1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590817 inlägg · 6217 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2008-09-25

« · 1065804 Till forumet

Brynäs IF - Timrå IK 2008-09-25
Vi går på knock i första perioden tycker jag!

Forza TIK
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2008-09-25
Berglund: Ja vi rivstartar och gör 4 mål i första perioden.
Kommentera

Mackelito: minst.

men vilka ska dit nu då? nyfiken
Kommentera

teddy: ...och vilka tänker då stå i borta klacken :) ?
Kommentera

nån som vet hur det är med styf?
Kommentera

stoff: Styf har fått en smäll av ett knä i höften i samband med att han delade ut en tackling. På träningen i dag körde han enbart motionscykel. Han vet i nuläget inte om han kan delta mot Brynäs på torsdag. Vi kan ju hoppas att det "går till sig" så han kan vara med.
Kommentera

John K: hoppas han är tillbaka tills brynäs matchen, jag tycker man ska bänka dennis persson han är aldeless för klen
Kommentera

Blizzard: ja, så många som möjligt hoppas jag? :P såg på tikare att resan dit var inställd, lite synd
Kommentera

ante08: såg att Brynäs skulle ställa in Andra målvakten imrron. Så det ska bli intressant och se vad han går för i Morron dagens match. Men jag tror ändå att ni vinner med 3-4.
Kommentera

stoff: Persson är inte klenare fysiskt än Anton Strålman va för nåt år sedan.

Själv kommer jag åka ner till Tablettasken och se matchern live imorgon. skall bra kul. Hoppas vi kan ta lite fler skalpar mot brynäs i år. Ifjol vare fan inte kul asså. Bara en seger då va?
Kommentera

Lehtonen, Skogs och Lotvonen lär få ihop en hyfsad istid i morgon om varken Styf eller Jonsson kan starta.
Kommentera

JonasD: Själv hade jag tur att jag fick stå i klacken vid den enda bortasegern Timrå hade mot Brynäs 07/08. Hoppas ni fixar seger ni som ska ner och lyckas ni få till samma stämning vi hade blir jag glad. Kolla in youtube klippet:)

PS. Vi vann en hemma mot Brynäs också.
Kommentera

Tikinmyheart: Tror inte dom får samma tryck imorrn ;) men kanske den 29/11 då vi möter Brynäs i Läkerol (en LÖRDAG) då ska det minst vara 2 bussar!
Kommentera

"Lehtonen, Skogs och Lotvonen lär få ihop en hyfsad istid i morgon om varken Styf eller Jonsson kan starta.

T T "

Så vem är det som redan nu tjatar om att vi MÅSTE bredda backsidan med en värvning?
Skador/sjukdomar på en eller ett par backar per omgång får man faktisk räkna med i dagens hockey. Se också min profil!
Kommentera

Laken: Backsidan saknar bredd och man skulle självklart ha värvat en breddspelare istället för Dennis Persson. Jag förstår inte alls varför man skulle ta hit honom. Men det var väl en "modig" satsning eller nåt
Kommentera

Intressant att Markström tydligen inte ska stå imorgon...
Kanske är Brynästränarna rädda för att Lehtonen ska förnedra honom? ;-)
Kommentera

RocknRolf2: håller med fattar inte alls varör man tog hit dennis persson...
Kommentera

Det verkar som vi går runt på sex backar trots allt ikväll. Saxat från ST.nu:

"Backarna Pär Styf (höft) och Robin Jonsson (fot) är lindrigt skadade, men åtminstone Jonsson väntas kunna spela i kväll."

Kommentera

Jamen det va väl ett himla gnäll på Dennis Persson efter 2 bara matcher?!
Jag kommer igår hur det wajnades till förbannelse på R Jonsson under början
av förra säsongen, men det verkar vara som bortglömt nu?
Ge hinom lite tid. Han kommer att bli en bra back
Kommentera

JonasD: Personligen tyckte jag att det tog i princip hela grundserien innan Robin visade lite av de takter jag förväntade av honom. I år har han börjat okej, bara hoppas han växer ytterligare.

