1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590888 inlägg · 6217 ämnen

Behåll Lill-Kenta

« · 783248 · » Till forumet

Sv: Behåll Lill-Kenta
Per HApps: Välunderättade källor hit och dit... I den sanna svenska avundsjukans och jantelagens anda skall man ta dylika utalanden med en nypa salt. Mats är äldre nu och har mognat som människa, det är mänskligt att göra misstag. Minst en av hans förmaker klappar för Timrå IK, det + hans hockeybakgrund gör att jag tycker att han är ett mycket intressant namn.
Kommentera

Mats Näslund vore ett hett namn..
Han har ju lokalkännedom....
När hans tid i Tre Kronor löper ut,men
tills dess behåller jag MER ÄN GÄRNA Lill-kenta ett tag
till...han betyder mkt och har gjort enormt mkt för Timrå IK!!!
Kommentera

El Maco: Tomas Kempe kan nog vara ett intressant namn om och när ett tränarbyte blir aktuellt i Timrå. Ännu är det kanske för tidigt att döma hans insatser i Växjö Lakers men starten har varit över allas förväntan.

Laget ligger överraskande på en andraplats i serien och har dessutom spelat riktigt bra ishockey. Offensiv, rolig och fartfylld hockey har tagit laget till toppen, inget gnetspel sålunda. Utmärkande hittills har varit snabba spelvändningar till forwards med fart genom mittzon, låter lite som Timrå va?

Omdömet han får av Lakers sportchef Henrik Evertsson påminner inte så lite om Kenta Johansson heller för den delen.
"Han är väldigt trevlig och inger respekt när man pratar med honom. Det är ingen man sätter sig på. Han har en väldig pondus utan att ta stora ord i sin mun, han ser till att få saker gjorda istället."

Till sist. En kille som fostrat Anton Strålman kan juh inte vara helt fel.

Timrå rockar som vanligt!
Kommentera

Helg Ernest: Vi skall inte försöka med någonting vad beträffar Strålman., Han bestämmer själv! Finns ingenting Timrå kan göra i det fallet. Vill han stanna 1år till så står öppen för Anton men några övertalningsförsök, tjat eller annat larv tycker jag inte vi skall bry oss om.

Vill han stanna så tar vi emot honom med öppna armar, annars inte.
Kommentera

ernie eagle: Nej du har rätt ingen kan rada upp framgångar år på år, se bara Alex ferguson, Phil jacksom (NBA) scoty bowman... det finns några till, så att INGEN inte kan är fel...

Sedan tycker jag så här, ska vi byta tränare så ska det vara nån utanför "familjen" det är ta mig fan samma tränare som går runt i olika lag..
Kanske en tjeck eller transatlant?
Kommentera

El Maco: Om ej SPARKA ALLA!! :O)
Kommentera

Kramer: Agera Nubben!
Kommentera

Ambroo: Vem fan orkar vänta 2 år nä SM-guld NU!!
Kommentera

ernie eagle: Hade du supportat Malmö eller Frölunda har jag haft förståelse för ditt resonemang.
Vi har spelat 19 matcher av 55 möjliga. Vi leder serien stort, vi har inte ens kommit halvvägs in i serien. Va faan kan du då ha för glädje av det hela ?

1 Timrå 19 13 2 4 52 - 33 42 1 0
2 Linköping 18 11 1 6 53 - 37 35 1 0
3 HV 71 18 10 4 4 55 - 47 35 1 1
4 Brynäs 19 7 8 4 57 - 50 31 2 2
5 Färjestad 18 8 5 5 57 - 51 30 1 1
6 MODO 18 7 5 6 46 - 45 28 2 2
7 Luleå 19 7 3 9 56 - 56 25 1 0
8 Djurgården 19 6 5 8 48 - 48 24 1 0

9 Skellefteå AIK 18 6 3 9 46 - 56 22 1 1
10 Mora 19 6 2 11 49 - 57 20 0 1

11 Frölunda 19 3 6 10 41 - 58 16 1 0
12 Malmö 18 2 6 10 31 - 53 12 0 4

Vore kanske bättre att lägga energin på hur vi skall lyckas behålla Strålman, för han lär ju tvångsrekryteras till NHL, annars tappar dom ju draften av honom.
Kommentera

ernie eagle: Laken är grym på det där. Du får göra som Laken och hålla silly seasonuppställningen på din presentation.

