Nisse på Mon or: Jo jag förstår inte riktigt hur vi ska spara något på det, lönen skall ju ändå betalas liksom. Timrås största problem är att grundspelet saknas nåt så fruktansvärt, inte konstigt att så många ser så vilsna ut
Ahpl: Jo en spelares lön uteblir ju inte bara för att man hamnar på läktaren. I detta fall skulle det ju mer gynna Hanzl som ser ut att längta till semester redan.
297: Jag är inte främmande för att lira EP som center i andra, och sen EA som 3e. Om nu det ekonomiska läget är så illa som precis alla tecken tyder på lär vi behöva snåla in på Hanzls lön om vi ska kunna uppgradera backsidan. Och det behöver vi, betydligt mer än vi behövt Mr bokat-biljett-till-Prag-1900-på-lördag-den-16e dom senaste 30 matcherna. Tillsammans med Eronens lön (eller i a f delar av den om vi tvingas köpa ut honom) bör vi kunna få in en backsida som i a f doftar mindre Rehab Center och 1998.
I övrigt behöver vi en tränare. Ett spelsystem. Coachning. Glöd och framtidstro.
Angående bänkningar...truppen är väl tunn som den är? Finns inga juniorer heller att kasta in. Det enda är väl då att gå ner på folk?
Något har uppenbarligen hänt mellan Rindell och Timrå IK. Måste vara nåt mer än Rindells obefintliga defensiv. Synd, jag gillade Rindell skarpt trots allt.
Angående Ante-gate...om Kapanen inte hade gått ut tidigt med att Antes kontrakt inte skulle förlängas, då hade det säkert varit ett jävla liv om att han inte sagt något, och att det varit synd om Ante att han inte fått reda på detta i tid. Ingen lätt sits för Kapanen heller. Det bästa hade nog varit att klippa banden när det bestämdes att skeppa Ante.
Bragd-Birger: Ja så hoppas jag också att de löser det. Ut med Hanzl låt Emil P ersätta som center och ta in en 3:e center samt förläng ej med Lundin ev med EA i 4:e som center. Lös Eronen och ta in en stabil back. Då ser våra chanser betydligt bättre ut speciellt som vi får in en ny tränare som troligen är en bättre matchcoach och vågar göra förändringar/bänka folk.
Greven: Har sagt det av och till i ett par år nu att EP borde gå center. Nu finns en ypperlig chans till det, och på så sätt frigöra pengar till en back för Hanzls lön, och ev ngn vinge.
Bragd-Birger: Huvudet på spiken! Liten egen reflektion om gårddagsmatchen är att Jonte jobbade hårdare än både Pääjärvi o EP som var helt frånvarande. Jonte fick inget att stämma men försökte åtminstone stora delar. EP & MPS såg inte ut att försöka ens, lite Hanzl light.
Gorkyman: Håller med. Av alla budgetlösningar som finns som alternativ så känns EP som center som en av de bästa lösningarna för att frigöra pengar! Emil själv sa ju att han gillar att spela center, just av den anledningen att man blir mer delaktig. Med tanke på att fysiken inte är hans signum så är det lika bra att vi utnyttjar EPs smartness och speluppfattning istället?
Sputnik1: ingenting jag kan nämna offentligt har med sekretess att göra. Däremot är det inget som klubben har att göra med utan rör sig om privata saker
Simmalugnt: En variant är väl att värva en klassback trots att Eronen sitter på kontrakt och sedan sätta honom på läktaren, då lär han väl knappast vilja vara kvar.
Gorkyman: Förhoppningsvis så får vi in Jokinen som inte sätter några fingrar emellan. Det är slut med kompistakter nu. Bara kolla på FBK hur Mitell vågade bänka Lilliz, trots att han producerat 31 poäng i år.
Därför petades ”Lilliz”: ”Kommer till en punkt där man varnat och skällt tillräckligt”...
Gewe: Han gick ju dock ut med de själv att de kommer troligtvis inte bli någon utomlands resa för dom har bara varit tillbaka i ett år och förväntar barn och behöver känna trygghet.
Om det har hänt nånting mellan ledningen /Ante och Rindell , varför kommer man på det nu ? Han spelade ju ändå hela grundserien o var bästa poängback .
Rindell är bra men även en säkerhetsrisk, i ett slutspel kan man inte skänka bort mål när allt går ut på att minimera och försöka förstöra allt vad målchanser heter.
TIK_TIK: Om Ante tänkte konsekvent så skulle Eronen ha varit bänkad dom senaste 10 matcherna. Rindell må ställa till det bakåt, men till skillnad från Eronen kan han ju faktiskt orsaka mål framåt också.
Rico01: Då har jag fått sova på saken, men det känns f-n inte mycket bättre idag.
Det är för många dåliga karaktärer i laget för att det ska vara ett slutspelslag och det är för många som alibi spelar för att det ska vara ett lag överhuvudtaget.
Vilka lyfte sig igår, vilka visade att Timrå skojar man inte bort i ett slutspel? Jag vill påstå att det var 4 spelare: Hållander, Lander, JJ och Lyytinen Sen vill jag i positiva ordalag nämna Wedin, OJ och EA. De kanske inte lyfte sig men gjorde en bra insats, som vanligt.
