Sammanfattningsvis: Det var bättre förr. I alla fall ibland. Och det var definitivt bättre förr om man gillar Grums, Örebro eller Björklöven. Roy Esping har inget i Timrå att göra, Kasparov var full på Hovet och Willysson är möjligen inte välkommen i Karlskoga.
Kasparov: Min två värsta resor är helt tågresan till Gävle 00/01. Jag var inte snygg då ja. Inte för att jag vet om jag är särskilt snygg i vanliga fall heller men jäkligt hade jag i allafall om än med vissa minnesluckor men faktum är jag kommer ihåg det mesta. Fast värst var ju Brunflo för 2år sedan när jag åkte bil upp på lördagmorgon med Östberg, Caruso (Robban Håkansson), Bosse Bly och brorsan Pelle och fick nys på en flaska under en jacka i bilen med vitt innehåll och jag drack och som jag drack. Herregud jag var allt annat än fräsch i Fränsta! Resten får ni fråga om men detta borde dom flesta vid det här laget redan ha hört. Den går som en följetong på Vivsta och jag blir ständigt påmind och antar att det lär sitta i ett bra tag framöver...
Kasparov: Fast nuförtiden håller man sig på mattan om man säger så. Jobbar ju nästan jämnt med tidningarna så sponken får man ge fan i men framöver får man väl blötlägga sig igen så man kommer i form till Gatufesten så man inte däckar under efter några pilsner. Risken finns ju när strupen vart torr ett bra tag. Senaste fyllan var ifjol sommar så man har väl lite att ta igen antar jag?
En back! En back! Ett kungarike för en back! Irriterande att varken Oduya eller Svensson lyckades välja rätt klubb när de hade chansen. De hade ju passat som hand i hanske i laget. Hur går snacket kring Micke Magnusson egentligen? Det känns ju som en riktig longshot, men men...
Forwardsidan ser därmed okej ut. Alla viktiga spelare kvar utom Lind. Eriksson och Wallenberg kompletteringsspelare som ersätts med Sundin och Hagos som känns roligare i termer av potentiell utveckling. Lind och Åkerblom ska ersättas av Jinman så här långt. Det enda jag kan göra är att gissa och då tror jag att Jinman levererar lika mycket som Åkerblom. Den tolfte spelaren som det finns utrymme för i höst/vinter få vara bra om han ska fylla Linds plats. Hur som helst en av elitseriens bästa anfallsuppsättning.
Backsidan är ihålig. Hansson får kontrakt och Sanny Lindström kan kanske få göra en hel säsong? Kan de kliva fram och göra skäl för elitseriekontraktet? Det krävs en, gärna två etablerade backar i laget för att ersätta Lindman och Jindrich. Nu har vi bara tre backar av hög elitserieklass att luta oss mot. Illa.
På målvaktssidan verkar vi ersätta en veteran med en spoling. Blir väl i alla fall bara fyra-fem matcher från start antar jag.
Lite tramsigt att yla om kvalserien i alla fall...
El Maco: Tror säkert Sudden blir en förstärkning förlåt Fredrik Sundin ska det vara, men på backsidan ser det tungt det som var parollen i årets TIKgäng men Nubben verkar ju veta vad han vill ha och grattis föresten till årets ledare, starkt. Appropå Beckis så går han nog till Real inte mitt lag M-real utan det som ligger i Madrid men OG finns ju kvar och Jämtin gick inte till Brynäs som verkar få det lite tufft efter alla som slutar och Lind verkar få dra ett tungt lass.
El Maco: är inte riktigt överens med dig. Tror, obs tror att Jinman är mycket bättre än vad som kommit fram här. Har läst en del hemsidor på engelska och blivit lite impad. Vad gäller Jinman kan man utgå från att det första tipset kommer från killarna som spelade i Nottingham i fjol. De har alltså spelat ilag med honom under en kort period och utifrån detta tipsat Kenta o Kenta. Dessa har i sin tur varit o sett honom live. Sedan finns som sagt en del hemsidor från Canada där man närmare kan studera killens framfart. Jag hoppas att killen håller minst samma kvalite som Micke. Han går utan vidare in i TIK:s andra femma. Dessutom tror, obs tror jag att satsningen på unga framtidsmän kommer att bli lyckad. Kanske inte fullt ut första året, men väl inom 2 år. Trots allt var de som lämnat, med något undantag, över 30 bast. Därmed mer skadebenägna och kanske tveksamma inför hård försäsongsträning. Införskaffandet av nyförvärv kan inte vara slutförd. Till den trupp som finns idag måste minst 2 st spelbackar o någon forward ytterligare kontaktas. Förutom dessa tror jag att 2 st spelare ur de egna leden kommer. Mats Hansson o en forward. Tror obs tror att det kan bli Lundin. Han har visat lovande takter förut och har de fysiska förutsättningarna plus att han är bra på grillorna. Uppriktigt sagt finns ingen anledning att gå å gräva ner sig!
Oväntad forwardsförstärkning! Liam Lindström från Mora, spelar med Sundsvall och tränar med Timrå enligt länken.
Tufft namn. Och vikten av tuffa namn i truppen mina damer och herrar, det kan man inte ta nog allvarligt. Därför Bosson fick stanna och Degerstedt fick gå. För att ta ett konkret exempel om dopets betydelse för karriären.
El Maco: Han var mitt 8:e val bland backarna. Således väldigt lågt prioriterad! Nu har vi fått Jäger (vilket jag är jävligt nöjd med) och snart signar Pasi! Så det är lugnt!
Jimmy: Det hela verkar lite konstigt. Spela med Sundsvall men träna med TIK. Det måste finnas en tanke bakom upplägget. Har pappa Willy ett finger med i spelet?
El Maco:Jag tror nog att Timrå ville ha Mattias minst lika mycket som Sundsvall ville ha honom men har man Sundsvall Hockey som moderklubb är man tillräckligt smart för att inte väja att spela i ett lägg-lag.
actionleif:Jag tror nog att jag kommer i håg att Frella hade skickat länken även tre sekunder efter.När det blir känt att Pasi inte vill spela i Timrå som jag vet att han inte vill så undrar man om Mattias passar då?
Man ska inte ropa hej före innan man är över bäcken...
Nike89: Men lilla vän, menar du på fullt allvar att vi skall tro på dig när du säger att Pasi inte vill spela med Timrå,,,då hade han sagt nejtack på engång.
TIK valde av olika anledningar att satsa på Jäger och inte på Mattias, det borde ni kisskatter vara glada över idag.
OM TIK hade velat så hade de gett honom ett kontraktsförslag och då tror jag ad den gode Mattias hade valt TIK istället för Bobcats.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·