1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587709 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2714398 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Dmytro Timashov till KHL. Undra hur han (inte) tänkte här?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Timrå ligger efter klubbar som Skellefteå bl.a. Men helt klart kan dom inte köra på som för tjugo år sedan, med att köpa in färdiga "stjärnor" Då vet vi ju hur det slutar! Och även om pengar kan locka en tonåring så har nog föräldrarna mycket att säga till om. Dom vill nog ha bästa möjliga avkastning på sin investering!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sikth: Jag bjuder min Timråaktie för luvan, sen får ni gratis inträde på MoDomuseet..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Undra om den har svårt att sälja nu å har kvar av denna i shopen 😂😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Man kan ju börjar fundera vad som hade varit viktigt för mig i den åldern. Hade jag brytt mig mest om pengar eller möjlighet? Jag tror pengar även om det är indirekt hade vägt mer för mig i den åldern, man hade liksom 1200kr i månaden att röra sig med och om någon sagt att jag får saker för ett värde som överstiger det jag i vanliga fall har råd med hade det varit sjukt attraktivt. Möjlighet hade såklart haft viss betydelse också men free stuff är fan massivt i den åldern.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Det läggs redan ner en jäkla massa pengar på juniorsidan redan men det behövs mer. Hur kan man locka en supertalang? Där har vi det stora frågetecknet. Utvecklingsmöjligheter brukar det sägas. Men vad innebär det? Är det faciliteter som är det viktiga? Eller är det personal? Rykte? Bra omdöme bland agenter som enbart är ute efter pengar normalt sätt? Timrå IK har fostrat relativt mycket bra spelare genom 2000-talet. Minst 30-40 spelare som spelat på hockeyallsvensk nivå och uppåt. Utöver det finns det väl flera spelare som tagit steg utomlands som Norge, Danmark, Slovakien och säkerligen Tyskland? Skellefteå har ett extremt bra rykte nu med att fostra talanger och senaste spelaren som vi höll på att värva var väl den där tjälldén? En av de absolut talangfullaste i sin årskull. Han valde Skellefteå tillslut, men varför?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Hahaha! Ja man tycker att den frågan borde vara död sedan länge! Men den är som ett ogräs, omöjlig att ta kål på!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: varning... snart kommer "vi måste bygga ny arena i centrala Sundsvall" debatten igång igen. Eller gjorde jag mig just skyldig till att peta på det getingboet?
Så här off season är väl risken stor att vi varvar den frågan igen
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: ska vi bli den där "storklubben" så måste det nog läggas pengar där!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Drömmar, blir visioner, blir verklighet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: visst är det en dröm, men det är den vägen dom måste gå. Iallafall på sikt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Skulle behövt rusta upp Lillstrimma-hallen och bygga till fler omklädningsrum intill. Snygga till det åtminstone. Timrås juniorlag skulle må bra av att ta in fler coacher utifrån. Tillsätta minst 4-5 tjänster utöver det som finns idag. Grabbarna behöver ha mer vägledning i sitt sätt att utvecklas, inte bara lagmässigt. I en fantasivärld som blir svår att uppnå skulle det behövts 15-20milj ytterliggare till juniorverksamheten.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rödluvan: det tror jag! Bra tränare och bättre träningsmöjligheter! Hur ska man annars göra?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Träningsanläggning i all ära men jag tror inte att det skulle räcka för att locka bättre juniorspelare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rödluvan: en träningsanläggning, enbart för J18 och J20 skulle sitta fint!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse1: På vilket sätt skulle han vara en sponsor till juniorlagen? Senast jag kollade får inte juniorerna lön på det viset.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse1: Vad jag har hört så är han oerhört generös med bidrag till välgörenhet bl.a. Så varför inte!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Ser att Ekman Larsson räddar Tingsryd. Skulle inte Elias Pettersson vara den perfekta huvudsponsorn fr en tydligare och vassare Junior satsning? Vi måste konkurrera om bättre spelare till J-lagen. Money talks!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Jag hörde han ska ta över Inez när han lägger ner hockeyn.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Eller hur du stavade det, uppdatering på Kuben, de slog Gottne i Svenska cupen och får möta ett allsvenskt eller Superettan lag i nästa omgång. Tänk dig Kuben - Malmö på Kubikenborgs IP👍👍👍
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
sargad: Svar du fått ser jag.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: ?
Lite snålt med info i det inlägget.
Lägg ut texten tack.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bucker: problemet med dagens unga fotboll och hockey "stjärnor" är väl att många spelar för att se bra ut själva. Istället för förebilder som lyfte sina medspelare (Zäta är ett bra exempel) så ser man upp till egoister (Ronaldo)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jonte verkar ha hittat sitt kall.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bucker: Haha, det var rätt kul gjort. Sånt gillar man! Men det handlar mycket om utstrålning också. I de intervjuer man sett utstrålar Zetterberg inte riktigt att han är ödmjuk och jordnära.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bucker: Du har helt rätt. NHL har ett brett och hårt bullshit-filter. Inte lätt för unga som tror de är bäst och deras föräldrar att ta det. Då kan man istället börja peka på slemmiga agenter som kanske jobbade innan inom sälj i annan bransch.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Gäller lite att vara kaxig på rätt sätt där borta. Man gillar ju ändå en sån som Kiviharju som direkt går fram till Minnesotas GM och lovar honom att han gjorde årets "steal" i draften. Gäller att hålla balansen, man ska vara vilja bäst utan att låta egot ta över.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Jag är inte alls insatt där, men NHL gillar inte den attityden i alla fall när de snackar med prospekts. Det ska vara mer "ta ett skott i fejan" "snacka med lagkamrat om de har det tungt" ä ni fattar.. En del yngre lirare och föräldrar är för korkade, självupptagna och inte villiga att lära sig hur det funkar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Det lilla jag har hört är ju att fokuset är me me me både från spelare och föräldrar, det kommer från föräldrar med barn i samma årskull.

