liston: Själv fick jag ge bort matchbiljetter p g a barn som har mage att börja kräkas. Sen får man pröjsa 139 spänn till för att inte se första perioden och sen ha bajsbild i resten. Plus då att Canal+ lyckades förhäxa själva matchen, så att världens menlösaste AIK vann över estetikens Timrå. Känns som en dag man ramar in med guldpennan i almanackan.
Man får det man betalar för, men jag TROR att det kommer att bli bra i slutänden. Någonstans så har jag en stark tro på det här laget, NÄR ALLA är friska.
liston: Det kommer bli bättre men inte tillräckligt bra. Vad som står mellan slutspel och KS för oss är ett vasst första backpar och en riktigt bra målvakt. Men det har vi inte och kommer inte att få heller som det ser ut.
Jag har skrivit det 10 ggr förut och lär skriva det igen. Jag kan inte fatta att man snålar in på en riktigt bra målvakt!!
Dagens sändning mellan AIK och Timrå (gällde kanske alla matcher) var under all kritik tycker jag. Betalar man 139kr så förväntar man sig skaplig kvalitet och att kunna få se första perioden(tekniskt fel och serverfel hela första). När sidan väl fungerade och jag kunde se match så var kvaliteten på streamen som en tillbakablick från månlandningen eller något. Först i 3e perioden vart det helt ok(jag har 100mb fiber). Egentligen borde man bojkotta er då priset är för dyrt och allt som oftast är det något strul. Tyvärr så är det ju så att ni har monopol på det här och jag kan bara se via webben, så jag betalar snällt mina 139kr nästa match också.... "
Ambroo: Vänd på det. Om du skiftat plats på Hedström och valfri annan forward, hur många tror du varit likvärdig eller bättre än Hedström då? Vi har fan inte mycket offensiv spets på centersidan. Vampola, sen kommer ingenting, sen kommer hagos, sen kommer Gnagarn, sen kommer ingenting, ingenting...och sen kommer Bagarn.
Vi har inte råd att lalla bort förstafemman. In med spets! Pärssinen kan inte menlösas bort med Gnagarn och Hallin. Jag sitter och väntar på Hagos som en offensiv lyftkran. Det säger rätt mycket om centerkvallen framåt i den här truppen. Vilket dock inte behöver bli ett superproblem. Låt oss brunka oss genom säsongen. Med en levererande förstakedja, en halvfarlig andra och sen två kedjor med oglamorösa hockeykrigare kan vi knäppa många treor. Vi bör få upp PP också.
Kerstin_k: Jag ser ett problem med matchbilden som skvallerpressen kan få anledning att gotta sig i hela säsongen. Det är att timrå kämpar som ett lag men vi har (åtminstone potential att ha) grymt låg lägstanivå på backsidan samtidigt som det inte riktigt finns någon som kan göra målen i såna här matcher. Och det betyder att även om vi utmanövrerar AIK, som vi gjorde ikväll, i 40 raka minuter så krävs det bara ett par skitpuckar från blå för att vi ändå ska vara i ett rejält underläge.
PP/BP är ju så sjukt viktigt i dagens ishockey och man får ALLTID ett par utvisningar mot sig, speciellt om man spelar en fysisk och hårt checkande hockey. Vårt PP var väl inte direkt hett men det fanns ljusglimtar. BP däremot, där måste man bli rejälare annars kan vi få se såna här matchbilder ganska ofta när Timrå spelar.
Ja det var en sorglig debut på många sätt idag. Dels bekräftade det farhågorna om att vi kommer vara ett lag för bottenskiktet i år. Dels bekräftade det också att vi inte har en förste keeper som kan ge oss chansen att vinna i varje match. Det senare kommer att stå oss dyrt under säsongen!
Backbesättningen håller tyvärr inte ES klass idag, det är bara att erkänna utan omsvep. Vi behöver få in två st som går in på första backpar.
Några ljusglimtar fanns dock. Vampola var riktigt bra som vanligt, om än ineffektiv. Hedström spelade betydligt bättre än vad jag väntat mig.
