1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588389 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26

« · 2759543 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
60:00 20 min BIF 31. Källgren, Erik

Va ska han va sur för , dom vann ju .....
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Ingen skugga över brynäs,dom va bra
men vi har mött fler bra lag
kolla på våra passn.spel i matchen
snacka om bottennapp
Juel rädda oss kvar
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Andersson: hoppas att han åker på en avstängning med… vore kul…
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Sputnik1: Jag tror/tycker Kapanen är värd att vänta på. Så verkar Kimmo också tänka.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Jag tycker Brynäs stundtals såg bättre ut än oss även innan de trillade ur SHL. Speciellt när vi mötte de hemma. Vi har ofantligt svårt mot lag med hög press och samlat försvarsspel. Har sett likadant ut sen vi tog klivet upp. Så fort vi får pucken ser man en blick av en rädd hare i varje TIK-puckförare. Tycker inte riktigt vi har kvickheten när det svänger fort, t.ex vid omställningar och att samla försvaret på rätt ställe. Idag var inte heller forwards med i hemjobbet lika bra som de varit de matcher då vi vunnit.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
roger_sundsvall: Örebro har fått in Kossila och vinner lätt över LHC idag. Där har vi inga lätta 3p att hämta heller. Detsamma gällerFärjestad och Frölunda

Jag är orolig och gillar det inte
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Zäta75: Jo. Frågan är väl bara hur marknaden är kring Jul. Om det skiter sig. För är den torr nu så är det väl rena rama Sahara kring december.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
EP håller inte som center. Inte i första kedjan iallafall. Vi måste få in en center.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Jokinen sa ju vi skulle vinna 3 av 4 innan uppehållet . Känn lugnet .....
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
vaf*n har ni gjort?!
Uppladdat:

450x300-image_17.pngimage_17.png

Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
HKN: EP har inte alls varit bra de senaste matcherna. Däremot tycker jag han passar bäst som center och det lär de inte ändra på.

Timrå måste se sig själva i spegeln nu. Färjestad hemma blir ingen lätt match på tisdag
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
HKN: Håller som center gör han väl. Men det börjar ju bli lite samma spår igen. Att EP och Jonte får svårt att bita fast pucken ihop. Kapanen hade varit mer än välkommen som sagt. Då jag tror vi hade fått 2 riktigt grynma kedjor. Med Dahlén ihop med Kapanen som center, som är stark på puck och kring målet.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Tycker det känns väldigt tråkigt att vi kan spela riktigt riktigt bra hockey och sen kommer dessa matcher på slutet nu och man tänker att vi inte ens har våran tilltänkta förstacenter....

Man känner nästan lite uppgivenhet och undrar varför kan inte vi också få ha vårat lag som det ska vara?

Om det stämmer att fokus hittills bara legat på att träna defensiv och att Olli inte ens är nära klar med sin playbook så kan man ju iallafall se fram emot efter uppehållet och kanske att vi får se ännu fröjdigare hockey då
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
HKN: Japp håller med. En center o en tongivande back behövs men med Tik:s ekonomi så en center är prio ett😀😀
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Har en stark känsla att Timrå kommer rasa i tabellen framöver. Dåligt magkänsla efter hur senaste två matcher sett ut.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Joslan00: Samtidigt har jag svårt att tro att det kan bli sämre? Är ju förfan i klass med våra grannar i norr, klappkassa senaste 2.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Gillar ju vanligtvis JJ mer , men kör på med Juel nu , iaf på tisdag
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Orr: Jag håller inte med. Centrar har vi många av och Kapanen kanske återkommer. En bra back behöver vi dock. Svensson bär upp vår backsida nu till stor del. Och Viggo kommer in och är bättre än de flesta vi har direkt men för oerfaren.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Zäta75: Många och många? Eisenmenger och Boyce. Hur många lag i SHL går de i på 3 centrar egentligen?
Nej vi har varit en toppcenter kort från seriestart egentligen. Det räcker ju med känning på nån av Lander och EP och att fe inte kan gå 100, så blir det genast tunnt. Men ändå har vi gjort det riktigt bra än så länge!(På hemmais vill säga).

