1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590541 inlägg · 6216 ämnen

Agera Nubben?

« · 783492 · » Till forumet

Agera Nubben?
Läste dagens ST i morse och blir bekymmrad.
Pärssinen bort fram till jul minst, inte nog med det.
TIK har 7 spelare skadade nu, och av dessa så är det bara Sanny som beräknas vara tillbaka efter landslagsuppehållet.

Hittar inte artikeln på st.nu ännu men den lär dyka upp.

Dom skadade är i af
Kalle K ca 2 veckor
Sanny efter uppehållet
Johan.S 2-4 veckor
Timo inte innan jul
Pelle minst 2 veckor
Robban (får besked på röntgen idag)
Wennerberg ?

Österholm lär spela på tisdag och antagligen någon/några fler
Inte kan vi låna in Larsson ifrån Sundsvall heller, för gissa vem som blev skadad igår..... Av Lauritzen.....
Kommentera

Sv: Agera Nubben?
TIKbiff: Min gissning är även att #9 inte kommer spela mycket mer ..

Skulle han lyckas ta sig tillbaka så kommer han säkerligen bli skadad igen, tyvärr måste vi nog hitta en ersättare åt honom.
Kommentera

actionleif:
ja det ser ju ut som nubben letar lite nu iaf..
Kommentera

Onekligen en smula prekärt läge. Låt oss alla falla på knä och tacka Hockeyguden för den start vi fick. Låt oss också mentalt ställa oss in på en mödosam resa efter uppehållet och året ut. Möjligen är tiden i tabelltoppen förbi, men en fortsatt topp4-placering borde vara en rimlig målsättning.

Å andra sidan: har vi inte tjatat till förbannelse om Timrås oförmåga att lira in juniorer? Nu ser det ut som man inte har mycket annat att välja på. Och kan man inte göra det när man tronar överst i tabellen med ett gigantisk poänggap ner till slutspelsstrecket, när ska man då göra det?
Jag är hyfsat lugn. In med avlastare, tokkör inte sönder nyckelspelarna och acceptera ett sämre poängutfall.
Kommentera

TIKbiff: Jag är skit less på att skador uppkommer. Nu har man köpt in Pärsinnen för mycket pengar och nu väntas han bli borta länge. Har man en bra trupp och får skador så finns det knappt något man kan göra åt det förutom att panikvärva... Suck.
Kommentera

TIKbiff: Vi borde få låna Lauritzen fram till jul av Bofors nu när han skadade Larsson.
Ett s.k (loan)..

Han är snabb målfarlig o har teknik en "klurgubbe" o skulle kunna lira med Jonte o Hahl.
Kommentera

htikare: Enl nån notis i var det Dagbladet så hade ju TIK varit och ryckt i Fredrik Eriksson nu när han fick sparken från Malmö. Men han valde ju som bekant Bofors, verkade heller inte få/vilja välja ett ES-lag.
Kommentera

Lite tråkigt om Carlsson inte kommer att kunna vara spelklar, med tanke på att han väl knappt haft en skada sen vi gick upp i ES? Mellan 00/01 och 05/06 så har han missat sex matcher enligt eurohockey.net. Det är rätt anmärkningsvärt, om man säger så. Framförallt med den spelstil han har.
Kommentera

Knylan:
Idag bekräftar nubben att man jagar en "stjänspelare" och det är forward eller center, då inget finns på svenska marknade så ser det ut som man letar på andra sidan Atlanten, dessa tre är aktuella namn enligt DB

Zdenek Blatny
Petr Tenkrat
Vojtech Polak.

Av dessa så är det väl dom två förstnämnda som jag hört namnet på....
Kommentera

Går att läsa artikeln i ST på "nyheter" till höger...
Kommentera

TIKbiff: Är det nån av dessa man ska plocka hit så är det Tenkrat, annars får det vara. De andra två känns inte som några nämnvärda förstärkningar.
Kommentera

Ambroo: Ännu tuffare för stackars Wennerberg att slå sig in när han kommer tillbaka då .. för då är väl förmodligen Pärssinen på väg tillbaka också
Kommentera

Skönt uttalande av Nubben i ST; "Målsättningen är att hitta en spelare som kan vara kvar mer än bara den här säsongen, men det är inget krav eftersom situationen är som den är, säger han."

Kolla "värvningsprofilen" från samma blaska i länken nedan...
Kommentera

actionleif: Jo, men får vi in en spelare av Tenkrats kaliber så tycker inte jag att man ska grina för Wennerbergs skull direkt...
Kommentera

actionleif: och att han är en rightare gör honom inte mindre önskvärd...

