1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

592548 inlägg · 6217 ämnen

AIK - Timrå IK 2011-01-02

« · 1327167 · » Till forumet

Sv: AIK - Timrå IK 2011-01-02
Snoop: lägg ner skiten..så länge Linkan är kvar kommer timrå va ett bottenlag..inse
Kommentera

Blizzard: Ja gick vi IN i matchen med den inställningen till och med då är det ju RIKTIGT tragiskt! Det delas inte ut medaljer i kvalserien! Börjar tappa förtroendet för Perra nästan om detta är sant.
Sedan att några här tycker att Jokela är bra fattar inte jag. Han och Hirso vill jag inte se i fjärde linan ens
Kommentera

jämttik: Tror inte att linkan är det enda problemet i Timrå IK, eller tror du på det ???
Kommentera

Timrå Icon: Håller med angående Jokela och Hirso, i dagens hockey kan man inte vara så där seg på rören som dessa herrar är.
Kommentera

TIK018: Jag trodde också på ett heltänt Timrå IK.
Som åtminstone skulle jobba lika hårt som AIK...

Men av detta vart inget. Vi har nästan INGA spelare med karaktär, attityd och vinnarskalle! Vi har inga naturliga ledare, som tar tag i det, nu när Lander är borta. SÄMST av dom alla är glidaren Kim Hirschovits!
Jag vill inte se honom i "min"/vår klubb Timrå IK längre!

Jag kan acceptera förluster om vi kämpar minst lika hårt som motståndarna men jag kommer aldrig acceptera förluster som idag... Aldrig!

AIK vinner skotten med 20-5 i mittenakten - 20 fucking 5 i en period!!!

"- Vi tänkte vi skulle försöka överleva så länge som möjligt"

"- Vi vet att vi har problem, det är det inget snack om. AIK spelar som de brukar och de jobbar ut oss."

"Är det tillfälligheter som gör att ni förlorat fyra raka mot just AIK i vinter?
- Nej. De spelar sitt spel och jobbar hårt. De har förtjänat varje vinst mot oss."

"- Det beror på att Frölunda spela ett annat spel, de går mer på känsla och har inte så många som jobbar hårt. När vi möter AIK blir det svårt. Vi ligger där vi ligger och måste jobba hårdare än motståndarna. Men det har nog inte gått in på alla håll. Vi pratade om det innan matchen, och om att vinna närkamperna. Men vi vann inga närkamper i dag. "Perra" kanske pratade inför döva öron."
Kommentera

Snoop: Det kan inte vara Linkans fel att halva laget tror de är isprinsessor
Kommentera

Snoop: all skit kommer uppifrån. vart samma visa nu flera år. Visst fan är det ledningen det kommer ifrån!! Timrå är en amatörförening. Bara kolla på deras heltråkiga hemsida.!! Laget kommer åka ur ES. Tack vare dålig ledning.
Kommentera

Timrå Icon: det e väl han som satt ihop skiten?
Kommentera

Helt ärligt, Timrå måste försöka riva kontraktet med Hirscho omgående, försöka hitta en överenskommelse av något slag. Vi kan lika gärna ersätta honom med en junior tills vidare. Han är inte bättre än så i dagsläget.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Uno Gordon: Bra skrivet Gordon. att du orkar?;-)
Kommentera

Kan också meddela att Sonnie är så gott som klar. Skulle bli mycket överaskad om det inte blev så. En av de spelare jag allramest velat se i det här laget. Men jag tycker att det är i senaste laget, kanske för sent. Matchotränad får man lägga på minuskontot. Dock lär det vara samma spelare som tidigare och kommer antagligen in med massor av energi och kanske kan vända den "taskiga" stämning som verkar råda i laget. Men jag undrar jag om inte detta mer är en värvning som blivit framtvingad då supportrarna börjat ledsna på ledningen, mer än att det är en värvning som är den naturliga följden av kräftgången? Med detta kanske man tror att supportrarna förlåter ledningen för hur det sett ut.

