1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591418 inlägg · 6216 ämnen

Den s k Läktargruppen

« · 521240 · » Till forumet

Den s k Läktargruppen
Ska vi ta ett rejält snack om imorgon?!
Vilket intressant gäng! Klacken vill nåt, några få finniga personer kallar dom muppar och hotar med knytnävarna...
Dom skriker inte ett dugg fast Skarin trummar, men ibland hörs dom och då är det svordomar och antydningar om att Djurgårdarna är kvinnor...
Homokultur?
Är minnsann fina killar som står runt trumman...
Kommentera

Sv: Den s k Läktargruppen
orion: Tala ur skägget, karl. Vad har dom nu gjort?
Kommentera

orion: Ja gud vilka hemska människor som jobbar dag ut och dag in för Timrå IK gratis. Säkerligen minst 100 timmar nedlagda bara på detta slutspel.

Personligen sjöng jag med i samtliga ramsor och startade förmodligen fler än de flesta gjort under en livstid i klacken.

Sedan att det däremot står en människa och hånar oss och vår trummis innan match gjoprde att vi blev extra aggressiva mot den skaran.

Spaghetti-armar har han visst. Skulle vilja se den människan slå några slag jag.

Det som irriterar oss mest är ramsor som hånar laget. Så som att i slutet starta "så kom igen" tex. Den ramsan innehåller orden "vi måste kämpa för att vinna". Det anser jag som hån då laget slitit arslet av sig mer än någongång tidigare denna säsong.

En annan klassiker från denna skara är: Våga skjuta tufft att göra mål. Även otroligt hånande av det egna laget plus att det i exempelvis powerplay inte bör skjutas på varenda läge. Dessa människor skriker ju skjuuut åt Fredrik Modin så fort stackarn får pucken. Även det visar prov på dålig hockeykunskap. Finns många i Timrå som har ett bättre skott än honom, kanske inte hårdare men framförallt snabbare.

Att skrika sig hes är stort. Att skrika rätt och tajmat är större!

Sedan ligger våra värderingar i att håna och hata också. Det ska inte vara så gulligt och kärleksfullt jämt i en klack. men det behöver inte de nadra ställa upp på om de inte vill.

Men om vi är så hemska som du säger så kanske vi ska lägga ner våran verksamhet och låta andra ta chansen och föra fanan vidare nästa säsong.
Kommentera

JimmyH: Och självgodhet är en dygd...?
Kommentera

SaraS: Dom har varit jävligt tysta, utom när dom har hånat andra som har startat ramsor. Hoppa högt och vilt när Timrå gör mål är en sak, skrika en hel match och bli hes är nåt annat...
(detta sagt av en hes orion!)
Kommentera

orion: Kan inte ensa prata nästan ! Helt körd i halsen och hostan är tillbaka.
Kommentera

JimmyH: Ramsor som hånar våra spelare?
Ursäkta, men du tycker alltså att en ramsa som "Så kom igen..." är hånande?
Är det då bättre enligt dej att stå och gorma åt VÅRA spelare
att de är sopor när vi spelar dåligt?

Du själv brukar ha en förkärlek för att be mej hålla käften...idag
var det visst andra som drog på sig den irritationen. Måste vara skönt
att vara felfri när vi andra är så hopplöst värdelösa!

Så att skrika sig hes är stort men att skrika tajmat är större?
Ja det förklarar ju varför så många står med munnarna stängde
såfort vi ligger under...fan vad dum jag är som inte har förstått
att man ska vara tyst då.
Kommentera

Selina: Det är väll tur vi har sådana Världsmästare som ställer upp som klackledare ? Du såg väll hur dom sprang runt och aktiverade folk som helt plöttsligt bara stod tyst och gapade av spänningen i matchen ?
Hånar vi dom nu, så måste vi ju gjort det i alla tider ? Det är ju samma rammsor. Däremot ramsor i moll, måste ju vara jävligt upplyftande för spelarna.
Kommentera

JimmyH: Suck. Ännu en diskussion om vem som skrek vad åt vem hur högt och när. Skönt att det låter åtminstone men det är väl olika delar av klacken som skriker åt varandra mest. Följande åsikter har jag:

1) Kom igen ramsan är INTE ett hån. Jag har alltid tolkat den som "fortsätt kämpa" snarare än "börja kämpa". Sen tycker jag i och för sig att den är rätt tråkig.

