1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591437 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs - Timrå IK 2009-02-26

« · 1132130 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Per HApps: och vart tror ni Sundlöv står på torsdag?
Kommentera

Blizzard: som Maskot i Brynäs klacken.
Kommentera

Per HApps: antagligen Markström , men de är vid närmare eftertanke 50/50
Kommentera

Andersson: Målvaktsbyte efter halva matchen låter bra.
Kommentera

Andersson: Markström eftersom Lindbäck skall till oss
Kommentera

Andersson:

Ja de blir tufft som faen. läste dagbladet idag, och skämms lite över hur Timrå Skriver. det blev för dyrt.
känns som att imrå satsar billigt även kommande år. med tanke på att halva laget sticker va ska dom då locka med..
Hur skall vi få klass spelare att komma till Timrå Igen:.

Typiskt Timrå. ska va så billigt som möjligt.
Ja palar inte denna press även nästa år, harva i botten träsket hela säsongen!
ORKAR INTE. det ser bara sämre ut.

vi måste börja satsa någonstans för att vinna.!!!!!!
Kommentera

keni:
Visst känns det lite som att ledningen kommer vara supernöjda med denna säsong hahaha
Kommentera

keni: Eller så har dom andra alternativ och just den här killen hade ett "pris på sitt huvud" som man inte ville gå över.
Med tanke på att hela sportvärlden kommer att få sänka sina lönekostnader pga finanskrisen, så är det väl inte konstigt att man säger att en spelare blir för dyr.

Var det inte bl.a basketligan och finska hockeyligan som hade planer på att sänka lönerna med 25-30%?
Kommentera

Maggan: Jo kanske men ändå känns det som att man vill satsa low budget el hur..
De vi behöver nu är klass spelare och jobba Timrå uppåt i tabellerna nu när de flesta försvinner.

annars tar ju de 4:a topplagen alla spelare
Kommentera

Med ca 5500 åskådare/match så blir det ju såhär. Timrå kan ju inte ha samma lönekostnader som LHC, HV71, FBK, Frölunda. Svårare än så är det ju inte. Tycker det känns bra att dom har en ledning med ekonomiskt tänkande och inte bara sportsligt tänkande.
En arena i Sundsvall är nog ett måste om Timrå ska hänga med i utvecklingen.
Kommentera

keni: Njä, det tycker jag väl inte att det känns som. Som sagt, med tanke på hur oroligt det är på finansmarknaden så kan vi nog få se sena kontraktsskrivningar över hela landet, Europa och även "over there".

Visst vi kommer med största sannolikhet tappa Pyrre till NHL. Men tänk större.
VI, Timrå IK kan lyckas få över en spelare till NHL, nästan varje säsong. Med andra ord så kan man lyckas i Timrå = bli mer eftertraktad. Då blir det lockande att spela för klubben.

De "stjärnor" som kommer hit enkom för att tjäna pengar och som sticker till nästa bäst betalande förening efter en säsong. En sådan spelare skulle aldrig visa samma karaktär som t.ex. Krykov, Sanny, Manderville.
Så frågan på kniveggen är; hjärta eller pengar?

Då tar jag helst dom med hjärta alla dar i veckan.
Kommentera

keni: Jag tycker inte heller att de känns så jäkla kul att Timrå bara kommer "delta" nästa säsong, de känns rent ut sagt förjävligt, men alla lag kommer att behöva dra ner på lönerna nästa säsong tom LHC,FBK osv.Finska ligans lag kommer tex sänka lönerna med 30-40% nästa säsong och då har dom redan sämre snittlön i den ligan än vad Elitserien har så supportrar i Finland har de nog lite jobbigt också, så de känns lite jobbig för man vill ju att Timrå ska ha ett lag som kan va med o bråka om guldet annars känns de ju lite meningslöst på något sätt, men nu får helt enkelt linkan visa prov på sin skicklighet genom att bygga ett slagkraftigt lag för mindre pengar.
Kommentera

