1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587743 inlägg · 6217 ämnen

Bofors IK - Timrå IK

« · 78408 · » Till forumet


Sv: Bofors IK - Timrå IK
10-1 i skott till TIK i 2:a...lekstuga..?
Förmodligen :-)
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
Tycho:
Eller när den feta damen sjungit färdigt är det dags att kasta yxan över bron och vandra över ån!

Småland:
Klart att vi är lallare, de största lallarna på denna jord! Men jag gillar inte att ta ut segern i förskott även fast det är nära till hands nu.

Lall On Lall On
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
finns det någon bra spelare i aik som man kan norpa åt sig ?
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
dr-nix: 5-0 loppan

Yared Hagos
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
5-0 till LIF..
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
Vad säger man nu? 5-0 till Leksand!!!
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
jag hörde hans namn förut.. men är han så bra...mmm joo tik bör kolla han lär villja stanna i es..
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
ELITSERIEN !!! ELITSERIEN!!!!
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
dr-nix: Jo... det var jag som skrev det efter Löven-AIK

En annan är kanske Anger...

Sen skulle vi kolla på Potvin, Erik Andersson i Löven
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
Tycho: jo jag har också tänkt på potvin ...han spottar juh in mål ..
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
Visserligen är jag smålänning, men likförbannat minst lika mycket pessimistkonsult som den värste Piteå-bo.

Trots det har jag redan hällt upp en fet, svindyr Jameson (inköpt på destilleriet i Cork) och är euforisk.

De närmaste dagarna kommer jag inte ägna en tanke åt eventuella nyförvärv utan bara gilla läget.

Timrå HAR rockat tillbaka till elitserien!
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
Hur är det föresten ställt med Timrås ekonomi? Har man resurser att bygga det lag som krävs för att undvika nästa års kvalserie?

Stort grattis till elitserieplatsen föresten.
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
scim: visserligen köptes det in spelare men timrå's ekonomi ser nog ok ut..fast det finns säkert andra i gbn som vet bättre än jag..
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
RunarUp: Jag gör som dig, tar en byxvarm explorer och lite Loranga för att få groggen att ändra lite färg. NU SKA FIRAS!!!
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
Säger som bulla och pat hare; ser bra ut det här. Vågar man börja fira snart?
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
Matchen är slut.......Härligt!!!
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
Grattis Timrå, ni är underbara! Partytajm!!!!!!!
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
dr-nix:

Yared Hagos och Tomas Johansson är två spelare som Timrå borde försöka köpa.
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
DMF: Kliver inte in i Timrå Isstadion om Yared Hagos dragit på sig en rödvit Timrådräkt. Thomas Johansson betackar jag mig också för. Vem står näst på din lista, André Mattson?
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
DMF: jo du kan ha rätt men tik lär säkert höra av sig till dom om dom vill flytta på sig ...iaf till tomas johansson
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
megasen: Vi är så glada .Timrå ett år till i elitserien....Bärsen flödar och vi vill gratta vårat TIMRÅGÄNG...åsså jag samt mina polare som har suttit och sett LIF spöa AIK ner i allsvenskan. Timrå IK är dom bästa!!! nu går vi och hyllar vårt gäng på Måndag!!FAN vad underbart!!
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
Johan J:

Det är väll din förlust om du inte vill se Timrå spela på grund av en spelare.

Spelar ingen roll vad du tycker detta är två riktigt duktiga spelare.
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
megasen: >>>Grattis! Ni är det bästa lag vi haft i Nobellhallen i vinter. Ni är värda en elitserieplats. Ni hade även en jättetrevlig klack i hallen, och den skötte sig jättefint.

Men vi kommer att träffa på varandra igen när vi går upp i elitserien nästa säsong.

Lycka till nu nästa säsong, och hoppas ni får behålla Z.

BIK supporter
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
DMF: Jag har sett AIK vid fyra tillfällen mot Timrå i år och kan väl inte direkt påstå att jag imponerats av Yared Hagos. Han är oerhört haussad i mediaruset. Thomas Johansson å andra sidan är en duktig lirare men ska vi verkligen ta hand om en Djurgårdare som flyr från ett AIK i dekadens? Vad Timrå behöver är laglojala spelare som kan stanna i truppen minst två år så att tränaren får en chans att sätta sin prägel på spelsystemet.
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
Johan J:

Du har rätt i att det vi behöver är lojala spelare som är bered att stanna i laget två eller tre år.

