1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596084 inlägg · 6213 ämnen
« · 2557875 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Olli Nomadinen : En fundering. Får vi pengar ifall Jonte går till Schweiz? Tänker att klausulen möjliggör att han lämnar utan att laget från Schweiz behöver ersätta?

Sen tror jag faktist inte Jonte lämnar för Schweiz redan till nästa säsong. Det pga av hans ålder. Han har flera år till sin "primeålder" och Schweiz brukar inte öka chanserna till spel i NHL, vilket jag tror är hans största önskan och dröm.
Chansen till Schweiz kommer finnas där många år till.

Så länge Timrå fortsätter att ta steg så tror jag Jonte spelar i Timrå även säsongen 24/25, om det enda alternativet är Schweiz alltså.

{9233}: duger inte Bite-Line pizza nu för tiden?

Olli Nomadinen : fått insideinformation om att bytet av agenten var pga Dahlen ville bryta sitt kostupplägg som han för närvarande har på Bastard Burgers.

Nytt upplägg sägs bli antingen Brödernas eller APA. Hårda förhandlingar sker just nu. Bäst sötpommes vinner. ;)

{7043}: Får Dahlén anbud från NHL till våren så betyder det nog att Timrå också gjort en riktigt stark säsong. SM-GULD, SM-GULD, SM-GUUUULD - SSSSMMM-GULD.

{7043}: modomille tror han provocerar. Dum så klockorna stannar 😂

modomille: Skulle det där vara något oväntat? Att Dahlén någon gång skulle vilja testa spel i Alperna eller att han tar chansen i NHL igen om han får den?

modomille: Ang att Dahlén bytt agentur så var det inget nytt. Det är garanterat en plan, att göra sitt livs säsong i SHL för att på så vis få ett attraktivt bud från NHL eller Schweiz till nästa säsong och på så vis inbringa en rejäl slant till Timrå. Det är nog inte många av oss som sett 5-årskontraktet som en garanti huggen i sten att han blir kvar här kontraktstiden ut. Så det är bara att darra och se till att kolla över axeln för Modo och övriga lag varje gång Dahlén är på isen kommande säsong. Han kommer vara bätte än någonsin

SuneMangs: I och för sig! Men varför inte blanda lite?

Olli Nomadinen : Klipp å klistra:

"Jonathan Dahlén skrev på för fem år med Timrå hösten 2022. Alltså till och med våren 2027, men kontraktet innehåller klausuler för utlandsspel i Europa och NHL

En liten detalj som man kan bära med sig är att Dahlén under sommaren har bytt agentur och det brukar vara en signal om att spelaren vill vidga vyerna lite.

Men det är givetvis långt till att någonting ska hända. Först och främst måste Dahlén, som visat storform redan på försäsongen, med sin viktnedgång och medvetenhet i kosten, leverera över en hel säsong. Men blir det så, kan det bli mycket tufft för Timrå, och med ny agent så ger det åtminstone signaler om att man kanske redan nu börjat att vrida på några stenar nere hos de penningstarka toppklubbarna nere i Schweiz."

modomille: Sorry, låst artikel

Tänkte att jag droppar den här, hej svejs

- En liten detalj som man kan bära med sig är att Dahlén under sommaren har bytt agentur och det brukar vara en signal om att spelaren vill vidga vyerna lite.

Rico01: speciellt förr-förra hösten när vi var nykomling kändes det som att vi definitivt inte var redo för SHL motstånd och förra hösten såg det också lite trevande ut i några matcher innan vi kom igång. Poäng tagna i september är ju trots allt lika mkt värda som de i februari.

Sputnik: För er som är lite äldre, kommer ni ihåg ångesten man hade inför mötena med Bobbarna i SCA cupen?
Säsongen var ju förstörd fram till jul de gånger vi förlorade.

Rico01: Nej håller med till fullo.
SCA cupen brukar väl vara lite underhållande på sitt sätt. Men annars är försäsongen mest en transportsträcka inför vad som komma skall.

OlliJanne: Den vinkeln och förklaringen har jag inte tänkt på men det låter vettigt. Sen är jag ju sedan gammalt en person som inte bryr mig ett skvatt om försäsongen eller vilka vi möter då.

Olli Nomadinen : ja jag skulle gärna se att vi mötte lite mer SHL motstånd under försäsong men med både Lule och Saik i CHL så har vi ju bara Modo på lagom avstånd. Långa resor för träningsmatcher gör ju att man tappar träningspass. Antes resonemang i artikeln från ST. Köper det, så vi får väl hoppas Brynäs går upp igen 😉

Olli Nomadinen : Det tycker jag också! Det är betydligt mer hawaiihockey och svängdörrar bakåt i HA jämfört med det stela, defensiva spelet i SHL, så det kan vara bra att träna mot lite lag som brukar spela just den typen av ishockey.

SuneMangs: Tycker det är ett klokt val

Tom Topp: Nedan kan du läsa om varför Brynäs enbart träningsspelar mot lag i HA. Jag citerar från artikeln så slipper du öppna länken :)

"Klubben har beslutat om att nästan enbart möta lag från HockeyAllsvenskan för att få en försmak av vad som väntar under säsongen. Den enda som är avvikande är matchen mot Hudviksvalls HC som ger ett mervärde och är viktig för principiell relation. Sportchef Johan Alcén berättar om val av motstånd och vad man siktar på att få ut av matcherna:

– Vi har gjort ett medvetet val av att i princip bara möta lag från HockeyAllsvenskan. Vi känner att det är viktigt för spelarna och ledarna att så fort som möjligt få känna på spelet och motståndet som väntar under säsongen. Vi vill komma så väl förberedda som möjligt och ska vara fullt redo när det drar igång den 22:a september."