2) Håna gärna djurgårdare men lägg ner hån av varandra. Goes both ways. Allways.

Kommentera

SaraS: Jag har helt rätt. Hur tror du en matchdag ser ut för mig?

Det är långt ifrån att bara åka dit och ta sig en öl i puben för att sedan ställa sig och skrika sig hes.

Jag jobbar och lever för detta. Studerar andra grupper och klackar, söker lösningar på nya ramsor. Något som är otroligt svårt att få in då folk ovanför envisas med samma samma samma och samma igen.

Jag ser många träningar, de flesta J20 och J18-matcherna. Åker på alla resor trots att jag lever efter i stort sett existensminimum.

Ikväll fick jag åka och steka hamburgare och städa och diska hela McDonalds i Birsta efter matchen för minimilön för att sedan gå hem till Timrå för bil har jag inte råd med. Då får jag mötas av sådant här inlägg av en människa som mer än en gång tilltalar mig utan någon som helst respekt. Finnig fjortis, då kan man tydligen ingenting.

Klacken skulle helt klart vara värdelös utan den skara som skriker längst upp likt att den skulle vara värdelös utan oss också. Alla bidrar till den fina stämmningen trots allt.

Allt är givetvis frivilligt i det vi gör och jag söker inga sympatier. Bara respekt! Det förtjänar hela vår grupp, trots humörsvängningar, vår ålder och hånande elaka ramsor.

Selina: Leder vi med 2-1 i slutet av tredje perioden och spelarna kämpar som djur så känns det hånande att sjunga: Ni måste kämpa för att vinna....

Sedan att jag dömmer ut spelare i ilska har med mitt sätt att vara, jag lever för detta och när spelarna inte presterar blir jag arg, likväl som jag blir helt galet glad då de gör fantastiska saker som ikväll.

Det är mitt att vara och det är på det sätt jag lever för laget. Andra kan stå och skrika ramsor i alla lägen vilket är hedersamt men det klarar inte jag. Tyvärr.

Justja nu ska ju skriva matchrapport till supporterklubbens hemsida också, bäst att börja nu, blir en lång natt detta. Har varit igång i ex antal timmar nu.

Fy fan vilken skön seger!

God Natt!
Kommentera

Vad man gör på sin fritid är upp till var och en, tycker jag.
Kommentera

JimmyH: Respekt förtjänar väl även dom längre upp på läktaren...och jag oxå för den delen. Det är inte första gången det har vrålats uppöver läktaren att folk ska hålla käften eller att de är dumma i huvudet.

Mitt sätt att vara...är att fräsa tillbaka om någon kommenterar mej eller tex säger åt mej att hålla käften. Men det har du väl antagligen märkt vid det här laget.=)
Kommentera

Jag vill bara säga en sak....varför kan inte alla supporters i Timrå klacken vara sams och skrika med varann i stället mot varann. När alla skriker tillsammans blir det än sjudundrande stämning i hallen. t.e.x när timrå ik tog ledningen med 2-1 som i dag när alla skrek tjalalala . . . Vilken j*vla stämming det var då tack´vare att alla skrek tillsammans
PS. hehe varför skulle ni i Tifo gruppen hä en trumma borta vi Djurgårds klacken skulle bara vara kul att veta
Röd och vit hockeydynamit
Kommentera

Då var det här pajas pratet igång igen... För mig så faller all form av heder till människor som arbetar ideellt när dom förväntar sig och ibland kräver status och uppmärksamhet för det. Jag själv är inte aktiv i något ideellt arbete vad det gäller Timrå IK. Men däremot så arbetar jag en hel del ideelt med andra saker och jag kunde inte bry mig mindre om jag får någon notis om det för jag gör det för att jag tycker om det. Om nu sedan någon vill gnälla på det jag gör så får dom göra det. Det är ett fritt land som skall till bredden fyllas med fria åsikter.

