1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596082 inlägg · 6213 ämnen
« · 2557985 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
tjobba: Tvek på att Luleå spelar CHL

www.championshockeyleague.com/en/teams

DenRöda: Nåt sånt. Men eftersom Luleå spelade CHL-final förra säsongen kanske man har en fribiljett till denna säsong, trots platsen i SHL:s grundserie?

josha840: Luleå slutade på 10e plats och är inte kvalificerat för CHL? Är det inte topp 4 som spelar CHL?

Rico01: Jo jag vet och det är det som så jäkla dumt. Det ända SHL-motståndet på försäsongen är mot just Modo. Då ser jag hellre att vi möter Östersund 2 gånger om det bara ska finslipas på spelsystemet.

DenRöda: Ante förklarade det i ST med att Ske och Luleå spelar i CHL och då finns bara Modo kvar inom rimligt avstånd. Om vi skulle åka till t ex Göteborg för en träningsmatch skulle vi gå miste om en massa träningstid. Återigen, som många redan påpekat: har ingen betydelse att möta SHL-motstånd på försäsongen eftersom inget av lagen går för fullt. Det man försöker göra är att sätta kedjor och spelsystem, det kan man göra mot vilket motstånd som helst. Samma gnäll som återkommer varenda jäkla försäsong.

DenRöda: både Luleå och Skellefteå spelar chl.

jhnd91: resultat under försäsong spelar ingen roll alls. Man vill se bra tendenser och ett okej grundspel

DenRöda: Nu hänger jag inte med, Modo spelar i SHL så vitt jag vet. Du vill att vi ska möta SHL-lag men beklagar dig samtidigt över faktumet att Brynäs inte vill möta oss?

Som precis alla andra år så spelar försäsongen väldigt liten roll, utan det är viktigare att hitta sin roll för nya spelare och värma upp hanlederna, och GÄRNA hamna på ett vinnande spår så man kommer in i säsongen med vind i seglen. Personligen hade jag gärna inte mött varken Luleå eller t.ex. SAIK på försäsongen, där det blir betydligt tuffare.

Nu är det stiltje igen. Tråkigt att vi inte kunde få tag på en bra match mot ett lag från SHL på försäsongen. Nu är de resterande matcherna bara Sundsvall, Björklöven och Modo x2. Tanken var väl att man skulle möta Luleå och Brynäs också va? Brynäs vill inte möta något SHL-lag och matchen mot Luleå vet jag inte vad som hände.

sargad: Ja eller kunna se hela matchen dagen efter. Kanske kunna se alla andra SHL matcher i efterhand.

Dr.Krykov: ja, ofattbart att USA fått så många förblindade anhängare som bara blundar för all skit och all död som dom har orsakat i deras jakt på makt och rikedom!
Tycker dessutom att det är tragiskt att blanda ihop hockey med världspolitik. Har sagt det förut och fått en hel del skit för det. Kommer säkert mer!🙂

Dr.Krykov: Därför att vi har våldsamt mycket mer gemensamt med dem…

På gott och ont.

Ditt största vapen i Sverige har varit din konsumtion de senaste åren.

Jag antar att du inte gjort så mycket för att främja handel med Irak.
Med Iran osv.

Iran Irak Syrien Somalia mfl är komplicerade att komma överens med och det har varit olja och gas undantaget Somalia då som inte varit mycket annat än inhumana och korrupta de senaste 30 åren…

Att alliera sig med övriga västvärlden har haft sitt pris.
Vi är fiender med stora delar av den värld som övriga västvärlden har som fiender.

Jag skulle inte påstå att USA är en helylle-nation.
Sjukt med blod på deras händer.
Sveriges med. Vi har gjort business med diktatorer runt om i världen länge! Österut med för den delen…

Tror du att livet skulle se mysigare ut om vi allierat oss med Xi Ping eller Khadyrov?

