1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

AVGÅ PERRA!

« · 1452600 · » Till forumet

Sv: AVGÅ PERRA!
Kattgubben: Ja vi kanske skulle behöva en Bäckman typ?
Låst ämne

Hahl Bundy: Det  är bara det att tränarbyte brukar aldrig hjälpa..Jag minns när Boorken fick sparken från Brynäs och den nye tränaren fick sparken senare och Boorken anställdes igen..undra om han var på tränarkurs där emellan...kanske nått för Timrå att fundera på...............eller inte.
Låst ämne

Kramer: Nu var inte dina funderingar riktade till mig men jag väljer att svara dig ändå. Det finns två kategorier människor, lite av heaven or hell. Den ena kategorin håller ursinningslöst på sitt lag, vad som än händer, vad som än sker. Man litar fullt och blint på ansvariga och konstaterar när det gått åt fanders att 'ingen hade kunnat göra det bättre ändå så...'. Den andra kategorin människor ser saker som man anser bör förändras. Det kan vara allt från ett tränarbyte till märket på korven som säljs i kioskerna.

Vilken av dessa två kategorier är att föredra då? Jag tycker att båda är lika viktig. Den ena gruppen för deras tro på allt och alla, deras sätt att alltid älska laget och aldrig visa missnöje när det går dåligt. De står i klacken, de sitter på sina platser eller följer laget på avstånd match efter match och oavsett resultat är de alltid lika 'lojala' och utåt sett lika 'kär' i laget. Denna grupp människor är viktiga för den stora massan. Det finns tillfällen då dessa människor faktiskt fått mig på bättre humör och övertygat mig om något annat än det som fastnat i mitt huvud efter t.ex. en förlust.

Sedan har du den andra kategorin. De hörs och ifrågasätter det mesta. När allt är bra så låter det ganska lite från dem men när det går dåligt hörs det desto mer. Den här gruppen människor uttrycker sina innersta känslor på ett annat sätt som inte alla gånger är så pedagogisk och ej heller så genomtänkt heller. Men deras kritiska röster och deras agerande kan faktiskt leda till förändringar, om inte annat sätta fart på saker. Om det är att sparka tränare, göra en flagga med ett budskap, att inte gå på matcher e.t.c. beror nog främst på personen i fråga. Rätt eller fel? Tja, inte vet jag.

Däremot måste vi nog lära oss att respektera andras känslor och vilka uttryck de tar. Lika väl som att den som är 100-procentigt positiv till allt som sker i föreningen måste få ha sin åsikt, lika väl måste de som är kritiska till saker, få ha sin åsikt.
Jag har svårt att inte förstå poängen i dem som förespråkar ett tränarbyte, lika svårt har jag och förstå dem som villkorslöst står upp för föreningen och tycker att allt är frid och fröjd. Däremot respekterar jag de som har dessa olika åsikter men diskuterar gärna med dem så är av annan åsikt än jag själv.

Eftersom det inte finns något facit i det här så finns det inget rätt eller fel heller. Det är hjärtat och hjärnan som styr vad enskilda individer ska tycka. Och säga vad man vill. Det är tur att vi har olika åsikter, annars hade det varit rätt tråkigt.

Låst ämne

The great one:Jag väntar också på Linkans 1:e back, och lär få vänta ihjäl mig, men glöm inte vem som drog bort pengarna till värvningen.
Låst ämne

Nisse: lite smårolig lista på sportmänniskors kommentarer under året :)

– Jag lider verkligen med Niklas Czarnecki. Vi sitter i samma skor!

Timrås tränare Per-Erik Johnsson, avd Väntar han också på att få en känga eller sparken?

Låst ämne

Nisse: Det viktigaste just nu är att skapa goda vanor. Visst, en av världens största sportklyschor men för Timrå IK gäller det nu att se till att gå in i kvalserien med bästa möjliga förutsättningar. Som det sett ut på slutet så kommer vi få det tufft i kvalserien. Oddsen på att vi åker ur är nog inte skyhöga direkt...med all rätt.