Är inte Dennis scoutad av Challe/Nygårds? Uppenbarligen vet dessa herrar vad han är kapabel till. Dock bör han börja visa upp sig lite mer. Det han visats hittils duger inte på långa vägar. Men som sagt: han måste få lite mer tid på sig.

Kommentera

JonasD: Vissa skribenter på det här forumet måste alltid hitta någon att hacka på ifjol i början var det kokko och Hedström, sedan blev det Robin J.....kraven är alldeles för högt ställda hos vissa.

Fan njut istället av att säsongen har börjat på bästa mäjliga sätt, skulle nån ha frågat om vi ville ha 5 av 6 poäng efter 2 omg i augusti hade samtliga tagit det utan att blinka.

Vafan ge Persson lite tid,hade varit mer orolig om Lehtonen hade börjat knackigt med den lönen och förväntingar han har i genmförelse med Persson.

Tycker vi ser grymt starka ut i år, snart kommer Tenkrat oxå,ge mig fan på att han kommer snitta ett poäng per match i vinter, vänta så får ni se.

Kommer bli grymt rolig säsong det här om vi får hålla oss hyfsat skadefria.
Kommentera

klimtakjaaka: Är man missnöjd så har man rätt att klaga, så är det bara.

Jag blir alldeles svettig så fort #8 är inne på isen.
Kommentera

actionleif: Är väl ingen skillnad motför ifjol då?!
Sanny va juh inte direkt vad jag skulle vilja kalla pucksäker.
Dennis kanske väger lite lätt ännu men han kan iaf hantera pucken.
Själv va jag närvösare då Kalle K fick pucken.
Då kunde verkligen allt hända!

Dessutom har juh den sämsta backen med puck hittills vart Skogs,
men där är jag åxå ganska lugn. Han kan mkt mkt bättre
och det kommer snart. Kanske att han kan spela lite mera
avslappnat ikväll på bortais.
Kommentera

actionleif: Förhoppningsvis har han inte hittat tempot än bara. Det blir nog bättre med tiden, ska ni se.
Kommentera

actionleif: Ja, du har medhåll från mig iaf. Men vi får hoppas han spelar upp sig, han ser alldeles för klen ut i närkamperna, så det gäller att spela smart.
Kommentera

Jensen_12: Ja vi får hoppas det, vore kanon om han spelar upp sig.
Kommentera

Klart vi har rätt att klaga. Varken Seb, Dennie eller Skogs har varit särskilt trygg och bra hittills. Men det kommer bara bli bättre. Gick det att spela pengar på att Skogs kommer tillhöra en av de bättre värvningarna i hela elitserien så skulle jag göra det. Lugn, bara lugn.
Kommentera

Skarin: Defensivt tycker jag inte att någon av dom du nämner imponerat. Däremot är jag klart imponera av Skogs förmåga att följa med upp i anfallen och gå på egna "raider" i anfallszon. Visst, det händer säkert inte så ofta, men det är kul att han vågar gå framåt iallafall.
Kommentera

Jensen_12: Exakt.
Kommentera

Jensen_12:

Jag tycker Tomas Skogs agerar ungefär som Frölundas Erik Karlsson. En j-a speed på rören och full fart framåt. Mindre lyckad i egen zon.

Men jag tror precis som Skarin att Skogs kommer att bli just precis så bra som jag trodde han skulle bli inför denna säsong.