Lite statistik om denna goding; www.eliteprospects.com/player.php?player=3730
Kommentera

Ambroo: Sant men det är ju ändå synd om karln..
180cm och 94 kg ..Hoppas han använder sina kilon rätt :)
Kommentera

Ambroo: Där vär vi ruggigt överens! Petr Tenkrat vore en våt dröm. Jag knäpper mina bara händer och ber en stilla bön om att få se honom i Timrås färger...
Kommentera

Ambroo: Låna ut Wennerberg till Björklöven. Han behöver få istid och lär knappast få det i Timrå.

Där får han även återförenas med Magnus Gästrin om nu inte MoDo har återkallat honom innan dess.

Löven vet vad dom får och Wennerberg är ju född i Umeå och har spelat där tidigare.
Kommentera

ernie eagle:
Och det verkar som att det är din våta dröm som är prio nr 1
;-)
Kommentera

ernie eagle: Men jag tycker lite synd om Wennerberg. Rapporterna talade ju om att han såg ut att kunna gå en riktigt bra säsong till mötes. Om det blivit så kan man självklart enbart spekulera i, men det måste kännas bittert om han själv upplevde det så.

Intressanta namn som luftas. Jag är i o f s orubblig i mitt Nubbe-frozande, så oavsett vem det värvas, om man värvar eller skiter i det så kommer jag att hylla det som ett mästardrag. Fan vad bortskämd man är. Agera Nubben!
Kommentera

Bragd-Birger:
Finns ju inget som säger att wennerberg skeppas iväg annat än snacket på HS, han kan ju faktiskt gå in och peta någon annan, om nu någon petas...
Kommentera

TIKbiff:
Är det nån som petat Wennerberg, jag kan någ tycka det är bra om han får tramppa igång i ex-v Björklöven, kan bli en tillgång för Tik i slutspelet...

Kan ju vara helt okey mé en bred trupp, nu när alla (nästan) pratar om SM-final....
Kommentera

TIKbiff: Jag ser till Timrås och Mattias bästa. Han behöver matchtempo när han väl är redo för spel och jag tycker absolut inte det är någon skam att bli utlånad till ett lag man spelat i tidigare för att få upp flåset.
Mattias behöver käka puck och våga gå in i närkamperna gen utan att vara rädd. Sannolikheten att han får en framträdande roll i Björklöven är betydligt större än att han får en i Timrå.
Från december fram till sista januari kan han vara utlånad dit. Sedan får Nubben utvärdera med lagledningen huruvida man skall plocka tillbaks honom den 31 januari eller ej.
Kommentera

Agera eller inte agera, det är frågan.

När ska en junior få chansen i TIK om man inte får det när vi har skador på halva laget? Plus att vi leder serien stort. Det är det som är frågan.

Svaret kan vara att TIK inte vill riskera topp 4:a platsen för att kunna gå långt i ett slutspel. Plus att om man vinner serien så är det miljonvinst för serieseger. Detta är ju ett bra kvitto att man vill vinna till varje pris.

Sedan är det ju faktiskt så också att är man tillräckligt bra som junior så får man spela till slut, o då gäller det att ta chansen.

Men ska det värvas så ska det värvas klass!

Som tur är är "nubben" en klok man o verkar tänka i samma banor. Köp tillbaka "sheriffen" eller satsa på Trenkat. Sämre än så får det inte vara. Sedan är det ju plus om man lyckas värva en spelare som brinner för hockeyn också.
Kommentera

Talangscouten: Man skall väl värva en forward i nuläget för att i första hand täck upp för Pärssinen. Vilket jag tycker verkar klokt.
Förstafemman måste vara jävligt vass.

Sedan kommer ju Österholm att få speltid. Moe är ordinarie och har gjort det fantastiskt bra. Så nog tycker jag mig kunna skönja ett ljus i frågan kring juniorernas vara eller icke vara.
Kommentera

TIKbiff: Richard Kapus i Ryssland då? Eller tjänar han för bra kosing?
Kommentera

Tycho: Kapus är ingenting att ha. Han var på tapeten tidigare men Nubben avfärdade honom.

Så han är inte aktuell. Har även diskuterat personligen med honom kring denna spelare.
Kommentera

ernie eagle: kanske de får kramas på träningen snart..

www.nzz.ch/images/2006/04/12/sp/newzzELXNAZ1T-12/Sanny-Lindstrom-Petr-Tenkra.jpg
Kommentera

actionleif: Vore fantastiskt om så skulle bli fallet. Jag hoppas Tenkrat tar sitt sunda förnuft till fånga och inser vilken språngbräda västerut alternativy österut vårat lag är.
Kommentera

ernie eagle: Ett plus för Tenkrat kan ju vara att han spelade med Lotvonen i Kärpät
Kommentera

Talangscouten:
Jag tror att vi ser Österholm få istid även om en till forward ansluter.
Det saknas ju tre stycken (Räknar inte Ennerberg eftersom vi har fått Lillnyllet som tillskott)

Däremot tror jag att Robelibobban kan få problem resten av säsongen och att han spelar sin sista säsong..