Sen kanske man får ta den med en nypa salt med tanke på att det kommer ifrån andra föräldrar osv... Men i det här fallet gällande det inte att kidsen konkurrerade om samma position eller nåt så :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
J F K: Kanske hittade sin inre Napoleon. Zuccarello var ödmjuk från start och lärde sig att vara smart i hörnen med lång klubba och tufft spel. Gäller att ha rätt rådgivare då kanske.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rödluvan: och då hade han ändå skridskorna på sig! 😄
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Depression: Jag är själv 172 cm, och har sett Zetterberg på nära håll. Att han är 172 cm eller 5,7 som de säger där borta tror jag inte är helt korrekt då jag själv känns mycket längre.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
J F K: Så här sa han till Hockeynews iallafall. Låter som att han inte bryr sig speciellt mycket alls om draften.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Han måste ha misslyckats helt med intervjuerna. Det är såklart en chansning givet hans storlek, men han gjorde väl ändå mest poäng av alla i landslagströjan? Killen måste sakna ödmjukhet och lär bortförklara den missade draften av helt fel anledningar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: Han lär åtminstone ha blivit ödmjuk efter ha blivit nobbad i draften. Finns såklart en stor chans för honom att ta sig in i NHL. Jag hade nog testat sätta honom på ytterposition.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: Hört samma, ingen rök utan eld.
Lite därför de inte var kvar i Timrå också enligt rykten. Pengar och status är viktigt för vissa familjer.
Går före kvalite ska jag säga.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: DeBrincat en annan, 171 och 75 kg och snittat ca 70 poäng i NHL senaste 3 säsongerna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: Mats Näslund, en av dom bästa.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Utan att ha nått belägg för det så får jag lite vibbar av att Zetterberg bör bli lite mer ödmjuk.

Med hans storlek så kommer han få jobba lite hårdare än många andra spelare för att lyckas slå sig in i NHL.
Det är inte omöjligt att slå sig in även om man saknar lote storlek. Martin St louis och Zuccarello är 2 spelare som bevisat att man med hårt arbete kan bli framgångrik i NHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Blir han längre av att spela i Timrå? Man går inte topp-10 om man är 172 cm.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Peja: Där har du det. Det är storleken.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky:
"En stor fördel med att spela i NCAA är betoningen på tid i gymmet, men också att spela mot äldre, starkare motståndare utan att få istiden begränsad av ett proffslag som prioriterar vinster över utveckling med sina veteranstjärnor."

Vet inte riktigt vad skribenten har för rosenskimmrande bild av NCAA men att påstå att de inte prioriterar vinster över utveckling är långt från verkligheten.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky: Rankingen som du hänvisar till var väl bara bland europeiska spelare?

Hockeysverige har en artikel som förklarar ganska bra.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky: I NHL ska man ju vara minst 178cm såklart. Få undantag. Jag hoppas han lägger det här åt sidan ändå. Behöver inte betyda att hans NHL-karriär går i stöpet. Gör han det bra i Boston University så lär han draftas nästa år istället. Som Timråit hade jag såklart önskat att han kom hit istället. Hade garanterat fått speltid under Jokinen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Att han inte draftades detta år är riktigt skumt. Han var ju rankad inför draften mellan plats 30 till 120 i totalt 14 olika scoutingrankingar. Alltså, direkt inför att driften skulle ske. Förvisso har han dalat lite från sin position för 2 år sedan, men han är ändå ganska högt ansedd, och har ös in poäng i år.
Vette fan om det är är hans storlek som avskräcker (172, 72 enligt EP).

Någon som hört/läst något från Jimmy Hamrin som brukar ha stenkoll?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Money talks…
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Alexander Zetterberg, rankad som en av de absolut talangfullaste 06:orna i världen för 2 år sedan, blev aldrig draftad ens detta år. Jag kan svära på allt när jag säger att han hade varit topp10 åtminstone om han hade stannat kvar i Timrå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: "Han är dum i huvudet, men han är bra"
Kommentera

« · 2714398 · »