Övriga spelare får i varierande ordning klassas som mjuka, veka och inte spelandes på alla cylindrar. Men även där sticker några ut, negativt.
Tror det var länge sedan jag såg en spelare stå för så många individuella misslyckanden (inte misstag) igår som Eronen. Han får själv ta på sig två mål och det skulle kunnat blivit fler. Edfelt var klasser bättre. Och det beror som sagt inte på misstag, utan för att han inte jobbar igenom situationerna. Hanzl och EP sticker också ut där de alibi-spelade hela matchen igenom, riktigt kasst!
Jag upplever att Mieho, Dahlen och Lundin på något sätt ändå försöker, men får inte till det.
Inför nästa match: * Prova att bänka Eronen och plocka in Rindell. Jag tar hellre in en spelare som vill, försöker och kan förändra en match. Jämfört med någon som inte försöker och genom sitt ogenomarbetade spel sätter oss i fara gång efter annan. Jag kan köpa Rindells risktagande jämfört med Eronens oengagemang och icke kapacitet. * Låt första kedjan vara! * Låt OJ få spela med antingen Hanzl, EP eller Dahlen, Lundin. * Om Hanzl fortsätter att ha vispgrädde i ådrorna, låt EA ta hans plats. * Ge Boyce speltid till förmån för vilken annan lajare som helst som inte tar på sig blåstället.
Gewe: Sorry, men det här känns ju som bullshit ifrån din sida. Du skriver på ett forum att du fått höra saker ang att han inte ska stanna och när du får motfrågor så är det inget du kan prata om pga sekretess och privata saker för Hållander?
Trots att han gått ut i en artikel och dementerat att de ska flytta pga att de vill ha trygghet och lugn för knodden som kommer snart? :)
Simmalugnt: Tror nog en kravställande klubb som vill gå för SM guld nån gång är rätt attraktiva nånstans. Så länge det finns en balans mellan att ge förtroende och att ställa krav. Nu har Eronen såsat på mest hela säsongen, trots massivt förtroende och det skulle inte vara konstigt alls om Kapanen och Jokinen tydligt säger att, det har inte funkat som nån av oss vill denna säsong. Så det är nog bäst att du kollar på andra alternativ då vi inte kommer ha plats för dig till kommande säsong.
I värsta fall så sätter sig Eronen på tvären och vill lyfta lön utan att spela. Men nånstans ttor jag att han är i åldern att han vill spela hockey och inte kasta bort en säsong.
Har redan riktat in mig på nästa säsong. Har kikat på några stats på Jukurit sen Jokinen kom in.
Kan ta något som känns relevant just idag för oss Timråiter. Innan Jokinen tog över Jukurit så låg dem på 13 plats gällande PP effektivitet.
Med Jokinen så har Jukurit legat stabilt på 4e och 3e plats.
Enligt Liigas egna uträkning så från de år Jokinen kom framtills nu så ligger Jukurit på 3e plats i PP effektivitet. Som Timråit just så känns ju detta jävligt bra för nästa säsong då Jokinen kommer ha bättre pjäser att jobba med.
Dubbeld: känns ju även som Jokinen kommer låta spelarna göra det dem är bra på och inte köra "struktur" på alla som Ante gör.. skicka ner i hörnet och gröta, det passar ju inte våran forwardsuppsättning om man så säger
Simmalugnt: Jag förstår inte, så fort du skriver på ett avtal så får du väl automatiskt krav på dig? Att stämpla in och ut på jobbet tycker jag inte duger, min chef skulle börja med en åtgärdsplan, fungerar inte den får jag sparken.
tekarn1968: Från P4, Erixon spelar troligen inte, Edfelth skjuk, spelar inte. Eronen ska prova spela vilket han gjorde igår också och klarade det, Rindell spelar. Är det något jag missat angående Eronen?
Sen vill jag även lyfta de totalt sönderlästa kontringsspelet Ante har tagit fram. Om vi har en spelare som bryter en pass och jobbar ensam in i deras anfallszon så gör nästan ALLA spelare (förutom Hållander) en snabb inbromsning för att vänta in våra egna spelare istället för att jobba mot mål med pucken.
Men då har ju tyvärr redan motståndarna tagit sina platser i egen zon och vi spelar fast oss i sargerna istället.
Gewe: Ok, jag har ju hört tvärtom. Ifrån huvudpersonen själv i en artikel.
Kolla det sista Hållander svarar där, känns ju oerhört tveksamt att en son ifrån bygden skulle skriva ett femårskontrakt, säga de saker han säger och sedan lämna för något annat. Han känns inte som den karaktären helt enkelt.
Men du verkar sitta på förstahandsinfo från Hållander själv? :)
SKRIDSKOSKENAN: Kapanens bomb? Var i Edmonton samtidigt som Lander och spelade i samma kedja som Kapanen i VM förra säsongen. Komma hit och få självförtroende med Jokinen. Vore nått haha.