falconuggla: Vad gäller att 57-51-29 är tillbaka är en no-brainer för mig, nästan så man börjar att fundera över agendor när man väljer att ändra i den kedjan som egentligen varit topp 3 i SHL sen efter jul ifjol.
Zäta75: jag hade gärna haft Viggo kvar, men nu har han ju kontrakt med hv, och dom har väl ett hyfsat J20 lag. Men om hv ramlar ur då kan ju Timrå plocka honom!
Håkkybåkky: (H) LHC = det är faan dags att vi tar en 3a mot dem nu (B) Plastsjö = går till OT/Straffar, sedan kan det gå hur som helst (B) Mordor = gratis poäng är gott (H) Brynäs = hemma hoppas jag vi sätter stopp för deras hysteriska form (H) Lule = samma kommentar som den om Brynäs ovan (B) SAIK = de lär ju ha spelat upp sig rejält lagom till de möter oss tyvärr.
JanneH: Inget ont om Forsmark. Men tror han får det svårt att slå sig in i NHL. Lär nog bli idel AHL spel med enstaka NHL match. Innan han vänder hem till Europa igen.
Han har väl aldrig nämnts i kategorin, " för bra för denna liga" nån gång riktigt?
Andersson: Jag tippar att JJ står mot Ällhåce, TJ i kassen mot Växsjö. Sen blir det öppet mot Mordor på lördag, lite beroende på om och vem som isåfall varit hetast ti-to.
Hur är det om nån/några av våra killar drar till NHL en andra vända och kanske något annat lag, får vi utbildningsstålar då? Eller någon ersättning/övergångssumma ?
Någon som vet om derbyt på lördag visas på någon bar i Sundsvall? Är i stan över dagen och har ingen koll. Den finns inte på O'Learys listning. Pitchers har väl inte öppnat ännu?
Timrå Isstadion: Bra svar på kritiken mot klacken i dagens ST av Emma i SK.
Att folk orkar sitta och skriva insändare i tidningen om att ngn/ngr skrikit fel ord på en ståplatsläktare. Ta det direkt med SK om man upplever problem. Insändare och sån skit skadar bara Timrå IK i onödan.
Tänk om folk skulle skriva insändare om allt de hör på en fotbollsmatch tex. Då skulle det fylla upp flera dagstidningar.
kulltorp: – På det stora hela är det fantastisk stämning, sedan är det ibland saker och ting som skriks som inte är lämpligt, säger ordföranden Emma Könberg.
– Jag kanske låter hård, men jag är så fruktansvärt less på all skit som supporterklubben får. Vi arrangerar resor och gör massa grejer – är inte det positivt?
kulltorp: Jag är av den uppfattningen att de flesta som inte uppför sig, tillhör inte supportergrupperna som stödjer TIK. Timrå supportergrupp och TIK031 gör ett enastående arbete och skall ej ta åt sig av dessa skriverier. Det finns avarter överallt även vuxna på sittplats. Går man på liknande evangemang så får man tåla en del. Sen är det i vissa fall olämpligt, men ingen skugga skall falla på någon supportergrupp
solbacken: Vi gör lika gott arbete som de flesta andra, man gör det man kan och har man möjlighet att försaka jobb och familj för klubben så gör man det. Med det sagt så kan jag säga att jag hatar modo, tycker dom är horungar och skulle den föreningen läggas ned skulle jag fira som aldrig förr. Men det är min åsikt precis som alla andra har sin egna åsikt och endast representerar sig själva på en läktare. Vi behöver diversitet och olikheter, att hålla på med insändare och skit för att några går utanför ens egna ram är rent trams.
Allt jag vill säga är att du inte ska dra in ”031” i nåt som DU tycker. Ikväll krossar vi LHC!
angeroath: Jag vet inte om du missförstod mig, jag tycker ni gör ett enastående arbete. Alla resor ni ordnar och tifon det är bra. Jag hyllar er, ingen skugga skall falla på er. Hoppas.kunna åka med er någongång i framtiden.
Lomond: backar kommer att bli friska, jag vet inte hur långt borta dom är. Men det är nog ingen före jul iaf. Så det vore fint om vi fick behålla Viggo till dess. När det gäller Eismaskinen så måste dom lära honom att man inte kan åka skridskor rakbent. Och att han måste utnyttja sin storlek i närkamper. Då kan det nog bli bra för honom också.
Sputnik1: Skulle jag få välja så hade vi flyttat ner Lander istället och upp med EP som center mellan Wedda och Hållander! Jag är inte lika säker på denna lösning med EP som vinge. Helt plötsligt har vi centerbrist.
Sputnik1: Håller fullständigt med, vi har möjlighet att ha toppcentrar i våra tre främsta kedjor men väljer alltså Eisenmengele i tredje som är knappt SHL-mässig. Hål i huvvet 🤯
mikenomad: otroligt märkligt. Och oroskänslan man har över vilken kontroll man egentligen har över PROCESSEN minskar inte direkt när man verkar överge ännu en strategi. EP ska alltså inte vara center ändå? Eisenhower som tredje?
Man kan väl knappast vara förvånad över att experimentet med EP som center i en betonghandledarbestyckad brunkarkedja skulle gå "sisådär"? Och är man verkligen impad av Landers härförande av en producerande toppkedja?
Njae. Blir bara mer och mer förbryllad över vad som pågår. Just nu känner jag att det finns en stor risk för att den här Jokinen-eran kommer totalhaverera. Hoppas verke-fucke-ligan att det bara är jag som är dum i huvudet.
Bragd-Birger: Bromsa lite här nu, ni har sett otroligt bra ut hela första halvan av säsongen. Ibland så kan det rinna iväg om man har en dålig match, så jag tycker ni inte behöver vara oroliga riktigt ännu. Spänn om och kör på.
Känns som Jokinen har lite småpanik nu över prestationerna och formationerna. Känns märkligt vi får centerbrist nu igen när EP går vinge igen. Jokinen borde fokusera på hitta tillbaka till in your face hockeyn igen. När vi spelade som bäst var det in your face hockey med balans. Nu känns det bara som det är balans utan in your face hockey. Tror vi måste återgå till att ösa på för fullt igen och sedan skruva därifrån. Jokinen måste bestämma sig nu om vi ska ha två offensiva och två defensiva eller bygga bredare. Personligen så ser jag nog helst Lander i en 3:e formation som han kan bära på egen hand.
Bragd-Birger: Olli kommer inte att totalhaverera, lika lite som Ante's lag gjorde det. Olli's frälsarhatt har fått sig en törn och hamnat lite på sniskan dock. I bästa fall kanske vi kan hoppas på att man studsar tillbaka på samma sätt som efter FBK i inledningen på säsongen, i sämsta fall ligger vi 10a innan jul. Jag vet inte varför men det skulle ge min Timrå-själ mer lugn och ro om vi låg top 6 innan juluppehållet. Så jämn som tabellen är spelar det ju egentligen mindre roll men symbolvärdet känns viktigt.
The great one: Wedin och Hållander ska man inte sära på igen, det finns en anledning till varför dom alltid kommer tillbaka till den konstelationen. Dom två forwards som passar bäst tillsammans med marginal.