När det gäller spekulationer om spelare där ute så brukar det ju på något Nubbiskt sätt dyka upp helt oväntade namn som åtminstone någorlunda gör bra ifrån sig.

Kommentera

Helg Ernest: Vad är det för fel att ligga i framkant då och planera redan nu för fortsättningen?

Man börjar ju kunna skönja tendenser över åt vart hän det hela lutar någonstans.

Min trupp är långt ifrån definitiv. Det var en skiss på hur jag ville att det skulle se ut.

Vill du förvisso dig om ha ett bra lag även inför nästa säsong gäller det att parallellt med vad som sker nu jobba fortlöpande inför framtiden.
Kommentera

JimmyH: Självklart bör de få fler chanser att bevisa motsatsen den trupp vi förfogar över i nuläget.

Sundström och Larsson, ja. Gud vilka spännande spelare! Drömmen vore om vi kunde knyta upp alla tre d.v.s. Berglund, Sundström och Larsson.

Får väl slå en signal ner till Surahammar och be Patrik Ulin bearbeta Patrik Berglund genom sina kontakter.

Sedan får vi se.
Kommentera

ernie eagle: Ordning på torpet!
Varför skall man spekulera i att ändra ett vinnande team/Konsept?

Nä , BYT UT ALLA EXPERT SUPPORTRAR ISTÄLLET.

Har hört det finns vacanser hos Töva Tigers
Kommentera

ernie eagle: Det är tidigt ännu för silly season men Patrik Berglund kommer att ha kontraktsförslag av 12 sportchefer i elitserien så han kan vara ett långskott.

Alexander Larsson, Alexander Sundström och Oscar Möller är andra intressanta forwardslöften. Den sistnämnde satsar dock troligen vidare i nordamerika. På eget håll så har vi ju även Oscar Johansson som om han går framåt kan få en A-lagströja.

Sedan så vill jag ge Magnus Nilsson, Mattias Wennerberg, Johan Svedberg och Kalle Koskinen säsongen ut att visa sig innan jag räknar bort dem. Men de ligger i farozonen just nu. Sedan så kan andra spelare välja att lämna laget också.
Kommentera

Korrigering:

Denna trupp vill jag ha..
Målvakter
Backlund
Asplund

Backar
Moe
Lindström
Lotvonen
Kokko
Styf
Vakant
Vakant
Vakant

Forwards
Sundh
Nylander
Carlsson
Regin
Nordgren
Hallin
Andersson
Svensson
Pärssinen
Hahl
Hedström
Warg
Berglund
Vakant
Kommentera

Skarin: Instämmer helt i resonemanget kring att vi måste få hem Gunno ifrån Schweiz när han väl bestämmer sig för att flytta hem igen.

Sedan skulle jag vilja se Västeråstalangen Patrik Berglund i Timrå till nästa säsong.

Strålman kan vi redan nu räkna bort. Allt annat än ett NHL-kontrakt för Anton vore en megaskräll.

Om Kenta fortsätter envisas med Mange Nilsson utanför förstafemman så kan Mange stämpla ut.

Wennerberg får svårt att ta en tröja i laget. Han försvinner efter denna säsong.

Likaså Johan Svedberg och Kalle Koskinen.

Denna trupp vill jag ha..
Målvakter
Backlund
Asplund

Backar
Moe
Lindström
Lotvonen
Kokko
Styf
Vakant
Vakant
Vakant

Forwards
Sundh
Nylander
Carlsson
Regin
Nordgren
Hallin
Andersson
Svensson
Pärssinen
Hahl
Hedström
Warg
Vakant
Vakant
Kommentera

El Aka Ali: Nä, för någon ishockey kan han ju inte iaf, den där skrikegård. Sämsta experten hittills!
Skämt å sido. Kommer dröja mycket länge innan Wikegård lämnar SVT. Han fick det bra där han, och vi med honom. Fantastiskt skööön och duktig i rutan.

