1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590754 inlägg · 6217 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2007-10-16

« · 925530 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2007-10-16
Ambroo/Rackham: mikenomad har ju bara gjort att han blir sjuresor odrägligare i våran bok nu... "En svensk tiger"
Kommentera

Ambroo: Kanske nån moderator kan rätta till mitt lilla misstag...fan, var är dom när de verkligen behövs, börjar redan ångra mig...;-)
Kommentera

mikenomad: Jävla pissråtta du är;-) Du kan inte ge den där ältaren lillfingret heller!
Kommentera

rackham: Sorry, ställde jag till det för er nu...? :-)
Kommentera

mikenomad:

Fy fan, nu blir Magister Huge odräglig en tid framöver!

Det är då själva fan... = )
Kommentera

Huge:

Poäng till Huge, faktiskt! Du är enveten, tjatig och smått religöst enögd när det gäller att hylla Brynäs förehavanden på och utanför isen. Men du har dina poänger och av dessa är utan tvekan ditt tålamod den främsta. När vi andra rusar i väg i diverse analytiska funderingar och drar den ena slutsatsen efter den andra, ofta baserade på den senaste matchens utgång, ja då manar du till tålamod och lugn.

Sådär Huge, läs detta med andakt. Det kan vara det främsta erkännandet du fått och kommer få här på HS...framförallt med tanke på att det framförs av en motståndarsupporter! ;-)
Kommentera

Bragd-Birger: "På ditt resonemang verkar det som om du snarare trodde att serien bestod av en omgång. Dagens."

Nu var det ju en av dina egna tomtar som påstod att ni är ett bättre lag.
Motivering: titta i tabellen.
Borde man inte titta i tabellen efter 55 omgångar för att göra en någorlunda korrekt bedömning i frågan?
Ska man ensidigt titta på tabellen efter 10 omgångar så kan man ju isf lika ensidigt titta på våra inbördes möten hittills i serien.
Och vilket lag är då bäst? :-)
Kommentera

Ambroo: stämmer det att han är borta så länge så: riv kontraktet! En aning jävla less på skadespelare nu. Och vad är det för superinfluensa Lotvonen har drabbats av egentligen?
Kommentera

RocknRolf2: Lotvonen är ju, bara, sjuk. Men samtidigt så är ju Hynning en grov missräkning.
Kommentera

Röda Tallen: Vilken lyckad värvning. Blä
Kommentera

RocknRolf2: Hynning borta MINST till Landslagsuppehållet runt den 10 November stod det i ST idag.
Kommentera

Tålamodet tryter förresten med Lotvonen. Och hur jävla länge ska Hynning vara borta?

Tenkrat är nära nu, det är i alla fall positivt
Kommentera

Herminator: Precis!
Kommentera

Dogsbite: Överens!
Kommentera

puch64: Precis, och Backes tidigare tavlor är snabbt glömda.
Kollektiv Alzheimer eller?
Kommentera

puch64: Håller med, sen kan han inte rå för att 3-0 pucken tog på koskinen och ändrade riktning drastiskt.
Kommentera

Det var förresten synd att inte Oskars stolpskott i första gick in. 1-0 då och jag är säker på att vi hade vunnit matchen.
Kommentera

Överdriven reaktion från många på Åkerlund.Ok, han skulle såklart tagit första & då kanske matchen artat sig på annat sätt men annars gjorde han en helt okej match.
Kommentera

Ambroo: Ja, det är ju tyvärr så. Vi har ingen Rhodin eller Louma mfl. Måste in helst 2 såna.
Kommentera

Kerstin_k: Jag håller med dig fullt ut, men samtidigt så var det ju en sån match idag då ingen ville/kunde vara puckförare och därför tog han väl kanske lite omedvetet den rollen, liksom ifjol. Det är likadant i PP och det är helt fel. Han ska kriga framför kassen/stå på direktskott.
Kommentera

Kerstin_k: bara hoppas dom skärper sig tills på torsdag annars går det riktigt illa mot frölunda
Kommentera

Taurus: Defensivt så duger de, oftast. Men under press, med puck och i uppspelsfasen så är det många man kan önska sig mer av. Jag vet inte hur många gånger jag har ältat om detta, men vi saknar en back med känsla. Tyvärr är det ju dock så att de inte växer på träd och vårt lilla, lilla hopp är väl att Strålman tröttnar och vänder hemåt.
Kommentera

Ambroo & berra: Okej. Typsikt. Han borde ju rimligtvis få lite mer chanser i år. Eriksson borde också vara en annan kandidat till lite mer speltid. Finns ju flera i backlinjen som borde få sig en funderar.
Kommentera

Ambroo: Fast Hedström borde inse att han inte ska vara puckförare i all oändlighet. Dumpa, åk skridskor som bara fan och tackla. Det är devisen han borde följa. Då borde han rimligtvis komma till sin rätt mera. Han har ju annars en förkärlek för att ta en svängom i mittzonen lite nu och då. Gärna hemmåt när resten av laget är påväg uppåt. Men det var onekligen skönt att se honom tillbaka på planen.
Kommentera

Kerstin_k: Axel ur led och det på träning med bobbarna. Han blir borta någon/några veckor till vad det verkar. Det är synd för jag tyckte han visade fina takter under försäsongen.
Kommentera

Ambroo:

Nä, det har du rätt i. Men man skulle kanske ha tittat närmare på detta för att antal månader sedan.
Kommentera

