1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590343 inlägg · 6217 ämnen

Challes j-vla skitsystem!!!

« · 960381 · » Till forumet

Sv: Challes j-vla skitsystem!!!
Långben: Hur mycket snö är det uppe i Timrå då ?
Kommentera

El Maco: tuuungt!
Kommentera

Långben: näe nu ska jag kolla på Toronto se hur det går för Strålman (om han spelar idag då) myp2p.eu/register.php
Kommentera

Långben: ...med ett ihopknölat spelkvitto slängt i en driva intill?
Kommentera

El Maco:såg att det var en fiat punto som hade snöat över där ute på parkeringen!
Kommentera

Bettman: Gosh. Blev du inparkerad efter matchen eller hade du femhundra spänn på 3-2 eller nåt?
Kommentera

Bettman:Att åka skridskor och dribbla är det inte alla som kan!det är min åsikt!
Kommentera

Jag kan inte fatta hur ni på allvar kan sitta och försvara Timrås spelsystem.

Allvarligt talat, ni snackar om att Modoiter är enögda, Men ändå i Matchrapporten från dagens match mot Luleå så står det för det första att Jonte knockades av en "armbåge"? Det är en jävla konstigt armbåge som sitter på axeln, nåväl, sen prisas han för en otroligt jävla dum och farlig tackling då han hoppas in i motspelaren.

Timrås spelsystem, vilket är själva diskussionen, Är så otroligt kasst, En ensam gubbe ska föra in pucken i zon, och dumpa oftast innanför blå linjen, Vilket resulterar i en jävla massa puckförande där skridskorna gör jobbet istället för pucken.

För det andra, så kör man offensiva spelare tänkta som målskyttar i box play, inte undra jävla på att dom gör platt matcher ibland då. Man kör ju slut på dom.

Men hela Timrås förening har ju ganska skum hockey filosofi nuförtiden.

I både J18 och J20 lirar man på 2 femmor, inte undra på att det blir fiasko. På den nivån kan man inte lira med 2 femmor. Och dom som försvarar det kan man ju fråga sig vad dom fick sin hockeykunskap ifrån.

Det är väl inte Timrås spelsystem som är det stora felet heller, trots att det är långt ifrån bra, Challe är dessutom jävligt dryg och arrogant, Ett svar som jag stört mig på enda sen det andvändes var när han sa:

Varenda hundjävel därute kan ju fatta att HV är favoriter.
SAY WHAT?

Timrå är en bra kandidat till guldet, varför inte säga det istället för att vara dryg?

Nä jag håller med dom som säger att Challe borde få gå. Det är konstigt när ni säger att det är spelarnas inställning som är dålig, Då vi har i princip samma trupp som ifjol, lite bredare OCH lite mer spets, men samma grund.

Med spelarmaterialet vi har borde vi vara i klass med HV, inte tappa enorma ledningar, förlora mot pisslag eller spela långsam hockey som vi gör väldigt ofta nu.

Men det är bara min åsikt ;)
Kommentera

mikenomad: Ja och tack alla! :)
Fin matchstart btw!
Kommentera

73Sjöbba: Mina varmaste gratulationer! En av varje nu då eller hur var det?
Kommentera

73Sjöbba: Grattis till dig! :)

Och grattis till Kalle Koskinen som fyller 36(?) idag!
Kommentera

mikenomad: En liten tös på 2565g och 46,5cm lång och jag är stolt som en tupp. :)
Kommentera

73Sjöbba: Vad bidde det för sort? Antar att tillökningen anlänt.

Förresten, irrelevant är ett bättre ord än orelevant....om man ska vara petig. :-)
Kommentera

Ambroo:
"06/07 (efter 32 omg.): 4. Timrå IK  79–83 -4  51 Poäng

07/08 (efter 32 omg.): 4. Timrå IK  80-77 +3  52 Poäng"

Det jag tycka att det kan vara orelevant då det var mer skador ifjol samt att vi har ett bättre spelarmaterial iår.