"Lillis" har jag väl egentligen inte mycket för mer än att jag använder just smeknamnet "Lillis" till mina föräldrars hund. Lundh är inte på någon topp 10 lista hos mig. Lugn, harmonisk, stabil tränare, god taktiker, gillar att fysa. Verkar vara en mycket seriös tränare. Goda egenskaper med andra ord som i allra högsta grad påminner om Kenta och hans coachning. Men jag är ändå skeptisk. Dessutom är Kenta en betydligt bättre tennisspelare, om man säger så. Bara en sådan sak.

Prio 1 måste givetvis vara att försöka behålla Kenta minst en säsong till. Nästa steg efter att det blir klart är att få hit Gunno och några klasspelare till. Då ligger "Nubben" bra till för att nå det där målet. Att få spela SM-final. Med Kenta vid rodret.
Kommentera

JimmyH: ..och mycket omtyckt av Malmöfansen..det var sorgstämmning i Malmö då han gick till Frölunda!
Kommentera

Kenta Johansson är det bästa som hänt Timrå sen Zätas tid. Nubben och Kenta smider guldplaner, sanna mina ord.
Kommentera

ernie eagle: Vad jag vet så är det väl inte överhuvudtaget aktuellt att byta tränare nu. När "Kentas" kontrakt går ut så kan man börja fundera. Vore inte dumt förresten om han kunde fortsätta några år till. Han har ju verkligen lyckats med Timrå.
Sedan när det blir riktigt aktuellt att skaffa en lämplig ersättare så har nog en annan Kent förberett sig för den biten.
Sedan så tror jag nog att Wikegård inte är så dum i huvvet att han tar på sig något mer tränaruppdrag i ES. För resten är det nog ingen ES-klubb som vill ha han som tränare. Att hålla på att frysa bilder inför stor TV-publik och välja situationer och briljera med teoretiska galenskaper, ger jag inte mycket för.
Kommentera

JimmyH: Får väl ta det i beaktning i fortsättningen då när jag formulerar mina inlägg.
Kommentera

ernie eagle: Jag gillar i alla fall inte då man beskriver saker som om de vore fakta då det i själva verket inte finns tillräcklig grund för att kunna bevisa det.

Däremot så går det ju alltid att diskutera saker och ting som man inte har koll på men då kan man ju använda lite mer: "Jag har hört att..." eller "Jag har fått en bild av att..." etc etc. Där man visar att det inte är ren fakta man skriver.

Men det är ju bara vad jag anser det.
Kommentera

Strindlund: Du har tydligen läst hela min förklaring utan bara tagit till dig det du ville läsa.

Gör om, gör rätt ;)
Kommentera

JimmyH: Svaret på din fråga är väl att jag upplevt det av egen erfarenhet i egenskap av hockeyintresserad men jag inte är någon kalenderbitare av det slag som du är och kan räkna upp exakta datum och angivelser för matchutgångar och vad deras ledarstil haft för effekt i stort mer än det sportsliga resultaten.

Jag har ingen koll bakom kulisserna i vare sig Mif, Djurgården eller Frölunda så jag kan påskina exakt vad Stephan Lundh har gjort.

Men skall det vara en måttstock för huruvida man skall få uttala sig eller inte så kan man ju lägga ner det här med allt vad debatter heter rakt av eftersom ingen vanlig sketen Svensson och normalintresserad hockeysupporter har någon koll på vad som händer bakom lyckta dörrar eller vad som sägs i bussarna och på flyget på väg till bortamatch.

Har en bild utav som artig, trevlig, välartikulerad, mysig och ansvarstagande person som har lätt att involvera sig för mkt personligt i saker och ting och bli lite för mkt kompis med spelarna i laget.

Därav har jag inte mkt till övers för Lundh som hockeytränare. I övrigt hyser jag precis som med Lill-Kenta honom den största respekt.
Kommentera

ernie eagle: Var det inte du som skulle hålla dig till programbladet i fortsättningen? Du har ju skrivit 8 inlägg idag, varav två kan klassas som romaner..
Kommentera

ernie eagle: Du har alltså inget svar på var dina påstående kommer ifrån?

Svaret på din fråga:
*Stephan Lundh har...

En SM-final med Djurgården, förlust i sudden i den avgörande matchen. Både Niklas Wikegård och Markus Matthiasson fanns med i DIF där.

