Chrille: Uppenbarligen inte, eftersom flera timråsupportrar diskuterar situationen med bl.a brynässupportrar härinne. I övrigt skiter jag fullständigt i vad DU tycker, så det kanske jämnar ut sig…
Peja: Tycker olika om den situationen. I övrigt stenklar seger i serien mot svårspelande/tjyvspelande Skelet, grymt imponerande. Vilken jäkla säsong. Firma Alcen/Gälllsted/Silverbestick bör väl hissas i taket vid guld?
Huge: Ok fortsätt mala här då om du inte hittar till SAIK-forumet. Själv tycker jag att det är en intressant diskussion att följa mellan neutrala. Har ingen bestämd åsikt själv. Reglerna känns oklara
Debut i Montreal för supertalangen Demidov inatt. 1 mål och 1 assist direkt samt runt 17 minuters istid. Kapanen nere i 4e och fick bara 7 minuters istid, lägsta noteringen sedan han åkte över. Hoppas inte att det är i en sån här roll dom ser honom framöver.
0tto: jag kan ha fel, men jag tycker inte att OK är redo för NHL. Men han lär väl få härva i AHL ett eller ett par år, möjligen duger han sedan? Det bästa vore om han spelade i TIK och växer på sig (vilket säkert är omöjligt)?
vonDöbeln: Precis min tanke också. Så sjukt likt, fast åt andra hållet.
Får lite "karma is a bitch"-vibbar. Inte för att dom inte förtjänade att slå ut Timrå. Mer bara för att exakt allt som gick med dom i kvarten gick emot dom i semin.
Var väl marginalarna som lämnade. Kärnan av publiken var kvar och tackade laget. Sedan gick Frölunda till semi och Rogers sista match så inte så konstigt att publiken stannade där. Vårt uttåg var ju mer av en besvikelse. Ingen kan vara nöjd med att vi bara gick till kvartsfinalen.
Sedan hade vi otur med att Flaxlunda hade allt flyt mot oss. Mot Luleå hade dom inte samma flyt och fick respass.
KulltorpsOlli: ja, man ser verkligen risken med unga, outvecklade spelare som är vana vid att kunna spela med små marginaler och komma undan med det manifesterat i Viggo. Hans uppsidor gör att han spelas i princip nonstop i 6-5, men hans svagheter kan samtidigt göra att han lämnar en sån här match med -3 i antalet mål framåt.
Något liknande lär vi få se ett antal gånger i vinter, iom att vi värvat i princip 3 Viggos på "moderna rörliga backar"-kontot. Förhoppningsvis sjunker misstagsfrekvensen ju längre in i säsongen vi kommer.
Finns väl stor risk att Jurgårn kan satsa en del och få lite fler hemvändande om de går upp. Antalet tydliga räddningsplankor minskar allt eftersom i SHL känns det som. Vilka möjliga flytetyg kan vi spekulera om? LHC, Leksand, DIF/AIK? Som sagt, det känns som det kan vara är sämre bärkraft på plankorna 25/26 än på länge.
Zoogin62: Den ända möjligheten är väl isåfall att Montreal ser att han får en bättre utveckling i SHL än AHL samt att han själv skulle vilja. om ens det är möjligt.