Wayne Gresky:
Mer förbjudet är väl ändå att tjäna 270,000 kr i månaden och inte tacklas alls. Vilja vinna pucken. Nä, bara vara på isen. Bedrägeri. Men jag förstår vad du menar :-) Brempis kanske sparar sig till Kvalserien...
Kattgubben: Om Torp missat helt så skulle han säkert också klarat sig från avstängning.
Jag gissade på 3+2 eller 4+2, nu blev det 4+3 och det kan väl kännas lite hårt, men det är inte ett justitiebrott. Att smälla på en spelare som inte är i närheten av pucken och är helt oförberedd på en tackling är trots allt bland det mest förbjudna man kan göra inom hockeyn.
Kattgubben:
Hårt straff. Torp borde ha tacklat Bremberg istället...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Per HApps: HELT KlART ..att bygga en Multi Arena nu för oss finns inte,vi måste överleva först ,bygga ett nytt lag och visa att vi är ett lag att satsa på,men vilka på skall/vill satsa på oss :SCA eller en annan stor arbetrgivare måste KÖPA oss.
För det första måste vi rentvätta vår förening visa upp att vi är trovärdiga som förening , för mig är det svårt att se att dom gammla spånsorerna skall bistå med mer pengar än vad nu redan gör, till ett lag och en förening som inte nu är ett Elitserie mässiga ,är vi det nästa år?
Hur ska nästa år bli bättre? sedan vad har vi för stomme i laget att bygga på , den finns inte, hur många år det tar att få en sådan stomme och spelare som vill satsa på att göra Timrå till ett lag i framtiden , är inte många.
Varför inte var först med att bli uppköpt av ett utlänskt företag.
Sedan var tog sammarbetet med Kalpa vägen ?
För att hockeyn skall leva i Medelpad måst det finnas ett sammarbete mellen klubbarna inte minst Sundsvall och Timrå. För Timrå kommun är förliten !
Nu kan man inte tro man MÅste veta , Alla måste veta var det går åt för håll ,så långt har det gått, för alla vet att det inte gå att bygga på sankmark
Det kommer ta ett antal år att komma tillbaka.
Då kanske Sundsvalls och Timrå kommun är villiga att bistå med pengar till ett Arena bygge
Många hund-år blir det
Redigerad kommentar
Magnus Rövarn : Saluhall låter ju riktigt fint. Men det handlar ju bara om flosker. Inte ens IN-gallerian går ju speciellt lysande i Sundsvall.
Man pratade om små pittoreska affärer vid ett promenadstråk i hamnen, vad blev det av det?
Saluhall var på gång i källaren till Knaust, vad blev det av det?
Saluhall i Stadshuset, är det på G eller är det också ledlagt projekt?
Jag tror inte att saker och ting blir nedlagda resp skrinlagda på grund av att det finns stort intresse.
Jockz: Men man får väl arbeta med det grundläggande först, det sportsliga. Som det är nu så är risken stor att vi hamnar i Allsvenskan, jag ser inte hur flytten från Elitserien ner i Allsvenskan ska öka publiksnittet.
Magnus Rövarn : Jag vet inte heller varför jag svarar dig, för du verkar helt obildad.
Men hur kan du tro att ett innebandy lag ska ha råd att betala för att spela i en arena av det slag du föreslagit? Malmö Redhawks med mr Stenbeck i ryggen tycker att det var för dyrt att spela i Hyllie Arena trots att Percy har subventionerat kostnaderna för laget. Och den arenan är om jag förstod det rätt en bråkdel av de planer du skissat upp, och då har Malmö ett snitt på ca 6000 åskådare om jag har rätt siffror.
Hur många åskådare har Granlo, Dragons, Sundsvall och timrå? Kommer ni upp i ett snitt av 7000 tillsammans som det är nu?
Varken ni eller dragons, granlo eller Sundsvall kommer ha råd att spela i en sådan hall.
Du pratar om omsättning och öka sin budget, men jag är helt övertygad om att du inte vet vad de orden betyder. Du rycker bara några ord och sätter in dem i ett kaos av andra ord. För det är ju klart att ni måste öka er omsättning när ni drar på er så pass ökade kostnader, och de kostnaderna måste ju få plats i budgeten.
spud: Egentligen borde jag inte bemöta ditt inlägg en gång till för du är inte ens bosatt i kommunen så varför jag ens dribblar mot dig är ett mysterium.
