1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591424 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs - Timrå IK 2009-02-26

« · 1132316 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Tvåtallar: Jag har mejlat "Nubben" och beordrat 6p av dem torsdag-lördag. Han svarade att han skulle förmedla detta till Dahlén. Så alldeles oavsett, om Ricky Räv, Nicke Nyfiken, Kalle Anka å de andra gör sitt jobb så lirar Timrå slutspel...
Kommentera

Ingen Styf eller Pärssinen i morgon heller.
Kommentera

Uno Gordon: Låter bra uno !! :)
Kommentera

T T: men Sundh är iaf tillbaka, och även fast man blir trött på målsumpandet så är han viktig i BP och åker mycket skridskor så de är ju bra :)
Kommentera

T T: Enl ST så verkar Skogs få tugga knopp tillsammans med Lander.
Kommentera

Det är humor på hög nivå om inte Charles sätter ihop en kedja med 7-13-62. Men han kanske väntar på slutspelet som kanske inte ens blir av.

Nja, jag tror faktiskt att vi vinner två raka nu och slutar sexa. Då slipper vi FBK och förmodligen även HV.
Kommentera

Skarin: ja ja skulle gärna möta LHC, vi har ju iaf vunnit där nere hela säsongen så de kan bli ett häftigt möte :) Sen har vi ju slagit ut LHC i en kvart redan ;)
Kommentera

Skarin: Kenta väljer inte, han lottar. :)
Kommentera

Hallå här inne! :D Börjar närma sig nu, nervositeten smyger sig på mer och mer nu. Hoppas DIF torskar imorgon så slipper man ligga i fosterställning med ångestattacker ifall vi skulle förlora mot er.. Modo tror jag inte pallar att vinna två raka!

Hur ligger det till med skador och ev sjukdomar i ert lag tills imorgon? :P
Kommentera

MarcusElving: Ja, nu börjar det kännas ;-)

Tuomo Karjalainen, Timo Pärssinen, Erik Andersson, Pär Styf och Jesper Samuelsson följer inte med till Gävle
Kommentera

MarcusElving: Sticker ut min vårtiga o något spetsiga haka o säger att Timrå kommer att smiska Brynässtjärt imorgon!
Kommentera

MarcusElving: Ja nu gäller det, iaf nåt av lagen kommer att vara glada (förhoppningsvis båda vid X) då de nåt slutspel. Kan sluta hur som helst. klart bra för oss dock är att ni åkte på smisk mot HV71.
Kommentera

Ambroo: Det sistnämnda.
Kommentera

MarcusElving: Tycker vi kan enas om en pinne vardera, det torde räcka för oss båda. Räcker åtminstone för oss. Skulle det bli kärvt för er kan ni ev. få extrapinnen om det innebär att vi garanterat slipper se Linkan IF och kusinerna från landet i slutspelet....
Kommentera

Yellowcard: Är det verkligen det? Kanske bättre om Brynäs hade vunnit så hade dom åkt på en skridsko i den här matchen o gjort lite piruetter o några trippel Salkovs?
Kommentera

MarcusElving: Iofs 2 sidor av att ni åkte på däng mot HV. Kanske är ni lite knäckta eller så är ni revanschsugna.. å ena sidan är det likadant för oss.. Så glöm jag sa det där=)
Kommentera

Blizzard: Okej, inte ska man vara glad åt skador men jag grinar inte över att slippa Pärssinen och framförallt Pär Styf! Styf gillar jag inte alls, han brukar kunna reta gallfebern på de flesta och dessutom kunna spela jäkligt bra. Han är en sådan spelare som man hatar att möta.
Kommentera

Hahl Bundy: eller så hade dom styrt matchen lugnt och fint mot ett desperat Tik.....
Kommentera

Yellowcard: Hehe ja, hade vi vunnit i Jönköping så hade vi varit klara för slutspel och haft mindre att spela för imorgon. Det hade nog gynnat er!
Kommentera

Hahl Bundy: Ja jag vet inte.. Två sidor av det som sagt. Men känns bra ändå att det går att göra mål på dem. Så bra målisarna där.
Kommentera

mikenomad: Två pinnar är ju nödvändigt för oss, men kryss skulle väl inte vara fy skam heller.

DIF vill jag verkligen inte se i slutspel på varken er eller definitivt inte vår bekostnad. Stockholmspack!
Kommentera

Yellowcard: En sak jag INTE vill se är att vi ska åka ner för att vara tålmodiga. Vi vet ju hur det brukar se ut då :/

Nä, Timråhockey o desperation i 3 perioder. Rycka av deras sköna täcken, öppna balkongdörren på vidgavel o hoppas som små ettriga ekorrar i sängen. Det skrämmer dom flesta o så kanske nåt droppskydd för biffarna så det inte blir för blött i sängen för dom.
Det vore min taktik. :)
Kommentera

Hahl Bundy: hehe ja... Likt ett tyskt blitzkrieg ska vi dra på en enorm offensiv och bara köra sönder dom första 10. Sen kan vi spela lite normalt då de redan är knäckta!
Kommentera

Är det nån som kommer ihåg matchen mot Modo borta i början av säsongen, om det var ifjol eller förfjol (minnet sviker lite här), då vi körde åttor kring Modo i 3 perioder o spelade skjortan av dom?