Kommentera

250kg kärlek: Jag tror det är det man satsat på överlag, med tanke på att uppspelen i fjol inte var av vidare hög klass, enligt mig. Skogs, Lehtonen, Persson är väl med spelskickliga backar, och löser uppspelen bättre än Kalle K och Sanny.
Kommentera

actionleif: Det kanske finns en orsak till att han knappt platsade i Nyköping ifjol...
Kommentera

JonasD: RJ var klart bättre i slutspelet än i grundserien (då det stundtals var ren katastrof), men vi förväntar väl oss alla att han är jämnare över hela säsongen i år. Det kan man kräva av en "landslagsback". När det gäller Dennis Persson så tror jag det bara handlar om åldersfixering, jamenar, hade inte killen varit "ung och lovande" så hade han inte varit i närheten av elitserien. Fine, visst finns det en chans att killen kan bli en stabil elitback, men när backsidan redan har två talanger i 8-manskvoten så förstår jag inte alls risken man tar med att fylla på ytterligare med Persson. För rätta mig gärna framöver om jag har fel, men jag tror inte ett smack på att mer än en av dessa 3 kommer att blomma ut till en stabil back som Timrå har mkt nytta av framöver. yep, Hård hockey-darwinism är det.

Kraven ÄR höga när man är ett elitserielag med toppambition. På den här nivån håller det liksom inte bara att få en ordinarie tröja på "långsiktigt prov", har man inte bevisat något tidigare måste man göra det tämligen omgående. Det vore annat om det handlar om t ex Bofors, Oskarshamn eller Sundsvall hockey...

Dessutom: om nu Persson mot min förmodan visar sig vara en stabil back och en nyttigt tillskott, ja, då är han ju ändå bara lånad.
Kommentera

Tillägg. Nu tror jag nog att backsidan kan funka bra ändå som den är, men likväl är jag övertygad om att den hade funkat ännu bättre om Persson hade varit nån annan, typ en backmotsvarighet till Mäkiaho. Vi är som sagt tämligen sårbara nu för skador osv på backsidan. Tipset är också att det ramlar in någon ny back under säsongen.
Kommentera

RocknRolf2: Jag förstår ditt resonemang...
men med tanke på att vi är starkare på backsidan än på center-sidan och att det inte verkar aktuellt med några värvningar så känns det mindre troligt att det dyker upp någon mer spelare alls till tik, förutom Tenkie då ;) .
Kommentera

tillägg: om inte backarna börjar gå sönder som torra mariekex då såklart...
Kommentera

Någon som vet när sändningen börjar från kvällens match? Försnacket alltså, vill inte missa någonting.
Kommentera

matchen verkar inte sändas på myp2p.eu, någon som vet någon annan sida som sänder?
Kommentera

Jensen_12: 18:45 på Canal+sport :)
Kommentera

Blizzard: Tack och bock! :)
Kommentera

ralus: webtv.canalplus.se
Kommentera

Jensen_12: hehe inge problem har nog vart in och kollat 144 gånger så att jag inte missar något och att de inte blivit något fel på sändningen :P riktigt peppad!
Kommentera

Blizzard: Samma här! Ser fram emot 3 poäng ikväll, annat vore lite utav en besvikelse i mina ögon.
Kommentera

Jensen_12: ah det är det. Vad kan man göra så dom återstående 15min går fort? något förslag timrå vänner!?
Kommentera

Blizzard: Knäcka en bärs och tagga till! Inte för att jag dricker själv, men gör det ändå! ;)
Kommentera

Jensen_12: Precis! Smäller på Slayer på stereon och och diskar ur ett whiskyglas, vips så är det nedsläpp!
Kommentera

Snart nedslapp! ^^ Jag har pa kann att det blir seger idag :)
Kommentera

finns det ingen vänlig själ som kan sända matchen på myp2pså man kan se den på datorn snälla
Kommentera

Referee:
Rådbjer, Ulf
Winge (Leks), Daniel
Källin, Tomas

På förhand känns det stabilt att Sjöberg är i Göteborg...
Kommentera

falo: Ja kom igen nu!!! Sopcast please!!!!!
Kommentera

Rätt kämpigt ikväll tror jag. Första målet blir viktigt på den här unge målisen.
Kommentera

« · 1065804