När han, som aldrig är skadad, börjar få problem med en disk... 32 år gammal.. Jag har svårt att se att han skall kunna gå för fullt..
Sen om det börjar pratas om operation eller liknande för att fixa ett eventuellt diskbråck.. Nä! han kommer nog, tyvärr, att hanka sig genom denna säsong och lägga grillorna på hyllan sen.. Tror jag!

Så en bra forward redan nu skulle sitta fint. En förstärkning inför nästa säsong.
Kommentera

ernie eagle:

Ni kan få Herman Hultgren om vi får Johan Svedberg =)
Kommentera

ernie eagle:

Det är klart man ska hitta en ersättare till Pärssinen om man vill stanna kvar i toppen, det var ju det som var svaret på frågan(se nedan). :-)

Moe har ju tagit chansen när han nu fick den. Detta tack vare att han är en bra hockeyspelare.

Österholm tror jag tyvärr inte kommer att bli något. Han har varken spetskompetens eller fysiken, han känns som "wasted time"...
Kommentera

ernie eagle: Då vet jag, vad jag kommer ihåg är han väl ingen karaktärsspelare precis...
Kommentera

ernie eagle: Efter fyra riktigt skapliga säsonger i Kärpät behöver han väl knappast en språngbräda österut, ja såvida han inte vill tjäna riktigt stora pengar i Ryssland. Däremot så har väl hans NHL-karriär aldrig riktigt tagit fart trots två olika försök
Kommentera

ernie eagle: En själv klar ersättare måste vara K Menderville.eller kan man inte lösa honom?????.Sen är det väldigt kul att MODO skickar Gästrin till Löven För att UTVECKLAS ,,vi kan kanske ta hand om honom och utveckla honom till en landslagsspelare,för hos oss utvecklas dom!!!!!!
Kommentera

Nybbe: Jag förstår inte varför vi ska värva tillbaks gamla spelare. Vet inte hur mycket tid som gått åt att diskutera t.ex. Dimman, Manderville och Kapanen.

Bättre att hitta en spelare som har framtiden framför sig och inte bakom sig...
Kommentera

Nybbe:

Kanske "nubben" kan trada bort Wennerberg mot Manderville plus 700.000 Kr.
Kommentera

Talangscouten:
Nyare artikel i AB där det även rapporteras av Kicki om våra skador..
Kommentera

Tycho:

Det är moderna legender allihopa. Skulle vilja ha tillbaka alla 3 faktiskt!

Av dom så är det väl bara "dimman" som inte har framtiden för sig längre. Men oj vilken legend!
Kommentera

Talangscouten: Fossiler... ;)
Kommentera

Talangscouten: Hur gammal är Österholm.....?

Är det inte lite väl tidigt att uttala sig om hans framtid redan nu...?
Kommentera

Talangscouten: Dimman legend.....?

Nu får du väl ge dig... :-D
Kommentera

Shadar Logoth:

Han är 19 år gammal (se länk)

Tycker inte det är för tidigt att uttala sig om honom.

Det är inte för inte jag kallas "talangscouten", egentligen skulle jag ha jobbat i något NHL-lag. Kan ärligt säga att jag är bättre än 75% av alla scouter. Jag var den enda som såg att Zupancic skulle floppa när det begav sig, detta såg jag första gången han tog sina skär.
Kommentera

Pavel Rosa lär ju ska ha trivts i Timrå. Hur ser läget ut vad gäller honom? Värvningsbar? Legosoldater som han brukar ju ha korta kontrakt...

Hursomhelst skulle han ju fylla Pärssinens roll som skarpskytt väl.
Kommentera

arf: Blir säkert billig att lösa från Ryssland.. annars tänkte jag också på honom :)
Kommentera

Shadar Logoth: Oscar J. har ju fysiken o spetskompetens i målskyttet..
Borde inte han få chansen snart i en match?? någon som sett några j-20 matcher som kan säga om hans skridskoåkning o backchecking kan räcka för en debut snart?..

Österholms skridskoåkning är ju riktigt vass iallafall..även om han är lite lätt i fysiken.
Kommentera

Talangscouten: Om jag inte minns fel var det jag själv som bestämde nickname....

Tycker att ditt inlägg luktar hybris.
Kommentera

arf: Saken är väl den att Nubben helst inte vill ha någon legosoldat.
Kommentera

« · 783492 · »