Det vi inte behöver är fler finländare som bara är här för att tjäna pengar och flyr från laget mitt under säsongen för att man inte får tillräkligt med istid.
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
DMF: När en junior konkurrerar ut en etablerad spelare, så är ingen skada skedd. Mer sånt.
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
Det finns en gammal tvåpinnsflagga ståendes i Supporterklubbens förråd som det står "Tack för en bra säsong" på. Tänkte först att man skulle ta fram den tills på måndag men då jag tänkt efter så insåg jag att det blir lite fel hur bra dom än är i kvalserien.

Undrar förresten hur gammal den är. Skulle vara intressant att få veta, det är ett vitt tygskynke med den där texten dit sprayad med svart färg och pinnarna är såna där orangea vägpinnar. Om nån som känner sig träffad så kan ju den skriva nått inlägg.
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
DMF: Jamen det är ju det jag surrat om hela säsongen. Patrik Ulin, Markus Sjöberg, Mikael Pettersson (fast han dementera i dagens Dagbladet att det är aktuellt med något klubbyte inom Sverige, det står mellan MoDo och Kassel), Tomas Nänzén, Fredrik Tideman, Fredrik Wallberg, Stefan Lundqvist, Niklas Zetterström, Erik Tägtström, Mats Hansson mfl. är spelare som absolut skulle kunna tillföra Timrå någonting av värde.

Dessa bör bort: Fredrik Andersson (ej nytt kontrakt), David Halvardsson, Mikael Simons, Viktor Wallin, Christian Söderström, Timo Peltomaa, Marcus Karlsson och Ed Ward.

In med nytt friskt blod!

TIMRÅ IK - ETT SÄTT ATT LEVA!
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
ernie eagle: Freddan kommer att sluta, var så säker.
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
Tintin: Visst är det inte omöjligt att Freddan slutar eller varför inte spela i nån lägre division...
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
F-n va skönt att slippa AIK nästa år... skräphockey är vad de spelar. Sen har jag alltid tyckt att det räckt med ett 08 lag serien. Bara hoppas Timrå kan fixa fram lite bättre virke inför nästa sässong så vi slipper kvalserien nästa år...
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
ernie eagle: Nu får du väl ändå ge dig!!! Hur kan du påstå att det gänget allsvenska medelmåttor som du räknar upp skulle tillföra Timrå något??? Vad har Uhlin och Nänzen presterat under året?? Nada. Och Tideman? Sjöberg lyckades inte skrapa ihop några poäng att skryta med i Rögle. Varför ta hit gamla föredettingar??? Känns patetiskt att ens titta på 30-35 åringar i allsvenskan som inte har elitserie rutin att snacka om.

Helt ologiskt, vad Timrå behöver är spelare av rang. Det är ju bara att se hur det gick denna säsongen för att inse att man inte kan värva kreti och pleti. Det jag kan hålla med om är att fler juniorer borde få chansen, men övriga spelare som du räknar upp.....
näe gå och kamma dig och kom tillbaka med några seriösa förslag.
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
Patrick Polly: Jag är så seriös som man bara kan bli. Visst inget kreti eller pleti. Men faktum är att Ulin med 99% säkerhet inte återfinns i MIK nästa säsong eftersom han och tränaren Grutting har lite olika synsätt på hur ishockey ska spelas och då Ulin i ett flertal matcher varit överställd och inte ens ombytt. Det har ingenting med hans kunnande att göra utan det är ren bestraffning från Gruttings sida. Personkemin stämmer helt enkelt inte och till saken höra att Mora kontrakterat Grutting som tränare för ytterligare en säsong och då förstår du nog säkert åt vart hän det lutar. Med andra ord en ny klubbadress för "Putte". Om han då väljer att flytta hem till skogarna i Medelpad så tycker jag att det inte är mer än rätt att ge Ulin en forwardsplats i truppen 2002/03 då han inte är sämre än vare sig Crippe, Simons, Henke Eriksson mfl.

Varför köpa grisen i säcken och värva dyra utländska importer som inte håller måttet när det finns resurser på hemmaplan att använda sig av?

Dessutom är "Putte" Ulin laglojal och har ett brinnande Timrå-hjärta det talar för sig själv tycker jag.

I fallet Markus Sjöberg så tror jag dessvärre att han väljer spel i Sundsvall Hockey eller Kovland tills nästa säsong. Han blev utfryst i Timrå på ett ofötjänt sätt och jag tror knappast att han är villig att komma tillbaka i första taget efter den senaste incidenten som höll på att ödelägga hela hans hockeykarriär innan Rögle hörde av sig och erbjöd honom ett kontrakt. Nu är "Sjöbba" tillbaka i stan eftersom han enbart var tjänstledig från sitt jobb och inte fick beviljat någon längre ledighet. Så han rev kontraktet.