Men glöm det, säger jag. Jag har tappat förtroendet för dessa herrar som styr skutan. Jag tycker det är hög tid att förändra. Överlever vi detta år ska nytt folk in i styrelsen, ny sportchef ska utses samt ny direktör.
Heller alldeles oavsett utgången på detta år måste det gamla ut och nytt in.

Till sist hoppas jag att det är fler spelare på väg in. Sonnie kommer aldrig att vända det här själv. Med så många primadonnor i laget och en finsk trojka som kan försätta berg för att "få som de vill", ja då tror jag att även energiknippet Sonnie är övermäktig den uppgiften. Minst två riktiga klasspelare måste in, helst ytterligare en. Frågan är bara om vi har råd...med två? Måtte vi få en bra start på kvalserien annars åker vi ur.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Frågan är väl bara om Perra klarar av en till amerikan förutom Murley? Han var ju med och skeppade två i Färjestad har jag för mig.
Ja Sonnie måste in NU!
Kommentera

ÖstrandsNisse:
"– Vi ligger där vi ligger och måste jobba hårdare än motståndarna. Men det har nog inte gått in på alla håll, säger Mattias Karlsson."

Ursäkta en dum fråga, men vem fan hindrar er!!!!!'n

Fan vad jag hatar floskler.
Kommentera

Per HApps: Idag orkade jag inte ens reagera på skiten. Det är en sak att torska en match när man kämpar. Men som någon sade tidigare så såg man redan i de första bytena att det kommer att gå åt helvete. Och ingen verkar bry sig. Ingen!
Är det pensionspengarna som tydligen fortfarande inte är utbetalda som spelarna "ger igen för"? Eller vad fan sitter det i?
Kommentera

ÖstrandsNisse: Eller så är de utbetalda och då skiter de i resten....
Kommentera

Per HApps: Jag tycker Mattias Karlsson är rak och ärlig i sina svar.

"Men det har nog inte gått in på alla håll, säger Mattias Karlsson."

Detta låter ju som grupperingar inom laget?
Kommentera

Laken: Du ligger nog väldigt nära sanningen nu.
Kommentera

Laken: Så tolkar jag det också. Men jag trodde faktiskt Kolan var på "döv-sidan" han också. Så där blev man glatt överraskad. Men det är sånt skit en tränare tar tag i! Eller väntar de på att Lander ska göra det??
Kommentera

ÖstrandsNisse: Det gör jag väl alltid? ;-)
Kommentera

Laken: Ja det gör du. Men jag misstänker att ÖstrandsNisse har en poäng i varför en del inte gör sitt yttersta. Det kan ju vara något så banalt som pengar.
Kommentera

Laken: Jag tror tamefan att den officiella hemsidan klappat ihop ;-) Trycket kring hjärttrakten blev alltför svårt ikväll...
Kommentera

Timrå Icon: Kan inte Linkan låna in några grisfösare?
Kommentera

Smokey: Jo men kan Perra coacha grishockey...?
Kommentera

Timrå Icon: Han kan sadla om och coacha ett jävla dansband om han inte kan få fart på ett hockeylag.
Kommentera

Timrå Icon: Om han får fri konsultation och support av Åke Svanstedt så skall det nog kunna gå vägen.
Kommentera

Smokey: Perraz fra Karlsta. Jeg höppes de blir av ;-)
Kommentera

Smokey: Det är troligen så enkelt att finnarna hade en grym nyårsfest. Pitten är däckad än så Aleksis fick stå då han inte fick vara med på festen då han är ny. Viinanen går på antabus och spelade i ren ilska för att han missade festen. Joooråsåatte....
Kommentera

Timrå Icon: Men det bör vara reglerat om inte idag så vilken dag som helst. Många miljoner är på väg, eller redan insatta, på Timrå IKs konto.
Men om det tar typ 4 månader från överenskommet datum kan jag delvis förstå att vissa lackar ur.
Dock ska inte det påverka spelaren kan jag tycka. Det lär ju inte direkt skynda på att pengarna kommer.
Det är inte mycket som pekar uppåt just nu. Jo, en sak. Jag loggar ur för lite kvalitetstid såhär mitt i natta.
:)
Kommentera

Uno Gordon: Ja Åke Svanstedt och Challe skulle kunna gjort stordåd! Bara de inte får fart på gamle svarten ;-)
Kommentera

Bra bloggat som vanligt!

