T T:
Då jag var på årsmötet i höstas kunde man dra följande slutsats av styrelsens tankegångar.
TIK vill också öka omsättningen till 200 miljoner kr inom 5 år. Den omsättningen är naturligtvis helt omöjlig att nå om man stannar i Timrå.
- Man är helt på det klara över att om man spelar sina matcher i E.ON om 5 säsonger så kommer man inte att göra det i Elitserien.
Det är väl åxå min åsikt, Men vem som får rätt får väl den fjärde dimensionen utvisa.
Men jag misstänker att det tåget nu har gått, det skulle ha byggts i samma veva som man gjorde i Övik.
Själv tror jag att 5 år är för optimistiskt , jag ger det 2 max 3 år innan Bobcats står på menyn.
T T: Det där var tammefasen det finaste Kenneth skrivit. Han skall få ett fikon.
Han har givetvis rätt i sina funderingar. Vi kan inte vara kvar i Timrå. Det går inte.
Klockan går. Det är bråttom!!
Redigerad kommentar
Per HApps: Det var en härlig tid.
Nej men seriöst. Börjar du bygga imorrn? Helmut på. Hjälm på.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
liston:
Timrå Ik's publikkapacitet är på tok för liten. Optimalt vore kanske 7000-7500. Men då är det så mycket mer som måste fixas till.
Mer kiosker, fler toaletter, större parkering, enklare utfart från parkeringen, bredda gångarna i publikutrymmena, fler loger, isolering av plattan, mer platser i restaurangen, etc etc.
Allt sådant kostar pengar, och det är ju lika mycker stålar i botten av kassakistan som det är hjortron i hinkbotten efter en torr sommar.
Så det blir nog ingen ombyggnad och helt säkert ingen nybyggnad. Någon av dessa är nödvändiga för klubbens överlevnad, men men............
Nisse:
Ombyggnad gäller i Sörberge till en kostnad av ca: 80-100 miljoner.
Nybyggnad i Sundsvalls hamnområde till en kostnad av ca: 250-300 miljoner.
Det man ev hade fått värdera vad som betalat tillbaka sig fortast.
Nu tror jag att inget blir av och att vi i år ser början på slutet.
Redigerad kommentar
liston:
Grattis alla ni som vill att Timrå IK skall vara kvar i Sörberge. Nu håller ni på att få som ni vill i alla fall. Skönt att det finns några som är nöjda i alla fall en dag som denna!!!
Smokey: Jag tycker att man under tre säsonger sett att det inte fungerat. Föreningen har med en dåres envishet fortsatt med att satsa spelarbudgeten på ett antal högavlönade spelare på bekostnad av bredden i laget. När skador uppkommit har man kunnat handla sig ur situationen, fram till den här säsongen då pengarna tagit slut.
Jag tycker alldeles oavsett hur det slutar att Thomas Johansson, Stefan Lindqvist och Christer Ericson har arbetat klart på sina poster. Dags att testa något nytt, några som ser på Timrå IK med andra ögon.
Jag tänker inte kasta skit på dessa personer, utan enbart konstatera att tiden är kommen för andra att ta över. Jag hoppas innerligt att vi står där, längre fram i vår, och skriker ut vår glädje som om det vore SM-guld vi vunnit. För med de insatser Timrå IK visat upp den här säsongen så är det absolut bästa som kan hända, att Timrå IK överlever kvalserien och att föreningen kan börja om till nästa säsong. Klirr i kassan, fortsatt elitseriekontrakt och förhoppningsvis en rejäl organisationsförändring som följd.