1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591033 inlägg · 6217 ämnen

Ankskit!

« · 271648 · » Till forumet

Sv: Ankskit!
El Maco: Ja du ser där, men elitserien duger han inte till...:)
Kommentera

...värvar Nubben Axhner borde hans dryckesvanor kollas upp ordentligt...
Kommentera

El Maco: kommer ihåg när jag bodde därnere, och de sprang runt med bössor för att få in pengar till föreningen.. Kan säga att hockey inte är direkt hett i Örebro, Toyota hallen får man treblinkakänsla av.. Ingen rolig hall det där...
Kommentera

willysson: Peter Gerhardsson var ju en utmärkt värvning ur den aspekten.
Kommentera

Hurtig... nja. njäe. Kanske om det krisar våldsamt.
Esplund talang? karln är ju 25! nej för fan, inte ska en toppklubb i elitserien behöva leta rester i allsvenskan. Okej att det går segt nu i silly season, men nån måtta får det vara.
Magnusson - jorå, varför inte? är i alla fall etablerad. Men hörde nåt om att han var intresserad av utomlandet.
Per anton lundström - helst inte, men duger väl också i krisfall.

Kan Juha Joenväärä från DIF vara nåt?
En etablerad ytterforward skulle kunna vara Marcus Thuresson från Malmö. Ring Nubben!
Kommentera

El Maco: Sitter här och undrar över om det är våren som kommit hem till maco...:)

Är hon snygg så kanske Timrå kan tjäna en hacka på det, så kanske bänken då...:)
Kommentera

En annan intressant obervation från Närke är att Örebro HC flyttar från den stora ishallen (som numer heter Toyotahallen) till en nybyggd lada med 800 ståplatser. Det är väl mindre än vad Kovland kan ta in? Genom att spara planhyra räddas 300 papp. Där får de vända på slantarna. Kan förklara att polarn Roy vill röra på sig.
Kommentera

"Roy Esplund". Det låter som "Clark Olofsson" ungefär. Bara en sån sak.
Kommentera

ernie eagle: Wallberg och Ljunggren? Glöm inte motherfuckin Kreü. Eller Håkan Åhlund. Und so weiter. Det gör inte Roy Esplund från Töreboda elitseriemässig.

Enligt Örebro Pirates hemsida så har han en flickvän som heter Jessica. Undrar om hon är snygg?
Kommentera

Jimmy: Jag tar hellre en kille som inte fått spela så mycket i sveriges bästa lag än en kille som är bäst i sveriges sämsta lag...
Kommentera

ernie eagle: Marcus Karlsson, fredrik Wallberg, Robert ljunggren, Peter "syrgas" Andersson mfl fostrades och kom fram i Örebro. Roy Esplund spelar i Örebro eftersom han misslyckats i MIF, Mora och Troja. 20-årige Mikael Svensk finns det nog bra mycket mer att ta ut av på sikt än 25-årige Roy Esplund.
Kommentera

Faktum är väl att Pasi är ett måste för att inte backsidan ska bli katastrofalt mycket sämre än ifjol. Sämre blir den, det kan vi bara konstatera efter att ha tappat 3 etablerade. Men med Pasi och nåt fint namn till (helst lite mer rutinerad än ex Svensk) så behöver det inte bli så stor skillnad ändå. Halvardsson förtjänar kicken.
Centersidan blir också förmodligen svagare, men mer marginellt.
Sundin och ett etablerat namn på forwardssidan (typ nån landslagsmeriterad finne eller tjeck) så kan nog den bli bättre än ifjol.
Kommentera

El Maco: Även Tobbe Lindberg blir ju kontraktslös. han skulle kanske kunna vara nå? :)
Kommentera

ernie eagle: Jag har sett Örebro spela hockey nu på sistånde, och jag skulle aldrig vilja ha en spelare därifrån...

Vem av de där tre blev det nått av??? Markus då, men då blev han skadad...
Kommentera

willysson: Så namn som Markus Karlsson, Fredrik Wallberg och Robert Ljunggren säger inte dig något då? Vad är det som hindrar ett dåligt lag från att producera talanger som kan blomma ut någon annanstans? Visserligen hade dom tre jag nämnde ovan ÖIK som moderklubb men dom konkade under. ÖHC är ju uppstartat i spillrorna efter ÖIK.

