Nu åker man snart och hämtar sonen på skolan. Sedan hem och packar lite matsäck. Senare ut till E-on och kliver på bussen till Gävle. Nu börjar dett bli lite nervöst. Hjärtat säger seger med 3-2, men det blir nog en hård och jämn match. Hoppas vi kan ge Brynäs klacken en match på läktaren och hjälpa våra hockeykrigare till en seger. Forza Timrå.
Lacka_64: Själv ska jag se på kvällens match hos min farbror, som för övrigt är Brynäsare. Hoppas självklart att jag återigen kan vandra hemåt med ett brett leende på läpparna efter matchen. Jag tror att det kommer bli tufft och jämnt ikväll, men att vi är effektiva och tar vara på våra chanser.
Ville bara önska er lycka till ikväll, som Leksing vill man ju inte se Brynäs i slutspel. Inte heller i Kvalserien hur det nu går ihop, dom kan gärna hamna in ingemansland :)
Tror dock att Brynäs säkrar en slutspelsplats ikväll.
Tittar man på kedjorna överlag så tycker jag dock att de ser felkomponerade ut. I nuläget, med Pärssinen och DiCasmirro borta, så skulle jag vilja jag se följande: 22-37-19, 62-13-7, 16-17-10, 51-33-91.
Dr AXA: Ja den ordningen går ju också bra. Att man sen inte kör Tenkie och Hynning är för mig en gåta med tanke på fjolårets slutdel/slutspel. När det sen gäller hundarna så känner de varandra utan och innan och det är samma sak med gallerungarna.
1. Timrå måste göra fler mål än Brynäs 2. Markström måste släppa in fler mål än Backlund 3. Fler av Timrås skott måste gå in i mål än Brynäs skott.
Tuff bortamatch. Jag tror att det kommer att bli oerhört svårt. Hoppas dock att man inte uppträder så lamslaget som man är benägen till att göra på bortaplan. Man hoppas ju att laget samlar ihop sig och gör en suverän bortamatch. Annars kan det bli oerhört spännande på lördag :/
Dags att överraska lite. Detta i avsaknad av fungerande Dreamboxsignal: Någon som har en aning om var man kan följa kvällens tillställning via den digitala etern?
Steffe: Jo, jag kom dit precis nu. Blir nog så, då är ju sändningen rätt så stabil också. 109 spänn får man helt enkelt stå ut med. Laget har ju spelat betydligt oviktigare matcher än den ikväll.
Kerstin_k: Spelar man med det berömda tålamodet så går det åt helvete idag. Man måste agera desperat och sätta press. Ingen har väl glömt hur vi checkade fast dem här hemma? Ok att det är bortamatch nu, men sån stor skillnad som det brukar vara i TIK:s fall ska det inte behöva vara.
Ambroo: modo vinner ikväll. Därför måste vi vara på tårna i tre perioder och inte spela avvaktande och fega ur. Annars blir skräckscenariot verklighet på lördag.
Ambroo: det måste vara ganska glasklart att tik inte kan spela nåt avaktande styrspel när man står o vickar på arslet i mittzon.full press på brynäs inte allt för bra backar.
Lagkapten: Men ibland kan sk kamrater tala om på ett sätt att det nässtan hänt,,men då det offtas är saker som de hört ,så är det utsagor som höres i tredjehand och alltså håller inte i rätten:)