1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591418 inlägg · 6216 ämnen

Anti-Virus?

« · 788048 · » Till forumet

Anti-Virus?
Det är smått otroligt att Virus får fortsätta att kommentera i Canal+. Han är ungefär lika ofärgad som den gode LG i Radionsporten. Är det verkligen så illa att det inte finns någon annat att tillgå?
Kommentera

Sv: Anti-Virus?
Tjalle: Kanske är så att dom andra "experterna" (enormt stora citattecken där) vill ha för mycket pengar för att sitta där å tjöta, medans virus inte tar så värst mycket utan istället njuter av att bara sitta å ösa totalt omotiverat skit på ett å samma lag år efter år - och ser det som en del av lönen, kanske rent av den större delen av lönen...
Kommentera

andyo: Pappskallar slänger skit på Virus! Vi andra lever ett liv!
Kommentera

orion: Haha är det någon här inne på forumet som har ett liv så är det väl jag som inte ens har skrivit över 300 inlägg på de åren jag vart med här.
Kommentera

andyo: du kanske är en låångsam skrivare?
Kommentera

orion: "Vi" kan de som står i klacken och skriker använda. Övriga borde ta till pronominet "Ni".
Kommentera

Jag såg matchen, utom första perioden, och jag tyckte att Virus var dålig men knappast färgad. Han berömde de som skulle ha beröm och han kritiserade de som hade förtjänat kritik.

Att han inte är riktigt med i matchen eller har stenkoll på regler och fakta är en sak, men i dag var han då inte färgad.

Kommentera

Poffa: Nä, han var så grå man bara kan bli, med snudd på vit ( c :
Kommentera

Helg Ernest: Vit är alla färger. Varenda en.
Kommentera

Poffa: Haha det var det dummaste jag hört på länge, är du blind och döv? Till och med bisittarna brukar ju lessna ur. Han hatar Timrå, punkt slut.
Kommentera

Lemmy: Personligen tror jag att de enda som är färgade i den här tråden är de som anser att Virus hatar Timrå. Märkligt att det bara är Timråiter.
Kommentera

Poffa: Ja då är väl Niklas Holmgren och fler också Timråiter då, att vara Tikare kan nog inverka men mina polare som tittar samtidigt tycker alla samma sak. Klart att det är så, att inte inse det säger mer om dig än om dem.
Kommentera

Lemmy: Jag tror såhär, i "fallet Virus". Hans "Virus" Lindberg må ha haft sina bättre dagar som hockeykommentator i TV-rutan. Så har det enligt mig varit så ett tag nu. Inget ont i att han tragglar vidare, inte alls. Det är väl det enda han kan, eller gör duktigt konstruktiva försök till att göra, iaf. Man kan ju inte vara bäst jämt, ungefär. Virus hatar med största säkerhet inte alls Timrå. Vad den kritik han lagt fram tidigare beror på, det vet jag inte. Den här säsongen är dock min uppfattning i frågan rätt så klar. Som serieledare förtjänar man en skopa kritik, och ibland även ovett, de gånger man kanske inte når upp till "rätt" nivå. Ja, som att man liksom ska förtjäna förstplatsen genom att också prestera bra på isen. Det är väl inget märkligt om det nu är så, eller?
Kommentera

Dream Team: Han kan vara rätt ute ibland, helt klart. Tex när nubben sitter bredvid honom i studion. DÅ jäklar berömmer han Timrå och för en gångs skull kritiserar han inte allt de gör på banan eller hyllar motståndarna. Jag har alla matcherna inpelade och blir lika  förbannad varenda gång jag gör en återblick, karln är ju sjuk. Visst serieledare ska synas men i de flesta fall spelar det ingen roll var Timrå befinner sig i tabellen, han är alltid på motståndets sida.
Kommentera

Lemmy: Ko9lla nästa gång TIk har powerplay, han utbrister alltid, SÅJA! BRA gjort!!, när motståndarna får ut pucken, aldrig i det motsatta förhållandet. Likadant om TImrå gör en framstöt som nån annan skrev tidigare, så berömmer han ALLTID motståndets försvar i första hand, sen kanske han slänger in en kommentar i förbifarten om anfallet i fråga. Sen om motståndarna anfaller, ja då är det otroligt, inget bra försvar av Timrå utan bra prestationer av motståndet. Detta sker i allal matcher Virus kommenterar, ta och lyssna ordentligt nästa gång så kanske ni Virus-fans får krypa till korset och vara objektiva.
Kommentera

Lemmy: Vi var mellan tre och fem stycken som såg igår. Alla tyckte som mig. Klart att det inte är så, att inte inse det säger mer om dig än om dem.

Och vad det gäller Niklas Holmgren och de andra så försöker de föra en dialog.

Kommentera

Lemmy: Jag hörde flera gånger hur han berömde t ex Jonte, Timrå, Hahl osv. Dessutom gav han svidande kritik till SkAIK-spelare då de gjorde något bra. Bl a så skällde han rejält på Haakana och PA Lundström för deras orejäla spel i BP.