Döm inte en spelare efter lagtillhörighet. Kom detta ihåg.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle: Sorglig lista. Du måste ha missat några hoppas jag för Timrås och svensk ishockeys skull. Det finns spelare som inte är listade som klara förluster på Hockeymagasinet som är utan kontrakt.

Jäger, nja (men har vi haft Molin som tränare så kan jag överleva Jäger på backen)

Hurtig, varför inte? Talangfull kille som Cluben satte i Nyköping att ruttna för att man hade hundra backar. Kanske. Tufft namn, Meriterande för mig.

Ahxner, aldrig i livet.

Magnusson har jag inte märkt mycket från. Habil?

Svensk och Leetman kan säkert bli något men kanske ska börja i allsvenskan?

Roy Esplund? Varför det? Han är väl för gammal för att betraktas som utvecklingsbar talang och för dålig för att betraktas som elitseriemässig? Dessutom har han ett fult namn. Nej.

Myrvold???? Gud bevare oss! Men Leksand är säkert intresserade... De samlar ju på goons (dit räknar jag inte Fredrik Svensson)

Ska man jaga gubbs till backen så är B-O Karlsson utan kontrakt...
Kommentera

ernie eagle: Bulla var en talang en gång med, men vill inte ha med honom heller...
den dagen vi ska behöva att värva från ett dåligt lag i allsvenskan, är det jobbigt.

Hela ryssland kryllar av spelare som måste var bättre an dom i allsvenskan, det finns en anledning till att de spelar i allsvenskan.
Kommentera

ernie eagle: Vi borde betala Linköping för att behålla Ahxnér. Den store drulen. Nej, ge mig en Pasi nu.
Kommentera

willysson: Roy Esplund tillhör en av dom bästa backarna i ÖHC och var klassad som talang. Det är det bästa du kan finna i dagsläget. Men det dyker säkert upp ytterligare några namn framöver. Sen har jag inte stämt av Europa vidare nämnvärt och där kan det ju finnas ett och annat att "fynda".

dr-nix: Rankar nog Jonas Leetma före Svensk. Ser hellre honom i Timrå men det är nog föga troligt. Svensk ska man nog inte hoppas för mycket på. Visst han är klassad som talang och har inte fått så värst mycket speltid i VF om man säger så. Men i rätt miljö kan han säkert lyfta.

Kommentera

ernie eagle: Tyvärr är ingen av dem där namnen intressanta. Samtliga känns för dåliga för att tillföra Timrå nånting, och samtliga är onödiga att värva för överskottspengar.
Nej nyförvärven bör komma från utlandet. Finnar, kanadicker, ryssar, ja allt är välkommet!
Kommentera

kollar runt lite på eurohockey.net och såg just en skojig grej hehe

Posted 31/3/2003: Matti Pauna (C)
From Kristianstads IK to Unknown
Added By: Fredrik Pålsson, Status: Confirmed
Kommentera

ernie eagle: hur bra klass är det på Svensk för honom ser jag inte som ett omöjligt nyförvärv.
Kommentera

ernie eagle: jag måste berömma dig för att ha hittat nästan alla efterblivna, hockeybackar i sverige. jag hoppas för det första att vi aldrig nånsin tar en back från Örebro HC, det är ett av de absulut sämsta lag jag sett på senare år.. Såg några matcher förra säsongen med dom..
Mathias Ahxnér gör ju ingen glad inte ens linköping..
Jag tar hellre nån spelare med turban från afganistan, före några av dom där...
Kommentera

willysson: Jag hittar "Nubben" guldkornen så inte mig emot. Men jag vidhåller att Jäger är en nyttig spelare. Sen vilka metoder han använder att för skona sitt lag och sig själv tål att diskuteras. Men Svensson är inte så snygg han heller fast klasser bättre då. Men nu när det sket sig så med Svensson så tycker inte jag inte det är fel att "dammsuga" marknaden. Det som finns tillgängligt i ES och Allsvenskan som är av värde är följande:

Jesper Jäger, Björklöven
Bjarne Hurtig, Linköping
Mathias Ahxnér, Linköping
Mikael Magnusson, Djurgården (Rykten placerar honom i SSK)
Mikael Svensk, Frölunda
Jonas Leetma, Frölunda
Roy Esplund, Örebro HC

Dessutom står norrmannen Anders Myrvold utan klubb.