Om spelarna vill att Perra ska lämna så bör han sparkas omedelbart. Laget har vikt ner sig fysiskt och mentalt över hela säsongen, om killarna dessutom måste stå ut med en jävla håglös fågelholk i båset så kommer stämningen och lagandan att vara än sämre. Nu har jag bara läst det som står i tidningarna och man kan väl spekulera lika mycket i den enes scoop som den andres dementerande men det här bör ju nubben ha koll på.

Att inte sparka tränaren när förtroendet hos spelarna är bortblåst, det skulle innebära det största tjänstefelet från ledningshåll på hela den här säsongen. In med en ny tränare, kanske en spelare eller två också. Ska man gå in i kvalserien så måste man göra det med någon slags gnista, annars kommer det här att barka rakt åt helvete. Det går inte att göra underverk med årets trupp, däremot går det att korrigera gruppdynamiken, sparka en spelare här och ge foten till en tränare där.

Helt plötsligt kanske spelare och ledare faktiskt börjar tro på det här, att Timrå IK kan klara sig kvar i högsta serien. För som det är i dagsläget så står vi redan med en fot i Allsvenskan. Nä börja vinna matcher, skapa lite självförtroende. I kvalserien har man inte råd med strafftorskar, där är det bara tre pinnar per match som räknas.

Låst ämne

Olle: Välkommen tillbaka. En högst personlig reflektion. Vinner inte Timrå i kväll och spelar lika håglöst som mot DIF är det "the final count down" vi ser av Perra och Claes. 
Låst ämne

Nisse: Tackar! Jo men i hur många matcher har vi inte sagt det? "Den här gången MÅSTE perra få sparken!" Jag är väldigt nyfiken på hur den här frågan har hanterats internt för ingen jag pratat med, någonstans oavsett kunnande, kan förstå hur Perra kan fortsätta vara tyngden som drar oss ner i mörkret.

Eller så håller man helt enkelt på beslutet? Att man accepterat kvalserien och väntar med att sparka perra tills det återstår 3-4 omgångar och därefter förväntar sig någon slags effekt som ska vara över kvalserien också.

Låst ämne

Olle: Får lite vibbar av Sundsvall Hockey här när de gjorde sig av med Djoos, efter den sparken så agerar de som ett nytt lag på isen, dessutom utan nya spelare.

Timrå trummar på i samma hjulspår med i stort sett en nyförvärvad femma, kan man inte ana att något är fel på spelsystemet då? 

Fimpa Perra/Clabbe (lär vara en ganska billig lösning så här sent på säsongen), in med nya tränare, ta tillbaka Pikken och ge honom plats/förtroende i laget. In med en back och en forward på det. 

Bengt-Åke, Ante, Boork, Samuelsson eller Lückner, vem än som kan tänkas så behövs det nya röster i båset.

Torsk ikväll och jag tror duon har gjort sitt i Timrå, själv har jag bestämt mig för att åka ut och stötta laget trots allt.

Låst ämne

Olle: Om vi går på Ditt alternativ 2 så är det gambling på hög nivå. Det förutsätter att alla inblandade verkligen kan hålla tyst, och det över en tid också. Där är problemet, vi pratar Timrå IK, det läcker fortfarande som ett såll, även fast det skall finnas någon form av "sekretessförbindelse". Försök få spelarna att skriva på något dylikt. Det måste vara lättare att utrota hungern i världen. Men jag håller med Dig, Perra kommer inte att överleva denna säsong, det är bara en tidsfråga innan ha åker, det kan bli idag, imorgon, till veckan eller en månad innan kvalserien för att den nye skall få en ärlig chans att sätta sin prägel på laget. Men han åker. inga tvivel.
Låst ämne

haggen: Går Perras kontrakt ut efter den här säsongen?
Låst ämne

Paddan: Tror det, han hade ett optionsår har jag för mig inför denna säsong som han och inte Timrå kunde ta beslut om.
Låst ämne

haggen: På sätt och vis kan det ju också vara en kostnadsfråga att inte ge Perra sparken, för då slipper de stå där med dubbla tränarlöner i närmare ett halvår, och kan använda de pengarna till spelarinköp. Samtidigt som ett kvarhållande av Perra kan bli kostsamt både sportsligt och ekonomiskt om de värsta farhågorna skulle besannas. Så det börjar nästan bli en liten Moment 22-situation.
Låst ämne

