Jag klistrar in det här inlägget, som ursprungligen postades av "Talangscouten" i "rätt" tråd.
"Tror att detta kan dra ut på tiden som det gjorde med Hedström. Boston tycker helt enkelt att han är för bra för att släppas. Skulle dom få en skada så är han bara ett samtal bort.
Speciellt när hans agent gör följande uttalande:
" – Det är alltid lite svårt med sådana här övergångar. Men vi hoppas att det ska lösa sig, säger Tenkrats agent Jiri Hamal"
Som vanligt är det NHL:s regler som pissar på hela hockey europa. Jag brukar inte tro på konspirationer(förutom att USA:s regering låg bakom 9/11), men hur mycket pengar betalas inte under bordet för att få Europa att skriva på dessa idiotiska avtal!? Heders åt Ryssland som tar kampen i alla fall.
Nu är det väl inte så mycket att göra åt, det är bara hoppas att Boston tar sitt förnuft till fånga o släpper honom fri."
Talangscouten @ Sundsvall | Idag kl. 12:20 | |
Host: c-2648e655.55-2-64736c11.cust.bredbandsbolaget.se Spåra |
Jag gör samma CTRL+C + CTRL+V här, också den här gången med "Talangscouten" som ursprunglig avsändare:
"Aftonbladet, bra eller anus?
Anus är självklart svaret på den frågan. Som igår, man går ut o skriver att Trenkat har skrivit på för 3 år, varför ljuger man? Gissar man till sig nyheter? Senare så togs denna artikel bort. Mycket märkligt.
Som vanligt är det dessa "säkra källor" som ligger bakom, jag tro inte att det finns några källor förutom reportern som hittar på.
thomas Ros skrev precis i sin blogg att:
"Tenkrat är på gång, om han inte nu som ryktet säger blir uppkallad till Boston"
Det har han bara hittat på för att kunna skriva något i sin värdelös blogg.
Nä, Lars-Johan Hierta skulle nog inte vara så stolt..."
Host: c-2648e655.55-2-64736c11.cust.bredbandsbolaget.se Spåra
Talangscouten @ Sundsvall Idag kl. 12:56
Så var det klart att Boston har återkallat Tenkrat till laget. Allt enligt Boston Globe:
"Yesterday, 13 games into the 2006-07 season, a dissatisfied Chiarelli (Bostons GM) kicked off what may be a string of moves by placing fourth-line forwards Wade Brookbank and Jeff Hoggan on waivers and recalling winger Petr Tenkrat from Providence.
Brookbank and Hoggan each make the league minimum of $450,000 per season, while Tenkrat earns $525,000."
Tillbaka på ruta ett då, alltså. Agera, Nubben!