Sen hoppas vi förstås på Kung Pasi.

Kommentera

El Maco: Kanske skulle kunna va nått det...:)
Ja du hittade nåt positivt om karl...:)
Jag tycker att det måste finnas bättre spelare än Jäger, Jagr kanske??? Inte långt ifrån, fast han är ju inte back...:)
Kommentera

willysson: Äh, nåt positivt måste finnas.
Han har coola ögonbryn. Och en snygg flickvän.

Dessutom gillar jag alliterationen. Lite teveseriekaraktär över det namnet. Som om du skulle hete Viktor Willysson. Skulle kunna vara några i Rederiet JUH. Jesper Jäger är en ung maskinist på Freja som ligger med en av servitriserna och egentligen är oäkta son till Viktor Willysson, skurkaktig ägare för det konkurrerande Willyline.
Kommentera

El Maco: De fick ju t ex ställa in löneutbetalningarna i fjol - liksom ju pajascluben i viss mån också fick göra i år då de inte hade pengar till pensionsavsättningarna för någon månad sedan - och det borde ju ha fått dem att åtminstone försöka tänka. Jag tror att Löven satsade på att ta sig upp i ES igen redan nu för att klara ekonomin med t ex pengarna från hockeyligan och annat som bara är ES-lagen förunnat, och när de inte ens kom i närheten av någon ES gick det som det gick. Synd ändå om de skulle gå i konkurs, även om de i så fall har sig själva att skylla.
Kommentera

ernie eagle: Jezper äger är nog det fegaste som står på ett par skridskor det. Hoppas inte att han kommer hit.. Måste finnas yngre och en aning bättre spelare att få tag i än honom???
Kommentera

vilka andra namn kan det finnas i AS som kan tänkas ha kvaliteér att tillföra TIK? Jäger är en men i övrigt så är jag inte så jätteinsatt i AS-lagens backuppsättningar.
Kommentera

ernie eagle: Tore heter väl han i Motala? Eller finns det två?
Kommentera

ernie eagle: Förresten nu kom jag på ytterligare ett alternativ. Skulle det "krisa" fullständigt så kan väl "Nubben" slå en signal till den gamle Skellefteå-backen Håkan Strömqvist. Han jobbar ju numera åt Timrå Kommun och bor här nere. Han var ju på G för nåt år sedan. Visserligen har han hållit uppe i 1års tid. Men va fan han är ju back. Han är liten, ettrig, oöm, hård, ful, stark och har en otrolig vinnarskalle. Sen har han ju spelat i lag med "Nubben" och dessa herrar känner varandra väl. Nå vad säger ni???

Kommentera

willysson: Fegare än "Degen" och Lusth? Det vette fan. Dom är nog lika goda kolsupare hela bunten. Och förresten vem fan gillade Pär Styf när han lirade i ÖSK? Såsom han for runt och hakade och provocerade så var det ju skottpengar på killen. Nu är han helgonförklarad och så även av mig. Jäger skulle passa utmärkt i Timrå. Jag menar kan dom andra lagen värva "grisar" varför skulle inte vi kunna det då?

Det ska göra ont att möta Timrå i vinter och man måste ha en bra mix i laget med blandning av ungt och hungrigt med en eller ett par stycken rutinerade herrar som vart med i hetluften för och kan ta ansvar. Får dessutom en spelande back i form av Kung Pasi så är ju saken biff.

Jag ser ju hellre Jäger i mitt eget lag än i något annat även om jag höll på åka på en propp i ett av öltälten under "Jämtland Hockey Cup" i Brunflo för nåt år sedan utav "Motala-Roffe" (ökänd Björklöven-supporter) efter att ha kallat Jäger för "f****".
Ett felaktigt ordval kanske i samspråk med lövenfans. Men jag var för dum för att skada på den tiden. Numer tänker jag mig för noga vad som är passande och inte passande. Annars kommer jag säkerligen få mitt nylle omfriserat ganska omgående.