Ensam har vi inget i den moderna världen…

Schweiz tvätta och gömmer hela världens jävla smutspengar i sitt banksystem. Det är oetiskt som fan men etiskt att vara neutral…

Ryssland suger och att invadera sin granne och begå det systematiska krigsförbrytelser dom gör är 2023 ett större problem än mycket annat som pågår.

söder över: Hur många länder har USA invaderat för egen vinning? De har mer eller mindre jämnat Mellanöstern med marken för de ville sluta handla med dollarn, de hitta på något om massförstörelsevapen. Sen när USAs ”fredsarme” bombade Jugoslavien för egen vinning. Varför gnälls det inte på spelare som går till deras ligor?
I länken har du några konflikter USA startat för ”demokratin”

KulltorpsOlli: mm så är det. Han har bara fullgjort sitt kontrakt.

Han hade nog inte råd efter sina NHL säsonger att lösa ut sig.

Valde att löpa linan ut istället…

Han har sannolikt skänk massor av pengar till Ukraina som kompensation.

Han sålde ut sig och spenderade kontraktstiden ut med att bidra till Ryska staten.

Inte den största syndaren. Han köpte inte kola av en kran i Sundsvall som hamnade i centrum av en konflikt mellan rivaliserande gäng om narkotika handel.

Han skrev inte nytt kontrakt 2023 heller så han behöver inte skämmas som dom jävla sopor som åker över dit nu.
Vi tog in Paigin med efter krigsutbrottet.

Han är en girig jävel! Men inte värre än många andra,.
Jag ligger inte sömnlös över att man håller honom ansvarig för beslutet att fullgöra sitt kontrakt i nord-Korea eller Ryssland men tänker inte bidra mer än så här med min åsikt heller…

Finns dem som förtjänar att käka mer skit över sina beslut…

KulltorpsOlli: han kan mycket väl ha gjort rätt, men det känns hårfint! Och det är nog inget drevet bryr sig om!

Groggens da rabbuslingar å dä firt man mä ett glas Marinella å fruktsoda!!🙏🥳
Skål på er 3,5 vecka till uppkast i Sydkraft Arena!
Halleluja 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-9359209e-07be-49d0-98b0-a54a0d998c56.jpeg

{7043}: Bra summerat o jag är väldigt förväntansfull på pettersson, tycker att han fick en roll att vara lite mer deffensiv så att dahlen fick mer utrymme framåt.
Tycker det är våran tryggaste spelare med pucken, och hoppas att han kan få en mer offensiv roll kommande säsong

KulltorpsOlli: de behöver en ganska bra utveckling för att slå sig in.

sargad: jag nattar barnen i första pausen. Jag spolar tillbaka andra perioden varje vardagsmatch. Life saver.

erathoo: Sämre bildkvaltet på TV 4 play - check på den. Men som jag ursprungligen poängterade är det sämsta att man inte kan se en pågående livematch från början.
Scenario: Timrå har en viktig, spännande match mot... ska vi säga FBK. Matchen börjar 19.00 men man är inte hemma förrän ca 20:00(av någon outgrundlig anledning) och då vill man börja se matchen ftån första nedsläpp i perre 1... Det går inte utan man kommer in i 12 minuter in i perre 2. I mitt tycke värdelöööst.

Rip Kirby: Absolut! Moraliskt är det Erixons mål helt klart!

josha840: Stämmer bra. Men hade inte Tim skjutit, hade det heller aldrig blivit mål. Lite så tänker jag 🤟👊👍

Tom Topp: Förstod inte vad killen gjort fel? Skrev han inte på för det ryska laget innan kriget? Det är ju inte gratis direkt att betala sig ur ett kontrakt.

Sputnik: Jag tror på Värmhed och Melander, även om de behöver lite tid, kanske en utlåning.

Rip Kirby: Jag önskade så mycket att det var hans mål. Men den styrk väl på Sebbe?

josha840: Heder åt Modo där!

Rallarn: Det var ngt med gymet också va?

Tom Topp: Detta har kanske diskuterats tidigare. Nyheter för mig.

Modo blev erbjuden amerikansk khl-spelare och tackade nej. SAIK tackade ja.

{297}: Rindell har allt som krävs! Det kommer bli mycket intressant att följa honom i vinter!

{297}: Japp, Rindell tror jag blir en höjdare i år.

Någon som vet om man gjort några fler ändringar/byggnationer i arenan mer än renovera omklädningsrummet för A-laget?