När jag återigen ser den här typen av inlägg som finns i denna tråd så blir jag inte annat än trött. Jga gör det här minsann och jag gör det här ska du veta. Det är era fria val att göra det så kom inte och gnäll om det är jobbigt. Det är bara ni som kan stå till svars för att ni tar på er så mycket som ni gör och jag kan i ärlighetens namn säga att mycket av det för att inte säga det mesta imponerar mig enormt mycket. Tyvärr så försvinner mycket av det när jag sedan läser allt gnäll det här inne sen. Det är min åsikt och bara min.

Allt imponerade ideella arbete blir tyvärr minder imponerande när det VERKAR vara gjort av människor vars syfte med det är få uppmärksamhet och tillbedjan från övriga personer. Nu säger jag INTE att alla i tifo resp supporter gruppen är sådana människor utan detta är riktat till dom som bör ta åt sig av det jag säger... Ni som lägger ner själ och hjärta i det tysta och gör det för er kärlek till Timrå IK. NI har min djupaste beundran och av mig är ni värda en stående ovantion från oss alla. Ni övriga....skärp er!

Förövrig tar jag hellre en kanske tveksamt passande ramsa än tystnad. Jag personligen hade köpt "Vi är Timrå och vi ger aldrig upp" under slut minuterna i syftet att berätta för omgivningen att här ser ni att vi inte ger upp och här se vi alla resultatet av det.... också tveksamt kanske men hellre det än tystnad....

Nu har jag babblat nog
Kommentera

orion, selina, redhat, etc, etc, etc, etc: Håller inte med just er särskilt mycket. Gör heller inte det denna gång.

orion: Vad är det du klagar på? Öh? Öh!?
Att vi reagerar på att folk har absolut noll blick. Fulla homosapiens som inte fattar särskilt mycket av vad en puck---------usling är? Hua.

Vissa ramsor har så pinsamt dålig tajmning. Håller med Jimmy där.

Alltid lika härligt med klack-diskussioner. Alla är vi olika. Ha ha ha ha.

Det är synd det.

Tur detta är slut snart. Så man slipper allt det här. Gud så underbart!!!!!!

JimmyH: redhat ville ju bara få igång mig i puben innan matchen ju. Ta inte så allvarligt på det han sa ;) He he.

Två raka i skrevet nu. Sen är det klart!

Mår illa av denna tråd, för övrigt. *spy*.
Kommentera

Skarin: Nä jag vet att du och övriga läktargruppen inte håller med mej om speciellt mycket, jag vet dessutom att ni inte gillar mej heller, men det skiter jag fullkomligt i!

Du har fullkomligt rätt i att vi alla är olika, däremot så tycker jag att det är
tur. Och just pga att vi är olika så tycker vi att olika saker passar att skrika,
Och jag hakar faktiskt hellre på en "opassande" ramsa än att det ska bli pinsamt tyst.

Ni är inte allsmäktiga på läktaren, och ni har inte alltid rätt. Vi är fler som vill "leka", kan ni inte tolerera det utan att slå en spade i huvudet på oss så kanske ni ska hitta en sandlåda ni får ha för er själva.
Kommentera

Skarin: Vetefan om en Tiofogrupp som gör gudomliga tifon men som sprider dålig stämning i klacken är bättre än ingen Tiofogrupp alls...? Bara en fundering. Trots allt så kan ju inte nått Tifo i världen jämföras med en glad och bra klack som drar åt samma håll.
Kommentera

jag förstår inte Tifo-gruppen de verkar bara vara dom som ska bestämma vilken ramsa som ska sjungas? hur kommer de sig? så fort någon annan börjar på någon annan så börjar Tifo-gruppen med någon annan? förklara detta gärna...
Kommentera

