1150x200-timmybench1_r90siUhV6pKwpaW.png

AIK - Timrå IK 2010-12-11

« · 1319558 Till forumet

Sv: AIK - Timrå IK 2010-12-11

Måste sticka in med att J20 låg under med 2-1 4:30 kvar mot Brynäs borta men vände och vann med 5-2!

Kommentera

Olle: hahaha det är den sämsta kommentatorn jag någonsin hört på tror jag!
Kommentera

lincoln: Snyggt mål!
Kommentera

Olle: Viinarn 1-0
Kommentera

Riktigt snyggt mål. Finnfemman producerar.
Kommentera

lincoln: Yes!! Viktigt
Kommentera

Är det någon som lyssnar på webradion och förstår nånting alls? Långa pauser i kommentarerna mitt under spelets gång och sen skånska på det. Det går inte att förstå vilken zon spelet ligger i.

Gjorde vi mål nu?
Kommentera

Olle: Ser ut precis som väntat hittills. Vi kommer gäspande skänka aik tre pinnar
Kommentera

Det ser ut precis som när vi mötte Rögle och Mora. Ingen tar tag i spelet.
Kommentera

diffe: Oväntat att det är just när AIK spelar match som det buas under en tyst minut...
Kommentera

Snoop: Tror snarare att det är upplagt för alla tiders noders slaktömning av våra köra nervikande krigare. Vi har aldrig, så länge jag minns, vunnit sista matchen innan ett uppehåll. När det dessutom är en sexpoängs match, att det är AIKmorarögle vi möter, och att trendbrytar Timrå möter ett lag med sex raka torsk...

Det är alltså upplagt för alla tiders mest oengagerande slaktömning. Herregud vad jag har ruggiga vibbar.,

4-0 till AIK
Kommentera

T T: Ha ha ska dom hoppa ner på isen och gnugga handsken i ansiktet på Pikkarainen?
Kommentera

Gurra kommer göra en kanonmatch och vi vinner med uddamålet idag.
Kommentera

Ambroo: Nä, man kan ju klart konstatera att de , dvs, AIK, har presterat en bättre hockey än vad de gjorde i början av säsongen. Alla har väl blivit överraskade av att det gått så bra för dem hittills. På ett liknande sätt ingav Timrås först mot Frölunda vissa förhoppningar om en framgångsrik säsong , men det har gått sisådär , minst sagt. Jag tror det är en ganska viktig match idag för AIK, de har iinte vunnit en match på ett gäng omgångar, Timrå har de slagit två gånger tidigare , på bortaplan dessutom , så de ser nog möjligheten att upprepa den bedriften och bryta trenden. Svår match idag, mot ett svårslaget och ändå ganska effektivt AIK. Jag blir inte förvånad om Timrå åker hem utan poäng idag. Tyvärr.
Kommentera

U137: Jag var ju knappast ensam om det omdömet och ändå har jag inte betalt för att tycka det... Att de inte kommar att bli ihågkomna som de sämsta nykomlingarna står ju relativt klart. Jag står dock fast vid att det vore helt odugligt att hamna efter dem.
Kommentera

Blizzard: "AIK var väldigt bleka ska sägas. De hade väldigt svårt med det kreativa spelet hela matchen. Men jag skulle inte dra för stora växlar av det. De har bra fart och tyngd i många spelare och blir nog lika jobbiga att möta som Rögle och Mora varit som nykomlingar."

Jimmy efter Njurundamatchen.

Kommentera

U137: "AIK ser otroligt svaga ut. Har vi inte detta lag bakom oss när säsongen summeras så är vi helt odugliga. Ok att det är premiärmatch, men kan man inte bjuda till bättre efter att ha varit borta i 8 år, när ska man då göra det? LHC ser dessutom rent dåliga ut. Visst kommer man att slita som djur i derbyna men frågan är om inte AIK kommer att bli ihågkomna som den sämsta nykomlingen på länge...

Det är hårda ord, visst, men det här varit inte direkt mys för själen att se. Vilken djävulskt pissmatch!
Redigerad kommentar

Ambroo Kommentera 2010-09-15 21:10 "
Kommentera

Hahl Bundy: Jag kommer ihåg att jag läste ett inlägg i detta forum, -kommer inte ihåg av vem och det är heller inte viktigt- från premiärmatchen i årets ES. AIK mötte Linköping och förlorade med 5-1 och den som skrev inlägget hävdade med säkerhet att Timrå åtminstone skulle ha ett lag som man inte kunde komma sämre än och det var ... AIK. Jag tror att det var en något förhastad slutsats.
Kommentera

Får vi med oss en pinne hem ikväll mot AIK så får man vara ruggigt nöjd. Ruggigt nöjd.
Vem trodde det innan säsongen började?
Kommentera

Ambroo: Annars påminner Black Army om den som förklarade boxning för mig på det här sättet:
"Jag har... har... varit...boxare,va. Har jag varit. Boxare. Det är ett yrke det också,va. Jag har boxats en hel del.
Boxning är intressant. Många människor tror att boxning bara är en fråga om att slå motståndaren på käften. Det är alldeles riktigt. Men det är inte alltid så lätt. Den andra killen slår ju tillbaks,va. Det är det som gör boxningen så intressant. Det är inte bara att slå, man måste... tänka också. Och kan man inte tänka så är det bara att slå."
Kommentera

T T: haha, vad fan ska dom göra då kasta gamla utgående 50-öringar eller :P
Kommentera

T T: Tuffa pojkar. Det jag är mest imponerad över är att han som skrev det lyckades stava rätt hela vägen.
Kommentera

Som en svettig muskel i kramp. Som en eplileptiker i trans.
Så mardrömmer Timrå sin hockey många ggr den här säsongen oxå.

Jag lider med alla er som älskar Timrå och drömmer om slutspel till våren. Det är inte bara lidande heller. Det finns mycket hopp, som en ljus värja över himlen denna sena eftermiddag, då matchen spelas mot AIK.

Vi kan absolut nå slutspel.

Ge inte upp om hoppet. Det är när vi smular sönder hoppet som vi blir svarta spöken bara, försvinnande små ljuspunkter längs den svarta vägen.

Det är när vi resignerar som motståndarans hörntänder blottas.
Vår svaghet är en droppe blod i deras pissiga vatten.

Ge dem inte det.
Låt de aldrig få se oss skaka.
Låt de aldrig få se oss svag.

Giv oss styrka. Vinn!
Kommentera

T T: Låter som en klack för hempen..:)
Kommentera

"Kom och hata om du törs"
Kommentera

4.5 timmar kvar till sista fighten före julglöggen...

...och jag kan inte annat än att konstatera följande...

...jag känner en obeveklig samt påtaglig harmoni!!!

Timrå IK går till Juluppehållet med 43 Poäng nerbäddade i säcken.
Kommentera

Ambroo: Låter bra det.
Kommentera

John K: Vill nog till att man spräcker nollan och gör lite mål då. AIK har en bra målvakt och försvarar sig bra. De har inte klappat ihop förutom mot Färjestad, sudden/straffar både mot SAIK och Luleå, så nog är det ett tillräckligt bra motstånd för att man ska vara orolig.
Kommentera

John K: In med Lindvall från start!
Kommentera

AIK - Timrå IK 2010-12-11
Nu gäller det att ta de tre möjliga poängen mot AIK annars kommer läget att bli än mer prekärt än vad det redan är.
AIK är ju i en formsvacka så möjligheten finns ju. Nu måste grabbarna visa oss att dom verkligen vill vinna.
Kommentera

« · 1319558