Ma69us: det blir ju inte mycket till test, men det är väl som du säger, dom vill hitta allsvenskt tempo!

Ma69us: Modo borde ju bli bra utifrån det.

Tom Topp: Dom måste hitta allsvenskt tempo!

Tom Topp: det var tyfligen inte pga 2-8 i Tierp och 4-8 i Hudik.

dr-nix: men varför ville inte Brynäs möta Timrå? Är det bättre att spela mot Hudiksvall, och vinna med tvåsiffrigt?

Ma69us: Dahlén tar jag "för givet". 😎
Han har ju gått ner 10 kg över sommaren och jag tror han kommer leverera minst 50-55 poäng kommande säsong. 💪

Ma69us: det såg jäkligt lovande ut borta i Tammerfors! 👍

Sputnik: Tycker vi kan ha lite högre krav på Dahlen också! Nu har han fått en SHL-säsong i kroppen och jag tror och hoppas att det finns mer att hämta där!

Läsvärd intervju med Ante Karlsson

Cobbel: Ja vi får hoppas det blir bra vad det lider.

{9908}: Beklagar sorgen. Det kommer kännas bättre, men det tar tid.

Gorkyman: Med tanke på att det är samma bolag som styr playtjänsten så dröjer det nog inte länge innan man tar det bra ifrån TV4play och det bra ifrån Cmore appen och slår ihop det.

Det var ju sådär under en övergångsperiod då Telia köpte Cmore också, att Teliaplay appen var fortsatt dålig men Cmore appen var bra. Sen vart båda kanon :)

{9908}: Beklagar sorgen empa. Min far gick bort för exakt 10 år sedan i september alldeles för ung. Det är sår som aldrig läker, men det blir något bättre med tiden.

Som fler skrivit hoppas att Timrås spel i vinter kan glädja dig lite.

sargad: Nä en försämring känns det som, till högre pris

sargad: detta är vad man varit rädd för, att det blir sämre med Tv4play, är bildkvaliteten också sämre? Det har den ju hittills alltid varit på Tv4play jmf med Cmore appen.

Chrille: Om vi ser till spelare i stort så har vi sparkapital på Hartmann, Hanzl, Emil P och Wedda. Det finns mer att hämta där och jag har en känsla av att det blir ett utropstecken på minst 2 av de 4 på den listan. Kan säsongen inte bara dra igång?!?!

{204}: Eftersäsongslistan är intressantare. Kanske Lander finns med där?

Pinaceae: TV4 play funkar inte som Cmore varken i mobil eller i Smart TV.

Är Timrå bättre än ifjol är jag nöjd , där tycker jag målsättningen ska vara . Om det innebär Semi-torsk i 4 raka eller Sm-guld eller bättre grundserie och ny kvart , det får vi se

Topp 7 finns både Lander och Hanzl…

Sop-listan deeeeelux…

Men…

I senaste bakom tallarna…

Ante pratade om att inte få något gratis längre.

Men det får vi om sådana här skriverier får följe på fler ställen…

vi är bättre än i fjol

Rip Kirby: ja ante sa målsättning i sändningen men man menade nog krav eftersom kapanen snabbt flikade in att man har budgeterat med kvartsfinal 😅

{297}: Målsättning = minimikrav, skulle jag säga. Väl där bara måste ju kravställningen öka. Jag kan inte se något annat.

Rallarn: En intressant grej som framkom i videon var ju klubbens sportsliga målsättning i år, dvs. Kvartsfinal.

Riktigt trevlig tittning!
www.youtube.com/watch?v=XQlhdpXCZuA

{204}:
Jo listan känns inte så genomtänkt, topp 5 är ju Lander i allafall. Han får visa det på isen istället.

Ingen lander och ingen abols

Är det en sommarjobbare som gjort listan?

Lander är 6a

Hrivik och kossela köper jag om hrivik får vara skadefri jag men lander skall va 1 enligt mig med tanke på hans fjolårssäsong

sargad: Är det lika på alla plattformar eller en särskild du använt?

Har noterat att det inte är 7 dagar bakåt på tidigare sändningar heller... Bara 2.

Beklagar sorgen empa11.
Hoppas att Timrås hockey kan glädja dig senare i vinter.

Fråga till alla: nyss flyttade Cmore till TV4 och då slutade möjligheten att spola fram och tillbaka på livematcher. T ex titta på en match som pågår live och är en timme in i matchen kunde jag börja se från början i Cmore. Valet att starta match från början finns även nu i TV4 men när man gör det valet hamnar man i direktsändning utan möjlighet att spola bakåt.
Någon som vet något mer om detta?

{9908}:

Beklagar

Tänker på dig

Massa styrkekramar från Dalarna ❤️

{9908}: Tråkigt! Beklagar sorgen.
Min far gick bort knall och fall för 5 år sen. Kommer aldrig att glömma chocken.
Han var en passionerad modoit, men en bra far. :-)
Livet.

« · 2557875 · »