Så vill jag se vårt spel i morgon.
Kommentera

Hahl Bundy: hehe du vill inte se så vi spelade mot SAIK?=)
Kommentera

Någon från Härnösand här inne i Timråboken föresten? Jag har ju faktiskt bara bott i Gävle i ett år. Innan dess bodde jag i Härnösand, skulle inte förvåna mig om jag känner till någon som figurerar här inne.

I Modoboken har jag hittat ett par stycken redan som jag känner till. Det var inte helt lätt att vara Brynäsare mitt i mellan Timrå och Ö-vik kan jag säga. Glömmer aldrig alla gånger man åkt med polare till E.on och kollat på Timrå-Brynäs. Och oftast fick man gå hem med svansen mellan benen, medans polarna mobbades nåt så fruktansvärt ;) haha!
Kommentera

Yellowcard: Det var för nära :)
Kommentera

Glöm inte bort att avgångs tiderna är ändrade!

E-on Arena 15:00
Timrå C 15:10
Navet 15:30
Kommentera

MarcusElving: 4.25ggr pengarna vid oavgjort =) Nästan så man skulle satsa en slant, för blir det "X" är man glad för slutspels platsen samtidigt som man får lite cash!
Kommentera

MarcusElving: Jag är Härntabo men bor i Muppsala numera.
Kommentera

Hahl Bundy: Men hörrödu, om ni tänkt köra åttor runt MoDo imorgon då blir det ju tre lag på isen i Scandinavium. Snurrigt värre...
Kommentera

Paddan: HAr du läs svårigheter?
Kommentera

tobbe_d: NEj, jag var bara så kallat iro nisk
Kommentera

Paddan: HAHAHA:P
Kommentera

I möra åker jag och min gelik till Gävle. Vi hakar på Timrå Oldtimers som ska visa väg för A-laget genom att krossa Brynäs dito i den årliga kampen gammelgubbarna emellan.

Ska bli rikigt najs att för första gången besöka tablettasken och få se Timrå säkra slutspelsplatsen. 

Tycker det känns riktigt stabilt idag i Timrå. Vi har inte haft flytet med oss i några matcher men Bragd-Birger har på ett alldeles lysande sätt förklarat huvudorsaken. Tror det blir korken ur i morrn och en ren defilering ända in i kaklet. Minns med förskräckelse sist jag besökte Gävle och på den tiden Gavlerinken. När två minuter återstod och Timrå hade ett underläge som var omöjligt att hämta upp. Den rätt stora Timråklacken visade sig från sin allra bästa sida. Vi låg långt sist, Brynäs gjorde ytterligare ett mål då en högljudd Timråklack skanderade: "-Sist i tabellen, vi ligger sist i tabellen, siiist i tabeeelen.... vi ligger sist i tabellen"

Som om inte detta vore nog. När det endast återstod fåtalet sekunder av matchen, som redan var avjord, och människor började lämna hallen så fick klacken nytt mod. Helt apropå skrek Timrås ditresta supportrar: "-Ska ni gå hem nu...."
Detta kommer jag aldrig att glömma.

Kärlek! I morrn toppar vi denna händelse med att vinna också.

Kommentera

250kg kärlek: hehe härligt minne=) har också ett skönt minne av Gavlerinken och jag bodde i Sandviken, under den perioden jag bodde där så vann vi fan i mej varje match vi spelade där. Tror en var med 7-1 till och med. Tror det var 4-6 år sedan kanske.. uhmm uhm..
Kommentera

Yellowcard: När vi äntligen vann i Gavlerinken så blev det sex raka. Så utrotar man ett spöke.
Kommentera

Yellowcard: Gå till Visa matcher.
Kommentera

Brynäsarna har gjort nån kaffe-låt tror jag.

Bissett o nån till har verkligen ansträngt sig. Till ingen nytta :)
Kommentera

T T: Ja men då var det nog säsongen 2002/2003 och 2003/2004.. Mysigt vare iaf=) Bokade i detta nu 2 sittplatser till matchen.. Damen vägrar ståplats hehe..
Kommentera

Yellowcard: Fan bäst för dig att du kommer bort och hälsar iallafall!
Kommentera

jens_88: haha så hotfullt! Jo lär nog smyga över och hälsa på lite så kanske vi ses=)
Kommentera

Yellowcard: Beställt 5 platser till bortasektionen jag och 4 till som åker bil ner:)
Kommentera

nectis: fan va härligt! Hoppas på ett bra tryck ifrån oss Timråsupporters då!
Kommentera

Yellowcard: ja , drag i hallen ska det va
Kommentera

Brünäs-TIK 26/2
200 kr + Entré
Anmälda:54 (fem platser kvar)

Kommentera

Brynäs oldtimers möter väl er motsvarighet imorgon också? :P

Spännande.......not!
Kommentera

Jag hoppas grabbarna visar lite kämpartakter imorgon, en seger skulle sitta mycket fint (tror att TIK tar sig till slutspel oavsett resultat).

Min förhoppning är att dom två senaste matcherna har varit ett resultat av att spelarna i truppen börjat se fram emot slutspelet och på så sätt har tappat fokus.

Iof så har jag ingen aning vad sanningen är, jag har suttit framför tvn och sett ut som ett frågetecken stundvis dom två senaste matcherna. En sak är klar, jag saknar Pärssinen något enormt (vet inte hur det har hänt men jag får intrycket att karln är lite underskattad).

Kommentera

MarcusElving: Vha? Jag trodde det var dom vi snackat om hela tiden Oo vilka har ni pratat om då ;-)
Kommentera

Blizzard: Hahahaha =D
Kommentera

« · 1132316 · »