och nu får man inte ens se sina barnbarn spela hockey .
Ps:Men i arenan lunch serveringen öppen . ??
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: du har rätt, Viklund är ju ingen David Printz direkt..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Ja ja dä smittas folk överallt...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
...så är det intressant att Modo värvat en ny "latebloomer" på backen.
Eller som övriga lag säger, "enkonapåblå".
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Haha man får signa en 50 spelare, ha på lager så matcherna kan rulla! :D
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Otroligt svår fråga att svara på .
25 dagar kvar till första match och fler vänskaps matcher skall spelas .

Hur många lag skall ha smittas för att serien skall ställas in och det inte går att slutföra den .
Hur många matcher kan skjutas upp .
Mm ...finns tusen frågor till
Men Hockeyförbundet måste redan nu ha löst detta senario
Skulle vara kul att få ta del av dessa beslut som tagits .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Gissar att det såklart finns en plan för eventuella scenarier. Däremot är det inget jag sett så jag vet inte hur den ser ut.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hockey_21: Jo men skall halva ligan stanna hemma då tänkte du? Menar mest hur det skall funka om det bryter ut i flera lag. Skall man skjuta upp matcherna hela tiden då?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Är väl samma sak som en influensan eller vinterkräksjukan? Man stannar hemma.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: Snabbt svar och rätt bra svar ändå. Hatten av!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Klart det är Bofors som ska förpesta svensk hockey ännu en gång.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Man börjar ju bli än mer.tvrksam över hur det skall funka med kommande säsong. Hur gör man om det blir såhär mitt under brinnande säsong?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Har fått svar av David! Här kommer det.

Tjenare!

Till att börja med vill jag bara poängtera att förslagen är bra saker och många saker som vi har tittat på tidigare. Av lite olika skäl så är inte allt genomförbart på ett bra sätt tyvärr samtidigt som vissa andra är genomförbara (och kommer att genomföras). Men ska försöka sammanfatta dina punkter lite kort.

Youtube:
Det är klart att i den bästa av världar så kan man göra någon pågående form av Inside-TV som vissa andra klubbar gör. Men, som det ser ut idag så lutar det mer mot enstaka "avsnitt" (ungefär som Boyce 500 videon av Markus). Det är tråkigt att behöva säga det men ska vi ha en person dedikerad för ett Inside-koncept så krävs det en anställning för det och det är utrymme som inte riktigt finns. Det finns dock en tanke om göra någon form av "följ med på en match" men exakt när, hur eller om det kommer att bli är oklart, speciellt nu i rådande situation.

Instagram:
Instagram-takeover körde vi en sväng under SHL-säsongen men vi tar med oss idén och ser om det går att köra det på ett bra sätt.

Livesändningarna:
Det kommer att komma fler sändningar. Med tränare, spelare och lite andra gäster under säsongen. Kan dock inte lova varje vecka men tanken är att dom ska ligga kvar som en återkommande grej. Förhoppningsvis ska vi ha en sändning denna vecka.

Souvenirer:
Det är lite nytt på gång in. Borde trilla in en ny hood och en ny t-shirt när som helst nu samt så är det även en T-shirt likt den pettersson-tröjan du bifogade på väg in. Vad gäller färdigtrycka replicor så kan det hända att det kommer att tryckas upp ett gäng färdiga med namn och nummer som även får en liten autograf på sig. I övrigt så har vi möjligheten att trycka valfritt namn och nummer på ryggen för att öka möjligheterna för våra supportrar.

Även lite nya souvenirer som inte är kläder är på väg in, dock inte mobilskal. Mobilskal är en sak som funnits förut men med den mängd olika mobiltelefoner som finns idag så är det inte hållbart då varje telefon (i princip) behöver ett unikt skal tyvärr.

Skicka gärna lite idéer om du har några, sånt tar vi gladeligen emot.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: jag skulle lätt köpa en svart vinterjacka med röd text på vänster bröst. Timrå IK. Eller ett par rödvita myggjagare med tallarna på hälen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mailet är klart och har skickats till Shoppen, Jonny, Bengt och David. Vi får hoppas på något svar. Vid svar kommer jag uppdatera här så ni får veta.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Spock: Håller med, har redan lagt in det i mailet. Men det är helt sjukt att de inte säljer såna.. nä man säljer Alltid Rött tröja som sålde så dåligt att man fick sälja de för halva priset i slutet av säsongen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: Det är ju helt otroligt att de inte sålde replicatröjor med 54 på direkt i shoppen förra säsongen.
Det känns som A och O. Men nu blir det ju träligare när "ingen" kommer få vara i hallen.