I fallet Tomas Nänzén kan jag hålla med om att sista tåget (kanske) gått för hans del men i mitt hjärta kommer han ALLTID att ha en plats. En fantastisk människa som jag tycker fick en ovärdig avslutning på sin karriär genom att harva på i Allsvenskan Norra med kissemissarna från Gärde. Men men sånt är livet - så mycket falskhet bor det här, det man förlorar vinner någon annan.

Fredrik Tideman gjorde heller kanske inget större väsen av sig under sin tid i Timrå men han gjorde det han skulle och var knappast någon rubrikernas man utan hade en undanskymd tillvaro i det stillhetens tecken. Men att döma av det rapporter jag fått i år från Halmstad så är han en av dom bästa ja rentav den bäste backen. Även Magnus Salmi går bra. Visserligen handlar detta om Allsvenskan Södra men ändå värt att notera.

Jag ger mig inte, har jag stångat mig blodig hittills så kan jag väl fortsätta på den inslagna vägen ett tag till. Patrik Ulin ska tillbaka!

TIMRÅ IK - ETT SÄTT ATT LEVA!
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
ernie eagle: Om Uhlin är sämre än Crippe eller Henke Eriksson kan man ju diskutera.... men saken är ju att både Simmons och Henke E är för dåliga för ett elitserielag. De skulle inte ta en plats i ett annat lag, varför då ta hit en spelare i samma klass???? Det funkar inte, Uhlin är inte en man för elitserien, han är för dålig helt enkelt. Att han är lojal och har ett brinnande Timrå hjärta räcker inte, man måste ha spelkvaliteter som håller dessutom. Dessa besitter inte Uhlin, Nänzen, Sjöberg, Tideman mfl.

Du snackar om att Nänzen och Sjöberg hanterats "ovärdigt". En elitserieklubb är ju ingen samaritverksamhet. Man kan ju inte behålla gamla spelare bara för att belöna dem för lång och trogen tjänst, då skulle ju lagen bara bestå av gamla föredettingar. De spelare som inte platsar åker ur laget, så är spelets regler.

Jag kan inte förstå varför vissa helst vill ha hit spelare som lirat i Timrå förut men nu inte platsar.... det verkar nästan som om ni inte kände till andra spelare.

"Varför köpa grisen i säcken och värva dyra utländska importer som inte håller måttet när det finns resurser på hemmaplan att använda sig av? "

Ja det kan jag hålla med om, men sök efter elitseriespelare. Det håller inte att plocka upp folk från allsvenskan för att bygga ett elitserielag. Kolla hur det gick mot Boden och Bofors. Timrå utklassade dessa lag, och var samtidigt med god marginal sämst i elitserien. Det visar på vilken stor skillnad det är. Simmons var en av de bästa i Mora, överlägset sämst i Timrå. Skulle vi då ta hit Sjöberg, Nänzen, Uhlin mfl. som verkligen inte tillhört toppen i sina lag så skulle vi få ett strykgäng som elitserien aldrig skådat.

TIK behöver ett par spelare till av landslagsklass för att hålla sig kvar, annars åker vi ner till kvalet igen nästa år!
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
Amatör eller proffs? Landsbygd eller stad? Katt eller hund? Sprucken varmkorv på uterinken eller gåslever i Arenaloger? Lojala lokalhjältar eller slipade yrkesspelare? Snus eller kocks? Armani eller Helly-Hansen? Aftonbladet eller Expressen? etc etc...
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
Patrick Polly: Sagan om Tomas Nänzén är över nu. Han gjorde det sista dödsrycket i Sundsvall denna säsong. Men jag anser att hann borde ha fått nytt kontrakt inför denna säsong eller lagt av. Jag anser det ovärdigt att efter allt som allt ha spelat 11 A-lagssäsonger i Timrå IK tvingas klättra över staketet och spela Allsvensk Hockey hos "dom blå". När det gäller Markus Sjöberg så anser jag att han borde ha fått nytt kontrakt inför denna säsong. Istället frystes han ut. Om inte Timrå vill han ha kvar så kunde man ha skött affären lite snyggare och tagit saken i enrum mellan fyra ögon istället för att strunta i att höra av sig och i slutändan tvinga Sjöberg ifråga att gå till tidningen för att få besked om sin framtid. Det är de minsta man kan begära av en förening som sägs spela i ES.

Patrik Ulin har kvalitéer. Snabb som få och hal som en ål, grejen är bara den att han aldrig får chansen. Jag hävdar att Ulin ALLTID varit skäret före Simons mfl.

Naturligtvis måste vi även värva klasspelare med rutin från ES och och om det går även landslaget.

Men man måste blanda friskt och sålla ut det som inte håller måttet.

Vad har Timrå att förlora på knyta upp Patrik Ulin? Markus Sjöberg?