Betyg ::::::::::
Lundström 1
Friberg 2 Hedström 3 Vampola 4
Röymark 1 Larsson 1 Murley 2
Pärssinen 2 Gnagarn 2 Hallin 1
Bagarn 1 Boyce 1 Önerud 1
Backarna känner jag inte att jag kan sätta rättvisa betyg på.
Bragd-Birger: Vilka forwards var bättre än de i Vamp-kedjan då? Möjligen Murley och han placerades ju mycket riktig med Petr och Hedström i slutet också.
Förstår inte hur man tänker angående Pärra. Hur många sek. hade han i pp idag? Ser honom gärna i par med Murley. Vill minnas att de hade rätt kul ett par gånger ifjol.
Jag förstår varken dom som klandrar perra ikväll eller dom som sågar Hedström. Tycker vi spelar ett utmärkt markeringsspel i dom två första perioderna, vi har lite oflyt med utvisningen på bagarn men det jämnade ut sig senare i matchen. På dom tre första målen är det rena individuella misstag som är avgörande och Lundström gör långt ifrån någon bra match.
Om vi hade haft lite mer spets i avsluten så hade det varit en helt annan match, sättet vi checkar fast AIK och får dom att begå misstag i mittzon och egen zon är strålande. Hedström borde kanske satt någon puck men det fanns många målsumpare i afton så han försvinner i mängden på den punkten. I övrigt gjorde han väl en helt ok match?
Klart för mig är iaf att backsidan ser ut att bli det stora problemet...igen. Högström (jag ville ha det till Torp och Hedman ett par gånger men fel av mig) visade initiativ i offensiv zon men ack så fel han hamnade i defensiven. På samma sätt som att Torp kom in lite fel i matchen den här gången så tror iaf jag att dom både kan "landa" lite i sitt spel efter några omgångar. Halonen kommer att bli sjukt viktig i år. Vi behöver rejälare backar som kan flytta på motståndare framför kassen, i situationen som leder till att AIK får straff så måste man freda egen kasse, i situationen där de får ett bortdömt mål likaså. Där måste man kötta framför mål men våra backar såg lätta ut.
bagarn hade en jobbig match, han åkte väl minst på 2-3 riktiga smällar? Tydligt är ju att killen inte riktigt kan det här med att göra mål men om han driver på som han bitvis gjorde ikväll så tror jag att han definitivt kan skapa utrymme för andra.
Skarin: Haha. Det finns mycket pinsamt här i världen. Och jag tycker att jag såg en hel del pinsammare saker på isen än bland dom forumister som inte är jätteimpade av Hedström. Men, jag säger inte att ni har fel och jag/vi rätt. Jag tror dock inte han kommer att göra fler mål än Hallin i år. Detta oavsett om Hedström spelar med Vampola och Hallin med Gnagarn.
Patrick Polly: Lungen dig nu beda, det här var 1:a matchen. Jag tror på det här laget, men det kommer att behövas att dom kommer upp ett antal snäpp om det ska bli poäng i fortsättningen och det tror jag dom gör.
När Hagos och C:O kommer åter tror jag det blir bättre än så här. Man måste också bli mycket mer effektiv.
erathoo: Jo visst saknar vi några. Men sen hjälper det inte oss att bara Modo är dåligt. Alla andra lag ser ju ut som att dom blivit bättre än ifjol. Finns ju fan inga räddningsplankor! Fan va less jag blir! Jävla Linkan att inte värva bättre...
KORITFW: Jag och farsan beställde en PPV-match också (fast på tv:n). Den gick aldrig igång och kundtjänst sa att den var upplagd och det borde funka. Blev inte lovad nån kompensation heller. Blev lite småsur.
Kerstin_k: Debut med mersmak??? Efter att ha varit på plats så kan jag inte hålla med om det nånstans.
Vår backbesättning ÄR den svagaste i ES. Vår målvaktsduo ÄR den svagaste i ES. Spelet runt egen kasse är så svagt att man får leta i allsvenskan för att hitta motsvarande.
Enda ljusglimten idag var Vampola, grymt duktig. Han kommer vi att ha nytta av men då gäller det också att han blir mer effektiv och har ett lag som supportar. Det hade han inte idag...
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.
Lider med dig, ska skiten ut är lika bra att ta all skit på en gång!