Sedan är det naturligtvis så att han, och många andra, ställer högre krav på Timrå än på SkAIK, men det är väl inte så konstigt? 

Kommentera

Virus kanske inte hatar Timrå, men han är jävligt dålig på det han gör. han vet inte ibland vad han snackar om. Ne jag förstår inte varför Kanal+
har kvar honom. Har han någon kansul i sitt kontrakt?
Kommentera

Poffa: Ja, dina polare är väl Modoiter, haha. Skämt åsido, alla får såklart tycka vad de vill. Jag står fast och andra icketimråiter med mig. EN sak undrar jag dock, om man inte med objektiva ögon kan se eller höra Virus helt uppenbara Timråhat, kan man då se annat med en djupare blick på en hockeyplan överhuvudtaget. Eller är hockeydårar som mig mer dumma i huvet än normala människor?  ;)
Kommentera

Lemmy: Det är så sött då du med förtäckta ord försöker säga att alla som inte håller med dig om Virus sk. "Timråhat" inte kan något om hockey. Jag tror du ska ta och testa det här med objektivitet någon gång, det kanske kommer skaka om dig rejält.
Kommentera

Varför överhuvudtaget lägga ner så mycket energi på det som Virus säger och gör? Han är ju på inget sätt delaktig i Timrås framgångar eller motgångar. Om C+ vill ha honom som expertkommentator så må det väl vara. Det är deras problem.

Sedan ska det väl inte vara helt omöjligt att skita i vilken sörja Virus eventuellt kan tänkas vräka ur sig, eller? Det är ju ändå matchen man vill se. Tyck att han är Timråhatare, visst gör det. Tyck att han är den mest objektive kommentatorn som finns, visst gör det. Men är det verkligen värt allt detta fokus här på HS? Min personliga uppfattning är att det gör varken till eller ifrån.
Kommentera

Lemmy: Men det syns rätt tydligt att man kör budgetversion när det är ppv-sändning. Både på "pausunderhållningen" (består av att visa resultattavlan i en kvart) samt kommentatorerna. Vad vi, och i synnerhet undertecknad tycker om Virus är väl klart, men den andra virrpannan som sitter där är ju inte så vass han heller. Mängder av felsägningar och igår rörde han till det rejält när han började yra om powerplay-statistiken och boxplay-statistiken. Han blandade ihop allting 2 gånger på 2 olika powerplay, så Virus fick rätta honom bägge gånger.

All heder till Niklas H som jag tycker är mycket duktig. Alla kan göra fel, men nog märks det att kvalitén skiljer sig kommentatorerna emellan.
Kommentera

RedEagleJkp: "Min personliga uppfattning är att det gör varken till eller ifrån" syftar på vad Virus tycker eller inte tycker i TV-rutan. Inte om det fick mycket fokus på HS =). På den frågan så är min personliga uppfattning att det får för mycket fokus. Bara för att klargöra saken =).
Kommentera

Lemmy: Hehe, jag kommer ihåg en match förra sässen mellan Timrå och Brynäs på C+ Timrå vann skotten i första perren med typ 14-4 och ändå säger han att Brynäs har stått för det mesta. Färgad eller inte, vad vet jag.
Urusel är han iallafall.

Det går att dra upp några dussin liknande exempel.
Kommentera

73Sjöbba: Om ni skärskådar alla kommentatorer, finns det då någon som inte någon gång har kritiserat Timrå och därför borde vara den som får kommentera Timråmatcher?

Det är väl så att man hör vad man vill höra, självklart tycker jag själv att kommentatorer och bisittare är överdrivet kritiska mot mitt lag och inte klagar på det andra laget... ifall jag lyssnar med det örat.

Kommentera

Paddan: Nä, visst finns det bra kommentatorer också Niklas Holmgren och Calle Johansson är 2 exempel.
Frustrationen blir inte lättare när Silverfisken kommer med oobjektiva och okonstruktiva utlägg när det är uppförsbacke
Kommentera

Paddan: Jag har hamnat i ett "igoneraläge" rörande Virus och orkar knappt ens dra på smilbanden längre. Det som ligger till grund för min uppfattning stärktes igår. Det jag retar mig på är spontanta lyckotjut typ "Nu har Timrå ett hårt tryck...bra! där fick Skellefteå ut pucken". JVirus, och vilken annan kommentator som helst, får i övrigt gätna sprida såväl ris som ros över Timrå, bara det baseras på fakta och inte känslor.
Kommentera

Tjalle: Amen.
Kommentera

RedEagleJkp: SÅ om du ser en tråd med rubriken "Anti-Virus" varför gå in och posta ett inlägg som ditt? Betyder det att alla som inte är intresserade av detta ämne ska gå in och säga det? Då skulle tråden bli helt förstörd, min uppfattning är att håll dig borta om du nu inte tycker om ämnet, jag tycker ämnet är viktigt för mig, sen om du nu inte tycker det är väl det ok för mig.
Kommentera

Lemmy: Nej jag tycker inte att alla behöver gå in och säga att de inte tycker det är så mycket att diskutera. Men jag gjorde det för att jag tycker att det är ett himla fokus på Virus så kallade Timråhat. För mig är det en skitsak vad han tycker. Men du verkar störa dig rejält på vad han har att säga om Timrå så för all del, fortsätt spy galla över Virus. jag tänker inte stoppa dig. Jag har sagt vad jag tycker om det hela. Det räcker för mig. Vill du älta detta mer så är det din fulla rätt.