Matchtips

BIF 2 TIK 2

Mål BIF : Dackell , Hansen

Mål TIK : Pyörälä , Bogg
Kommentera

keni och Snoop: Vem har sagt att det blir lågbudget rakt av och att TIK bara kommer att vara med och "delta" kommande säsong? När man gör allt för att förlänga med Bagarn och Lehto och jobbar på att få hem Sanny så måste man prioritera. Dessutom ska det in en förstecenter av rang.
Kommentera

Andersson:

Matchtips:

Brynäs - Timrå 3-1

Målskyttar BIF: Jonsson, Widing, Dackell
Målskyttar TIK: Lehtonen
Kommentera

Ambroo: Jag är imponerad att du fortfarande orkar. Jag försökte också ett tag med insåg att att det var mission impossble så jag la ner. Keep it up!
Kommentera

Mappe: Hur menar du då? Att jag fortfarande orkar tro på ett liv efter detta eller att jag fortfarande orkar debattera med vissa?
Kommentera

Skitstöveln:

Matchtips:

Brynäs IF - Timrå IK 2 - 4

Målskyttar BIF: Widing & Dackell

Målskyttar Timrå IK: Lello,Pyörälä,Hynning & Wandell
Kommentera

Snoop: Dom har fått order av TJ att torska.
Han chansar på ett avgörande hemma. Direkt avgörande hemma match garanterat fullsatt
Kommentera

Tvåtallar: Det låter väldigt konspiratoriskt och riskfyllt. Tänk på vad mycket potentiella slantar från ett eventuellt slutspel som han då sätter på spel om det misslyckas ;-)
Kommentera

Tvåtallar: Skulle inte tro de då ;) Men han kanske säger så till spelarna så kanske dom vinner på bortaplan för en gångs skulle istället då :P
Kommentera

Tvåtallar: Jag har mejlat "Nubben" och beordrat 6p av dem torsdag-lördag. Han svarade att han skulle förmedla detta till Dahlén. Så alldeles oavsett, om Ricky Räv, Nicke Nyfiken, Kalle Anka å de andra gör sitt jobb så lirar Timrå slutspel...
Kommentera

Ingen Styf eller Pärssinen i morgon heller.
Kommentera

Uno Gordon: Låter bra uno !! :)
Kommentera

T T: men Sundh är iaf tillbaka, och även fast man blir trött på målsumpandet så är han viktig i BP och åker mycket skridskor så de är ju bra :)
Kommentera

T T: Enl ST så verkar Skogs få tugga knopp tillsammans med Lander.
Kommentera

Det är humor på hög nivå om inte Charles sätter ihop en kedja med 7-13-62. Men han kanske väntar på slutspelet som kanske inte ens blir av.

Nja, jag tror faktiskt att vi vinner två raka nu och slutar sexa. Då slipper vi FBK och förmodligen även HV.
Kommentera

Skarin: ja ja skulle gärna möta LHC, vi har ju iaf vunnit där nere hela säsongen så de kan bli ett häftigt möte :) Sen har vi ju slagit ut LHC i en kvart redan ;)
Kommentera

Skarin: Kenta väljer inte, han lottar. :)
Kommentera

Hallå här inne! :D Börjar närma sig nu, nervositeten smyger sig på mer och mer nu. Hoppas DIF torskar imorgon så slipper man ligga i fosterställning med ångestattacker ifall vi skulle förlora mot er.. Modo tror jag inte pallar att vinna två raka!

Hur ligger det till med skador och ev sjukdomar i ert lag tills imorgon? :P
Kommentera

MarcusElving: Ja, nu börjar det kännas ;-)

Tuomo Karjalainen, Timo Pärssinen, Erik Andersson, Pär Styf och Jesper Samuelsson följer inte med till Gävle
Kommentera

MarcusElving: Sticker ut min vårtiga o något spetsiga haka o säger att Timrå kommer att smiska Brynässtjärt imorgon!
Kommentera

MarcusElving: Ja nu gäller det, iaf nåt av lagen kommer att vara glada (förhoppningsvis båda vid X) då de nåt slutspel. Kan sluta hur som helst. klart bra för oss dock är att ni åkte på smisk mot HV71.
Kommentera

