sargad: Törnqvist hade en "one hit wonder" säsong hos oss. Inte varit nära att producera liknande efter i karriären. Men vem vet. Han kanske har de där 30 ish poängen i sig än. Vill minnas han hade ett ruskigt skott. Han hade väl nån patenterad skottvariant där han åkte och gjorde nån snabb vändning och skott i första krysset.
Man har ju varit nöjda med arbetskapaciteten från LHC håll i allafall.
sargad: vill minnas honom mer som hårt arbetande än en poängmakare. Sjukt bra poängsnitt av Oliver K förresten. 35p på 36 matcher men han får faan steppa upp lite för i slutspelet har han ju bara 1p på 3 matcher. Joel Kellman känns som en intressant ersättare, kollar man hans poängsnitt så var han ju riktigt på g i KHK innan han drog över till AHL. Kom kanske tillbaka med lite stukat självförtroende men kurvan på hans stats pekar uppåt!
0tto: Gällande OJ så tror jag han kan mkt väl lyckas men i Timrå verkar han inte ta chansen riktigt (både Ante och Olli verkar inte tycka att han tagit sina chanser i a f) och det kan nog vara bra för båda parter att han testar lyckan någon annanstans
"Namnen är Patrick Russell, Lance Bouma, Olle Strandell, Eddie Genborg, Elliot Ekmark (avslutat lån) och Henrik Törnqvist. Linköping nämner dock inget om klubbprofilen Broc Little, 37, som sitter på ett utgående kontrakt med klubben. – Vi vill tacka samtliga spelare för deras insatser i Linköping Hockey Club och önska dem ett stort lycka till i deras framtida hockeykarriärer, säger herrlagets sportchef Peter Jakobsson i ett pressmeddelande.
Nästa säsong är Mikael Håkanson ny tränare i Linköping."
Nog finns det plats för Oliver Johansson i laget och med tanke på "stjärntappet" borde det innebära en fin möjlighet för OJ att på alvar kunna mogna ytterligare på SHL-nivå. Kul!
Röda Tallen: Jag har verkligen trott på honom då jag tycker att han har "något" intressant i sig. Men, den bilden har ändrats i år.
Han har trots allt fått en del chanser högre upp i hierarkin, mer än vad vissa andra har fått, men man kommer verkligen inte ifrån 15 poäng på 118 matcher i SHL (med varierande speltid så klart), och då han inte riktigt tillför med tyngd eller har en spelstil som kan dra med sig andra för att ändra en matchbild så ser jag ingen nytta att ha honom i laget, han blir snabbt irrelevant tyvärr.
Tror han verkligen skulle behöva blomma ut i HA innan han tar steget upp till SHL. Hittills har han bara "varit spännande" i några år, inte mer än så. Han hade passat bra i Mora 1-2 säsonger, så han fick självförtroende och möjligtvis hitta sin identitet.
Röda Tallen: Helt rätt om han inte kommer vara kvar, varför ge honom slutspels rutin om han är klar för en konkurent nästa säsong. Är inget dagis detta.
Puckat: Det är väl därför han inte spelas. Har nog stått klart ett tag att han skrivit på för annat lag. Klart Jokkinen vill satsa på andra då, i första hand.
{469}: Säger det igen, högst tveksam till at Harde är ett ”klassförvärv” tror vi kommer dra vårat hår lika mkt som med Eronen och Näkyvä. Förhoppningsvis är Harde billigare
NDR: Numerären och att vilja slår för det mesta rutin, speciellt när rutinerade spelare inte visar någon vilja öht. Där har du mina anledningar till att det ser bättre ut. Åtminstone två av de nya backarna är tänkta att sättas på tillväxt med sporadiska inhopp. De två senaste åren har vi gått in i säsongerna med tunn backsida, vilket har lett till paniklösningar i oktober när skadorna kommit. Så jo, jag hävdar bestämt att det ser bättre ut än denna säsong.
{469}: den dära nya finnen ifrån Skellefteå är han center eller wing ? Sen kanske Heponiemi känner sig sugen att spela för gamla Florida profilen Olli när dom båda representerat dom + finnar haha .
Nisse på Mon or: Nu är ju ingenting klart med Westfält. Stod som ett alternativ. Men att man har andra spår att gå på med. Förhoppningsvis är inte Wedtfält huvudprio. 🙏
Nästan komiskt detta med Westfelt som ny center. När Hållander, Kapanen, Eronen, Nykävää, Koivisto och Erixon lämnar, torde det finnas utrymme att värva en toppcenter, två yttrar (varav en är Heikkinen i SAIK), samt några etablerade spelskickliga backar. Center sidan 1. Ny, kapacitet som Kapanen 2. Emil Pettersson 3. Linus Eriksson/Anton Lander 4. Anton Lander/Linus Eriksson
Ska Linus Eriksson skolas in som center, måste han in som 3e center under nästa säsong. Anton Lander är säkert ganska prestigelös. Han blir en bra 4e center tills hans kontrakt går ut.
NDR: Jo absolut, rutinen Näkyvä har är en sak. Men Hardegård kommer vara ett klassförvärv. Friej tror jag också en del på. Jag är övertygad om att backsidan kommer vara mer spelskicklig och mer Jokinen-kompatibel faktiskt.