All heder för att du inte vill förstöra tråden här på HS... fast i ärlighetens namn Lemmy så ifrågasätter jag hur mycket till tråd det är att försvara när man enbart idiotförklarar andra lags fans som inte tycker att Virus hatar Timrå. Ibland så skulle det inte skada om vi Timråsupportrar var lite mer toleranta mot oliktänkande.

Fast nu har jag upptagit för mycket plats på denna Anti-Virustråd. Nästa gång jag har en åsikt om detta ämne så lovar jag att göra det under en kommande Anti-Anti-Virustråd. Länge leve Symantec och Norton!
Kommentera

RedEagleJkp: Haha, bra det. Idiotförklara har jag gjort det?...Ironi verkar det vara många som har svårt att se, även om man markerar med ( ;) ) smileys, tycker dock att min åsikt idiotförklarades och ett gensvar var att vänta.
Kommentera

RedEagleJkp: Dessutom är jag med och betalar fanskapets lön så att som arbetsgivare borde jag ha rätt att om inte kicka honom så åtminstone spy galla som du så elegant uttrycker det.
Kommentera

Lemmy: Betalar du hans lön? =)

Med den logiken så betalar vi alla varandras löner på ett eller annat sätt och borde ha rätt att ge folk kicken lite hipp som happ. Ja, varför inte? Bra förslag. You're fired.
Kommentera

Hawerchuk: Du var ju rolig du...haha. Om jag slutar betala Anal+ så slipper jag ju han. Virus tar emot lön av Canal+, jag bidrar med min del. Vilken del av min lön bidrar du med?
Kommentera

Lemmy: Nu behöver det inte nödvändigtvis vara du som idiotförklarat de med avvikande åsikt. utan det var mer menat till de Timråiter som brukar bemöta en avvikande åsikt med kommentarer typ "Vad annat hade man förväntat sig av en supporter till banjolirarna" eller annat som för debatten framåt på en hög och akademisk nivå. Tyvärr var början av mitt meddelande ett svar till dig så du fick bära hundhuvudet. Det var dock inte min mening.
Kommentera

RedEagleJkp: Då hajar jag =). De e lugnt. Har lagt ner detta med Virus nu ett tag ialla fall, haha. Tills nästa gång då. Lite skönt att fokusera på något annat än alla skadorna bara. Undrar vad man ska önska sig av tomten då?
Kommentera

Lemmy: Då hoippas jag att Tomten bjuder på någon trevlig julklapp typ Marko Jantunen, Peter Tenkrat eller något sådant i din julklappssäck =). Ha det!
Kommentera

Nu har jag sett sändningen från ppv mot Skellefteå. Ska jag vara helt ärlig förstår jag inte kritiken mot "Virus". Han till o med försvarade TIK publiken när kommentatorn tyckte att det hade varit tyst. Virus sa att det höll han inte med om för att det alltid är kanon stämning i Timrå. Publiken lider verkligen med sitt lag osv.

Däremot kan dom lära sig att zooma in!!! man ser ju knappt spelarna.
Kommentera

Fan vad skönt det är att slippa fåntratten idag. Jag kommer att berömma dom här kommentatorerna även om det skulle bli torsk today.
Kommentera

Fick inte Angell 2 plus 10 i den 12 minuten??????????????
Kommentera

uhahl: tyckte han kom in jäkligt tidigt
Kommentera

uhahl: Nix, däremot åkte Dackell ut 11.53, GA-MI.
Kommentera

uhahl: Han fick bara 2 min för Diving
Kommentera

Röda Tallen: Rådbjär visade för osportsligt uppträdande
Kommentera

Röda Tallen: Han fick även en tia för att han protesterade.
Kommentera

uhahl: Ja det är otroligt, här han man nästan trott på alla de som tycker att man är för färgad när man dömer ut Ljushuvudet, bara att lyfta hatten för Arto eller så är han också Timråit.  ;)
Kommentera

Hälge: Inte enlingt Swehockey. Och han var ju inne på isen igen
Kommentera

Hälge: Tyckte också att Rådjer visade för en tia .. även tv trodde det då de stog så, men han spelade efter 2 min
Kommentera

Katastrofal match igen av canal+ älskade tik-hatare!! om Linköping gör en bra sak så är det timrå som är dålig men om Tik gör en bra sak så är det bara bra men linköping gjorde inget dåligt och sedan ska han förklara noggrant varför och hur klubban åkte upp i ansiktet! Näe BOJKOTTA VIRUS!!!
Kommentera

Tycker Virus bevisar sin storhet som expertkommentator ikväll igen. Han är f-n bedrövlig karln. Man riktigt hör hur mycket han vill att Timrå ska förlora. 
Kommentera

« · 788048 · »