Kerstin_k: på träning, skada i axel
Kommentera

uhahl: Tja, Erixon, Pyörälä, Hedström och J. Andersson får iaf godkänt.
Kommentera

Ambroo: Det har jag inte ens tänkt på. Vad har hänt Moe? Skadade han sig i en match med Sundsvall eller?
Kommentera

Taurus och berra: Det är ju ingen nyhet precis, men vi kan inte vila alla och får jag välja så tar jag bort Robin. Det är synd att Moe är borta för annars hade jag velat se vad han kunnat uträtta.
Kommentera

Kerstin_k:

Ja det låter troligt att det är så. Tyvärr.
Kommentera

Taurus: Problemet är ju att kommentatorerna sliter så förbannat för att inte låta partisk. Jag inbillar mig i alla fall att man har sökt av området närmast, exempelvis, Modo för att hitta någon att sätta framför micken. I sin iver att inte låta partisk faller hela känslan. Man törs knappt prata högt eller göra ett utrop för att bli stämplad som partisk.
Kommentera

Röda Tallen: Kollektivet var kasst i kväll ingen nämd ingen glömd
Kommentera

Ambroo: Inte bara Robin som skulle behöva vila, Kalle var inte haft många rätt och hänger inte med alls
Kommentera

Ambroo:

Du har en 9:a också.
Kommentera

Kerstin_k:

Ja, jag zappade över till den matchen och hörde bedrövelsen =). Men du har säkert rätt. Det finns väl inte erfarna kommentatorer så det räcker, men det är ju som taget från gatan.
Kommentera

Dream Team: BIF vände en trend, men det gjorde också vi. Vi vann skotten i en bortakamp (23-22) och det är alltid nåt.

Nu vill jag se tändning på tors, Backe i kassen, Jonte med Regin och Sundh från start, också skulle det inte alls sitta helt fel med Erixon istället för Jonsson på backen. Robin har varit mer än kass de två senaste matcherma.
Kommentera

Taurus: Vi kan ju trösta oss med att kommentatorn mellan Modo och HV ungefär hade samma inlevelse som en nyhetsuppläsare från lokaltv.
Matchen mellan Frölunda och Färjestad bjöd på en kommentator som inte kunde säga Mikael utan fick det till Mickel gång efter gång. Det är väl priset vi tittare får betala för att få alla matcher sända.
Kommentera

Röda Tallen

3-0 målet tycker jag inte han kan lastas för. Men det finn ju backar i närheten som man måste börja titta på snart!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Huge: Jag vet inte det jag. Jag är övertygad om att TIK kommer att sluta högre upp än Brünas när vi summerar framåt vårkanten. Jag är också säker på att vi, tillsammans med de två första perioderna mot SAIK, gör vår sämsta insats för säsongen. BIF var minst dåliga idag i en fantastiskt usel ishockeymatch.
Kommentera

Dream Team:

Helt rätt förklarat. Man tog inte fajten. Sedan klarar man inte av att lösa upp "grishockeyn". Timrå har alltid haft svårt för det.
Kommentera

Här är dom tre största anledningarna till att vi förlorar ikväll.

1) Magnus Åkerlund. Katastrofala ageranden vid 1-0 och 3-0

2) Challes coachning. Varför spela med 3:E och framförallt 4:e linen i Powerplay. Jag regagerade på det redan i det första powerplayet i första perioden. Men det kan jag köpa lite grann då det var tidigt i matchen och det var fjärde linens tur att spela. Men sen?
Under den första 2+2 utvisningen skulle man verkligen ha rullat på 2:a och andra linen som är riktigt bra i PP.

3) Jonathan Hedström. Han drar på sig en horibel utvisning efter slutsingnalen av första perioden. Istället för att få börja andra i Powerplay så blir det 4-4 och Brynäs kan göra (som det blev) matchavgörande 2-0.
Kommentera

Taurus: Hahahaha!
Kommentera

Huge: Sådärja, då har vi klarat av den match som säsongen har sett ut där det på förhand stod skrivet i sten att det skulle bli förlust. Ni hade kraftigt mycket mer vilja att vinna än vad vi hade. Eller vilja.. vad ÄR det? Vann vi en närkamp under matchen? En? En? Nope, no fxxxing way. Grattis till segern.
Kommentera

Kerstin_k:

Ja, du ser ju där. =) Dom har ju en inlevelse som skulle passa biljard VM.
Kommentera

Den bistra verkligheten,i och med att mora vann i lördags så visste man ju att Brynäs skulle vinna,för utav någon konstig anledning så är det som regel mot Tik dåliga trender vänds. tre exempel i kväll,första nollan för brynäs,Brendl gör mål igen efter nio omgångar och Brynäs vinner.
Tråkigt att veta detta,tror att spelarna också vet om detta och då låser det sig och de får som Styf så fint utryckte sig (Vattenskallar)
Kommentera

Taurus: Fast å andra sidan var han (kommentatorn) väl matchens behållning. Var ju smått komiskt att han envisades med att kalla Åkerlund för Backlund i större delen av första.
Kommentera

Huge: Ja, som du säger, du har helt fel. De har spelat 10 omgångar och BIF ligger fast förankrade i botten. Vänd tabellen du just nu läser åt rätt håll.
Kommentera

Dogsbite: Kommentatorerna på ppv behöver du inte ens ta upp. Katastrof!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men det är väl vad som finns.
Kommentera

Huge: Och jag som trodde att Brynäs låg sist i tabellen
Tänk om jag har fel?
Kommentera

« · 925530 · »