General_Moisio: Du är inte ensam om att få det förklarad för dig.
Kommentera

SaraS: Problemet är att läktargruppen är inte lyhörda för andras idéer.
Tar någon annan intsiativ, blir dom också vrång.
Helt klart är att det måste till lite självrannsakan.
Problemet skulle lösas med en klackledare som inte gjorde annat än att dirigera klacken.
Kommentera

Helg Ernest: håller med dig där, förstår inte varför andra inte få komma med ideér.. tycker de e så dåligt att bara dom får bestämma ramsorna..
Kommentera

Samhall.
Kommentera

Knylan: Jasså det är därifrån läktargruppen kommer...
Kommentera

Knylan: Hur som helst så var det ett jevla bra tryck i hallen , det hørdes på webbradion
Kommentera

Swordster: Och resterande burksamlare i klacken, skulle man väl på ett ungefär kunna sammanfatta det som.

Johan Tornberg hade inte så fel ändå...
Kommentera

man blir fan upprörd, de här grabbarna är det bästa som hänt denna klack, även kallad samhall alt. solens if i fokmun. det jag vill kommentera är ramsvalet, är det knepigt att man ber folk hålla käften när det mals på med samma ramsa gång på gång oavsett läge i matchen och oavsett vad som händer på isen? "timrå ik är dom bästa..." är som allt med gyllene tider, ohyggligt uttjatad av ett gäng mongoloider...

Kommentera

Kan man inte byta ut "Ni måste kämpa för att vinna" till:

VI HAR LADDAT MED SNÖSKOTERSEX! SNÖSKOTERSEX! SNÖSKOTERSEX!
VI HAR LADDAT MED... Osv.

Inte för att jag riktigt vet hur det går till... Men jag tror att snöskotern är mannens svar på kvinnans "löspenis".
Kommentera

willysson: Ska vi tolka det där som att du ser ned på personer med downs syndrom?
Eller är det kanske en rasdebatt om "de traditionella sju geografiska raserna" (kaukasoider, negrider, mongolider, sydasiatiska ursprungsfolk, indianer, oceanier och australider) du vill ha igång och du bara av misstag har råkat lägga till ett extra o??

Knylan: Samhall? Jamen då gör vi så att de som har mest utbildning får bestämma då, vilket i såna fall innebär att jag har mer att säga till om än vad du har i alla fall!:-P
Kommentera

Varför uppstår en sån här meningslös debatt gång på gång här? Vad tillför den egentligen? Klacken var bra igår, det uppstod eufori på läktaren, ändå ska det gnällas på någon/något varje gång. Och då vi verkar vara finniga fjortisar allihop i orions ögon så bör väl han då rimligtvis falla inom ramen för inskränkta gnälliga gubbjävlar.

Vi har inte kommt någon vart i dessa debatter under hela året, varför skulle vi komma längre nu? Jag satt igår, jag kommer nog fortsätta med det nästa år då det är ett jävla gnäll åt alla håll. Oavsett vem som gnäller så är det alltid någon som tappar lusten att stå där mer och skrika ut sin glädje och ilska tillsammans med andra.

Men orion bör bli nöjd nästa år då Skarin lagt stockarna på hyllan...
Kommentera

Frella:
Det är ju en debatt som aldrig tar slut. Ibland verkar det som om det bara finns två alternativ. Antingen sjunger majoriteten 'fel' ramsa och skämmer ut oss inför hela hockeyvärlden, eller så sjungs 'rätt' ramsa av det fåtal personer som hittat nåt guldkorn på nån obskyr uzbekisk supportersida.

Man kanske skulle prova en mellanväg nån gång och försöka sprida ut de nyare ramsorna så att massan lär sig dem samtidigt som massan anstränger sig lite för att förnya sig ?

Som den gode Di Leva sa ' Vi har bara varandra'.