Prosit!
Jag måste vara Challeallergiker.
Kommentera

John K: Alternativt skulle den kunna flyttas till travsidan. Rubriken kanske är relevantare där.
Kommentera

Ambroo: Stäng den här tråden snarast!

Med tanke på Ambros redovisning enligt nedan så är tråden helt irrelevant och skall inte användas mer. Tack för mig! Nu bär det av till Eon för fullt stöd till lirarna med hopp om tre poäng. Just go for it!!!!

06/07 (efter 32 omg.): 4. Timrå IK 79–83 -4 51 Poäng

07/08 (efter 32 omg.): 4. Timrå IK 80-77 +3 52 Poäng

HEJA TIMRÅ!!
Kommentera

Ambroo: Jag håller på att rendera den as we speak så att säga. Hade ett litet missöde med den tidigare idag, så den kommer tyvärr inte upp före matchen idag. Men med lite flax och tur kommer den upp efter.

Härligt va? ;)
Kommentera

Kerstin_k: Lite ot men ändå... Hur går det med part two då? Och då pratar jag naturligtvis om dina eminenta små filmer.
Kommentera

Jag uppskattar ironin i trådåterupplivningen men får ändå små prickar på huden när jag ser trådnamnet. Brrrr...
Kommentera

Kerstin_k: Att kolla på Toronto blir en självklarhet inatt, måste ju se Strålman lira igen.
Kommentera

The Palm: Följ länken jag postar för att få tillgång till alla NHL-matcher dagligen. Eller i alla fall så gott som alla.

Välj Live sports -> Ice hockey så hittar du den hockey som sänds. JVM, Ryska ligan, Finska, Svenska och NHL. Ja, allt i hockeyväg hittar du där.

På sidan finns också instruktioner för hur du ska göra med Sopcast (som programet du behöver heter). Följd om och du kommer att kunna titta på ungefär vilken NHL-match du vill.

PM mig om du behöver hjälp eller nått dylikt.
Kommentera

The Palm: "Det blir guld denna säsong. Kom ihåg var ni läste det först ;)"

jo jag kommer ihåg vart jag läste de först och det var inte av dig ;)
Kommentera

actionleif: flåt da, fö R HELVETE!
Kommentera

Ambroo: Alltså du fattar ingenting!!1!! Det räcker inte med att vi vinner, vi ska spela en frejdig offensivhockey!
Kommentera

lungan: Ja, nog ser väl gruppen bättre ut idag är vad den gjorde för exakt ett år sedan? ..Och förutom det snöpliga respasset i kvartsfinalen så var vi väl i stort sett nöjda över prestationen i serien.
Allt pekar alltså på att vi kommer göra bättre ifrån oss i år än ifjol och med denna statistik så kan vi se att; visst - det var bättre förr, men bara ytterst marginellt.
Det blir guld denna säsong. Kom ihåg var ni läste det först ;)

Off topic: JimmyH,
Jag får uppfattningen av din blogg att döma att du ser en hel del NHL - matcher. Var ser du dem? Tycker inte Canal+, samt NASN täcker upp speciellt bra då man främst vill se TOR och DET och inte alltid WSH och PIT eller PHI... Beror väl iofs på tidszonerna en aning, men det hade ju varit kanon att kunna se lite fler matcher.. Oavsett om det är webb, eller tv - sändning.
Kommentera

Ambroo: Den statestiken var fin då vet vi det inte är spelsystemet som är dåligt utan att laget har presterat som de alltid har gjort..

Det har med andra ord gjort sitt bästa, plus att det är nu de börjar bli viktigt och det är nu stor formen ska börja finna sig.

Sämst i tredje perioden vill vi inte vara längre och det visade vårat lag emot FBK då man man vann den tredje akten med 4-1.