Våga vägra: Hirschovits och Jokela. Helt ärligt, är inte våra juniorer bättre?
Kommentera

Laken: Det värsta är att de sitter med kontrakt över nästa säsong också. Skall vi behöva stå ut med dem i en säsong till??
Eller, åker vi ur finns säkert en klausul, som kanske gör att vi slipper dem. Jag tror det blir bäst om vi åker ur och börjar om från början.

Gör om - gör rätt. Typ.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Frågan är ju bara vem som skall göra om och göra rätt...? Jag tycker vi anställer Nubben som scout. Eller åtminstone låter honom scouta ett par nya mot ersättning
Kommentera

Dock borde Jimmy istället för "Vi vågade inte vinna" haft rubriken "Vi orkade inte kämpa".
Kommentera

ÖstrandsNisse: Skulle inte du logga ut och se nån film på Canal + eller något sånt sa du förresten....? :-)
Kommentera

Laken: Jimmys minst bra blogg på länge enligt mig.

Man funderar hur fan den gigantiska hockeymannen kunna författa stordåd efter stordåd rörande en produkt som typ minst snart kräver en Bergman bakom tangenterna för att riktigt få fram tungsinnet vilket ruvar likt maror i de rödvita kulisserna?

Men fortsätter förfallet ytterligare en tid, då kan nog "Jimmy the blogger" vara en het kandidat till Dramatens skrivarlya.

För övrigt anser jag att de flesta av dagens finnar i TIK inte ens skulle platsat som malajer i Finska kriget. Skämmes ta mig fan! Jag som högaktar den finska sisun börjar ana ett förfall i öster.

Jimmy får betyget 3 av 5 i dag;)
Kommentera

Laken: Kanske Jimmy kan bli vår scout? Vem skulle kunna passa bättre? Han har full koll på alla spelare i alla serier! Lite scary nästan. Men han skulle vara perfekt för uppdraget!
Kommentera

Timrå Icon: Klar sedan länge. 4 sekunder vettu!
Kommentera

ÖstrandsNisse: Rattade in en sådan kanal, men dom körde också mest i skiten.
Kommentera

Smokey: Hahahahaha!! Malajer i finska kriget! Äntligen fick man skratta! Men det hann bli måndag....
Kommentera

Smokey: Med klubban...?
Kommentera

Smokey: Hehe. Här är det äkta vara. Om Timrå haft en bråkdel av den energi jag utsatts för ikväll så skulle en duracellkanin upplevas som sengångare.
Kommentera

Timrå Icon: Var något svart. Kan väl ha varit en typisk AIK:are...
Kommentera

Smokey: Ett lågt skott i råttjäkeln....
Kommentera

ÖstrandsNisse: 3D-tv säkert....har jag med så nu sitter Hirso här i soffan ;-). Något ni vill hälsa?
Kommentera

ÖstrandsNisse: Själv har jag uppnått (nästan passerat) den ålder när jag håller takten mer till kyrklockans....... DING........DÅNG.

Men man vågar inte sådant där längre. Allt höll på att gå åt helvete när Hemglass bytte till söndagstur i kvarteret;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Fråga honom hur många bettskenor han äter upp under en säsong och om Timrå IK betalar dessa. Hälsa honom också att han skulle testa att spela utan, alternativt med en bettskena som sitter fast i käften. Då kanske han kunde koncentrera sig på hockeyn i stället för att jonglera med skenan.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Han säger att han inte vill ha den men Thimstrand tvingar honom. Men när han tittar bort så hänger han ut den. Skenan alltså ;-)
Kommentera

ÖstrandsNisse: Bettskenor används väl av folk som snarkar hårt? Det kan förklara en del...
Kommentera

Smokey: Ja en sån ska jag köpa till tjejen i present. Det här är ett tandskydd
Kommentera

Smokey: You have got my point...
Det ser ju ut som han sover.
Kommentera

« · 1327167 · »