1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590472 inlägg · 6216 ämnen

Ankskit!

« · 271647 · » Till forumet

Sv: Ankskit!
...värvar Nubben Axhner borde hans dryckesvanor kollas upp ordentligt...
Kommentera

El Maco: Ja du ser där, men elitserien duger han inte till...:)
Kommentera

Börje: Bjarne Hurtig är mer ett Vegard Ulvangnamn. Kanske kan vara något för Bergeforsens stafettlag annars?
Kommentera

Kasparov: hittar Axhner hit så blir jag förvånad. Han har varit vilse i egen zon sen stan brann...
Kommentera

El Maco: Det låter som ett friskis och svettisnamn det där....
Kommentera

willysson: Jag undrar var Gerhardsson polare tog vägen, han som skrev hundratiotusen inlägg om att vi ska värva tillbaka #74?

Varför ropar ingen på Putte Ulin eller Emil Skoglund? Jens Östling!? Tideman!!? Fan, folk snackar om att komma trea, på den tiden vann vi ju för det mesta serien!

Klockare! Tobias Åblad!!
Kommentera

El Maco: Det var han själv som skrev...:)
Det finns ju många guldkorn där som säkert är utan kontrakt... Micke Burakowski då?? Manne där har vi en klockren andremålvakt..
Kommentera

El Maco: Klockare har väl lagt av och ska bli assisterande tränare i Skellefteå nästa säsong?!
Kommentera

dr-nix: fan då är ju inte han aktuell, men Robert Schnabel då??? Han var ju... var ju..... lång.
Kommentera

dr-nix: Ajdå. Wallberg då, kan han lämna Clubens massagebänk tro?

Degerstedt? Bosson?? Jörgen???

Då har vi inte ens kommit till halva Tunadals A-trupp
Kommentera

willysson: Tomi Källarsson? Om det är längden som räknas.
Kommentera

willysson: Schnabel ägde. Han ser jag gärna här igen fastän vi kanske borde stasta på mer offensivt kunniga backar. Sjysst frisyr nuförtiden iaf. Påminner om en anna back i laget se länk.
Kommentera

El Maco: Nej, du det kryllar ju av bra spelare. Nu känner jag ingen oro alls, Tänk dig om vi skulle börja rota i kovland.... Tore är ju tränare där.. Vad gör gatehag nu då??
Kommentera

El Maco: Östling gjorde ju 18 elitseriematcher 01/02 för Brynäs efter succé i Tierp.

Hm... finns det inte nån rolig sverige-dödar-vitryss eller nåt sånt?
Kommentera

Bosson! Ed Ward!
Kommentera

Jimmy: Renhårig kille det där, Ja källi var ju grym.. Kom att tänka på Bosson, säger bara 19:57...hehe, vilket jävla liv...:)
Kommentera

Jimmy: Visst berättade jag att Koskinen spelade Trombon med bandet Laakso på en spelning på Debaser i Stockholm i fredags? Se länktipset för bevis.
Kommentera

willysson: 19.57... En av två gånger jag stormat isen, den andra var efter elitserieavancemanget. Men det var rätt kul att härja i Stångebro -98 också. Redax drog med sig hela Timråklacken.
Kommentera

ernie eagle: att kalla nån för f**** är väl inte så farligt...
"f-stjärna-stjärna-stjärna-stjärna". fast det kanske låter lite långt och obegripligt.

Att kalla nån för fitta, för att välja ett annat exempel med det antalet bokstäver, är fruktansvärt oförsvarligt. Man ska inte använda goa grejer som skällsord!
Kommentera

El Maco: Jo du sa de. Stenhårt.
Kommentera

El Maco: ja, jag kommer ihåg att dopm kastade bandybollar mot oss.. Hittade en med spikar i...:) jag har vrit in på isen fyra gånger, två när vi gått upp/stannat kvar en i stångebro och en brottningsmatch på isen i leksandsishall... 98 var nog ett av de roligaste åren det, n'är vi gick upp var det roligaste och detta kommer på en tredje plats...:)
Kommentera

En annan rolig resa var till Grums. Där har de inte så roligt längre. Länktips.
Kommentera

orion: Tror jag kommer ihåg incidenten :) hehe, det är inte lätt när man är liten och full inte...:)
Kommentera

Jag kan för övrigt berätta att Mikael Karlberg var på IKEA i Birsta idag. Om någon skulle tycka det var intressant. Han ska ju till Schweiz så han missade nog domustrappan tyvärr.
Kommentera

El Maco: för mig innebär 19.57 när Peltomaa kvitterade mot Leksand häromåret. Det var i alla fall tidernas måljubel i ladan. Som jag upplevt.