Där har vi kunnat rida på energin. Vi behöver i det långa loppet både back och center.

Sen skall man ha i åtanke att det kan bli en omställning från Kapanens sida med om han ansluter i December. Kommer hit lite stukad och besviken på att ha varit nära men bli hitskickad. Ju längre det dröjer, ju mer komplicerat kan det ju bli även med Kapanen in.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Jag är inte direkt orolig, inte just nu iaf. De senaste två förlusterna har vi förlorat mot två för dagen bättre lag. Man spelar inte i ett vacuum. Däremot finns det en del att jobba och fila på inför stundande matcher. Utöver det så vore det skönt om Kapanen kunde ta den där atlantflygningen snart och ansluta till vår trupp,
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Joslan00: Jag tror du oroar dig i onödan. Att implementera det nya spelsättet tar tid. Vi har kommit en bit, men är inte där än. Visst, det kan bli en torsk mot Färjestad på tisdag, men det är en femtiotvå matcher lång grundserie. Det kommer.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Kattgubben: Ibland är det inte svårare än att man måste sätta sina lägen. Brynäs får en uppsjö av chanser som vi bjuder på och dom gör två enkla. Första kassen skulle Juel haft. I andra änden så gör vi ett mål på spark, allt annat bränner vi. Såna matcher förlorar man.

Det här lånet från HV71, skicka tillbaka grabben. Han spelar för läktarna med små marginaler, vad fan ska han spela bra i Timrå för när han ska tillbaka till Jönköping igen? Dummaste jag hört.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Zäta75: Ta en fylla och lugna nerverna hjärnan tufft med 20 timmars pass varje dag på HS stroke hjärtinfarkt varning 💯🤣
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Ettan har 25 åttan har 20 . Jämn tabell .....
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Sputnik1: Vi har även Värmhed att kalla tillbaka och Wedin kan spela center även om det inte är önskvärt
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Zäta75: Värmhed har inte visat att han kan ta en plats i Timrå, ser ingen poäng i att hämta tillbaka honom.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Andersson: Ja. En fin insats mot FBK och vi vinner väl SMguld igen. 😅

Nej, men skänt åsido. Vi är känns lite slutkörda och får jag välja så släpper vi inte iväg några spelare alls till landslaget..

Men men. Som jag sagt själv. Bra lag förlorar inte 3 matcher i rad. Man är lite mjukare än Olli där. 🤪
Upp till bevis mot FBK. 😎
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Olle: Jo precis, Brynäs gjorde ett bra jobb att stressa oss till misstag vid uppspelen och stänga igen mittzonen.nGustavsson kan bli en säkerhetsrisk,ja, men det får Jokinen ta ur honom :)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Vet någon vad som hänt med Hartman?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Smekmånaden över nu,
O.Kapanen får pallra sig hemåt örnen nu. Vi behöver lite mer spelare för att kunna orka spela vår hockey i en lång serie. Vi har sett lite slitna ut sista två, men inte konstigt med tanke på hur mycket vissa spelare får lira. Eronen har ju varit 5/5 men tanke på exakt hur mycket speltid han förfogar över just nu. Knappt ett misstag på flera matcher. Värre med Forsmark då som gjort två stora misstag som kostat viktiga mål bakåt senaste två. Brynäs lite för tunga och lite för starka ikväll. Bara ladda om inför tisdag. Vi behöver en seger nu.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Olle: Ändå har Kimmo uttryckt nyligen att om man får skador på en center så plockar man hem Värmhed. Det är deras plan då de tänker vänta in O Kapanen
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
solbacken:
Ska inte inveckla mig över min glädje över att jag för första gången nånsin (gått på hockey i 33år) får njuta av en serieledning (vi har kanske lett nån gång under den perioden).
Vi vann matchen på isen, men måste säga att ni vann matchen på läktaren.
Hatten av.....
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Sputnik1: Den biten med backsidan har jag också funderat över med men samtidigt känns den främmande utifrån det lagbygge vi har.