Ambroo: Det sistnämnda.
Kommentera

MarcusElving: Tycker vi kan enas om en pinne vardera, det torde räcka för oss båda. Räcker åtminstone för oss. Skulle det bli kärvt för er kan ni ev. få extrapinnen om det innebär att vi garanterat slipper se Linkan IF och kusinerna från landet i slutspelet....
Kommentera

Yellowcard: Är det verkligen det? Kanske bättre om Brynäs hade vunnit så hade dom åkt på en skridsko i den här matchen o gjort lite piruetter o några trippel Salkovs?
Kommentera

MarcusElving: Iofs 2 sidor av att ni åkte på däng mot HV. Kanske är ni lite knäckta eller så är ni revanschsugna.. å ena sidan är det likadant för oss.. Så glöm jag sa det där=)
Kommentera

Blizzard: Okej, inte ska man vara glad åt skador men jag grinar inte över att slippa Pärssinen och framförallt Pär Styf! Styf gillar jag inte alls, han brukar kunna reta gallfebern på de flesta och dessutom kunna spela jäkligt bra. Han är en sådan spelare som man hatar att möta.
Kommentera

Hahl Bundy: eller så hade dom styrt matchen lugnt och fint mot ett desperat Tik.....
Kommentera

Yellowcard: Hehe ja, hade vi vunnit i Jönköping så hade vi varit klara för slutspel och haft mindre att spela för imorgon. Det hade nog gynnat er!
Kommentera

Hahl Bundy: Ja jag vet inte.. Två sidor av det som sagt. Men känns bra ändå att det går att göra mål på dem. Så bra målisarna där.
Kommentera

mikenomad: Två pinnar är ju nödvändigt för oss, men kryss skulle väl inte vara fy skam heller.

DIF vill jag verkligen inte se i slutspel på varken er eller definitivt inte vår bekostnad. Stockholmspack!
Kommentera

Yellowcard: En sak jag INTE vill se är att vi ska åka ner för att vara tålmodiga. Vi vet ju hur det brukar se ut då :/

Nä, Timråhockey o desperation i 3 perioder. Rycka av deras sköna täcken, öppna balkongdörren på vidgavel o hoppas som små ettriga ekorrar i sängen. Det skrämmer dom flesta o så kanske nåt droppskydd för biffarna så det inte blir för blött i sängen för dom.
Det vore min taktik. :)
Kommentera

Hahl Bundy: hehe ja... Likt ett tyskt blitzkrieg ska vi dra på en enorm offensiv och bara köra sönder dom första 10. Sen kan vi spela lite normalt då de redan är knäckta!
Kommentera

Är det nån som kommer ihåg matchen mot Modo borta i början av säsongen, om det var ifjol eller förfjol (minnet sviker lite här), då vi körde åttor kring Modo i 3 perioder o spelade skjortan av dom?

Så vill jag se vårt spel i morgon.
Kommentera

Hahl Bundy: hehe du vill inte se så vi spelade mot SAIK?=)
Kommentera

Någon från Härnösand här inne i Timråboken föresten? Jag har ju faktiskt bara bott i Gävle i ett år. Innan dess bodde jag i Härnösand, skulle inte förvåna mig om jag känner till någon som figurerar här inne.

I Modoboken har jag hittat ett par stycken redan som jag känner till. Det var inte helt lätt att vara Brynäsare mitt i mellan Timrå och Ö-vik kan jag säga. Glömmer aldrig alla gånger man åkt med polare till E.on och kollat på Timrå-Brynäs. Och oftast fick man gå hem med svansen mellan benen, medans polarna mobbades nåt så fruktansvärt ;) haha!
Kommentera

Yellowcard: Det var för nära :)
Kommentera

Glöm inte bort att avgångs tiderna är ändrade!

E-on Arena 15:00
Timrå C 15:10
Navet 15:30
Kommentera

MarcusElving: 4.25ggr pengarna vid oavgjort =) Nästan så man skulle satsa en slant, för blir det "X" är man glad för slutspels platsen samtidigt som man får lite cash!
Kommentera

« · 1132130 · »