Spödd:
Efter lite källforskning.
Sundsvalls kommun har all rätt, om dom vill, att t ex sälja mark till, låt oss säga Conferera AB. Precis som man gjort till Norrporten m fl. Sen kan Conferera bygga och äga arenan. Vem dom sen upplåter arenan till och till vilka olika arrangemang är en sak mellan Conferera och evenemangsarrangörerna, som t ex kan vara Timrå IK.
Så vad du får dina svamlerier om kommunallagar och namnbyte till S/T-hockey ifrån vete fan, rädslan att TIK kan komma att bli en riktig storklubb i Sverige kan ju iofs få vem som helst ur balans, särskilt om man kommer ifrån dom norra delarna av länet.
Gläds i stället över att TIK planerar att lämna det som i folkmun går under namnen "fuskbygget" och "plywoodarenan" uppe i Dö-vik.
PS. Hoppas att du vaknade på den soliga sidan i morse. ds
spud:
Hoppas att du vaknar upp på en trevligare sida i morgon.
spud:
Och varför då? Upplys oss som svävar i okunnighet.
Ambroo:
Timrå IK's framtid är allt för viktig för att överlåta till kommunpamparna i Timrå Kommun. Ursäkta mig men om nu TIK med TJ i spetsen väljer att flytta in till stan så finns det inte ett skit som kommunen göra åt det.
Spödd
Så med andra ord är det som vilken företagsetablering som helst.
spud:
Timrå IK är en ideell förening som "ägs" av dess medlemmar, Mig veterligen har inte Timrå Kommun några ägaranspråk på denna förening.
Men om du är så insatt i kommunallagen i detta ärende så kan du säkert länka till berörd paragraf som ger stöd åt ditt påstående.
spud:
Bryter mot kommunallagen? Upplys mig hur du funderar
Ta detta för vad det är, men igår på matchen pratade jag med en av dom större sponsorerna, och enligt denne så jobbas det för högtryck på klubben för att komma till stånd med en lösning på arenafrågan med placering inne i stan. Tydligen är det huvudspåret som man rattar emot.
Avslut innan jul eller till våren?
Min fråga, byggde man Arken före eller efter regnet?
Men vad har det för betydelse om man bygger nytt i Sundsvall och fortfarande använder EON Arena den återstående tiden av avtalet till junior- och ungdomsverksamheten. Man bygger inte en arena på en dag.
Spödd: Fungerar som vilken bolagsetablering som helst så.......skippa skitsnacket!!