Utan Wikegård så har han bara två år i ett grått MIF och 2,5 i Frölunda, varav 2 framgångsrika. Plus att han har en VM-turnering med brons som slutfacit.

Totalt blir det väl 3 SM-finaler varav 1 guld och ett VM-brons. Plus en vunnen kvalserie med MIF. Det är väl rätt okej.

Men jag vet väl inte om jag påstår mig vara ett jättefan av just Stephan Lundh. Har dock en bild av en väldigt taktisk duktig tränare, klok och lugn.
Kommentera

Bissett19: Nej förvisso. Men då är väl status quo då mellan Wikegård-Lundh egentligen eftersom jag inte räknar med Stephans guld eftersom inte Niklas varit i närheten utav lika välbeställda förutsättningar.
Kommentera

Tränar situationen i A-laget tror jag är ganska lugn. Men jag skulle verkligen vilja se en förändring i juniorlaget. Det känns som att tränarna inte prioriteras nog viktigt på den nivån (såväl i klubben som i landet generellt). Det måste hända ngt med "alla" våra jättelöften som bara tynar bort. Hur många har man inte läst om som " en av de bästa i sin årskull" osv sedan efter ett par år bara borta.
Kommentera

ernie eagle: "Hur gick det för Djurgården under ledning av Lundh?"

Han o blondinen på Svt tog ju laget till en final som man förlorade mot FBK(98) ,det är väl inte så dåligt.

Kommentera

Mappe:
Näslund i Timrå? Nä det kan du nog glömma. Han är ju iofs inte lika snål som far sin "tjotten" men inte långt i från.
För ett antal år sedan hade TIk en cup som kallades Mats Näslund cup, och han fick en förfrågan om han ville vara prisutdelare, varvid han enl välunderrättad källa skall ha svarat. "vad får jag för det då?".
Nej tack ingen Näslund i Timrås led.
Kommentera

JimmyH: Att basera det hela på fakta är såklart givetvis väldigt svårt. Men du som ständigt brukar upplysa mig om Wikegårds ofullständiga meritlista måste ju bedöma Stephan Lundh utefter samma kriterier såsom du gör framför dem jag förordar eller är det skillnad på vem som diskuteras. Är det förslag som jag lyfter framär det förkastligt men kommer det ifrån dig så är det rätt?

En fråga bara!

Hur gick det för Mif Redhawks under ledning av Lundh? Hur gick det för Djurgården under ledning av Lundh?

Mig veterligen har inte han uppnått ett skit. För jag är tämligen övertygad om att även Wikegård kunnat titulerat sig svensk mästare ifall han hade fått chansen i Frölunda!

Det är en gräddfil att få träna detta lag!
Kommentera

ernie eagle: Det behöver du inte göra. Däremot så får du gärna tala om varifrån dina påståenden om Stephan Lundh kommer ifrån. Bara din magkänsla eller är det ren fakta?
Kommentera

JimmyH: Hjärnskrynklaren och pedagogen har talat. Då är det väl så då. Dina ord är ju lag.

Jag bugar ödmjukast inför klokhet och visa framtoning.

Amen.
Kommentera

ernie eagle: Ähh. Vad vet du om det egentligen? Nog tror jag att Stephan Lundh har bidragit till de framgångar han haft i olika klubbar.
Kommentera

-Gurra-: Det är ju skrattretande att se reaktionerna efter att Stephan Lundh kickats. "Jag är chockad" basunerar Niklas Andersson ut.´

Då har ändå Niklas spelat i NHL och låter sig chockas över att en coach får gå?

Antingen är Andersson bara jävligt naiv eller så är citatet ryckt ur sitt sammanhang och tillrättalagt utav kvällspressen.

För vad hade spelarna i Frölunda egentligen förväntat sig efter denna miserabla utveckling och skrala poängskörd. Att ledningen skulle sitta nöjt i båten och bara nicka med likt trasdockorna.

Verkligheten har sprungit ifatt helt enkelt. Inser ni nudå vem som var hjärnan bakom verket till Frölundas guld under lockoutsäsongen?

Janne Karlsson. Det är han som är geniet, mannen bakom verket med lite hjälp på traven ifrån Benny Westblom.

Stephan Lundh är bara ett tragiskt bihang som hänger efter likt en disktrasa och hattar runt likt en handelsresande.