2008 nu är det dag att börja tugga igen och kämpa så det ryker.
Kommentera

Hahl Bundy: jA fö de finss ingenn betträ ähn kennta!1!!
Kommentera

Ambroo: Det var ändå bättre förr, så det så!
Kommentera

Laken:

06/07 (efter 32 omg.): 4. Timrå IK 79–83 -4 51 Poäng

07/08 (efter 32 omg.): 4. Timrå IK 80-77 +3 52 Poäng
Kommentera

Är det vi ser den här säsongen kanske ett topplag som blandar och ger på sin transportsträcka mot slutspel för att sen explodera? Eller blandar vi och ger för att vi är ett luftslott med för många stjärnor och färre "Pelle Hallin" som tar varje byte som en chans att forechecka motståndarbackarna till nervfel? Ja vem faen vet. Det visar sig.
Kommentera

Hahl Bundy: tror inte heller att man kickar challe i första taget.
men har rätt att ställa krav.

tror med att dom trivs med varandra,det handlar nog mycket om inställning
det får vi väl se i ett ev.slutspel

men jag tycker att vi supportrar har rätt fundera o ställa frågor om nåt som ligger oss varmt om hjärtat,jag vill ha bättre inställning.
Kommentera

fighter: Finns väl andra tränare som ligger risigare till om man nu vill kalla det att Challe ligger risigt till? Vilket jag betvivlar starkt.
Lyckliga Lückner tex.

Sen skulle jag vilja ta död på allt snack om att det skulle vara nåt fel inom laget, som en del yrat om. Crap crap o åter crap.

Snackade med Styf för ett tag sen, som berättade att det var kanonstämning inom laget. Dom trivs väldigt bra med varandra.
Så det behöver ni inte yra nåt mer om.
Kommentera

fighter: kan inte föreställa mig att Vi skulle ha något att vinna på att sparka tränaren då en ny tränare har samma backmaterial att jobba med...
Kommentera

fighter: Förmodligen. Jag menar, FBK har ju sparkat tränare flera gånger när man låg nånstans runt sjätteplatsen. Man kan vidare anta att den nye tränarens order blir att spela frejdigt, offensivt och vinna skitamånga matcher.
Kommentera

Per Bäckman i frölunda sparkad,är challe näste man till
rakning?
Kommentera

Finns en hel del positiva saker att ta med i fortsättningen. Hedströms inställning, (fortsätt så nu Jonte), Erixons inhopp, (fortsätt med honom nu Challe), Challes inställning o irriterade svar till SVT:s reporter ang. hans snack med domaren: "Det är en adrenalin sport". (fortsätt överföra den energin till spelarna Challe).

Sen kan vi fortsätta älta detta med Laken o hans "Challe- Vad var det jag sa ifrån början snack" liksom en spelande back vilket alla håller med om o Nubben mycket väl är medveten om oxå, det gäller bara att hitta nån riktigt bra.

Ofta har man en förmåga att förhärliga det som varit o kommer ihåg det positiva men glömmer allt som oftast det dåliga.
En sort försköning av det som varit.
"Det var bättre förr o i min barndom då hade man roligt o en alldeles förträffligt uppväxt där allt var frid o fröjd. Solen sken varje dag o på vintern var det alltid 2 meter snö osv osv"
Likadant med hockeyn men då får man väl tänka på att vi befann oss 18 i div 1 o när vi tog oss upp till elitserien gångerna innan så åkte vi ut med huvudet före, men det var ändå bättre än nu. :/

Nu är vi ändå 4:a o kommer förmodligen att växa trots att det ser lite knackigt ut. Men FBK har gått på nitar i år, liksom HV, liksom VF, liksom Modo (framförallt) liksom LHC. Det är ruggigt jämt mao.