Nisse:Ärligt talat vem skall göra underverk med detta lag =ingen

Finns inte viljan hos vissa går det inte ,faller en ifrån i en kedja så är det kört för den kedjan för då faller hela kedjans rytm mm.mm.

Kan inte Perra se vilka som passar in i en kedja eller jobbar i den, och byta ut dom till dom som jobbar åtminstone  tex Önerud .sätt Murley  på  bänk eller  i 4kedjan.in med en junior som vill jobba, för att se en A-spelare som lallar runt match efter match är sorgligt

Dom som är bäst för dan och jobbar bäst skall spela i dom första kedjorna,det kan väl alla se efter 1 period,det borde Perra kunna se !

Och varför spräcka kedja som med Bremberg-Fleury-Larsson är en GÅTA

Låst ämne

Paddan:

Moment-22 visst men om vi ser det så här, Pikken kostar riktigt mycket pengar och han verkar inte gå ihop med Perra, ny tränare så kanske han är tillbaka ur frysboxen.

Som det ser ut nu så kommer vi inte kunna sälja Pikken fullt ut till något annat lag utan i bästa fall kanske Timrå står med halva lönekostnaden eller någon sådan uppgörelse, dessa pengar kan då användas till att entlediga Perra/Clabbe.  

Med nya tränare får vi kanske bättre spel och engagemang, vi får kanske också tillbaka en heltaggad Pikken och vi slipper betala dennes lön i och med en ev. flytt.

Tycker det bara finns vinster att hämta i och med nya tränare, många kansken men det känns ändå som det bästa alternativet när nu laget har kört fast. 

Låst ämne

Nybbe: Då är vi inne igen på kärnan i problemet, coachningen som 99% här inne inte förstår. Jag förstår heller inte varför det inte bänkas mer. Det går att spela på tre femmor, spelarna är tränade för att orka i dag. Men det kanske därför vi sitter här och inte står i ett hockeybås. Vi förstår helt enkelt inte bättre.
Låst ämne

Nisse: kan nästan lova min högra tajhand på att Perra kommer sitta kvar sessen ut.

Låst ämne

haggen: Jag håller med dig till 100%. Det finns många 'kanske', men det är värt att prova i alla fall. Perra är inte rätt person att leda det här laget genom en kvalserie. Om man skickar honom nu, tar upp Ante Karlsson, så behöver det inte kosta skjortan. Ge Ante lite mer betalt än han har nu, plocka in någon som tränar juniorlaget (som säkert gör det för mindre pengar än Ante har idag), så är det inte så mycket pengar det handlar om.
Gör man det nu så finns dessutom möjligheten att förändra längre fram om det skulle visa sig att Ante inte mäktar med uppgiften.

Många kockar kan tyckas, men jag tycker att det är värt att testa.

Låst ämne

ÖstrandsNisse: Du vet vad jag tycker i tränarfrågan, dock undrar jag om Ante står pall att vara headcoach i en tuff kvalserie med allt vad mediebevakning innebär. Undrar om inte Ante K. skall vara ass. till någon som varit med i hetluften tidigare. Även jag kände en inre tillfredsställelse när Challe inte fick förlängt och vi fick perra. Vete tusan om inte Challe vore rätt för oss nu med Ante som ass. Challe har fyra månader kvar på sitt kontrakt med Modo, och det måste väl ändå Timrå ha pengar att kunna lösa ut. Så fattiga kan vi väl ändå inte vara.
Låst ämne

ÖstrandsNisse:

Precis, Ante in sedan har vi ju även Huss i båset som kan mer än bara vara materialare, man måste se brett! man måste börja visa lite desperation från Timrås sida, inte bara sitta nöjd som man ger sken av nu och invänta kvalserien. 

