Ser ut att bli en lite annorlund premiär mot AIK där åtminstone två st ur första linan inte kommer lira. Lite frågetecken för Vampen också eftersom han drar på begravning idag.
Att slänga in Jonte i förstakedjan tycker jag är lite olyckligt av flera anledningar. Dels tycker jag inte han visat att han platsar där. Dels vet vi inte hur han, med sitt lynniga humör, reagerar på att senare petas tillbaka till en 3:e-4:e lina.
Jag tycker också det sänder lite konstiga signaler till spelare som, enligt mig, presterat bättre. T.ex Röymark.
Nåväl jag kommer vara på plats i Hovet och hoppas att vi kan spela på liknande sätt som på träningsmatchen mot AIK. Hoppas också att fler TIK:are hittar dit jämfört med träningsmatchen i Sollentuna!
Tycho: Med tanke på hur vi brukar spela mot AIK och med alla återbud så är ju inte 3,20 ett självklart val, men fan, slutar väl med att jag satsat på timrå innan det är klart, dubbel förlust är så mycket mer manligt ;)
Patrick Polly: i och med att Hertzberg står utanför truppen till förmån för Boyce måste vi väl kunna anta att han inte ingår i Timrås planer framöver, eller?
Nu börjar det. Imorgon kväll startar Timrå IK:s säsong 2011/12.
Jag har varit med om det massor av gånger, över 30,35 ggr, ändå känns det som första gången. Hockeyn är unik på det sättet. Varje gång är första gången.
Det är inte många grejer som känns som första gången varje gång när man blir äldre. Sex. New York. God mat. Timrå IK. Ungefär så. Inte alltid i den ordningen.
Jag kan lukta premiären, ana soldiset som faller mellan tallarna, höra ljudet från fabriken, slamret från motorvägen, rösterna från folk som skyndar till Arenan. Tiden utan Hockey är som en pissig gågata i januari.
Nu väntar en ljummen promenad i mitten av September, när man går över bron och ser solen kräla lågt över himlen och man är lycklig utan anledning, kanske är man kär, kanske är man full, kanske är det ingenting, bara den där fantastiska känslan av tiden stannar i några sekunder och att det går att andas och vara lycklig där, om än bara helt kort.
För mig är Hockeyn en väg ut ur sorgen, ut ur leda, ut ur allt det som vill hålla en tillbaka. Hockeyn är livsviktig för mig.
Det är höst men ”sommarvarmt” ute. Jag sitter här med mitt gråa gamla skägg, min rastlöshet, min maniska iver.
Jag sitter här och väntar på att mjukt få falla in i ledet som rör sig mot arenorna i världens vackraste land.
Johnny Bravo: Fantastiskt! Dina tankar är nästan alltid en fröjd att läsa om man byter ut Timrå mot MODO! ;-) "Det är inte många grejer som känns som första gången varje gång när man blir äldre. Sex. New York. God mat." och MODO. Ja jävlar! :-)
jokklas: Hagos spelade mycket PP i SAIK, dock inte som spelfördelare utan framför mål. Kanske Pärra som spelfördelare med Hagos som center framför mål?
Med andra ord: Det kan sluta precis hur som helst.
AIK–Timrå: förra årets sensation AIK mot det oftast tippade jumbolaget Timrå. Det kan väl bara sluta på ett sätt?
Nej, det är just det det inte kan. Viktor Fasth är människa även han och mot sig har en massa spelare i Timrå som inte drömmer om annat än att visa att alla experter har fel. De brukar lyckas med det.
Tycho: Förvisso inte, men nog borde han väl ha styrt in några fler om han stod parkerad där hela säsongen? Jag saknar verkligen sonnenberg i den positionen. Jag älskar att han stannade kvar efter träning och nötte in styrningar, och jävlar vad han blev bra på det
hubbenorlen: Hallin har nött rätt mycket styrning nu under försäsongen, mest av alla i laget vad jag sett iaf och det är väl också en spelare som är lämpad för den typen av roll i PP också.
hubbenorlen: Sonny - ja jädrar vad man saknade honom förra sässen, känns som om hans 1.5 säsong i Tik var en riktig win-win för både honom o klubben. Han har väl aldrig varit så bra som 09/10?
Angående hur man beter sig mot pressen - kanske Kolan kan läsa detta och lära sig en del...?
Timråit H-sand: Jo, det är nästan så man hoppas att han skulle få ett "tok-ryck" å börjar satsa på en comeback i TIK nästa säsong :-P ...hans sa ju "aldrig säga aldrig"
Linkans bästa värvning - någonsin, (hade kunnat vara Lehtonen men....nej Sonny är den bästa...)
Även om osäkerheten är stor finns det väl inte så mycket att diskutera egentligen ;) Det är liksom bara en sak som gäller. Det är att vinna till varje pris.
Vill se ett Timrå IK som spelar och uppträder som om det vore den sista och viktigaste matchen på hela säsongen!
Har lagt en slant på oss. Känslan har varit positiv hela dagen. Men iom att Hagos inte heller kan vara med tror jag det här blir för tufft.
Skarin: Det heter ju att vi ska vara jävligt jobbiga att möta men när de tre kanske jobbigaste spelarna att möta inte är med så känns det ju lite...jobbigt.
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.
Att slänga in Jonte i förstakedjan tycker jag är lite olyckligt av flera anledningar.
Dels tycker jag inte han visat att han platsar där. Dels vet vi inte hur han, med sitt lynniga humör, reagerar på att senare petas tillbaka till en 3:e-4:e lina.
Jag tycker också det sänder lite konstiga signaler till spelare som, enligt mig, presterat bättre. T.ex Röymark.
Nåväl jag kommer vara på plats i Hovet och hoppas att vi kan spela på liknande sätt som på träningsmatchen mot AIK. Hoppas också att fler TIK:are hittar dit jämfört med träningsmatchen i Sollentuna!