Kommentera

Lulekickan: Jag har följt Lövenartiklarna i VK på nätet och det verkar onekligen som att föreningens verksamhet de senaste åren genomsyrats av en fantastisk naivitet. Det är inte länge sedan klubben var ute med bössorna förra gången, nu vet de att det finns ett målsnöre i form av en elitlicens om ett år (två år inför den här säsongen). Då felbudgeterar styrelsen och sportkommitén med en knapp miljon och i desperation eller nåt fylls det på med tre amerikaner till under säsongen för att förbättra chansen till kvalserie.

Västerås blev första elitserielag som gick i konkurs. Björklöven kan bli första lag som vunnit guld som får lägga ner verksamheten. Ja, IK Göta har väl lagt ner, men av alla svenska mästare efter kriget i alla fall.
Kommentera

Tycho: Risken (chansen) är väl att Löven konkar eller att det går åt helvete på annat sätt även om de skulle lyckas spara sina 5 mille den här säsongen. De får ju göra sig av med allt av värde, ja förutom Erik dårå som inte hunnit bli så extremt dyr i drift ännu, för att klara sparkraven. Man kan ju fråga sig varför de inte försökte spara i fjol redan eftersom ekonomin inte var särskilt sund då heller, men jag gissar att de resonerade som Linköping - dvs att det får bära eller brista - och sedan gick det sämre än de föreställt sig. De lär ju inte få det lättare nu heller när Teg inte lär förse dem med spelare heller.
Kommentera

Jag:
Skulle jag ta ngn back från löven skulle jag ta Lill-Erik Andersson...
Kommentera

Tycho: Ähh, så jobbigt kan det inte vara. 6 timmar är ju ingenting. Varför kan inte tjejen börja i IFK Timrå då? Skulle bli kanon det.. Näe men allvarligt så tycker jag han kan stanna där han är nu.
Kommentera

willysson: Nog om Jäger nu då, hitta ett annat alternativ istället om knäckebrödsknätofsarna lägger rabarber på Fredrik Svensson.
Finns det inga svenska kapabla backar i superallsvenskan ? Vi får väl fortsätta det blåvita samarbetet annars och fylla på med Pasi Petriläinen och ett gäng till hockeyarbetande finska backar om vi skall få full backbesättning till vintern.
Kommentera

Jag: Jo men åkerblom kunde inte vara i ö-sund i sommar och SÅ kul är det inte att pendla 6 timmar per dag...
Kommentera

Tycho: Man kan ju pendla.. Så långt är det inte.
Kommentera

heart:
Jäger lär inte komma till oss då han dels har förknippats med hammarby (tror jag det var) sen kommer han nog inte helt frivilligt flytta ifrån Malin Moström i UIK. Så flyttar han blir det någonstans hon kan följa med...
Kommentera

willysson: jaså..
Kommentera

heart: Sveriges i särklass fegaste hockeyspelare..... det är därför...
Kommentera

willysson: nu måste man ju bara fråga varför?
Kommentera

Kevin O Shea: jag hoppas att aldrig Jäzper Jäger kommer till timrå. Det är nog den hockeyspelare jag hatar mest i sverige...
Kommentera

dr-nix: men jag tro inte att han skulle passa in i timrås lagbygge..
Kommentera

heart: han kom med i Allstar laget då löven senast var i ES och även om det gått någon säsong så lär han inte blivit så jävla mycket sämre eller??
Kommentera

Kevin O Shea: Då lär du få vänta ! ( c :
Kommentera

Kevin O Shea: ja,jäger kanske ha gjort mycket poäng, men platsar han i elitserien ä en fråga..
Kommentera

heart: signaturen Dream Team hänvisade igår eller i förgår att enligt hockeyligan skulle Pasi skrivit på under påskaftonen, och Juha Lind skulle efter VM presenteras som ett nyförvärv med tvåårskontrakt. Ett ex. på spekulation angående den gode finnländaren.
Nä' ta hit Jesper Jäger, både elak och poängplockande rutinerad back, om det skiter sej med Fredrik Svensson.
Stacy Roest ? - varför inte ? Ladislav Kohn tror jag oxå skulle vara en grym förstärkning.
Kommentera

Kevin O Shea: Denna säsong hoppas jag på tunga nyförvärv för det behövs med tanke på hur det gick denna säsong.
Kommentera

« · 271648 · »