Om restriktionerna minskar så är ju färdigtryckta Dahlén 54 replicatröjor grunden som resten får byggas på. Pristillägget för tryck brukar vara 150 kronor hos andra aktörer, så det känns rimligt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: De började sälja halsdukarna samtidigt som de nya matchtröjorna fast de gjorde inte reklam för dom. Men dom är riktigt snygga! Speciellt den vita!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Rött, vitt och blått ;)

Ser att de kört ut två nya halsdukar i shoppen, rätt snygga. Med alla tre färger i mönstet!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tycho: Ahh.... och sen komplettera med Igor Matushkin bara för att.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Jag skulle köpa Läder-Kalle!
Passar bra med min orginal Källarsson... 😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK1928: Ja, det var ett skämt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Eller Lennart Svedberg.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: Det fanns en gång i tiden när man kunde köpa en dricka med logga på och det fanns även chips påsar med loggan ..varför inte ta upp det igen .

Sedan ordna en kiosk med korvförsäljning utanför för oss som " inte kommer in " så vi kan sitta på parkeringen i bilarna och känna stämningen när matcherna spelas , tänk att ta kaffe och en dammsugare 😊i paus och snacka hockey 😃
Man kanske hör tacklingarna och jublet om man har rutan öppen när vårat lag gör mål och då tutar vi . ☺☺☺
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Jag tycker ju att har en bra försättning med rött och vitt. Och att man med ganska enkelt, men stilrent kan trycka upp snygga tröjor av olika slag och sälja
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Själv ska jag bara ha Håkan Åhlund!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: JT Barnett tröja skulle jag köpa utan att blinka...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: Jag bokar Jäger 👌
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK1928: Nää.... Drugge tröjan lär sälja stort! haha
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK1928: Håller med, alla skulle älska att ha #89 Svedberg på ryggen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: Min åsikt är att jag tror va liga röd/vita tröjjor/t-shirts med logga och namn & nummer på spelare i truppen säljer bättre en det som finns nu.
Och varför i te sälja replicor med kända lirare ifrån Timrå? Behöver väl inte alltid vara från årets trupp. Hur många skulle inte köpa en ZETTERBERG, eller PETTERSSON eller varför inte SVEDBERG replica?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Tror Timrå hade det förut.. men jag tänker att hockeypuckar med logon kanske kan säljas? Men annars lite fler t-shirts osv.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: Om inte telefonskal finns redan så är det en självklarhet tycker jag iaf.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Men om vi snackar souvenirer, vad hade folk velat sett? Tycker själv Timrå borde kunna sälja lite fler grejor.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Kan skriva till han på Instagram och höra. Tror han är rätt upptagen med RadioSvallet men han hade passat bra!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: Ja absolut! tittar man på den här filmen är det ju en självklarhet att han ska styra och ställa på en officiell TIK Youtubekanal.

www.youtube.com/watch?v=kziZSHSt3eA&ab_channel=MKLQV

Skulle vara grymt att få följa med bakom kulisserna. En video i veckan skulle räcka, och så intervjuer på det på samma kanal.

Du borde maila Markus om det också utöver mailet till TIK. Sen är det ju mycket jobb och tid bakom, vore ju kul att höra om det vore möjligt iallafall.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: hade varit kul om ett liknande program som Berglund och Johnson hade för nåt år sedan hade kommit tillbaka. Men korts snuttar på instagram borde nästan vara ett måste
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Håller med. Tror till o med att Timrå har en youtube kanal som inte används. Men självklart borde man göra en ny ifall detta blir aktuellt.
Men de kanske kan höra med MKLQV (Markus Lundqvist) om han kan hålla i den? Han tog ju väldigt bra bilder förra säsongen och har nu själv börjat med Youtube.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: Ja, jag tycker Timrå IK kan skapa en Youtube kanal och ha någon som sköter det området, om man kollar på t.e.x Björklövens och HV71s officiella kanaler, riktigt fint skötta med bra innehåll som tar en närmare laget på alla sätt. Tycker det borde vara prio ett på sociala medier fronten.

www.youtube.com/user/HV71/videos



Där är en riktigt bra skött och ett bra exempel på hur vi kan ha det, kolla även in Björklövens. Borde även finnas plats att göra mer reklam där om man växer någorlunda. Jag är helt säker att det skulle nå mer människor än att lägga upp intervjuer på hemsidan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Go' dagens gott folk!
Håller på klura ihop ett mejl till Timrå och det hade varit kul med lite feedback.

"Jag har lite förslag på vad föreningen kan göra för att vara mer aktiv på sociala medier och lite annat.
Vi kan börja med Hugo Reinhardt.Han är redan intressant för oss fans och det märks på sociala medier. Han har bland annat blivit kallad Jesus för all hyllning han har fått av tränare. Varför har inte han varit med på någon intervju än? När han redan har ett stort intresse från supportrar så är det väl smart att försöka "utnyttja" det så mycket som möjligt. Föreställ dig ett videoklipp när Hugo Reinhardt säger att han tränar inför säsongen och han står och skjuter puckar mot en skyltdocka med någonting som kännetecknar Modo.  . (Denna idé är för övrigt från en vän som tyvärr hejar på det laget.) 

Andra förslaget gäller Jonathan Dahlén. Som alla vet så är han klubbens frälsare och gud och att sälja saker med hans namn är smart. Det gör ni redan men varför inte skippa tröjor med töntigt tryck och istället kanske sälja matchtröjor med hans namn för kanske en hundring extra jämfört med de vanliga. Eller kanske något liknande till Elias Pettersson tröjan. En T-Shirt med klubbens logo på ryggen och namn+spelarnummer på ryggen. Tror det hade sålt bättre än Alltid Rött tröjan som vi hade i år.

Ett till förslag jag har är ett som några andra klubbar gör är att låta en spelare ta över klubbens instagram-stories i en vecka. Spelaren lägger alltså ut vad den gör och kanske även filmar lite från träningar och före/efter matcher. Även vanliga videosnuttar med spelarna hade varit roligt. Kanske något liknande som Björklöven gjorde när deras kapten och en annan spelare hade gömt sig under en träning och spelade tv-spel. Sånt tror jag även vi timrå-supporters hade tyckt om.
En grej ni har gjort väldigt bra är livesändningarna, det uppskattas verkligen som supporter. Det jag tänker är att ni kanske kan ha en livesändning per vecka(?) när säsongen drar igång där Freddan får säga vad som har gått bra och vad som ska tränas på, och även då kanske någon spelare kan bli intervjuad om hur den tycker att säsongen har gått än så länge.
Ett annat förslag är att lugna sig lite med kontrasten på spelar bilderna. Spelarna ser väldigt förstörda ut och det ser ut som om de har suttit i en bastu och tagit en bild direkt efter.Det var allt för tillfället, hoppas ni gillar några av mina förslag.

Med vänliga hälsning, --- ------- (Medlemsnr: 2057)."

Vad tror ni? Är det bra idéer? Ska jag lägga till något?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: SCA Cupen börjar den 16/9 men Timrå har dessförinnan en träningsmatch mot Modo i NHK Arena den 10/9.

Här highlights från NHL slutspelet för att stilla hockeyabstinensen :)

Watch recent highlights from the NHL
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: ja och när fan spelas SCA-cupen? För det vore ju kul att prata lite HOCKEY!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Det har jag ingen aning om.

Däremot är väl t.ex. kokain påväg att plockas bort från listan... skulle väl bli behandling och några veckors avstängning, eller så var förslaget tror jag
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Men det kan väl inte vara många som är nöjd med johaugs förklaring? Där var det nog fångad med handen i kakburken.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Även ämnen som är "orimligt" smärtlindrande kan ge orättvisa fördelar.

Cannabis med hög halt CBD och låg halt THC tros kunna ha medicinsk verkan på bland annat smärta, detta utan att ge rus.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
josha840: Absolut. Många idrotter har tester lite när som helst. Du har även skyldighet att rapportera var du befinner dig, just för att oanmälda dopingtester ska kunna genomföras. Meraf Bahta, 1500m löparen missade i sin vistelserapportering och dopingnämnden ville ha henne avstängd i ett år. Nu blev hon friad men ändå.

Annars är det ju bara att dopa sönder sig när du inte tävlar. Effekten har du ju kvar trots att du inte precis sugit i dig en säck EPO eller en näve ryssfemmor.

Johaug smetade ju läpparna full med Clostebol på ett träningsläger, mitt i sommaren.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Blir man avstängd om man tagit otillåtna preparat trots att det inte var i tävlingssammanhang?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Håller med dig. Att någon gör något dumt privat vid sidan om, men är helt lojal mot arbetsgivaren kommer att stå där stadigare och få mer respekt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: Ja, det är ju en bra fråga... :-)
Kommentera

« · 2078545 · »