Ibland känns det som att Hållander, Wedin med flera får lägga otroligt mycket kraft och ork på att få fast pucken i en check. Satt och tittade på Skellefteå innan, tänk att ha haft en Pudas och Pellika som är den spelartypen som verkligen Timrå saknar, någon som kan vara lite cool och ge dem pucken hyfsad rättvänd och komma med pucken i fart.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
NDR: Exakt och precis. Det måste nog ändå vara drömscenariot för Jokinen med. En backsida som kan hålla upp intensiteten där vi får med oss snabba omställningar med det. Dessvärre så ser det väl inte så bra ut på kontraktsfronten. För Svensson skall bara in till nästa säsong. Sen sitter vi med en trubbig och skadebenägen Erixon.. senr backsidan helt plötsligt full.
Då slutar det med att Eronen trots allt får gå i min bok. Och in med en mer skridskostark 2 backsvirtuos.

Hur många backmål har vi för övrigt? Mäste väl vara rätt snålt på den fronten sett till övriga topplag?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Sputnik1: 2 tror jag, båda från Forsmark.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Rico01: Ja som jag tänkte då. Alldeles för dåligt egentligen. Om det skall hålla över tid.

Bara att jämföra med Brynäs backsida med, Luleås, färjestads. Etc etc.

Vi gör det givetvis riktigt bra utifrån förutsättningarna.
Men skall vi verkligen kunna gå för guldet nån gång frmaöver. Så är det backsidan krutet nåste läggas på!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Rico01: Vi har 1 mål från våra backar(Forsmark), Hållander styrde in 3-2 mot Malmö.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Sputnik1: Det är tråkigt att vi slarvat så mycket i passningsspelet de två senaste matcherna. Och missat 3 mot 1 lägen m.m. Vid Brynäs 2-1 mål som blir direkt avgörande får vi två chanser att slå ut pucken och misslyckas. Jag blev galen på det ger dom fler chanser gratis till slut ringer det

Det är bara att bryta ihop och komma igen. Färjestad är inte oslagbara på tisdag till att börja med
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Zäta75: Ja. Hur som haver så visar det sig nu framöver om vi är att räkna med. Motgångar kommer och både Luleå och FBK har ju haft streakar med 3 raka torsk.

Det viktiga är hur snabbt man tar sig upp ur förlorarträsket!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Otto1: Inte konstigt när majoriteten pass dom får är på skridskon eller grannkommun. Svårt att göra något bra med det passningsspelet som börjat krypa sig fram av samtliga spelare.

Men nu är vi inget bra lag längre. Två torsk på rad! Hej och hå
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
SebastianH: Ett bra lag är vi fortfarande. Både Färjestad och Luleå mfl har förlorat 3 raka nyligen. Det får inte bli 4-5 raka förluster nu annars ser det fortfarande bra ut
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Nu ska vi komma ihåg att det viktiga är inte att vinna utan att modo förlorar!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Olle:Helt rätt får spela i 3-4 Almtuna inte många rätt.Som Edan i Östersund inne på 2 av 4 som ÖIK släpper in ser helt kass ut hörde Östersund inte förlänger efter säsongen
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Zäta75: Nu kan det låta enögt, men vi har inte två "rena" förluster på rad, som i två matcher med noll (0) poäng.

#optimistjavisst! 👍😆😅
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Rip Kirby: Precis, förra matchen var ju en kryssmatch :)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Zäta75: Det var lite ironi med tanke på jokinens tidigare citat ;)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Det där med mindre bra passningsspel de nu visat upp ett tag. Undra om det beror på trötthet efter gått kort om folk. För jag kan inte tänka mig att sådana erfarna spelare inte kan gå ut med full fokus för uppgiften.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Vem var det förresten som kom på att hockeymatcher i grundserien måste avgöras, vad är syftet? Den där extrapoängen är ju oproportionerligt mycket värd med tanke på att det som händer efter 60 minuter är 5 minuter 3 mot 3 + straffar (som är av coinflip-karaktär)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Joslan00: De fick ju vila lör-tors nu, men visst kan de ha tränat hårt så de fortfarande är trötta. Många lätta passningar idag som missades och vi fick kämpa i defensiven igen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Vi ledde serien en stund i torsdags, 48 h senare ligger vi 7:a…
Låst ämne

« · 2759543 · »