Tom Topp: Jag hoppas att Rindell ska överraska i positiv bemärkelse. Känslan på förhand var att det fanns mer att plocka ur honom än det vi såg ifjol.

{7043}: Ja samma här. Han känns väl mest komplett.
För Melander hänger det ju mycket på om han får ut sin offensiv till SHL nivå. Dock gjorde han ju rejält med poäng i J20. Så potentialen finns ju.

Sputnik: Då lägger jag mina pengar på Forsmark.

Sputnik: Nån borde överraska, jag sätter iaf en tjuga på OJ!

Sputnik: Ja sen får vi inte glömma Edfeldt,Forsmark och Melander på backsidan. De får mer än gärna ta plats på riktigt också. 💪

Tom Topp: Vill det sig väl så har vi en liten "LillHållander" i OJ. Hoppas han och Värmhed tar chansen. Det är dags att vi får fram lite talanger som tar plats i A Laget. Det är längesedan nu!

{7043}: Lander skulle jag vilja sätta Hysenbetyg på, en sexa av fem! Så viktig tycker jag att han är! Sedan så tror jag att OJ blir årets Rookie! Pojken verkar ha levt på ryssfemmor i sommar, jävlar vad han har lagt på sig!

{7043}: Tycker du har en vettig betygskala!
Med brasklapp på att jag tror Hållander kan komma att landa på en 5:a och landslagsspel när säsongen är summerad! Rent av att vi skickar hela DHL kedjan rätt in till VM!

Rip Kirby: Eller målet mot Malmö borta. Nog det hårdaste skottet jag sett. Det hade man velat sett oftare.

{7043}: Tim Erixons offensiv - glöm aldrig målet mot DIF match 2, i kvalet.
Ren kärlek och jag har fucking ALDRIG skrikit så jävla högt vid ett mål som där och då!

Tom Topp: Ja juste.

Jeremy Boyce - En given 6a.

{7043}: du glömde Boyce! Men det verkar vara en vettig nivå på alla! Några är som du skriver svåra att sätta betyg på!

Sputnik: Blev rastlös så ber om ursäkt för ett liiite längre inlägg.

Såhär i väntan på seriestart så blev jag sugen på att betygsätta varje enskild spelare som hockeyexpressen brukar göra i deras ”superguide” inför varje säsong. Använder mig av deras betygskala också.

TROR den ser ut såhär

5 - Landslagsklass
4 - Mycket bra SHL spelare
3 - Bra SHL spelare
2 - Godkänd SHL spelare
1 - Allsvensk klass/Ej etablerad i SHL

Jonathan Dahlén - 5a. Inga konstigheter, en toppspelare i SHL där han nu går in i sin primeålder. Vi alla vet att han har mer att ge. På gränsen till NHL klass.

Anton Lander - 5a. En av ligans bästa tvåvägscentrar. Ledare både på och utanför isen, stabil poänggörare som alltid ligger strax över 30 strecket.

Filip Hållander - 4a. Här kan vi nog vänta oss hans bästa säsong i karriären. Stark, snabb, bra skott och kan användas i alla situationer. Samlat på sig mycket erfarenhet trots sin unga ålder. Tränardröm precis som Lander.

Emil Pettersson - 4a. Levde kanske inte upp till förväntningarna under grundserien som var, men har offensiva skills som gör att han är en stort offensivt hot, framförallt i PP. Mycket sparkapital.

Robin Hanzl - 4a. Precis som med Pettersson har vi sparkapital här också, i form en toppcenter i ligan.

Joonas Lyytinen - 4a. Var vår bästa back från dagen han kom in. Tycker han är bra på det mesta. Kylig med pucken, spelar rätt tufft trots ganska liten i kroppen. Det jag gillar mest med honom är hans skridskoåkning. Minns att ante kommenterade just den biten med ”han har en ekonomisk skridskoåkning, flyger fram trots att det inte ser ut som att han tar i”. Nått sånt.

Jacob Johansson - 4a. En av seriens bästa målvakter. Stod nog för många matcher i grundserien för att kunna vara på absolut topp i slutspelet. Hade några svaga ingripanden där.

