Enock har flertalet spelare bakom sig i plusminus. Tycker det är fel att lägga allt fokus på en enskild spelare. Vi är väl för fn ett lag. Åker vi verkligen åttor runt Almtuna ikväll? Knappast.
kulltorp: så skrällar existerar inte? Lag som spelat betydligt bättre än sin motståndare har alltid vunnit? Du säger att hockey är logiskt, ologiskt...
Heisenberg: Men det här är en match där vi inte är bra, så vi ger oss inte chansen att vinna. Spelarna brinner inte för uppgiften och då blir det halvdant. Man passar ut på kanten istället för att skjuta och gå på retur. Man orkar inte göra det som krävs för att komma in på mål. 70% av matcherna ifjol såg ut så här. Då blir det som det blir ....
kulltorp: Ja, men å andra sidan är en del spelare borta. Jag tycker vi förtjänade minst ett mål första perioden ändå. Nu i andra har vi dock gått ned oss det håller jag med om :) En jävligt beige tillställning överlag..
Säger inte allt men säger en del. Tycker bara det är tröttsamt att höra gnället på Enock varje match.Domaren verkar bra ikväll i alla fall, inget gnäll där ännu, alltid något...
Heisenberg: Såna här matcher måste spelare som SHL-Wedin, Boyce, Zetterberg mfl kliva fram. Men det kommer inget. Bara en gegga av alltihopa. Jag förväntar mig mer. Man har vilat laget i flera dagar och man borde kunna gå ut och ge 100%. Men icke!
Olle: Fattar verkligen inte. Vill Verkligen höra motivationen till att framförallt Berglund spelar PP kontinuerligt. Börjar lukta Joel Cedergren om den bestämdheten trots uteblivna resultat.
Andersson: när det gäller Berglund så fattar jag inte varför han inte bara siktar på ett drömmål uppe i högra kryssribban, ingen förväntar sig att han ska träffa mål från valfri distans ändå så om han drar puckjäveln upp i huvve på orgelspelaren så är det ingen som kommer rycka på axlarna ändå.
Gnäller inte, konstaterar bara fakta. Inte första gången man ser en hockeymatch om man säger så. Har sett matcher förr från den där gudsförgätna kalla hallen o vi kan inte vinna där. Samtidigt vet jag att vi är så mycket bättre än så här så jag är inte orolig alls. Men det känns lite onödigt att vi tappat en del av spelet till denna match. Tendensen är ju annars även att vi inte gör så många mål längre som inte är signerat en viss Dahlén. Vill se att fler kliver fram o inte gömmer sig bakom vår störste stjärna.
Olle: Taxen spelar pp och box för att det kan tänkas att han hinner bita någon på vaden någon annan anledning kan det inte vara. Släng åt han ett hundben så man slipper se han mera
The great one: äh tror du på tomten också? Sitter det i ”väggarna” i gränbyhallen? Klart vi kan vända ett 0-2 underläge mot vilket lag som helst i denna serie, däremot kanske det inte är lika troligt ikväll då vi saknar framträdande spelare. Men en hockeymatch blir ju så mycket tråkigare om man inte håller hoppet uppe åtminstone i 58 minuter.
Modano: och där var det godnatt! Nåväl, med denna inställning och lojhet så hade vi förlorat mot Sollefteå i div 2 också så det är bara att glömma och gå vidare.
Jag har ändå suttit och väntat på den här förlusten i några omgångar nu. Trodde den skulle komma tidigare, hoppas vi studsar tillbaka direkt nästa match bara.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen