1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590786 inlägg · 6217 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2008-09-25

1067635 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-09-25
DJ Hemp: Den passion du känner för Giffarna känner vi andra för Timrå IK, det kan väl inte vara så svårt att förstå?
Ja, vi som verkligen brinner för Timrå IK's välgång tycker faktiskt att varje poäng och omgång är viktig!
Jag är redan nu orolig för både Kvalserien och missat slutspel - har inte en aning om vart Timrå kommer att sluta i tabellen känns det som.

Fotboll för mig ska upplevas på hög internationell nivå, då kan det vara fantastiskt att beskåda! Jag har varit på några GIF-matcher och det har knappast fått mig att omvärdera min synpunkt.
Men jag respekterar ändå er som känner så starkt för "Norrlandslaget".

Elitserien är INGEN transportsträcka, det är ett krig om varje poäng, där varje vunnen placering har betydelse inför slutspelet. Och titta på de senaste åren och du ska finna att de som slutar i toppen på serien också är de som spelar långt fram i slutspelet.
Man får inte bara hemmaplansfördel, utan även valmöjligheter om man slutar väldigt högt upp i serien.
Kommentera

Kevin O Shea: "Den sanna läran" (fotbollen) är så fruktansvärt ointressant på lokal nivå eftersom vi här uppe i den kalla nord befinner oss så ohyggligt långt från dess epicentrum, dvs nivån och kvalitéen på den lära som missioneras här är pinsamt låg...
Kommentera

DJ Hemp: Vad jag menar om trolleriet, är att du inte gör annat än gnäller på ishockeyn som företeelse. Hur förbannat meningslöst det är att spela en massa ointressanta matcher. Att det knappt är några länder som spelar ishockey öht.
Att fotbollen är den enda sanna läran (för att den är så global).
Men visst - men varför diskutera det här på HS. Giffarna har väl ett (eller flera?) egna forum att diskutera fotboll i.
Som flera andra har insinuerar så är det här ett hockeyforum - och då är inte "den sanna läran" så där jätteintressant.
Kommentera

DJ Hemp:

Jag kan bara säga att jag är imponerad. För jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig hur någon kan uppbringa den passion som du beskriver för Giffarna. Det borde vara lättare att hitta passion för frimärksamling eller vad fan som helst. Jag förstår inte de människor som köper ett säsongskort till IP med vetskapen att de kommer att få se sitt lag bli förnedrat gång på gång på gång på gång.

Det är här jag menar att det finns en jävligt tunn linje mellan idioti och passion.
Men jag kan ändå på något sätt relatera till vad du säger. För jag skulle gå och se Timrå om vi gud förbjude tvingades möta lag som CRIF och Piteå igen.

TIK är inte bäst i Sverige och blir det antagligen inte inom den närmaste framtiden, Men man kan i alla fall till skillnad från Giffarna hävda att man pysslar med Elitidrott utan att hela Sverige skrattar.

Det hade kanske hjälpt lite om jag hade tyckt att fotboll åtminstone var liiiite intressant, Men det är, har alltid varit, och kommer alltid att vara så att det händer mer på uppvärmningen i Ladan än det gör på 90 minuter + tillägg på IP.
Kommentera

Simmalugnt:

Det handlar inte om att få kulorna krossade. Det handlar fan om passion för sitt favoritlag i den enda sanna sporten. Giffarna gör fan inte en käft glad, men varför ska man av denna anledning vända dem ryggen!? Ska det vara så jävla enkelt att man helt enkelt skiter i det lag som torskar och vänder ner mot en pisstråkig tillvaro i Superettan? Nej, jag tror inte det! Jag kommer alltid att ställa eller sätta mig på dessa gröna stolar så länge jag har något med staden Sundsvall att göra. Vetskapen om hur jävla svårt det är att etablera ett allsvenskt lag norr om Dalälven, den har jag. GIF Sundsvall är dock föreningen som nästan lyckas...
Kommentera

DJ Hemp:

Det är skillnad på att vara masochist och idiot. Det jag menar är varför ens sätta sig där när man VET att man kommer får kulorna krossade. När gjorde Giffarna någon förutom motståndarna glada senast?

Och om du påstår att allt är så lugnt och enkelt i EON Arena då har du uppenbarligen inte följt Timrå så noggrant som du hävdar.

Nä nu är det för mycket snack om pausunderhållningen fotboll här.

Lugna puckar hockeyklubba!
Kommentera

Simmalugnt:

Precis. Exakt så kul är det. Och det är just denna känsla som definierar allt det som betyder något för den som verkligen bryr sig. Man sitter där på norra eller södra med pungjäveln i skruvstädet och undrar när fanskapet ska upphöra. Får vi med oss någon poäng eller möjligen till och med tre? Där känner man att man verkligen lever, vilket man i och för sig ändå gör...

I E.ON Arena går livet sin gilla gång. Man funderar inte ens om kontraktet är i fara. Slutspelet är i antågande och frågan är bara om vi blir fyra, femma eller sexa. Blir vi valda av MoDo till kvarten eller? Fan, vad sjukt...
Kommentera

Lill-strimma:

Jo det är klart måste man välja så är det inte svårt.
Kommentera

Simmalugnt: Det är nog ändå lite roligare att sitta fast i skruvstädet.
Kommentera

DJ Hemp:

Att gå på en GIF-match är ungefär lika kul som att sitta med pungen i ett skruvstäd.
Kommentera

Kevin O Shea:

Så du menar att jag, DJ Hemp, efter mer än 30 år som TIK:are och mer än 10 år som internet-Timråit bara är här för att "provocera"!? Kan du precisera dig en aning? Som jag ser det snackar du bara en massa skit...
Kommentera

Kevin O Shea: Jo, men trollet du klagar på har varit här sen
hemsidan startade, sådär femton år sen...
Kommentera

DJ Hemp: Förlåt att jag kommenterar ditt inlägg: -men är det som du beskriver det, så är ju du som dom andra "trollen" som bara kommer hit för att provocera...
Kommentera

73Sjöbba:

Det spelar ingen roll vad du skriver. Det finns ingen som är en större kritiker av GIF än jag. Jag hatar min förening för alla dessa naiva snedsteg, men sympatierna kvarstår. Det är fan så mycket svårare att bedriva en allsvensk fotbollsförening än en elitserieförening i ishockey på dessa breddgrader, det vet vi alla. Lik förbannat är fotboll en så mycket mer intressant idrott än ishockey, det vet vi också. Därför ser jag så mycket hellre ett bottenharvande GIF Sundsvall i hopplösa streckmatcher än åker ut till en kokande E.ON Arena i andra omgången av 55...
Kommentera

DJ Hemp: På tal om Giffarna så har dom inte rustat för att spela i den näst sämsta ligan i Europa.
Kommentera

DJ Hemp: Ok, det som gjorde mig uppretad var att det lär på dig som att de första 20 omgångarna är helt betydelselösa, vilket så klart inte är sant!
Men jag uttryckte mig lite väl hårt och osympatiskt.
Jag vill också ha 14 lag och 52 omgångar men tyvärr styrs detta inte av demokratiska värdegrunder då enstaka lag/klubbar kan stoppa vad majoriteten vill.
Kommentera

DJ Hemp: Nonsens!
Finns ett annat forum där man kan skriva av sin ångest när det gäller Giffarna.
Kommentera

Harryhaffa: Vad har Giffarna bidragit med i det sportsliga framgångarna i ett Hockeysnacksforum de senaste åren?
Kommentera

73Sjöbba:

Inlägg som handlar om GIF känns så mycket mer angelägna än 99,9% av vad som skrivs i detta spam-liknande forum...
Kommentera

73Sjöbba: Vart ligger det ointresanta i att gämföra dagens elithockey med fotbollen som mr hemp gjorde,,,
Kommentera

DJ Hemp: GIF känns helt ointressant i detta forum.
Kommentera

Laken:

Att som du skriva att en TIK-broder har producerat ett korkat inlägg är inte särskilt sympatiskt. Men det är inte första gången...

Det du inte verkar förstå (jo, det är klart att du gör) är att syftet med dagens elithockey är att kräma ur så mycket stålar som möjligt av vi som bryr oss. Och detta vägrar jag att köpa! 44 omgångar vore alldeles tillräckligt (två hemma, två borta). Men nu har idioterna bestämt att vi ska behöva uthärda 11 meningslösa omgångar till - helt i onödan! Då föredrar jag att vi utökar elitserien till att bestå av 14 lag och spelar 52 omgångar...

Att du inte bryr dig om Giffarna är mig fullständigt egalt. Vi är inte betjänta av "supportrar" som du. Å andra sidan finns det knappast någon större GIF-kritiker än jag, så det du skriver om brassarna m m biter i alla fall inte på mig. Min kritik när det kommer till GIF är betydligt hårdare än så...
Kommentera

DJ Hemp: Ett otroligt korkat inlägg...
"Fan, det är just det här som är så jävla sjukt med dagens elithockey. 55 omgångar! Vem orkar bry sig om de 20 första?"

1) Får du en dålig start på Elitserien så är det nästan omöjligt att hämta igen, se på Brynäs förra säsongen efter en 10-12 omgångar.
2) Det du inte verkar förstå är att VARJE poäng är viktig, ibland när man summerar det hela så kan det skilja ett par poäng mellan att hamna i Kvalserien och i slutspelet...

Jag bryr mig inte nämnvärt om Giffarna, om det gynnar Timrå IK mycket så kan jag faktiskt hoppas att de åker ur. GIF är ett lag som aldrig verkar kunna skrälla och överraska positivt!
P.S. Lyckad värvning av Cain med de två brassarna (som nu får åka hem igen utan en minuts speltid i Allsvenskan). D.S.
Kommentera

redline:
and timos skada:
Örjan Fröjd, läkare i Timrå:
- Vi har sytt ett stygn och det var ett större sår. Det blir röntgen beroende på hur det ser ut i morgon (läs i dag).

ja, det blir att hoppas att inget är brutet.

nån som vet nåt mer?
Kommentera

Foyn: ja Timo är viktig.
men det verkar lönlöst att tjata om att vi saknar en första center.

ok vi fick inte tag på ngn center i Richy Hahls klass. Det var väl inte heller väntat.

I stället för vi fått en bredd som vi kanske inte haft på många år.
Var glad för det i stället föra att klaga hela tiden.
Kommentera

actionleif: Ja jag har ingen aning :-).
Kommentera

250kg kärlek: tycker det vore bättre att folk valde ny tråd exvis på tal om ingenting, eller liknande...
vill man diskutera Brynäs - timrå så är det svårt att hitta tråden.
Kommentera

-Gurra-: Backe åkte väl aldrig ut? Däremot backeN som stod framför mål och hakade, minns inte vem det var.
Kommentera

Varför fick egentligen Backe en utvisning igår??

Om jag inte har helt fel så var det en Brynässpelare som tappade balansen efter en knuff som tog med sig målburen. Såg i alla fall ut så på reprisen!!?.
Backe flyttade sig i den situationen rakt ut från målgården, vilket knappast kunde ha genererat i att målburen flyttas bakåt.

Någon mer än jag som tycker att detta strider emot fysikens lagar.
Kommentera

friskan: Aha, HH. Som jag väntat på något smarrigt sockerkaksrecept. Nu lär man inte behöva vänta alltför länge.
Kommentera

friskan: Jag önskar honom hjärtligt välkommen tillbaks!
Kommentera

Knylan:

Det kan vara bra att lära sig lite "spektakulära meningsuppbygganden" i dessa tider (när det bara kryllar av folk från andra länder).

Om det är HH, så hälsar jag honom välkommen åter, det är många härinne som varit orättvis mot honom och hans brutta.

Det finns ingen som fått mig att skratta så enormt som när han var målvakt i en supportermatch trots ryggskott.....men ställde upp det gjorde han.
Kommentera

Knylan: Du är en ung man, jag en gammal man, din iterligens glänser i mina ögon, du är så ung jag så tung,,jo Per Happs ,knyland, leffe ber inte om utschäckt för jag ljugit, är inte min stil,,,men att HH is back, och att Harryhaffa och HH är samma person, det är sant
Kommentera

DJ Hemp: Inget ont om fotbollen och Giffarna som jag sett en hel del genom åren men pga kvaliten och underhållningsvärdet har det blivit mindre och mindre på slutet.
Håller med dig att det i viss mån kan vara en transportsträcka i elitserien men det är i så fall en transportsträcka som är bra mycket roligare och intressantare än fotbollen.
Allsvenskan är svagare än på länge och vad är det för underhållsvärde att se Giffarna-Ljungskile spela 0-0 på idrottsparken i 35 gradig värme (för ni har väl så varmt nere i södern) med ideligen en massa långbollar och en massa träben.
Var väl mer hockeykultur i slutet på 60-talet och ibörjan på 70-talet( synd du inte fick uppleva detta) och fotbollen är en avsevärt större sport än hockeyn, men trots detta så är det en gigantisk skillnad mellan Allsvenskan och Elitserien till fördel för Elitserien: mer händelserik, mer kvalite, mer inramning kring matcherna, intressantare etc.
Är väl ungefär lika stor skillnad som att bo i en igloo i Härnösand som att ligga under palmerna i Sundsvall. Det sista som ett litet inlägg ang dina insinuationer(betyder antydningar) om Härnösand.
Ps! Missa nu inte fotbollspropagandan på lördagkväll i Canalplus sport 2 kl 18.30 mellan Arsenal-Hull... Tyvärr kan vi inte se detta i Härnösand för då är det dags för jävelskap...
Kommentera

Problemet när vi pratar fotboll och Giffarna är väl att folk är för bortskämda. Varför ska folk betala för att se en sparka och spring match mot Trelleborg i minusgrader i oktober när vi matas med världsfotboll i Champions League på bästa sändningstid varje vecka?

Att den som har stått för de mest välriktade skotten på IP det här året heter Rod Stewart säger väl allt.
Kommentera

DJ Hemp: Tror jag fattar hur du menar,, har en personlig uppfattning om seriesysstemet, det är så j-la sjukt. ett till åtta spelar slutspel, och 11 och 12 kvalserien,,sedan då?,,två tomtar i något som i folkmun kallas ingemans land, som är skitglada över att vara ett es lag nässta år med, så j-la sjukt att bara vi slipper 11-12 så är det bra,,

Tänk om man gjorde saken lite jobbigare och säger att alla skitlag som inte klarar målet som seriens mening är nämligen slutspel, ressten är skitlag och är inte ett elitlag i den meningen att de plattsar som ett lag att göra upp om mässterskapet,,Då är min tanke att de skall spela psykbryt serien "kvalserie" med fyra allsvenska lag,,genast sätter man krav på lagen att hålla en högre nivå,,
Kommentera

DJ Hemp: Du gnäller över att det spelas en massa ovidkommande omgångar, och då frågar jag bara vad lag som GAIS, Malmö, Djurgården Örebro osv har att spela för de sista 7-8 omgångarna?
Dom kan inte vinna och dom kommer knappast att åka ur.
Därav mitt orerande om skyddad verkstad, mittenlagen spelar väl nästan 30 betydelselösa matcher (med ditt sett att se på det hela) ?
Vad spelar det för roll om man blir 6a, 9a eller 11a?
I Elitserien är det en jävla skillnad att bli 6a eller 9a. Det kan till och med vara en jävulsk skillnad mellan att bli 4a och 5a...

Vad gäller Emiratlaget så har jag hållit på dom sedan 1970 - så jag har varit med även när dom inte var ett rikt lag med en massa flashiga importspelare, och harvade i botten av högsta ligan.
Kommentera

Kevin O Shea:

Okej, jag borde ha nattat för länge sedan. Satan! Men nu måste jag bara besvara ditt senaste inlägg...

Du verkar inte ha fattat någonting! Att supporta sitt lokala lag, det är allt! Vem i helvete bryr sig ett skit om stenrika Fly Emirates-jävla-Arsenal från London??? Det vore coolt om Wolverhampton Wanderers tog steget tillbaka till PL, mer bryr jag mig inte. En annan liga, ett annat land, en annan ö...

Ja visst, i år handlar det om Kalmar eller Elfsborg. Ifjol vann Blåvitt. Tidigare om åren har t ex Malmö, Djurgården och Halmstad vunnit. Vad är ditt problem? Alla kämpar om guldet, för fan! 26 eller 30 omgångar rakt av. Vinnaren av dessa tar hem spelet. Det känns minst sagt normalt. Till skillnad från 143 slutspelsmatcher med 57 sudden death...

Hemmaplansfördel betyder många gånger... ingenting! Fråga Sundsvall Dragons...

Skyddad verkstad inom fotbollen i Sverige!? De två sista lagen åker ju ur direkt...!
Kommentera

Kevin O Shea:

Fan, det är ju precis tvärtom! Man hoppas in i det längsta samtidigt som man underhålls i den där alltför trånga ishallen i Sörberge. Så tar säsongen slut i februari eller mars och äntligen tar fotbollen och den enda rätta årstiden vid...

Du kanske missade matcherna mot Malmö, GAIS, Hammarby och AIK denna sommar? Fyra matcher under idealiska sommarförhållanden. Hur var vädret i Härnösand under juli och augusti, ishavsvindar och annat jävelskap...?

Problemet är att Giffarna försöker sig på att värva spelare från alla andra tänkbara hörn i världen än ställen som Myckelgensjö och Bastuträsk. Men detta misslyckas man tyvärr med konstant. Glöm Brasilien och Nigeria nu, för fan! Satsa på Viksjö eller Ljusvattnet i stället. Det är där, på vår egen bakgård, som de verkliga talangerna finns. Som vi dessutom kan hantera på bästa sätt...

Men nu återfinns Giffers snart i Superettan igen, medan Timrå lär hänga kvar i Elitserien en tid. Ordningen återställd, eller...?
Kommentera

DJ Hemp: Känner att jag måste fortsätta den här debatten med dej - om nu hockeyn är en skyddad verkstad, vad är då fotbollsallsvenskan?
Elfsborg och Kalmar gör upp om vilka som skall bli svenska mästare!
Giffarna Gefle och Ljungskile (i vill mån också Peking) gör upp om vilka som inte får vara med i finrummet nästa år!
Dom andra 10 lagen då - varför spelar dom över huvud taget? ...en skyddad verkstad om platserna 3 - 12?

En hockeymatch är ju intressant oavsett om den spelas i omgång 4 eller 53, placeringen är ju viktig för att få hemmaplansfördel i Kvart - Semi och Final.

Dessutom så händer det mer i en period i en ishockeymatch, än vad det händer på en hel allsvensk omgång!

Arsenal spelar rolig fotboll - där kan jag hålla med. Håller nästa lika mycket på dom som jag håller på Timrå.
Jag vill bara påpeka att jag inte tycker illa om fotboll, om du tror det. Ser det mesta jag kommer över med the Gunners, och har även behållning av de flesta matcher i Premier League.
Men jag ger inte mycket för kvaliten på allsvenskan...
Kommentera

DJ Hemp: Inse att fotbollen bara är en halvtaskig pausunderhållning innan hockeysäsongen sätter igång igen!
När man inte någon gång dessutom lär sej att spela när det är som mest publikvänligt - dvs mitt under sommaren (när de flesta svenskar har semester).
För vem vill gå och ställa sej och se en fotbollsmatch i oktober i 3 plusgrader?
Kanske även fotbollen skulle spela 55 ointressanta :-( omgångar, så att ett lag som giffarna kunde ha råd att värva spelare från andra lag än Myckelgensjö och Bastuträsk :-)
Kommentera

DJ Hemp: Då staten drar in på skyddade verkstäder tar hockeyförbundet över och tycker 55 j-la omgångar är en lagom dos att spela,,

Vad har dom konstruerat vid detta tillfälle av sinnesförvirring,,Jo! följande, de har skapat ett massivt tacktik spel hos klubbar och ledare, då det vad jag gissar räker med 90 poäng för att nå de atracktiva slutspels platserna, det blir ett snitt på 1,6 poäng per match.

Och spelare är inga maskiner, som man byter programvara på, eller tar dem ut i omklädningsrummet och sätter en sladd iväggen för att uppdatera drivrutinerna då spelet inte funkar.

Nä de är människor av kött och blod, och en människa måsste tränas för att funka i den miljö av sinnesförvirring, där kommer en taktik in,, de tränas olika mycket, somliga toppar formen för att ta poäng tidigt, och somliga tränas för att ta poäng senare i serien, och är därmed vid denna tid på serien slut trött och därmed ett lag med märkbar ojämnhet, och en övertränad spelare drar lätt påsig skador

så efter 15-20 omgångar då ser vi vilka lag som är med, skulle tro att HV och fjölsunda kommer få spring i benen igen, medans rögle och Brynäs kan sega ner sig,

MEN!!! vad är det som är så j-la kul med hockey? jo fackumet att allt är så oförutsägbart, tänk vad enkelt om det var klart efter första omgången, va tråkigt det skulle vara
Kommentera

Uno Gordon:

Min så kallade kritik riktar sig bara rätt ut i vår egen regions alltmer hockeyfierade ställningstagande. Jag är besviken på att publiken - och att fotbollssnacket i stan - lyser med sin frånvaro när denna sport trots allt är den överlägset största lagsporten i vår värld. I dessa sammanhang är faktiskt hockeyn en marginalsport, där endast de vita i-länderna i norr deltar i spelet kring VM-bucklan. Därmed borde det vara en så mycket jävla större grej i Sundsvall att Giffarna agerar bottenlag i landets högsta fotbollsserie än att Timrå åter etablerat sig som mittenlag i landets hockeyliga, där numera amerikanska regler alltmer tagit över...

Men jag gillar till vissa delar läget. Jag vill ha kvar mitt isfavoritlag Timrå IK i högsta serien. Helst i topp! Så därför förespråkar jag idén om att vi ska spela våra hemmamatcher i en arena i Sundsvall, där huvuddelen av våra fans återfinns. Det är SM-guld jag vill ha och ett sånt kommer Giffarna aldrig att kunna vinna, då konkurrensen söderifrån inom fotbollen är övermäktig. Det är inom hockeyn vi har chansen, men då måste TIK göra allting rätt!
Kommentera

DJ Hemp: Å andra sidan finns det ju dom som tycker att varje match känns hur intressant och spännande som helst. Ok att man inte kan dra några slutsatser efter 3 spelade matcher men man kan ju inte klandra någon för att dom blir besvikna.
Kommentera

jonmannen:

Det är exakt det jag menar! Inga stora växlar kan dras åt något håll i denna skyddade verkstad till serie. HV71 - Brynäs 1-3, HV71 - Skellefteå 0-3, HV71 = Svenska Mästare 2008 och eventuellt också 2009... Allting känns bara så fruktansvärt ointressant än så länge, precis som alltid i Elitserien numera. Ena dagen vinner det tippade skitlaget över de tippade svenska mästarna, andra dagen är fallet det omvända. Utan att man höjer det minsta på ögonbrynen. Hockey i september är bara så jävla ointressant! Egentligen... Givetvis gladdes jag åt Timrås flyt i den första perioden i kväll, men det var knappt man förargades när Brynäs inte oförtjänt vände på matchen. Det återstår ju trots allt inte mindre än 52 jävla omgångar i denna oöverskådliga nordamerikanska sörja till sport innan vi förhoppningsvis når det enda som egentligen betyder något: Slutspelet...

Annat hade det varit förr. På 1970-talet - då jag knappt var med - hade jag blivit fullständigt knäckt av att de våra tappat en så finfin ledning samt inte utnyttjat närmare två minuters spel fem mot tre i första "perren". Mot Brynäs. Hatlaget nr 1. Men 2008: Vadå hatlag? Nåt sånt existerar inte längre. Det var bara en förlust mot ett annat lag, inget mer. Vi ledde klart efter första "perren", men drabbades av några utvisningar i den andra. Det andra laget fick sin retroaktiva utdelning och kunde rättvist vända matchen. Sen var det inget mer med det. Fan, vi möter dem ju minst fyra gånger till under säsongen och får säkert vår revansch. Förresten, vem bryr sig? De kanske missar slutspelet ändå. Och når vi detta, så har vi väl ändå vunnit mot dem? Även om vi torskar redan i kvarten mot Färjelunda från Småland...
Kommentera

spud: Kan man hitta ditt namn i FASS-bokens register ?? Har sökt som en galning på Google men hittar ingen sjukdom som matchar dina syndrom.
Kommentera

DJ Hemp: Om din "kritik" innefattar mig så vill jag bara belysa och understryka några viktiga faktorer. Jag håller med om att det är in i h-e mycket matcher i elitserien! Alldeles på tok för många egentligen. Men som den passionerade hockeyälskare jag är så finner jag ändå det intressant att vara med från start och har inga problem med att odla ett engagemang kring det hela. Däremot kan givetvis mina reaktioner och betraktelser kring en förlust eller prestation skilja sig markant åt, beroende på i vilket skede vi befinner oss, tabellmässigt, poängmässigt och tidsmässigt. Dock har jag förståelse för ditt tänk och resonemang kring det hela då du är sprungen ur en annan tid och tillhör fotbollsakademikerna som kanske har svårt att finna en liknöjdhet kring en serielunksmatch i september som är van att matcherna är på liv och död och där det alltid dras en massa jävla streck kors och tvärs efter i kort sagt varenda jäkla match. Inom fotbollen har man fattat vinken och insett att det är sporten som skall segra inte intäkterna. Man skiter i att överkonsumera precis tamefan allting och exponerar prylarna blygsamt men förnuftigt och lyckas ändå blåsa liv i intresset kring det hela tack vare kampmomentet och strecken. Sedan kan ju vem som helst lattja med en trasa med en varierad framgång förvisso varvid hockeyn ligger i lä då det krävs så mycket material för att utöva intresset. Fotboll spelas ju världen över. Bara en boll och koner och sedan kan vem som helst vara med!

Personligen skulle jag inte ha någonting emot fler streck, färre matcher och mer utslagsgivande moment inom hockeyn. Men dessvärre tycks den tiden vara över och förbi i en tid där allting skall globaliseras i ett marknadsmässigt perspektiv. Det är bara dollar i huvudena på klubbdirektörerna nuförtiden. Allting annat är fullständigt irrelevant och ovidkommande känns det som! Storhetsvansinnet breder ut sig på alla dess fronter! Barriärer bryts i en ohejdad ström och sväller i omfång.

Så vi får nog bara gilla läget liksom. Eller rättare sagt jag, huruvida du din bakåtsträvande hund ställer dig in och accepterar faktumet är ett ännu oskrivet blad i dina självbiografiska memoarer.

Men låt oss vara överens om att kritiken i mångt och mycket är befogad. Du kan inte skriva under på att det sett överjävligt stabilt ut i säsongsupptakten även om poängen bärgats. Inledningarna har varit smått erotiska. Men det har likt förbannat blivit pannkaka och ärtsoppa av det hela i slutändan. Vi stänger inte butiken! Vi håller nattöppet och tillåter de andra lagen att knapra in i en oroväckande takt. Brister är till för att synas i sömmarna och rättas till. Det skall upp på dagordningen och belysas i offentlighetens ljus.

Och det såg bitvis jävligt virrigt ut förra säsongen också. Det är ett Timråsyndrom att inte dra igen blixtlåset ordentligt, utan man lämnar det på glänt! Det är vedertaget och vida känt. Således inget nytt under stjärnhimlen broder!

Jag kommer alltid ryta ifrån och säga mitt hjärtas mening när andans lust faller på och anser att det känns angeläget. Men panik? Icke, sa Lars-Roland!

Och kom ihåg, klokhet och dårskap bör egentligen aldrig sammanblandas men det sker alltför frekvent ändå!

Upp till kamp!

Kommentera

DJ Hemp: Tycker inte helelr vi ska dra så stora växlar av detta! Men jag tycker samtidigt inte att vi riktigt fått veta vart laget står iår. Visst två fina skalpar på papperet mot HV och VF men de båda lagen har ju inlett fruktansvärt dåligt. Sen så förlusten idag då egentligen ingenting förutom Backe såg bra ut. På Lördag däremot då kommer vi få svar på tal för just nu finns inget bättre motstånd än LHC.
Kommentera

Nu är jag jävligt less på...

... alla som skriver här och klagar på "inställningen" och "kampviljan" etc hos våra spelare efter tre omgångar. Okej, vi tappade en ledning i kväll. Men innan dess betvingade vi två topptippade lag. Och i nästa omgång kanske vi själva vänder på steken? Fan, det är just det här som är så jävla sjukt med dagens elithockey. 55 omgångar! Vem orkar bry sig om de 20 första? Ena matchen slutar si, den andra så. Alla slår alla. Inga slutsatser kan dras. Klart som fan att det inte går att hålla konstant fokus med det här spelschemat, varken för ledare, spelare eller supportrar!

... alla modoiter som kommer hit och skiter! Och tjôtar om vår arena och annat som har med Timrå IK att göra. För att mellan raderna spy lite galla och "retas" så där lite allmänt. Vem orkar bry sig om dessa frimicklare? Visst, ni är säkert välkomna hit, men innerst inne begriper jag inte varför ni finner en sådan behållning med att härja här inne och inte på er egen bakgård. Den enda förklaring jag kan finna är att allting som rör ert Alfredshems IK är så mycket tristare och mer ointressant än vad som händer kring vår förening. Antar att ni på något sätt vill sola er i glansen av stolta Timrå IK. Ja, vad fan, varsågoda då. Hoppas att ni blir åt helvete rödbrända!
Kommentera

spud: Detta är första och sista gången jag skriver ett inlägg riktat till dig men faaan va less jag är på ditt provocerande. Ta och skärp dig ditt troll!
Kommentera

1067635 · »