Bengt-Åke skulle vara drömmen, man måste ju börja bakifrån och han kan det med defensiven, då kommer offensiven per automatik heter det ju. 

Jag tror många skulle bli glada tom. om man gick ut o sa att de ihopvärvade slantarna går till att sparka tränarna "sorry det blev ingen forward men vi ser detta som en viktigare lösning i det läget vi befinner oss i nu" eller något i den stilen.

Låst ämne

Nisse: En Jonte Hedström ur balans är inte ens bra i en klubb som går för guld. Av den anledningen så är Challe den sista jag ser i TIK.
Låst ämne

Nog fixar Nubben att sno Petrasek från HV om han vill till Elitserien?
Låst ämne

Ambroo: Jag är nog inne på din linje. Detta trots att jag egentligen aldrig tyckte illa om Challe (en av relativt få). Jag tror det finns andra alternativ om man ska välja en tränare utifrån. En tränare som lägger undan allt vad prestige heter och enbart ser till det bästa för laget. En tränare som ser dagsformen hos en spelare och använder spelaren utifrån det.
Låst ämne

GurraG: Såg nu att det redan talats om Petrasek, missa det!
Låst ämne

ÖstrandsNisse: Scannar man av marknaden så finns det dock inte så många lediga, och vem är villig att ta sig ann ett sånt här uppdrag? Challe är definitivt en sån, Leffe Strömberg en annan. Den sistnämnde vill jag heller inte se. Det är inget snack om att oavsett hur man väljer att göra med Perraz så finns det ingen hallelujah-lösning.
Låst ämne

ÖstrandsNisse: Leffe Boork, om han inte legat av sig.
Låst ämne

haggen: Ja Boorken är ju definitivt en sån som sätter sig själv åt sidan...
Låst ämne

Ambroo: Där håller jag med, det finns ingen som känns klockren till Timrå. Tror Du inte Nubben kan få Challe och Jonte att lägga allt åt sidan i fyra månader. Sen är jag övertygad om att Challe drar till Dif.
Låst ämne

Ambroo: Bengt-Åke då, några nackdelar men honom?
Låst ämne

Nisse: Jonte är en tjurig jävel, eller han var åtminstone det, och Challe är ju inte heller han den som är glad i hågen när han sätter den sidan till. Men för en klubbs överlevnad så bör väl kanske även dessa kunna lägga prestigen åt sidan... Det råder ingen tvekan om att jag gillar Challe för den vinnarmentalitet som han besitter.
Låst ämne

Ambroo: Vilka jädra as till raketer jag köpte nu! Tror fasen det går att skicka Perra i omloppsbana runt månen med dem :-)
Låst ämne

haggen: "Om man säger så...", menar du? Känns ungefär lika klockren som Perra i ett sånt här läge.
Låst ämne

Timrå Icon: Ta med dig en par-tre stycken ikväll så sätter vi TJ och CE på varsin också!
Låst ämne

Nisse: Vad gör en sån som Molla idag? Nu tittar jag extremt i backspegeln, men det gav ju resultat då åtminstone.

Edit: Inte nåt vad det verkar:

Redigerad kommentar

Låst ämne

Ambroo: Även om han skulle vara ett namn, tror Du ha vill tillbaka till Timrå ? Om jag inte missminner mig ville han vara kvar efter att räddat oss, men fick inte.
Låst ämne

Ambroo:
Kan ge mig fan på att man är skyldig Perra en massa deg, därav svårigheten att ge han kicken.
Låst ämne

En sak som måste vara unik med oss Timrå fans är att vi först under dagar/månader/år kräver en spelare/ledares avgång. När väl denne får sparken är de flesta nöjda ett tag. Men sedan dröjer det inte länge innan man vill ha tillbaka personen och kanske sparka någon annan (oftast personen som efterträdde)

Nu skriker man efter Challe, alla sågade honom när han var vid rodret och var glad när han fick gå. Innebär detta att ifall Perra får sparken nu. Då börjar ni skrika efter honom igen när nästa tränare inte duger? 