Men i allafall, du menar att Timrå Kommun har mer pengar än Timrå IK då och att kommunen skall "straffas" för att Timrå IK växt ur sin kostym och väljer att flytta sitt "bohag" till Sundsvall. Timrå Kommun har plöjt ner åtskilliga miljoner i den nuvarande arenan. Sammantaget skulle Timrå IK under förutsättning att vi överlever denna säsong öka sin omsättning och totala budget vid en flytt. Sedan skall det ju finnas fler aktörer i Vision Af Sundsvall. Nämnde jag inte Granlo BK, Sundsvall Dragons och Sundsvall Hockey också i mitt första inlägg?
Klubbarna får ju betala marknadsmässig hyra med eventuellt en viss subvention. Det är ju inte så att Granlo bara för att de spelar innebandy slipper betala isytan utan det får ju betala hela husets kostnader fördelat på en genomsnittlig uträkning. Desamma gäller Timrå IK. Samtliga aktörer skall verka över gränserna OCH JOBBA TILLSAMMANS!
Sedan får ju Näringslivet bidra med sitt. Men det absolut viktigaste är att man sätter upp spelreglerna innan man tar det första spadtaget så att alla inblandade parter på ett ungefär mellan tummen och pekfingret vet vad det hela handlar om och vad man är med och betalar för någonting.
SUNDSVALL SKALL FÖDA VINNARE - INGENTING ANNAT!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Magnus Rövarn :Solarium skulle säkert passa in fint också, Linkan löser årskort direkt...
Saluhall, nej men ett Apotek med losec och lugnande.
spud: Åh du gör som vanligt. Läser mellan raderna och drar dina egna slutsatser.
Gör om, gör rätt ;-)
Magnus Rövarn : Ersätt med Sundsvall då om du har svårt att dela dina med supportrars syn. Tror du att Sundsvall skulle välja att spela i den hallen för vad det kommer kosta? När man kan spela på gärdehov för en bråkdel av vad det kostar att spela i en ny toppmodern arena.
Fan Malmö överväger att spela i sin gamla ishall trots att Percy gett en kraftig rabatt för Malmö att spela i sin hall.
Finns ingen ekonomi i dina fantasier, men det är ju som vanligt. Du är hög på lyckopiller och låter fantasin skena.
Nybbe: Nu talar du ju utifrån ditt och mitt perspektiv. För egen del kvittar det vilket som men vis av erfarenhet vet jag att om någonting skall finansieras med hjälp utav skattsedeln så gäller det att agera med trovärdighet och vattentäta skott. I synnerhet som det nu blivit ett sådant jäkla liv i besparingstider och uppförandet av Himlabadet som blev en rejäl blunder rent ekonomiskt.
Kan man undvika de värsta missnöjesyttringarna och blidka så många som möjligt med ett brett utbud så bör man verka för ett sådant scenario också.
Redigerad kommentar
Magnus Rövarn : Haha lägg bort svamparna nu..
Tjäna så pass bra på mervärdet? Exakt vad menar du med det?
Fattar du hur dyr din idé är? Delikatesserna som redan är en dyr produkt som det är, i din saluhall kommer de att gå för det dubbla priset om nån ska ha råd att pynta hyran. Och vem betalar 250kr för en allsvensk match mellan Timrå och Borås?
arnio: Nu pratar vi om ett helhetskoncept som skall blidka samtliga aktörer på marknaden och även innefatta de s.k. "sporthatarna" som skall kunna ha en behållning utav skrytbygget för att undslippa femtioelva tusen debattinlägg i lokalblaskorna och "hela havet stormar" i medierna från förtroendevalda inom Landstinget och fackpampar inom skolväsendet att det minsann bara satsas på den "fula kulturen" och inte den breda allmänheten eller att man skuffar undan det viktigaste elementen i samhället.
Det gäller för bövelen att vara smart! ;-)
Redigerad kommentar
The great one:
Nate DiCasmirro: Även han gjorde hattrick.