Anton Wedin - 3a. Kanske något kontroversiellt att sätta en 3a på Wedda, men tycker inte jag kan ge honom något mer. Spelade 27 matcher och gjorde 13 poäng, det är faktiskt för dåligt, skadad för mycket. Men är såklart medveten om att han är en given 4a när han spelar på sin högsta nivå.

Sebastian Hartmann 3a. Bör kunna steppa upp till den nivå han hade 21/22. Spelade väl småskadad 22/23. Bör ligga mellan runt 25 poäng.

Albin Lundin - Svag 3a. Förmodligen den svåraste att sätta betyg på enligt mig. Tyckte han var ganska svag stora delar av säsongen och trodde inte han skulle bli kvar i laget. I slutspelet var han bättre vill jag minnas dock. Låt han vara center hela säsongen så tror jag det blir bättre.

Magnus Pääjärvi - 3a. Drev sin kedja i slutspelet rätt bra. Blir användbar i det fysiskt tunga spelet. Kan nog göra runt 20 poäng.

Tim Erixon - 3a. Stabiliteten själv. Defensiv kugge som är perfekt att spela med dom som är lite mer offensivt lagd.

Axel Rindell - Stark 3a. Är nog en 4a när vi summerar säsongen. Vi fick bara se honom i 26 matcher så vill gärna se honom lite till innan man pratar om honom som en 4a. Bra poängsnitt på dom 26 matcher dock.

Elmeri Eronen - 3a. Bra bössa trots få mål, tror han kan göra 3-4 st fler kommande säsong. Tyckte han hade lite svårt med tempot till och från. Men överlag stabil.

Didrik Strömberg - 3a. Stenhård. Viktigt i det defensiva spelet. Märks när han är borta.

Tim Juel - 3a. Kanske förtjänar en 4a? Men det var väl inte förens halva serien var spelad innan han tog 1a spaden i Oskarshamn. Vill se honom fortsätta på den nivån innan betyget höjs.

Per Svensson - 2a. Grym första SHL säsong, mindre grym andra SHL säsong. Blir säkert användbar i boxplay iaf.

Panu Mieho - Stark 2a. Visade sig vara användbar lite överallt. Gick in med Lander och EP och funkade rätt bra, men lär användas lägre ner i denna säsong. Tuff och ganska rak spelare. Kan bli en 3a under säsong.

Andersson - 2a. Förhoppningsvis är han bättre kommande säsong. I grunden är han en duglig SHL spelare.

Oliver Johansson - 2a. Eftersom jag tror han får sitt genombrott nu så får han en tvåa, trots att han inte etablerat sig ännu. Men tycker det mesta talar för det.

Simon Forsmark - 2a. Inte heller eteblerad men tycker han imponerat det lilla jag sett.

Dennis Värmhed - 1a. Bra storlek och potential finns, men nästan helt oprövad och vid full trupp sitter han nog på sidan.

Noel Edfeldt - 1a. Blir troligtvis utlånad. Bra skridskoåkare.

Emil Melander - 1a. Spännande framtidsnamn möjligtvis. Men just nu oprövad.

Håller ni med eller hade ni ändrat betyg på någon?

Ska bli intressant att se hur experterna på expressen sätter sina betyg.

Olli Nomadinen : Exakt och precis. Schweiz blir bara lite "efterrätt" efter det bärgade guldet. Det är han värd i så fall. 😎💪

{9233}: Vafan? Mågämnet är halvchef på Bastard! Nu blir det familjeråd!!!

Sputnik: Nä det kanske vi inte får, i övrigt tror jag precis som du. Det fina i kråksången är att han hinner bärga guldet till oss, det är nämligen ultimatumet. Han lämnar inte innan han gjort det. Mr mission accomplished du vet 😉

{9233}: Ja Bastarderna ville skippa dippen hörde jag. Samt cheddarpommesen 😉

{9233}: Återigen. Har Jonte lyckats gå ner 10 kg på Hamburgardiet, ja då vill jag ha hans dietplan på direkten!1!1

{9233}: brödernas är gott som tusan så jag backar jonte här

« · 2557985 · »