Västerås borta i kvalserien nog den roligaste bortaresan nånsin. Grums borta -98 en given klassiker.
Kommentera

willysson: ja jag var ju inte där, men lite ordval kan man ju bemöda sej om...
Kommentera

Kasparov: Tänk att alla resor som jag åkt på har nått speciellt, Grums var ju hur kul som helst. Kvaddade bilar, inköp av porrtidningar för 800 kronor.. Västerås, jag blev alldeles stum när jag kom bland dom sista i hallen...)
För mig är 19:57 stångebrohallen.... jag gick hem innan jag fick se det den andra gången, det gör jag aldrig om....
Kommentera

willysson: haha! hm...den största fylleskandalen i Timråklacken måste ändå vara Bajen borta, play off-96... Ni som var där vet vad jag talar om!
Kommentera

Kasparov: Nja, jag vet inte. men jag gick in i en norsk pensionärsbuss på vägen ner, på tönnebro...:) dom gillar inte när man spiller öl på dom....:)
Ja det måste vara en av de värsta fylleresorna, Hinken skulle hålla i trumman och tappade den ner för läktaren på hovet...:)

På den resan Hörde jag en av de roligaste kommentarerna nånsin, och det var göthe som levererade den.
Kommentera

Kasparov: Sååå fulla var väl inte folk? Jag var där som en litet frö till kommande TIK08 och minns inget speciellt mer än att Lasse Anrell var där i hammarbyhalsduk. På den tiden skrev han väl bara på nöjessidorna. Eller nåt.

Det var garanterat roligare att förlora i Hovet -96 än samma visa -94 med S/T. Då var vi kanske fem pers i hallen som höll på bortalaget. Jag hade min Sundsvall/Timråhalsduk på mig och hotades med stryk på väg från tunnelbanan. Huga.
Kommentera

Willysson: Jobbigaste resa jag åkt på var nog Nyköping-97. Bra drag och så iofs, men faan vilken tung hemresa. Vill minnas att bussen pajade också.

Haha jo sällan har väl promillehalten varit så hög som den där bajenresan. I modern tid är det tämligen lungt i jämförelse. Mestadels... :)
Kommentera

Kasparov: Nyköping, ja vi fick putta bussen...:)
Vi åkte i två raka den serien, jag kommer ihåg att jag slog huvudet mot plexit en haltimme efter matchen, Killen med helikoptern i mitten...:)

Har varit med om nån resa som ansvarig som varit stökigare än Hovet 96, men då har det bara varit en buss och inte tre...:)
Kommentera

El Maco: Stryk av Sundsvallare eller Timråiter...
Kommentera

Kasparov: I nyköping hörde jag för första gången ramsan "Oooh Aaah Micke Lind". Den föddes inte då men det var första gången för en utsocknes som jag. Sedär, något positivt med den satans matchen också.

Tänk, då hade vi målvaktsparet Dyrén-Tore. Ibland känns det som det var igår, ibland är det hundra år sedan. Urban Eriksson på backen. Linkan och Jocke längst hår. Christer Jensen. Lars-Eje i båset.
Kommentera

El Maco: jag har för mig det var nåt extremt den gången.

Hm... var det inte i nyköping förresten som en av bortafansen var en blottare.
Kommentera

El Maco: Ramsan Oooh aaah Micke Lind föddes på bussen upp till björklöven, kommer inte ihåg vilken av matcherna det var... Den ramsan kommer jag att sakna...
Kommentera

Kasparov: Helikopter i mittcirkeln...:)
Kommentera

Kasparov: En av hemmafansen. Efter matchens slut, när lagen ställde upp och tackade för match, löpte en man i åldern 35-40 från hemmaklacken in i mittcirkeln, drog ner brallorna och visade familjelyckan. Han blev visst portad i hallen sen. Undrar om han fortfarande är det?
Kommentera

El Maco: Synd om han blev portad för det... Undra om jag är portad i Nobelhallen???
Kommentera

El Maco: I Kempis var det ju en luling som streakade genom hallen. Iförd endast en halsduk.
Kommentera

...fan folk snackar om Strimma och Brynäsmatcher och Bullas uppåkningar... Nu är det sjuttiotalisternas tur att vara nostalgiska! In med Gatehag!
Kommentera

willysson: let's not find out
Kommentera

Willysson: hum , ja nån gävleresa häromåret var väl rätt stökig har jag för mig :) sen stockohlmsresorna brukar vara rätt livade.

Mora - 98 har jag för mig var en bra resa.

mest traumatiska minne jag har är nog när jag var uppe Härnösand häromåret och blev överfallen med snöbollar och diverse annat av en 10-15 uppretade AIK Härnösandsfans i 10-12 års åldern.
Kommentera

Portello: Jag är mer imponerad av folk som streakar på Kalix hemmamatcher i bandyallsvenskan.
Kommentera

Kuriosa: kom ihåg att ramsan Oaa Ahh Micke Lind ursprungligen lät: Ooh Oooh Micke Lind !
Kommentera

El Maco: Jo, det förstås. Men det låter aningen kallt.
Kommentera

Kasparov: Såg du hela matchen i Mora 98??? eller var du en av de 33,3 % som inte tog sig in på matchen???
Men det är rätt kul när bodenfansen kastar mynt på oss, och jag stannar och plockar upp pengarna...:)
Kommentera

Kasparov: Ska vi slå vad om att Micke Lind (och Danne med) kommer att hyllas bra mycket mer av Timråpubliken både hemma och i Gavlerinken än vad tråkbrynäs gjorde när Huss kom tillbaka. Och då lär ändå aldrig #24 gå upp i taket i Timråladan.
Kommentera

angående "största Timråklacksfyllan" så är nog nåt SCA-cupsderby med på listan. Eller nån sca-cupsfredags match överhuvudtaget. Visitationen har väl varit aningen begränsad där genom åren!
Kommentera

willysson: den matchen såg jag, har jag för mig. Det beror på vilken du menar, åkte bara på den i allsvenskan, (vinst 0-2)
Kommentera

« · 271647 · »