Om ridderwall stått o släppt in dom enkla målen skulle Lundström stått, nu var det tvärtom. Men här på HS finns så många bra coacher som verkar veta allting. Kanske nån av er rent utav ska söka som klubbchef?
Inse att vi värvat mkt skit o då gör man det riskerar man att få kvalitet därefter.
Nu tog vi en poäng, vilket jag är rätt säker på att dom flesta skulle vara nöjda med innan match med tanke på vår form. Endera väljer man att se det som positivt eller så fortsätter man grina o klaga och säga "om" bla bla.
Taurus: Absolut. Många flyttas ju ner ett eller ett par snäpp, vilket gör att vi får jämnare femmor. Fan vad jag vill ha hit Brendl och en toppback nu. Jag skiter i att Brendl är en glidare. Han kommer i vilket fall att höja nivån på anfallsspelet. Just nu är det ju i princip bara Vampola som gör att man lutar sig framåt och väntar på nåt spektakulärt. Vi behöver fler såna spelare.
Burkmat: Det kan jag inte svara på men jag tror nog att många får en del av sleven. Jag har många som inte gillar det jag säger utan hatar mycket av det jag skriver.
Men kanske man måste som ny svara upp o inte ta åt sig utan förtjäna sin respekt? Det är många som säger det du säger vet jag.
Burkmat: Du har faktiskt fel nu. Det är iofs rätt löjligt att att anmärka på någons stavning, men det är inte det folk retar upp sig på mest. Men samma personer är ofta väldigt otrevliga. Det är de som sätter tonen, och då blir det ofta en del slag under bältet tillbaka. Trots att man kanske inte vill det alla gånger.
Mja...det såg väl lite ut som jag tänkt ibland - men fortfarande gav man BIF alldeles för mycket tid och utrymme i våran zon. De får vända upp och vänta in alldeles för lätt. Sen tycker jag vi var ganska bra på att störa dem i uppspelningsfasen, där var vi klart godkända med lite plus i kanten. Effektiviteten var väl 50/50, vi missade en hel del - men fick in ett par turmål.
Sen som vanligt i Gävle är ju domarna som dom är.....och vi blir grymt straffade av misstagen återigen, det där jädra 4-4 målet ska ju bara inte hända, passningen hade ju aldrig gått fram om Hedin antingen tagit pucken, eller missat den....nu stoppade han den och tappade den....suck.
Och man vinner inga matcher i Gävle med ett underkänt målvaktsspel.
Johnny Bravo: Jag e sprillans ny här.. men har snabbt sett att det här HS stället är ett ställe för inbördes beundran.Har man en åsikt eller en felstavning som kommer den nån jävla tönt och tillräta visar en direkt..och sen är drevet igång...jävla inavel så man tappar intresset fär att vara Timår support här-
ÖstrandsNisse: Kan man inte provbyta tränare för att se om det får någon effekt....? Bara en match...? Låsa in Perra på muggen utan att meddela spelarna och låta någon annan testa? Ger mig fasen på att Jimmy skulle fixa det till och med. Eller Olle he he
ÖstrandsNisse: dagens match attraherar mej med . fart och kamp . sen att kunnandet i vissa led är ytterst bristfälliga är en sak . men idag var de många som försökte . önerud tex såg ut som en tjackpåtänd galning i början på matchen , mer sånt
Modano: de va en djävla massa personangrepp här idag . du har en åsikt och någon annan har sin . själv är jag mitt emellan . däremot så respekterar jag allas åsikter . tycker de är bra att de finns folk som lyckas vara positiv i denna mörka stund ., och jag förstår att vissa flippar ur och skriker ut sin ångest
Johnny Bravo: Det är något med det här laget som ändå attraherar mig. Vad det är får jag inte kläm på riktigt, men något säger mig att några ändringar skulle kunna skapa förutsättningar att vända det här. Som du är inne på tror jag det är nödvändigt att försöka få hit några klasspelare, en sniper (trots 10 mål de senaste två matcherna) en defensivt duktig back och en powerback som hittar målet. Måste man offra någon i laget, så fine. Alla utom Vampola skulle jag kunna offra.
Vi ligger toksist, detta till trots kan jag inte sluta få en liten positiv känsla i kroppen. Vi måste förändra/förnya på en del platser sedan skulle vi kunna vända det här. Börja med att byta tränare, jag tycker det är värt att testa trots all fakta kring det här att sparka tränare.
Timrå Icon: Det finns en hel del positivt att ta med oss. Och om jag hade varit Perra i dag så hade jag känt mig otroligt frustrerad. Här gör man den perfekta bortamatchen och lyckas göra fem mål. Men då funkar inte målvaktsspelet. Det måste kännas hopplöst att inte HELA laget kan vara bra samtidigt...
Johnny Bravo: Med en målvakt på normal nivå hade vi med våra fem mål idag vunnit borta mot det för närvarande 4:e bästa laget i landet. Det kan vi ha med oss tycker jag....
Visst måste man få misslyckas helt klart, men ingen av dom har den där stabiliteten som behövs för att vara en utpräglad förstekeeper, och det måste man ha i ES
Ja, visst är det så. Och visst tycker jag att pp och bp skulle kunna vara bättre, men till syvende och sist så har man haft för dåligt material, då mest på blålinjen i pp. Strålman och Lehtonen är väl de enda riktigt bra ppbackarna som huserat i Tik. Tycker man skulle ha sett vikten i en riktigt bra ppback när Lehtonen var här. Men inte då!!!!
Taurus: Riddarn gjorde en bedrövlig match mot HV. Innan det har han varit riktigt bra och på uppåtgående, tycker jag. Han måste få misslyckas i någon match, det gör Fasth också.
haggen: Ytterligare ett fall av ordbajseri. Du är 100 procent säker på att jag inte är Timrås mentala coach, ändå frågar du. Skärp dig nu, och ta inte upp mer utrymme på en massa skitsnack.
Ja Vampen borde vi signa tills han går i pension. Han går i bräschen för laget på ett föredömligt sätt. Men vi saknar fler Vampar. Vi har ingen på backplats som går i bräschen på samma sätt (jmf med Styf, Koskinen, Rajamäki Sanny, Strålman etc). På forwardssidan tycker jag Jonte har liknande tendenser, men sen är det tunnare även där.
Johnny Bravo: Jag håller med. Att byta ut Riddarn efter EN dålig match är inte bra coachat. Tror att Perra ganska ofta har mer tilltro till individens styrka än till spelarens. Och det funkar inte riktigt när läget är som det är.
Har nog varit lättare för Perra om man värvat en förstekeeper i stället för 2 st andrakeepers. Ytterligare kanonvärvingar får ledarhåll. Man inser inte vikten av en bra förstemålis, PP backar osv. Matchavgörande detaljer i de flesta matcher
nectis: Något som är uppenbart är att personer med insyn i Timrå om förhandlingar med sponsorer måste lära sig att hålla käft. Att det babblas om spelar-rekryteringar med journalister osv kan jag köpa eftersom det inte direkt skadar ... | #Läs mer ·
Absolut. Brendl och en toppback skulle göra otroligt mycket!! Sedan tror jag Vampen skulle bli ännu bättre med en landdsman vid sin sida.