Bragd Birger gav en härligt naken sanning igår ang. Kenta kontra Challe.
Kommentera

Långben: Han MÅSTE FLYTTAS TILL EN ANNAN KEDJA ,att spela med Jonte
det måste var som att spela i ingensmansland att aldrig få en passning .jonte tar pucken i sin egen zon far till nästa blå lägger ner pucken
sen ska all JAGA vilket anfall!!!!!!
Kommentera

Laken: Burskydd har väl varit Timrås kännetecken i alla år? Jag upplever ingen skillnad i burskydd nu och då iaf. Men just burskyddet får man gärna jobba bort, det om något intetgör de planer man har på spelvändningar.
Kommentera

Laken: Ja det är lite annorlunda nu. Vi vill checka fast pucken i mittzon i stället för i anfallszon. Det kanske inte känns lika frejdigt men det känns smartare och borde ge en större chans till övervinnande av puck. Checkar du högt med två blir det inte så trångt i mittzon om de kommer ut ur egen zon.
Kommentera

Skarin: Men visst checkade man högre och intensivare på Kentas tid?
Både Robban och Manderville kunde ju exempelvis ibland stressa motståndarna med att åka in bakom deras mål när de tog burskydd.

Dessutom tog man inte alls burskydd själv lika ofta då.

Det är sådana "småsaker" som har förändrats.

Annars håller jag med dig.
Kommentera

Otroligt vad man kan se olika på saker och ting!
Kommentera

Laken: Nej, ingen skillnad vad gäller kämpandet. Vi spelade däremot mer rakt och smart i den tredje perioden vilket gav tryck och utvisningar på HV-spelare.
Kommentera

Laken: Men det är svårt att spela precis som du vill i 60 minuter. Det tar enormt på krafterna. Däremot tycker man ju att det borde visas upp lite mer känslor och jävlaranamma i början och inte när det i princip är för sent. Timrå IK måste visa vilka som bestämmer på hemmaplan. Från start.
Kommentera

the_dude: Ja Backe verkar vara en helig ko. Jag hävdar bestämt att vi inte kommer vinna SM med han i målet.

Jag tror Nubben letar ny back... Men som sagt så ere kul med Erixson problemet för han är nog fysiken? Risken att bli mördad av Jämtin måste nog ses som ganska stor för vår nästa storback ;)
Kommentera

JimmyH: Så du ser ingen skillnad på spelarnas j-vlar anamma och fighting spirit de två första perioderna jämfört med den sista?

(Sedan förstår jag också att man blir allt mer desperata och pressar allt hårdare när man ligger under ju längre matchen går).
Kommentera

JimmyH:

Kom in i matchen och öppna ögonen. 10 minuter i 3:e perioden kämpade man. Då är det riktigt illa.
Kommentera

Foyn: Klart Erixon var bra men vi måste ha en klasback om vi ska gå långt i slutpelet och en sak till som jag inte fattar är varför Backlund inte får någon kritik, han är så bra ena matchen men nästa är han sämst.
Kommentera

htikare: Ja Erixson såg intressant ut dom få byten han spelade. Så många bra pass som han slog tar det flera matcher för våra andra backar att få ihop.

Laken: En orsak till att vi kanske tappat lite fart i offensiven i år är ju återigen med risken att låta tjatig våra backar. Deras oförmåga att slå vettiga pass sänker farten. Dom är duktiga defensivt men offensivt räcker man inte till...
Kommentera

Laken: Jag tyckte att kämpaandan var med hela tiden idag. Jag kan inte se var den fattades i den här matchen.

När de gjorde tre snabba mål så var det individuella misstag, det först gick Kalle för högt på och kom på mellanhand samtidigt som Backe släppte första stolpen och de andra var i powerplay efter utvisningar tagna av spelare som kommit fel in i situationer. Det sista målet var väl en tavla också.

Kämpaandan var med, medan kylan däremot inte var närvarande.
Kommentera

Janken: Jag älskar inte att "negga ner" (tro't om du vill...). ;-)
Men jag eftersträvar att vara så rak och ärlig som möjligt, jag vill inte hyckla med vad jag tycker mig se och känna.
Jag kan skriva positiva saker också men man skriver så klart mer när man är arg, besviken och frustrerad.
Kommentera

« · 960381 · »