Jag är dock mer orolig över centersidan som sagt. Den måste vara huvudprio nummer 1.
{469}: Det är lungt :-) Tycker inga av våra finska backar har varit "bra" men dom gör sitt jobb. Min tanke var mer att byta ut dem mot de som stod på ST:s hemsida är en chansning deluxe,18-19-åringar som idag inte har några ledande roller över huvudtaget och har noll rutin. Men vad vet jag, Olli kan kanske göra guld av sand över en sommar.
NDR: Förlåt om jag är nedlåtande, men du tycker alltså att Näkyvä varit bra denna säsong? Att Rönnelöw och Lindgren går in på 7 backar i ett SHL lag? Ok, vill vi vara ett bottenlag så.
Eronen har spelat i Finska landslaget!1!1 På tal om gamla meriter..
Och Jo allt handlar om just poängproduktion i detta fall. Vi skall ersätta en center som producerat 1 poäng per match med en som gjorde 11 poäng?
Ok att vi kan bredda Hållanders produktion. Men det funkar inte med att ersätta en center på samma sätt. En oerhört viktig position.
NDR: Taget hans sista 6 säsonger. Har han nånsin ens varit nära att vara en topp 2 center i ett SHL lag? Det är en karaktärspelare för MAX att bära en 3:e kedja.
Men det är inte en 3:e center vi skall värva. Vi skall hitta en center som i allafall är god för 30-40 poäng.
{469}: Allting handlar inte om att leverera poäng. Näkyväs 620 matcher skojar man inte bort. Han är inte i sin prime men helt ok för att kunna hålla en hyfsad nivå över tid. Finns spelare under säsongen som Rönnelöv, Lindgren med flera som jag tycker har gjort det bra, men det gäller att kunna hålla en nivå över tid. Tror inte Kimmo gått över ån efter vatten om han sett att talangen funnits i egna led.
NDR: Det jag har koll på om Wetsfält är att man läst från FBK håll att han inte tagit chansen när han fått den högre upp i hiarkin. Han har inte det offensiva spelet i sig.
Han har seriöst producerat 11 poäng denna säsong! Fast FBK hade centerbrist och han fick axla en roll högre upp i hiarkin. Typ en Albin Lundin, inte mer.
Nej han skall inte spela i Timrå nästa säsong. Speciellt inte då Lander inte är en topp 2 center längre.
Vad skall vi med Westfält till? Är tanken att vi bara skall kunna spela intensiv hockey nästa säsong där kreativiteten och produktion blir lidande? Skall vi snubbla in pucken?
{469}: Har du koll på Westfält överhuvudtaget? Inte som en topp två center alls (just nu), men jag tror att han skulle passa utmärkt i Timrå och med Olli faktiskt.
{469}: Ondrej Kovarcik fd Jukurit följer numera Timrå på Instagram. Kanske bara för att det är slutspel eller något mer. Kontrakt till 26/27 enligt EP. Dock så ser hans bror, även han fd Jukurit, mer intressant ut som dessutom är C/RW men han står listad i samma lag som Ondrej till 25/26, verkar vara utlånad åt något håll? för finns ingen kontraktstid på EP.
Sundin är en ersättare till Näkyvä/Erixon. Vågar sätta min Banjo på att han levererar mer än Näkyväs 6 poäng i allafall. Då är Sundin inte ens en producerande back..
{469}: Vi kan ju vara överens om att just nu med den infon som finns ser det inte som det blir rulltårta nästa säsong, mer en en torr kubb. Även om det finns talang i det yngre gardet, så tror jag inte Ollis konstanta gnuggande i sarghörnen på träningarna kommer att lyfta dem till den rutin som behövs för att göra skillnad i SHL. Jag hoppas dock att jag har fel..
{469}: ST har kommit ut med en liten Trupp-analys till nästa säsong. Hoppas Westfält är bortskriven. Alternativt det absolut sista valet.
"Truppen ska kompletteras med framförallt en vass ersättare till Oliver Kapanen som center. Här har Expressen berättat om intresset för Färjestads Marcus Westfält. Intresset kvarstår, men Timrå har fler spår enligt våra uppgifter. Klubben vill även ha in ytterligare en ytterforward, klassen på den spelaren hänger på hur mycket pengar som finns kvar."
För vass ersättare och Westfält går inte ihop i min bok. Då kan vi lika gärna värva en producernade center från HA.
Westfält skulle bli en riktig flopp om han anses som en topp 2 center. Lander är ju 100 gånger bättre.
{469}: Frejj och Sundin får väl ses som utvecklingsbara spelare, och detsamma gäller Stadin. Är också tveksam till den sistnämnde, men han kan inte kosta många kronor och fungerar det inte så är det väl ingen större skada skedd.
{469}: Edith. Freij är inte ens tillbaks från sin fotskada som skulle kräva gips i 6 veckor vad jag kan läsa.(Om jag inte missat nått) Skadade sig i Januari och osäkert om han skulle hinna tillbaks till början av slutspelet. Det är den sista infon jag hittat i allafall.
Apropå tallarna.. Det här blev resultatet när jag bad ChatGPT göra en hemmatröja & en bortatröja med tallarna istället för TIMRÅ😅 Jag personligen tycker att dom blir mindre plottriga med tallarna och 100% snyggare 😍🤩. Oavsett tallarna ... | Läs mer