ABSOLUT INGENTING!
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
ernie eagle: Instämmer!

Leksands brungräddat till frukost imorron, inköpt i en affär nära
Gärdehallen, vad kunde smaka bättre!

the beat goes on...
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
ernie eagle:

"Men man måste blanda friskt och sålla ut det som inte håller måttet. "

Yes, jag håller med. Peltomaa, Wallin, Halvardsson, Simmons, Eriksson mfl platsar inte i TIK. Men vi kan inte ta in spelare av samma kvalitet eller sämre, vi vill ju förbättra laget.

"Vad har Timrå att förlora på knyta upp Patrik Ulin? Markus Sjöberg?"

Vi förlorar pengar samt två platser i truppen som borde ges åt två bättre spelare.

Nu ska jag sova och njuta av att vi får vara ytterliggare ett år i eliten!!

Go Natt alla Timrå fans!
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
Mycket tråkigt att du väljer att "såga" Tjobba. Jag tror att det är precis den rutin och stabilitet som TIK behöver. Titta på panik värvningarna i NHL inför PLAY-OFF. Dom behöver och kräver rutin. Den senaste säsongon Tjobba spelade med TIK, hur gick den för honom egentligen? Jo. Enligt statestiken var han bäst av samtliga backar. Fast han fick ju chansen så sällan.
Nu håller TIK på att värva forwards i 30+ åldern. Bra. Men vart är rutinen och stabiliteten bland backparen?
Och JA. Tjobba m.fl. har inte blivit behandlade korrekt av TIK. Jag menar, dom är ju "föredettingar". Man vill ju se unga och hungriga spelare. Jag lovar, dom är jätte ung och jätte HUNGRIGA efter fem raka förluster. Det har vi ju sett!
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
Tack från hela mitt hjärta! Tack till ännu en elitseriesäsong. Nu ska vi se till att vinna resten av matcherna också! Tack Timrå IK!
Jag är mycket imponerad!
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
vi har bevisen willesson strippar ,länsman gillar det ej ,vi jublar
och Black Sabbath lirar
MVH
TIK 08
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
va fan sover ni . vi har varit med om klassiker ikväll TIK vann en seger som luktar vm guld!!!!willesson strippar med hela laget hängande på sargen och asgarvar,vi jublar och skriker VI ÄLSKAR TIMRÅ kan det bli bättre?vars är Elmaco,Hasse.B mfl. BARA 25-talet i bussen vid en sådan drabbning!!!Vi går på moln just hemkommen från krogen& karlskoga FORZA TIMRÅ(ingen medis)
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
Black Sabbath? Coooolt
Jag minns när Edgar Broughton Band var i Vivsta (Timrå)
Jag skulle fylla 11 bast och det här var det tyngsta och konstigaste
människor som jag träfftat men jag rökte lite gräs efter klipparn.
och fy fan,
Edgar please call me
I´m now living in a smalll community related to Åsäng
Best R
Satan in Wasa
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
leffe på åsen: Nej man är klappkanon och försöker trycka i sig en 70femma till!
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
Å Faan själv håller jag på att laborera med pälsängrar
torka dessa och rök på, Kick? Jag har tappat kontrollen
mina kamrater tror mig ej, inte ens silverfiskarna tycker att jag är snäll längre!!
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
leffe på åsen: Ojdå de va inte dåligt,hur fan torkar du då kör du dom små krypen i mikron eller hänger du dom i tvättstugetorken och pillar igenom dom i mangeln sen!måste vara en jävla kick att få suga i sig en manglad siverfisk genom bröstkorgen!
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
vi kör dom i micron så dom blir mör(max30 sek.),sen startar vi omvandlingen till ätbar materia och vips där har vi dom.mmm jovist dom är superba hiiii juuuhuuu.i will still be live and kickin best fishing Hasse.W and leffe på åsen GO NATT
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
En sak är då säker :
Man kan inte vara riktigt riktig om man tar en omväg på närmare 15 mil bara för att titta in i Leksand.
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
JD: Vem har någonsin påstått att vi är kloka?

8 i morse fick man krypa ner i sängen efter att ha kört/åkt bil hela natten. Man känner sig en aning knäckt idag.

Ni som inte var där: Nanananana!!!!

Väldigt synd att man fick höra att endast TIK08 var där. Vi var faktikt några som åkte ner från Sundsvall och Timrå.

Grattis Timrå!
Det har varit värt att åka till Sthlm, Umeå, Boden och Karlskoga!
Kommentera

Sv: Bofors IK - Timrå IK
Madde: De sa att det var några från Timrå också när de intevjuades i Sportradion...
Kommentera

« · 78408 · »