Poäng till Huge, faktiskt! Du är enveten, tjatig och smått religöst enögd när det gäller att hylla Brynäs förehavanden på och utanför isen. Men du har dina poänger och av dessa är utan tvekan ditt tålamod den främsta. När vi andra rusar i väg i diverse analytiska funderingar och drar den ena slutsatsen efter den andra, ofta baserade på den senaste matchens utgång, ja då manar du till tålamod och lugn.
Sådär Huge, läs detta med andakt. Det kan vara det främsta erkännandet du fått och kommer få här på HS...framförallt med tanke på att det framförs av en motståndarsupporter! ;-)
Bragd-Birger: "På ditt resonemang verkar det som om du snarare trodde att serien bestod av en omgång. Dagens."
Nu var det ju en av dina egna tomtar som påstod att ni är ett bättre lag. Motivering: titta i tabellen. Borde man inte titta i tabellen efter 55 omgångar för att göra en någorlunda korrekt bedömning i frågan? Ska man ensidigt titta på tabellen efter 10 omgångar så kan man ju isf lika ensidigt titta på våra inbördes möten hittills i serien. Och vilket lag är då bäst? :-)
Ambroo: stämmer det att han är borta så länge så: riv kontraktet! En aning jävla less på skadespelare nu. Och vad är det för superinfluensa Lotvonen har drabbats av egentligen?
Överdriven reaktion från många på Åkerlund.Ok, han skulle såklart tagit första & då kanske matchen artat sig på annat sätt men annars gjorde han en helt okej match.
Kerstin_k: Jag håller med dig fullt ut, men samtidigt så var det ju en sån match idag då ingen ville/kunde vara puckförare och därför tog han väl kanske lite omedvetet den rollen, liksom ifjol. Det är likadant i PP och det är helt fel. Han ska kriga framför kassen/stå på direktskott.
Taurus: Defensivt så duger de, oftast. Men under press, med puck och i uppspelsfasen så är det många man kan önska sig mer av. Jag vet inte hur många gånger jag har ältat om detta, men vi saknar en back med känsla. Tyvärr är det ju dock så att de inte växer på träd och vårt lilla, lilla hopp är väl att Strålman tröttnar och vänder hemåt.
Ambroo & berra: Okej. Typsikt. Han borde ju rimligtvis få lite mer chanser i år. Eriksson borde också vara en annan kandidat till lite mer speltid. Finns ju flera i backlinjen som borde få sig en funderar.
Ambroo: Fast Hedström borde inse att han inte ska vara puckförare i all oändlighet. Dumpa, åk skridskor som bara fan och tackla. Det är devisen han borde följa. Då borde han rimligtvis komma till sin rätt mera. Han har ju annars en förkärlek för att ta en svängom i mittzonen lite nu och då. Gärna hemmåt när resten av laget är påväg uppåt. Men det var onekligen skönt att se honom tillbaka på planen.
Kerstin_k: Axel ur led och det på träning med bobbarna. Han blir borta någon/några veckor till vad det verkar. Det är synd för jag tyckte han visade fina takter under försäsongen.
Taurus och berra: Det är ju ingen nyhet precis, men vi kan inte vila alla och får jag välja så tar jag bort Robin. Det är synd att Moe är borta för annars hade jag velat se vad han kunnat uträtta.
Taurus: Problemet är ju att kommentatorerna sliter så förbannat för att inte låta partisk. Jag inbillar mig i alla fall att man har sökt av området närmast, exempelvis, Modo för att hitta någon att sätta framför micken. I sin iver att inte låta partisk faller hela känslan. Man törs knappt prata högt eller göra ett utrop för att bli stämplad som partisk.
Ja, jag zappade över till den matchen och hörde bedrövelsen =). Men du har säkert rätt. Det finns väl inte erfarna kommentatorer så det räcker, men det är ju som taget från gatan.
Dream Team: BIF vände en trend, men det gjorde också vi. Vi vann skotten i en bortakamp (23-22) och det är alltid nåt.
Nu vill jag se tändning på tors, Backe i kassen, Jonte med Regin och Sundh från start, också skulle det inte alls sitta helt fel med Erixon istället för Jonsson på backen. Robin har varit mer än kass de två senaste matcherma.
Taurus: Vi kan ju trösta oss med att kommentatorn mellan Modo och HV ungefär hade samma inlevelse som en nyhetsuppläsare från lokaltv. Matchen mellan Frölunda och Färjestad bjöd på en kommentator som inte kunde säga Mikael utan fick det till Mickel gång efter gång. Det är väl priset vi tittare får betala för att få alla matcher sända.
Huge: Jag vet inte det jag. Jag är övertygad om att TIK kommer att sluta högre upp än Brünas när vi summerar framåt vårkanten. Jag är också säker på att vi, tillsammans med de två första perioderna mot SAIK, gör vår sämsta insats för säsongen. BIF var minst dåliga idag i en fantastiskt usel ishockeymatch.
Här är dom tre största anledningarna till att vi förlorar ikväll.
1) Magnus Åkerlund. Katastrofala ageranden vid 1-0 och 3-0
2) Challes coachning. Varför spela med 3:E och framförallt 4:e linen i Powerplay. Jag regagerade på det redan i det första powerplayet i första perioden. Men det kan jag köpa lite grann då det var tidigt i matchen och det var fjärde linens tur att spela. Men sen? Under den första 2+2 utvisningen skulle man verkligen ha rullat på 2:a och andra linen som är riktigt bra i PP.
3) Jonathan Hedström. Han drar på sig en horibel utvisning efter slutsingnalen av första perioden. Istället för att få börja andra i Powerplay så blir det 4-4 och Brynäs kan göra (som det blev) matchavgörande 2-0.
Huge: Sådärja, då har vi klarat av den match som säsongen har sett ut där det på förhand stod skrivet i sten att det skulle bli förlust. Ni hade kraftigt mycket mer vilja att vinna än vad vi hade. Eller vilja.. vad ÄR det? Vann vi en närkamp under matchen? En? En? Nope, no fxxxing way. Grattis till segern.
Den bistra verkligheten,i och med att mora vann i lördags så visste man ju att Brynäs skulle vinna,för utav någon konstig anledning så är det som regel mot Tik dåliga trender vänds. tre exempel i kväll,första nollan för brynäs,Brendl gör mål igen efter nio omgångar och Brynäs vinner. Tråkigt att veta detta,tror att spelarna också vet om detta och då låser det sig och de får som Styf så fint utryckte sig (Vattenskallar)
Taurus: Fast å andra sidan var han (kommentatorn) väl matchens behållning. Var ju smått komiskt att han envisades med att kalla Åkerlund för Backlund i större delen av första.
Huge: Ja, som du säger, du har helt fel. De har spelat 10 omgångar och BIF ligger fast förankrade i botten. Vänd tabellen du just nu läser åt rätt håll.