Nu återgår jag till jobbet och ni helglediga jävlar kan dra åt h-e. ;)
Kommentera

JD: Ähhh vi synes på bussen sjungandes we shall overcome...
Kommentera

Orion:
Jimmy och guttarna ville ha hjälp inför första hemma i kvarten,
Två kom för att hjälpa till så jag tycker inte att du skall gnälla så där fruktansvärt mycket.
Kommentera

Swordster: undrar jag hur många som åker ned imorgon! Att hoppas på 100st - kanske att ta i?
Kommentera

Knylan: Nu har både du och JimmyH talat om var ni jobbar .
Till vilken nytta ?
Kommentera

Per HApps: Du tror inte att det kan vara så att det finns människor som uppskattar det enorma arbete de lägger ned på tifon...men däremot inte gillar att bli betraktade som mindre vetande på läktaren?
Kommentera

Jag vägrar svara på den helt fel ställda frågan i omröstningen.
Är det någon skillnad på läktargrupopen och TIFO gruppen ?
TIFO gruppen sköter sig bra och skall ha all eloge.
Läktargruppen skulle behövagå kurs hos Lill Kenta för att få lära sig vad Ödmjuk är och innebär.

Frågan är ju ställd så det blir ju bara dra åt helvet som är det mästy gångbara alternativet.

Alt 1 Bra. Nä, dom borde lyssna på folket på läktaren istället för att se på Tipsextra och hämmta inspiration därifrån.
Alt 2. Dåligt. Visst att dom inte just lyssnar på "Folket" , men i övrigt är dom bra.
Alt 3 Dra åt helvete. Ja, eftersom dom envisas med att vara envåldshärskare och trorr dom vet vad , vilka rammsor som är bäst och Försöker tysta delar av klacken då de inte var DOM som kommit med intiativet.
Kommentera

Helg Ernest: Skoj att inget är statiskt. Eller är det det?........
Man kan iallafall nöja sig med att inget blir bättre än man gör det.

Vad är skillnaden mellan en trummis och en pizza?

Svar: en pizza kan mätta en familj på fyra personer...

Det är inte lätt att vara lett. Djingis Khan var en mongolhärskare.
Folket har aldrig rätt även om fel låt vann..
Kommentera

Helg Ernest: Nu är det ju så att Läktargruppen och TIFO-gruppen är samma grupp. Men vi bytte namn inför säsongen till Läktargruppen...
Kommentera

Per HApps:
Det var någon som svarade direkt via mejl också som ville hjälpa till,men då hade inte flaggorna kommit och de visste inte när de skulle komma.
Kommentera

dr dängroth: Är jag inblandad då räcker inte 1 pizza.
Möjligen skulle jag kunna äta 2 st pizzoer själv max.
Hur man än vänder sig så är rumpen bak.
Denna urdumma diskution kommer upp 1-2 ggr/säsong.
Varför den dyker upp ? Jo, för Lektar gruppen vägrar lyssna på folket och Idiotförklarar offtast dom som har synpunkter.
Tycker alltihopa är idiotiskt just nu.
Men frågan överst har kommit till av att just missnöje har uppståt och vissa har kört tig i vissa delar av klacken.

Personligen just nu, tycker jag bara frågan är felställd.

För att lösa cituationen vore den enklaste lösningen att Plantera en klackledare mitt i, som får aggera dirigen.
Kommentera

Jag fattar inte vad allt tjaffs om läktargruppen handlar om. Jag tycker alla i klacken gör ett utmärkt jobb och det är jag inte ensam om. Tidningar och kommentatorer hyllar ofta Timrås klack och läktargrupp, Tifo´n som inget annat lag i ES ens kommer i närheten av. Man är stålt över att vara tikare när man ser det fantastiska jobb som alla i klacken gör och alla i tifo gruppen gör.
Kommentera

Helg Ernest: Om du och Orion tycker fel om klacken eller nåra andra varför då inte kliva fram och prata med läktargruppen efter match eller före match. Nä för ni kan bara gnälla på dom här på HS för mer vågar ni inte.
Kommentera