Tord Grip och Stephan Lundh - kanske skulle ni slå era påsar ihop. Ni har glidit på en räkmacka genom livet och har aldrig uppnått någonting utan andras förtjänster.

Det är över och förbi Mr Lundh. Kanske dags att byta hage och satsa på en karriär inom näringslivet?

Ring Ring....bara ni slår en signal!
Kommentera

El Maco: ...men självklart, helst ska Kenta satsa vidare!
Kommentera

JimmyH: Oavsett vem som blir förstetränare nästa säsong så vill jag ha in Mats Näslund i organisationen, kanske som ass. tränare. Han har en otrolig erfarenhet som spelare, börjar skaffa detsamma som ledare, han har värdefulla kontakter runt om i hockeyvärlden och till sist är han dessutom en local hero.
Kommentera

JimmyH: in med Linkan och Billman från farmen...

Nej men kanske Bobo Simonsen (med fina kontakter med TIK08) eller han Växjötränaren. Framtiden finns i så fall antingen i allsvenskan eller någonstans utomlands. Må vi inte återanvända en gammal uttvättad elitserietränare.

Kommentera

Vill Kenta Johansson vara kvar efter den här säsongen men inte får nytt kontrakt för att man "tror" att det inte är bra att sitta för länge så kommer jag att tappa mycket av mitt stora förtroende till den sportsliga kompetensen i klubben.

Kenta är så underbart bra att han själv borde få känna efter när han ska kliva av. Han är Nubbens bästa värvning någonsin.

Skulle han nu välja att sluta och ta över Bengt-Åkes jobb så skulle jag föredra en ung framgångsrik tränare med fräscha idéer likt Knylan var inne på. Gärna någon som aldrig coachat Elitserien förr och som har bra hand med unga spelare och kan utveckla dessa.

Sedan vet jag inte hur man resonerar kring Micke Andersson. Om han är tilltänkt som efterträdare eller om han bara är en vanlig andretränare.
Kommentera

om man nu ska göra något som jag inte ser att det kan behövas, så er jag att man behåller en av dagens tränare som kännar laget och sedan ersätter man med en kandadensare!
Kommentera

actionleif: Oooppss !! Det glömde jag bort ;-).
Kommentera

actionleif: I detta fall håller jag med Wikegård. Att coachen får sparken gör inte saken bättre, det är laget som i första hand måste genomgå förändringar.
Man löser inte en kris genom att byta tränare.
Kommentera

-Gurra-: Peo Larsson ... viktigt med e:et
Kommentera

-Gurra-: lägger in en länk om en coach som inte får vara kvar..

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,926442,00.html
Kommentera

Laken: Ja tack, men bara så länge han vill och orkar. Ingen tränare skall behöva bli kvarhållen i en förening om han känner att han behöver förnyelse i sin vardag. Se bara hur det gick för PO Larsson.
Kommentera

Sune: Bara jag får vara materialare så är jag nöjd.

En fråga... Vem är Sam Svedberg?
Kommentera

Shadar Logoth: Tja man lägger ju ner Fagerhults i Örnsköldsvik trots gröna siffror och lönsamhet i företaget. 145 man varslas om uppsägning p.g.a. att man skall slå ihop några betydande enheter och effektivisera Sverige-divisionen och göra en satsning på Asien.

Så det är inte alltid resultaten spelar in...
Kommentera

Shadar Logoth:

Precis min åsikt...

För få Kent i TIK just nu!!

Den heliga treenigheten.....

Kent Norberg!
Kent Johansson!
Kent M.........e!

(I miss him so)

:-(
Kommentera

Varför skulle TIK och Kent skiljas när det går historiskt bra.....?

Ger man VD:n sparken när resultatet slår ATH?
Skjuter man hunden när den jagar som bäst?

Nepp....resultatet skall få avgöra, inte antal år i föreningen.

Jag har talat!
Kommentera

Ambroo:

Jag skulle vilja se mig och Kapten Lindow vid rodret. Det första vi skulle göra är att skriva livstidskontrakt med Svedberg sam göra honom till kapten. Eventuellt skulle vi skola om honom till center men det skulle framtiden få avgöra.
Kommentera

« · 783248 · »