Blizzard:
Inte insöade, Ewa lindstrand kämpar för vad hon tror på och det skall hon ha cred för. Men........
Timrå IK är ett FÖRETAG som omsätter snart över 100.000.000:- . Och om nu styrelsen anser att ett nybygge inne i Sundsvalls Hamn är en förutsättning för att detta företag skall överleva så förstår inte jag vad som är problemet.
Med vilken rätt hävdas att föreningen skall vara kvar på en logistiskt vansinnig plats? Timrå IK är i sanning hela regionens lag, det visar med all önskvärd tydlighet sponsorföretagens lokalisering och dom långa körena på motorvägen in till stan efter match.
Var i stället glada över att ett så fint och traditionsrikt företag/förening har möjlighet att göra ett såndant lyft rent organisatorisk.
Tikinmyheart:
såg en undersökning som visade vart publiken kom ifrån.
40% kom från Timrå
55% kom från Sundsvall
5% kom från Härnösand, Ånge, Hudik etc.
Anonymous:
Föreningen med TJ i spetsen vill flytta in till stan för att på sikt kunna överleva som elitserielag, det handalr ju inte om vad sundsvallsborna vill.
Tror att du fått det hela om bakfoten,
Amorteringstakten tolkar jag som att, när man har betalat av sitt lån på E-on Arenan i Sörberge så kommer man att lämna över den till Timrå Kommun. Skulle tro att i kontraktet står ungefär, att man inte kan flytta in till stan så länge man har kvar lån på ombyggnationen.
lungan: Bara för att man omfördelar lite pengar behöver inte det innebära konkurs per automatik?
Glöm inte bort att vi har ett räknesnille som klubbdirektör som säkert vet vad det handlar om när det handlar om ekonomi. Jag har mycket svårt att se hur Johansson skulle misslyckas så grovt att föreningen skulle försättas i konkurs.
Jag tycker att man ska skjuta till lite pengar till ytterligare spelarköp, på så vis kanske vi inte hamnar därnere med risk för kvalserie och allt som det kan innebära. Siktet att vara ett stabilt slutspelslag som är målet för föreningen ska man jobba stenhårt för att uppnå.
BlackBay:
Dom som inbillar sig att det bara är parkeringen som är problemet kan ju prova att gå till kioskerna under norra läktaren för att köpa en korv.
Den kommer vara så attans trångt i pausutrymmena i kväll att det är pinsamt.
friskan:
Så dom som tycker att det är trångt under läktarna i kväll och samtidigt är villiga att ta rygg på Klubbledningens förslag om att vilja kunna bygga nytt inne i stan borde stanna hemma?
Det är INTE bara parkeringen som är problemet, ......
friskan:
Tycker jag?
Jag tycker att det finns förbättringspotential på vissa områden, skall man inte få tycka det, eller är det inte politiskt korrekt?