Inte konstigt heller att Läktargruppen inte vill starta "TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA" för den nöts ju kanske minst 15 min varje match och alla dom andra ramsorna. Jo lite är det dom som bestämmer också för dom gör ett jävulskt bra jobb tycker jag. Om du då Orion är så jävla duktig och sånt varför inte bli klackledare eller änns komma och hjälpa dom på den hära dagen då LG [Läktargruppen] behövde hjälp. Nyss också när vi förlorade mot LHC med 2-8 var det också nån som gnällde här över att klacken hade varit så dålig. Inte konstigt att det inte var så bra stämning när Timrå spelade så bedrövligt. Men nu kommer ni också och gnäller då klacken gjorde ett kanon jobb i Lördags. Den hära diskussionen kommer ingen vart så varför dra upp den om och om igen och gnälla på allt och alla?

Som Frella också sa du bör vara glad när Skarin lägger stockarna på hyllan.
Kommentera

Kvinnohund: Jag har inte protesterat mot det.
Eftersom jag inte har en jävla aning vad dom bråkar om förutom det lilla jag läst. Däremot är frågan felställd överst. Det finns liksom inga andra alternativ att ta till en Dra åt helvete.
Kommentera

Kvinnohund: Jag tror ingen har några åsikter mer än positiva på det arbete LG lägger ner för TIFO-verksamheten. Där har vi varit bättre, större och starkare än något tidigare år.
De jag vet vissa(börjar bli fler och fler) är less på är att bli behandlade som mindre vetande(precis som Selina sa). Det har under de sista åren funnits någon som haft lite ansvar för att starta ramsor men sett att det inte är någon mening då fel ramsor ger skit som svar.
Om LG vet vilka sånger som är bäst kan väl LG stå för att dra igång dem. Klacken är bra när LG är bra och tvärt om.
Det gjordes ett prov att LG inte fixade ngt till en match, Detta gjorde att trumman saknades.
Skulle det göras ett prov där LG startade alla ramsor tror jag också att stämningen skulle bli betydligt sämre. Det är många ramsor som dras igång av delen ovanför LG.
Jag säger som alltid under denna diskussion. Vi måste arbeta tillsammans. Vi är inte starkare än våran svagaste länk.
För annars har vi ingen klack när LG beslutar sig för att inte vara med längre, pga att inga andra drivande krafter längre orkat stå kvar.

TIK för alltid!
Kommentera

Kvinnohund: Formulera om frågan överst till att oinfatta
Skall Läktrar Gruppen lyssna på folket på läktaren?
Då skall jag gladerligen klicka i den istället för Dra åt Helvete.
Kommentera

Helg Ernest:
Grejen med Knylan och dom övriga är att dom har sina egna referenspunkter,
Knylan tycker att allt som inte är casual är skit, sångerna skall vara som på dom engelska ligamatcherna och varieras i all oändlighet, tifona skall vara som dom på Camp Nou i Barcelona med allt vad det innebär.

Detta är Timrå Ik och dess supporters, vi kan på sin höjd komma ihåg 3 ramsor, det räcker med matchtröja, jeans och adidasskor. Tifona är ok om dom innehåller några isfacklor, men däremed inte sagt att deras inte uppskattas.

En ståplatsläktare är den ultimata formen av demokrati, vill man inte sjunga, så gör man inte det. Men det är trevligt om det görs.
Kommentera

Per HApps: Jahaja, ja, det var ju intressant.
Kommentera

Skulle någon kunna sprätta upp ordet "ödmjukhet" och förklara vad som egentligen menas. Eller tycker ni bara att ordet i sig är fint?

Ska vi bara stå där och mala på med "Så kom igen" när laget leder med 7-1 över Djurgården och det är 45 sekunder kvar av matchen? Man börjar ju fundera.

Hela grejen med klackar har liksom gått framåt de senaste 50 åren. Det står inte längre en småfet pojke med en strut av papp och skriker "Heja Sverige friskt humör" och folk står och viftar med hatten. Värderingarna har liksom förflyttats åt något annat håll sedan dess.

Detta är ju löjligt.
Kommentera

Jag gillar Läktargruppen Dom gör så klacken blir en klack i huvud taget
Kommentera

« · 521240 · »