Face it, ni är inte de bästa i världen på att leta tränarkandidater precis som jag inte är den bästa på att hitta EP-spelare. Men för guds skull sluta gnälla efter personer som ni förut ville ha bort.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Mackelito: Det är ingen som "skriker" efter Challe. Det är ett namn som dryftats. kan inte se nåt fel i det.  Du får två orspråk av mig: 1 man saknar inte kon förrän båset är tomt.   2 Gräset är inte grönare på andra sidan.
Låst ämne

Nisse: Skrika eller inte, det är förjävligt att hans namn ens diskuteras tycker jag.

Låst ämne

Nä om man skulle ta o bege sig mot Eon.

Ha Ha just kidding.........
Låst ämne

Hahl Bundy: Jag tippar Timråvinst ikväll. Tyvärr hinner jag inte hem för att kunna spela på det. :(
Låst ämne

Wayne Gresky: Är som upplagt för både Timrå- och Modovinst ikväll.
Bara att gardera resten på Powerplay så är man i hamn....
Låst ämne

Ambroo: Ja och köra upp en tredje raket i arslet på Wallin
Låst ämne

Ambroo: Mollas förehavanden var uppe på bordet här tidigare. Gissningsvis var det i någon av de tidigare "sparka Perra-faserna". Då kom vi fram till att han hade fått sparken vill jag minnas. Så han är nog rätt så fri att ta på sig andra uppdrag. Och om Peter Andersson kan agera andretränare (eller vilken roll han nu har) i MoDo så är allt säkert möjligt i Mollas fall.

Låst ämne

Hahl Bundy:

Nä om man skulle ta o bege sig mot Eon.

Låst ämne

Hahl Bundy: Eon......man kan ju hoppas på strömavbrott om vi ligger under med tre mål iallafall....
Låst ämne

Hahl Bundy: Haha, insåg att jag är fetrökt i kväll. Inget internet=ingen match på teven. Ingen mottagning på mobilen i den världsdel jag bor=ingen chans att följa matchen den vägen. Ingen fast telefon sedan i söndags. Har ingen radio eller nåt i den stilen där man kan få fram ett resultat eller dylikt. Så med andra ord ser min kväll allt annat än lovande ut. Tur man laddat med findricka, fyrverkerier och popcorn.
Dessutom brukar den mobila täckningen sprattla till var femtonde minut så då gäller det att vara redo. Har jag flyt kan jag sms:a någon vän och få veta resultatet.

Vad är en bal på slottet...
Låst ämne

ÖstrandsNisse: Låter som att du måste åka dit ;-)
Låst ämne

Timrå Icon: Nope, jag ska sympati-sitta-hemma-och-råsura-ala Hahl Bundy. Jag ska visa honom att jag lider med honom. Jag ska försöka sätta mig in i hans situation.
A man got to do what a man got to do.
Låst ämne

ÖstrandsNisse: Ja, d.v.s ta sig till arenan för att, om möjligt, försöka stötta laget till stordåd. Kom igen nu, vad är det frågan om? Lägga sig ner och dö har väl inte hjälpt nån heller! Allra minst hjälper det en klubb som står och faller med att vi är där och bidrar på vad sätt som helst. Jag själv känner att ursäkterna är små för att inte befinna sig där. Är du blind så har du nog lärt dig att kompensera med din hörsel. Är du dövstum nog fan hittar du till kiosken och kan köpa dig en korv eller två.

Mot E.ON - självspäkningens högborg no. 1!
Låst ämne

« · 1452600 · »